به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۹۹۲۵۸
ضایع کردن اصول، چسبیدن به فروع

نامه اعتراضي مصطفی معین به ردصلاحیتش

نامه اعتراضي مصطفی معین به ردصلاحیتش
گروه سياسي: دكتر مصطفی معین، وزیر اسبق علوم و كانديداي اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست‌جمهوري سال 1384 که برای کاندیداتوری در انتخابات محلس از حوزه شیراز ثبت‌نام کرده و صلاحیتش از سوی هیات نظارت رد شده، متن نامه‌ی درخواست بررسی خود به شورای نگهبان را منتشر کرد. به گزارش انصاف‌نیوز، متن نامه دکتر معین در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم
واذاحکمتم بین الناس ان تحکموا بالعدل (نساء – ۵۸)
شورای محترم نگهبان قانون اساسی
با تقدیم سلام، اعلام می دارد اینجانب مصطفی معین پزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران که مشخصاً سابقه ی نمایندگی مردم شیراز در دوره ی اول، نمایندگی مردم تهران در دوره ی سوم، نمایندگی مردم اصفهان در دوره ی پنجم مجلس شورای اسلامی، وزرات فرهنگ و آموزش عالی در سالهای (۱۳۷۲ – ۱۳۶۸)، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درسالهای (۱۳۸۲ – ۱۳۷۶) و عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی را در سالهای (۱۳۸۲ – ۱۳۶۲) داشته ام، پس از ثبت نام جهت نامزدی نمایندگی مردم شریف شیراز در مجلس شورای اسلامی اکنون با رای عدم صلاحیت هیات نظارت آن شورا مواجه شده ام. با توجه به شرایط، مصالح و منافع ملّی و نیز اعتقادات و سوابق روشن، اعلام این رای را با موازین اخلاقی، دینی و اصول قانون اساسی مبنی بر آزادی انتخاب شدن، انتخاب کردن و احترام به حقوق شهروندی و نیز با مصالح عالیه ی نظام جمهوری اسلامی ایران و ضرورت حضور حدّاکثری مردم در انتخابات مغایر می دانم و بر این اساس نسبت به آن اعتراض دارم.
خواهشمنداست طبق ضوابط قانونی به این امر رسیدگی و نتیجه را اعلام فرمایند. بدیهی است که اینجانب مانند گذشته بر ضرورت حضور عموم شهروندان در پای صندوق های رای تاکید و انتظار دارم که با شرکت موثر همه ی مردم در انتخابات و رای دادن بر پایه احراز شایستگی داوطلبان، جمهوری اسلامی ایران این مرحله ی حساس را با موفقیت پشت سر گذارد. با احترام
دکتر مصطفی معین

معین همچنین در حاشیه ی این نامه، در اینستاگرام نوشته است:
در این مجال رمز انحطاط و افول کشورها از دیدگاه امام علی(ع) را از نهج البلاغه یادآوری می کنم:
چهار چیز نشانه ی زوال دولت ها (و فروپاشی جوامع) است:
۱ – ضایع کردن اصول (فراموشی ارزش هایی چون کرامت و حقوق انسان ها، عدالت و برابری، اخلاق اجتماعی و همبستگی و وحدت)
۲ – چسبیدن به فروع (تاکید بر ظواهر، شعارها، روزمرگی ها و فرصت سوزی ها)
۳ – گزینش و جذب افراد پست و فرومایه (میدان داری جاهلان، فرصت طلبان، کم مایگان و بدکاران)
۴ – کنار زدن و حذف افراد بافضیلت (خانه نشینی و انزوای دانشمندان، مصلحان، نیکوکاران وموءمنان)

۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۰۹:۳۰
حالا يادت افتاد
سه صفحه از سوابقت بنويسي به شوراي محترم نگهبان ايراد بگيري. اون زماني كه بقيه رد صلاحيت ميشدن و شما مرتب سمت تو سمت ميگرفتي يادت نميامد از نهج البلاغه ( اون هم با تاويلات شخصيتون ) نامه نگاري بفرمايي.
الان هم به راي شوراي محترم نگهبان تمكين بفرماييد . (329159)
حامد
United States
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۳:۱۳
کدوم زمان رو میفرمایید؟ (329192)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۳:۱۷
اگه دکتر معین پستی داشته قطعا لیاقت آن پست را داشته . ای کاش همه مثل دکتر معین و نخبه های اصلاح طلب باشند و به فکر پیش رفت مردم باشند . نه مثل دولتمردان دولت پدیده هزاره سوم (329196)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۳:۱۸
مصطفی معین نجف‌آبادی (زادهٔ ۱۱ فروردین ۱۳۳۰) پزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، بنیانگذار و رهبر جبهه دموکراسی خواهی و حقوق بشر ایران، و کاندیدای اصلاح طلبان پیشرو در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران است.

وی سیاست‌مداری ایرانی است که در دو دوره طی سال‌های ‎۱۳۶۸-۱۳۷۲ در دولت اول هاشمی رفسنجانی و سال‌های ‎۱۳۷۶-۱۳۸۲ در دولت خاتمی جمعاً به مدت ۱۰ سال عهده‌دار مقام وزارت علوم بوده‌است. (329197)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۳:۲۰
مصطفی معین اهل شهر نجف آباد در استان اصفهان، داماد آیت‌الله دستغیب و شاگرد آیت‌الله منتظری روحانی منتقد ایرانی است.وی سابقه ۲۰ ساله عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، سه دوره نمایندگی از حوزه‌های تهران، شیراز و اصفهان در مجلس شورای اسلامی، و ریاست انجمن آسم و آلرژی ایران و تدریس در دانشگاه را در کارنامه خود دارد. (329198)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۵:۴۷
حالا جالبه همین شورای نگهبان داره قانونایی رو تصویب میکنه که نمایندگانی که از نظرش صلاحیت ندارن تصویب کردن واقعا خیلی خوبیم ما .... (329220)
اصلاح طلب با غیرت
Germany
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۶:۵۸
من موافق حرف رفیقمون هستم همین کارارو بعضی دوستان در گذشته انجام دادند و این افراد به ظاهر اصلاح طلب ساز مخالفت سر دادند و دوستان خودشون رو توی منگنه گذاشتن و الان صدای اعتراًی خودشون بلند شده .مرد ان است که در سختی ازموده شود نه در اسانی (329227)
مخالف استبداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۷:۲۹
برای شما همون احمدی نژاد خوب چون لیاقتتون همونه (329230)
شهروند درجه 2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۲۳:۴۲
جالبه که بعضیا به خودشون رخصت می دن همینجوری یه چیزی بندازن که فقط حرفی زده باشن! گاهی معنی فرار به جلو رو از اینجور حرکت ها و حرف ها می شه براحتی فهمید. (329244)
م.ر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۰۹:۵۰
بهار نیوز مرسی که فعال تر شدی و پر خبر تر شدی
مرسی که جدیدا داری یک مقدار بیشتر اجازه اظهار نظر به مخاطبات میدی . همین خودش امید بخشه اما کافی نیست . واقعا باید زیر پستهای بیشتری رو برای اظهار نظر اوپن بزارید . بیشتر سایتها اغلب زیر پستهای خبریشون امکان اظهار نظر هست منتهی شما خیلی خیلی محدود هستید . حتی گاها چند روز میشه که امکان اظهار نظر نیست . به هر حال خیلی ها به عشق نظر دادن و شرکت در مناظره مجازی پای پستها میان بهار نیوز (329161)
دو..ست
Russian Federation
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۰:۱۵
اینها نمیخوان امثال شما و مطهری ها در مجلس باشند. نمیتونند رک و راست بگن بهونه تراشی میکنند. التزام و انتظام و...بهونه است. برای اینها نماینده واقعی کسی است که انتقاد نکنه، به به و چه چه بزنه، دایم به غرب فوش بده حالا به هر دلیلی و اینکه دم از رعایت بند بند قانون اساسی نزنه . (329164)
ایرانی
Russian Federation
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۱:۳۹
ما فقط باید شرکت کنیم؟ خوب به کی رای بدیم پس؟ همه که رد صلاحیت شدند که. نمیشه برگه سفید بندازیم و اینها خودشون اسم هر کی را میخوان بنویسند؟ راحت تریم اینجوری ها! (329182)
محبوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۰:۱۷
تمام افراد شاخص و رد صلاحیت شده برای ثبت در تاریخ هم که شده باید در قالب نامه ، مصاحبه و دیگر راهها اعتراض خود را به بی توجهی فاحشی که در حق نامزدها و بیش از آنها حق قانونی ملت می شود اعلام عمومی کنند . (329165)
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۰:۱۷
افرین به اقای معین اتفاقا ما شیرازیها با استناد به همین فرمایشات مولا علی (ع) انتظار داریم ایشون مردم شیراز رو راحت بزارند و ما رو از وجود بابرکتشون !!!!محروم کنند و از همین جا معترضانه دست فقهای محترم شورای نگهبان رو به خاطر رد صلاحیت ایشون می بوسیم .یا علی (329166)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۳:۵۸
حالا کی گفته شما میتونی به جای مردم شیراز نظر بدی.ما که خیلی منتظر دکتر معین بودیم تا بهش رای بدیم.حتما شما هم یکی از برادران محترمی بودین که از آقای مطهری استقبال کردین دیگه (329203)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۵:۰۸
همینجوری تند تند به دستبوسی بری خلاصه به جایی میرسی! (329214)
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۰:۲۱
چرا شلوغش می کنید . نکنه بازم تقلب شده . شما اول اعتراض بدهید و دلایل خود را اعلام کنید اگر باز هم رد صلاحیت شدید آنوقت از مراجع عالی تر از شورای نگهبان اقدام کنید . خیلی ها در دوره های گذشته رد صلاحیت شده اند و با رایزنی و ارائه ادله صلاحیتشان تایید شده . گزینه اول برخی افراد همیشه اردو کشی خیابانی است. (329167)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۳:۱۱
......شما چرا دارید دفاع میکنید بزارید تایید صلاحیت شوند تا مردم مشخص کنند ! ((امام خمینی : آزادید به هرکه میخواهید رای بدهمید )) ما اصلاح طلبهارا میخوایم مشکلیه ؟؟؟؟؟ (329190)
دوست
United States
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۳:۱۴
بعضی ها هم همیشه با بالا رفتن از دیوار سفارت زندگیشون رو میگذرونن! (329193)
رضا
Russian Federation
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۰:۳۷
اگه شورای نگهبان بی طرفه پس چرا همه از جامع مدرسینن مثل ایت اله یزدی (329168)
هوشنگ ک مشنگ
United States
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۰:۴۹
بهتر رد صلاحیت شدی (329169)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۳:۱۵
آره دیگه بازی یه طرفه و پهلوانی اصغر دودو (329194)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۰:۵۵
دکتر جواد اطاعت درمناظره با زاکانی درباب دوپینگ مجلس 7 یک جمله ای گفت : گفت شورای نگهبان از قانون بنفع خودش تفسیرمی کند (من درآوردی )کافی است آن افرادی که رای آور هستند را رد صلاحیت کنید تا راحت مجلس دلخواه بدست بیاید ! آن چیزی که از رد صلاحیت ها بچشم میخورد عامل فتنه نیست و تنها تشکیل مجلسی همسو با جریان های راست افراطی بوده چون ردصلاحیت ها به اصولگراهای میانه و حامی لاریجانی هم رسیده ((امام خمینی :آزادید به هر که میخواهید رای بدهید) (329171)
محمدرضا
Russian Federation
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۰:۵۶
بالفرض اگه رد صلاحیت ها اصلاح بشه باز برای افراد خاصی زمان تبلیغات بیشتر و واسه یه عده زمان تبلیغات کمتری محیا خواهد بود ... آیا این انصاف هست؟ (329172)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۴:۳۴
سیاست اصلاحطلبان این است که اگر فیلتر شورای نگهبان رد نشن که این میشه که میبینید اگر از فیلتر اکثریت مردم رد نشن که تقلب شده من نمیدونم این چه استراتژی هست (329211)
چشم و چراغ میرسد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۱:۰۱
دلیل این رد صلاحیت ها در چند عامل میشه خلاصه کرد اولا عدم هماهنگی مرکز و شهرستان دوما در هیئت نظارت استانها اشخاصی انتخاب شدن که از یک طیف خاص هستند سوما این افراد برای اینکه خودشون رو به مرکز نشان بدن کارهایی میکنند که بهتر دیده بشن که اینده شغلی بهتری داشته باشند و معمولا از فکر مرکز کمی عقب ترند وکارهایی که اونها قبلا انجام میدادند رو الان انجام میدهند هیئت نظارت به نظر من باید از عموم مردم و با افکار مختلف باشه چون نماینده ی همه مردمه نه نماینده یک گروه خاص که همه باید مطابق میل اونها باشن (329173)
به ستوه آمده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۳:۵۸
نه داداش گلم. رد صلاحیت ها یه دلیل اصلی بیشتر نداره: "همه برابرند ولی بعضی ها برابرترند!". (329204)
به ستوه آمده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۴:۰۴
جالبه! رئیس جمهور فعلی خود را اصلاح طلب نخوانده اسست ولی همه میدونیم که پیروزی ایشون قبل از هر چیز نتیجه تائید بزرگان اصلاح طلبی بود. اما حالا خود اصلاح طلبا به صورت فله ای رد صلاحیت شدن. تکلیف اون بیست میلیون آدمی که به احتمال بسیار زیاد اصلاح طلب هستن چیه؟ چرا نمیزارن رد و تائید صلاحیت مدعیان در روز انتخابات و توسط اکثریت مشخص بشه؟ چه جوریه که تا قبل انتخابات فهیم و بصیر هستیم ولی بعدش باید یه گروه به جای هشت میلیون تصمیم بگیره؟ (329205)
----------
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۱:۱۷
اصلاح طلبان بایدتاییدصلاحیت شوند (329178)
صمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۱:۱۹
با این سوابق و صلاحیتها که داشته اند و حسن شهرت ملی که دارند و در این شرایط سخت و دشوار اینگونه شخصیتها با توجه به جایگاه و منزلت و تخصصی که دارا هستند و بدون نیاز به هیچی میخواهند بقیه عمر خود را نیز در هدف والای خویش که همانا سعادت و بهروزی هموطنان است پا به پیش میگذارند ، ردصلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شوند ، پس چه کسانی تائید صلاحیت میشوند (329179)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۲:۲۳
اقای معین درود بر شما..
این اتفاق..اتفاق تازه ای نیست..خیلی وقت است جریان رقیب تحمل حضور و شنیدن نظر مخالف را ندارد و با این روش های ابتدایی سعی در حذف اندیشه ها دارد... (329184)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۲:۳۲
درود بر شما (329185)
ی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۲:۴۷
خدارا شکر که رد شدی (329189)
ولش کن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۳:۱۳
خاندان دستغیب هم در شیراز قلع و قمع شدند!!! (329191)
انقلابی دهه 60
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۲۳:۵۰
به نظر حضرات خیلی عادیه که خانواده های شهید دستغیب، شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید همت، شهید باکری، خود حضرت امام، مرحوم ایه الله خاتمی، ایه الله طالقانی، ایه الله منتظری و .... همه مغضوب باشن و حامیان رئیس دولت سابق که مثل خودش سابقه تاریک دوران اول انقلاب را داشته اند میدانداری کنند؟ معنای این نمی تونه وارونه شدن ارزش های انقلاب باشه؟ (329245)
به ستوه آمده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۳:۵۳
انتخالات به مسئله خانوادگی جریاناتی که به لحاظ فکری و سیاسی به شورای نگهبان وابستگی داره تبدیل شده. شاید بهتره که ملت در مسائل خانوادگی دیگران دخالت کنند. همه جای دنیا نتیجه نهایی انتخابات روز برگزاری انتخابات تعیین میشه.
اینجا کافیه یه نگاه گذرا به لیست رد و تائید شده ها بندازی تا دستگیرت بشه بهارستان بعدی چه شکلیه. پیشاپیش موفقیت قاطع برادران و همه ذینفعان نظارت استصوابی تبریک عرض میکنم ..... (329201)
م
Kazakstan
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۳:۵۷
اقای شین اگه اقای معین اون زمان که کاندید نبود به رد صلاحیتها اعتراض میکرد انوقت به جرم اشاعه اکاذیب وتشویش اذهان عمومی و اقدام علیه نظام و....... حکمش حداقل 10 سال زندان بود ولی حالا حق داره از خودش دفاع کنه (329202)
به ستوه آمده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۴:۱۲
چه خوبه رئیس تمام مناصب فدراسیون فوتبال از داور و کمیته و انظباطی گرفته تا ... دست یه تیم باشه. اینجوری هیچ وقت بازنده نمیشی! اصلا مسابقه ای برگزار نمیشه که بازنده باشی. کافیه یه بهانه جور کنی و نزاری تیم حریف به میدون بیاد اون موقع سه بر صفر برنده ای!..... (329206)
رضا تبریز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۴:۱۵
با عشقی که در دل داریم چه می خواهید بکنید؟؟؟؟؟؟ (329207)
ک.ه.شرقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۴:۵۱
حالا میخوای بری چه کار کنی ؟ یه عمر وزیر و وکیل بودی کافیه . بیا برو کار حرفه ای ات ( اگر بلدی ) انجام بده . اگر هم بلد نیستی دست زن و بچه ات بگبر و برو خوش باش . (329213)
دلواپس بازگشت فلاکت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۲۳:۵۲
جطوره اجازه بدن امثال اختلاسگران و ب.ز. های دولت قبلی بیان و دوباره ثروت ملت رو به تاراج ببرن؟ (329246)
على
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۵:۱۰
پس چه كسى بايد تاييد صلاحيت بشه ؟ حتمآ بايد از گروه شماباشه؟ چرا از راى مردم ميترسيد ؟ (329215)
عبدالعلی غلامزاده بابره
Romania
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۵:۱۳
مثلا امثال شماها نماینده نباشند ...چی میشه.....بزارین مثل فوتبال ذخیره ها هم بازی کنند (329216)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۶:۳۰
آقا راحت خودشون تعدادی آدم مشخص کنن برن مجلس...
دیگه چه کاریه انتخابات ....برم به کی رای بدم؟؟؟ (329223)
زنده بادمخالف من!!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۶:۵۳
ادعای دموکراسی ورعایت قانون رودرسال 88 خوب فهمیدیم.
اگه من رای آوردم تقلب نشده.اگه شمارای بیاری میریزیم توخیابون!!! (329225)
سیدرضا
Romania
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۸:۳۴
درهمان سال هم تلویزیون 24 ساعته احمدی نژاد را تبلیغ میکرد و سهام عدالت و معافیت های عجیب و غریب همه اش در روزها تبلیغات
دوپینگ دوپینگ است (329233)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۶:۵۴
.....
تو اهل فضلی و دانش همین گناهت بس (329226)
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۷:۲۵
باید هییت نظارت تمام اصولگرایان را رد صلاحیت میکرد تابفهمند اینکارا یعنی چه (329229)
cyrus
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۹:۱۳
این اولین سالیه که میتونم رای بدم چون تازه به سن 18 سالگی رسیدم، این رد صلاحیت ها من رو کاملا نا امید کرد تمام اصلاح طلبان و حتی اعتدال گرایان شهر ما رد صلاحیت شدند این برای من به شدت دلسرد کننده بود اصلا احساس دمکراسی نمی کنم. (329234)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ۱۹:۵۲
سران اصلاحات باید از کاندیداهای کمتر شناخته شده که مشی اصلاح طلبی دارند برای هر حوزه انتخابیه لیستی تهیه کنند و با یک نام واحد همانند کاری که در انتخابات ریاست جمهوری شد ، از آن لیست حمایت خود را اعلام کنند . حمایت این بزرگان قطعا باعث رای اوری این کاندیداهای کمتر شناخته شده ولی دارای تفکر برای پیشرفت کشور خواهد بود. عزیزان نباید کم کاری کنند. (329236)