به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۹۹۰۴۹

اصلاح‌طلبان مقابل منافع ملی کشور گردنشان از مو باریکتر است

گروه سیاسی: عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران تاکید کرد: اصلاح طلبان مقابل منافع ملی کشور گردنشان از مو باریکتر است و بردبارانه و امیدوارنه از همه ظرفیت های حقیقی و حقوقی برای تامین الزامات مشارکت حداکثری مردم و تشکیل مجلسی مناسب شأن جمهوری اسلامی بهره خواهند گرفت.
اصلاح‌طلبان مقابل منافع ملی کشور گردنشان از مو باریکتر است

آذر منصوری  با اشاره به انتخاباتی آتی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان به عنوان یک جریان موثر در کشور با توجه به انتخابات سال ۹۲، رویکرد مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس را به عنوان راهبرد خود مطلوب می‌دانند.

انتخابات مجلس برای تمامی جریان‌های سیاسی با اهمیت برخودار است

وی با بیان اینکه انتخابات آتی مجلس برای تمامی جریان‌های سیاسی از اهمیت بسیاری برخودار است، اظهار داشت: آنچه در این انتخابات اهمیت بسیاری دارد، تاکید بر مشارکت حداکثری است که این مسئله همواره مورد تاکید رهبری نیز بوده است؛ به گونه‌ای که ایشان انتخابات و آرای مردم را حق‌الناس می‌دانند و حتی گفته‌اند کسانی که مرا قبول ندارند و نظام را قبول ندارند، در انتخابات شرکت کنند. این مسئله موجب می‌شود تمامی جریان‌های سیاسی و دستگاه‌های مجری و نظارتی در جهت مشارکت حداکثری گام بردارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه تامین مشارکت حداکثری نیازمند الزام‌هایی برای محقق شدن است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین لازمه‌های مشارکت حداکثری، حضور کاندیدا‌ها و داوطلبان جریان‌های سیاسی پایبند به قانون اساسی با نگرش‌ها مختلف و در داخل نظام است. به عبارت دیگر، حضور سلائق مختلف در انتخابات راهی است که امکان گسترده مردم در انتخابات را فراهم می‌کند، زیرا مردم می‌بینند نامزد‌هایشان در صحنه رقابت هستند و آن‌ها نیز قدرت انتخاب دارند.

الزام اصلی در مشارکت حداکثری، وسعت بخشیدن به دایره انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان است

منصوری ادامه داد: جریان‌سازی جناح‌های سیاسی در مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات تعیین کننده است، اما الزام اصلی وسعت بخشیدن به دایره انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان است و هر رفتاری که آن را سلب کند یا هر رویکردی که موجب نادیده‌انگاری این مسئله شود، مستقیما این پیام را به جامعه القا می‌کند که رای دادن یا رای ندادن شما تاثیری ندارد، و این‌‌ همان رویکرد مخالفان جمهوری اسلامی ایران است.

وی با یادآوری رویکرد حداکثری و مناسب هیات‌های اجرایی در بررسی صلاحیت‌ها خاطرنشان کرد: ما در گام اول شاهد استقبال بسیار گسترده گروه‌های مردمی برای ثبت‌نام در انتخابات بودیم که به معنای توجه آنها به انتخابات است. در گام دوم هیات‌های اجرایی عملکردی مناسبی داشتند و در چارچوب قانون عمل کردند اما متاسفانه بنا بر اخبار رسیده اکثریت قریب به اتفاق اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان توسط هیات‌های نظارت رد صلاحیت شدند یا اعلام کرده‌اند صلاحیت آنان احراز نشده است.

هدف اصلاح‌طلبان تشکیل مجلسی عاری از رفتارهای افراطی است

عضو شورای مرکزی جمعیت زنان نواندیش مسلمان با تاکید مجدد بر اینکه رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس دهم از ابتدا مشارکت حداکثری بوده و در ادامه هم در همین راستا تلاش حداکثری خواهند داشت، ابراز داشت: هدف اصلاح‌طلبان تشکیل مجلسی عاری از رفتارهای افراطی است و در این راستا، اصلاح‌طلبان از تمامی ظرفیت‌ها و توان خویش برای مجلسی کارآمد و موثر استفاده خواهند کرد تا مجلسی براساس نظر امام که در راس امور باشد و عصاره فضائل ملت باشد، شکل بگیرد.

ردصلاحیت‌های گسترده با مشارکت حداکثری مورد نظر رهبری در تناقض است

منصوری با بیان اینکه شکل گیری مجلسی کارآمد و میانه‌رو نیازمند مشارکت حداکثری است، یادآور شد: لازم است برای شکل‌گیری چنین مجلسی و همچنین حفظ و نگهداری نشاط سیاسی و مشارکت مردمی، مولفه‌های اساسی مشارکت فعالانه مردم فراهم شود و علی‌القاعده این کار با رد صلاحیت‌های گسترده فراهم نخواهد شد. با این حجم بی‌سابقه از کاندیداهای ردصلاحیت شده، متاسفانه باید گفت که علیرغم تاکید هوشیارانه مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، متاسفانه تناقضی آشکار شکل گرفته است که امید می‌رود در فرصت باقیمانده شورای نگهبان و مسئولان برگزاری انتخابات به آن پاسخ داده شود.

این عضو حزب اتحاد ملت ایران در پایان تاکید کرد که اصلاح‌طلبان در مقابل منافع ملی کشور گردنشان از مو باریک‌تر است و بردبارانه و امیدوارنه از همه ظرفیت‌های حقیقی و حقوقی برای تامین الزامات مشارکت حداکثری مردم و تشکیل مجلسی مناسب شأن جمهوری اسلامی بهره خواهند گرفت و امیدوارانه به راه خود ادامه خواهند داد.

مرجع : ایلنا