به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۸ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۹۹۱۲۵
پشت‌ پرده هزینه بالای پیامک‌ها در قبوض؛

دردسر گوشی‌ آیفون برای ایرانی‌ها

گروه فناوری:‌ با وجود تلگرام و طرح‌های مکالمه نامحدود، مشترکان می‌گویند میزان استفاده آنها از پیامک بسیار کاهش یافته اما همچنان مبلغ زیاد پیامک در قبوض، برخی مشترکان را متعجب می‌کند. فارس علت و پشت‌ پرده این مبالغ را پیگیری کرده است.

مدتی است برخی مشترکان اعتباری تلفن‌همراه با کسر بی‌دلیل شارژ مواجه می‌شوند بدون اینکه پیامکی ارسال کنند و برخی مشترکان دائمی نیز از هزینه بالای پیامک در قبوض خود متعجب هستند.ارقام دور از انتظار بابت پیامک‌ها در حالی در قبوض نمایان می‌شود که اغلب مشترکان ناراضی اعلام می‌کنند که میزان استفاده آنها از پیامک با هزینه درج نشده تناسب ندارد.در پیگیری از این موضوع، سرنخ‌هایی از علت درج هزینه نامتعارف بابت پیامک در قبوض بدست آمد.

حسین زارع‌پور که در زمینه محصولات اپل در ایران فعالیت می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات اظهار داشت: برخی از کاربران محصولات اپل در ایران به فروشگاه‌های این محصولات مراجعه می‌کنند و از درج هزینه‌ پیامک در قبوض تلفن یا کسر شارژ گلایه‌مند هستند.وی گفت: در تجربه کار با محصولات اپل متوجه شده‌ایم که اپل آی‌دی برخی کاربران ایرانی، هنگام verify شدن سرویس و FaceTime و Imessage پیامکی به مقصد سرور اپل در انگلیس ارسال می‌کند که به دلیل پاسخ نگرفتن عمل ارسال پیامک تکرار می‌شود.

وی ادامه داد: نتیجه این اتفاق به درج هزینه‌ پیامک در قبوض یا کسر شارژ بابت پیامک بین‌الملل منجر می‌شود، در حالی که کاربر اعلام می‌کند استفاده زیادی از سرویس پیامک نداشته و از درج این مبلغ بابت سرویس پیامک تعجب کرده است.این فروشنده محصولات اپل افزود: این مشکل FaceTime و Imessage با تغییر اپل آی‌دی یا غیرفعال کردن سرویس‌ها برطرف می‌شود و اساسا نیز برخی کاربران که دچار این مشکل شده‌اند استفاده‌‌ای از این سرویس نمی‌کنند و سرویس بی‌علت فعال است.

وی یادآور شد: پس از verify شدن سرویس FaceTime و Imessage، تمامی هزینه‌های ارسال پیامک و برقراری روی اینترنت محاسبه خواهد شد و هزینه پیامک یا مکالمه ندارد.بررسی‌ از ریزمکالمات برخی کاربران استفاده‌کننده از آیفون این گفته را تایید می‌کند. اغلب کاربران آیفون در ریزمکالمات خود ارسال پیامک‌‌های متعدد با قیمت 140 تومان را دارند که با توجه به اینکه قیمت پیامک بین 9 تا 22 تومان است مشخص است که این پیامک به مقصد خارج از کشور ارسال شده است.

 

جست‌وجو درباه این موضوع در فروم مربوط به محصولات اپل نیز این مطلب را تایید می‌کند.پس از خاموش و روشن شدن مجدد گوشی، این پیغام روی آیفون نمایش داده می‌شود که به مشتری یادآوری می‌کند این سرویس ممکن است برای کاربر هزینه پیامک داشته باشد.

همچنین در پیگیری از اپراتورهای تلفن‌همراه، یکی از اپراتورهای غالب بازار در همکاری برای به نتیجه رسیدن این سوژه تایید کرد که در قبوض بسیاری از مشترکان که از گوشی آیفون استفاده می‌کنند پیامک‌های 140 تومانی دیده می‌شود.

در نهایت مشترکان باید مطلع باشند زمانی که پس از خاموش و روشن شدن مجدد گوشی پیغام مخصوص FaceTime و Imessage نمایش داده می‌شود فشردن کلید OK مشمول ارسال پیامک و هزینه است و باید کلید Cancel انتخاب شود و به این ترتیب نیازی به غیرفعال کردن کلی این سرویس‌ها روی آیفون نیست.یادآوری می‌شود که این پیغام الزاما پس از هر بار خاموش و روشن کردن نمایش داده نخواهد شد.