کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان:

شورای‌نگهبان این خطای بزرگ را جبران کند

1 بهمن 1394 ساعت 0:47

گروه سياسي: عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان گفت: امیدواریم شورای نگهبان و همه مقام‌های کشور هر چه سریع‌تر ورود پیدا کنند تا فضای انفعال به انتخابات سایه نیندازد.


سیدمرتضی مبلغ در گفت‌وگو با ایلنا، رد صلاحیت نامزدهای انتخابات را بزرگترین خطای راهبردی ممکن در این مرحله از انتخابات خواند و گفت: یکی از آثار اولیه این رد صلاحیت‌ها می‌تواند ایجاد سرخوردگی در جامعه باشد. عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به اینکه جامعه با نشاط زیادی آماده انتخابات شده است و شرایط داخلی و بین‌المللی وضعیت بسیار مناسبی را در ایران به وجود آورده است، اما این رد صلاحیت‌ها به هیچ‌وجه در راستای تداوم و تقویت این روند نبود و می‌تواند موجب سرخوردگی و یاس و ناامیدی در جامعه شود و شادی مردم را به سمت انفعال ببرد که این بر خلاف مصالح نظام و منافع ملی و همچنین در نقطه مقابل نظر رهبری است که فرموده بودند حتی کسانی که نظام را قبول ندارند هم در انتخابات شرکت کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: ان‌شاالله شورای نگهبان این خطای بزرگ را جبران کند، مبادا آسیبی به مصالح ملی وارد شود و امیدواریم شورای نگهبان و همه مقام‌های کشور هر چه سریع‌تر ورود پیدا کنند تا فضای انفعال به انتخابات سایه نیندازد. عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت به تجربه انتخابات مجلس هفتم اشاره کرد و گفت: در آن دوره هم رد صلاحیت‌های گذشته موجب شد شور انتخابات گرفته شود، اما در آن دوره رد صلاحیت در هیات‌های نظارت نسبت به این دوره از انتخابات کمتر بوده است و اتفاقی که در این دوره افتاده است با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست.

مبلغ ادامه داد: اصلاح‌طلبان به طور فعال در صحنه انتخابات حضور خواهند داشت و به سهم خود اجازه نخواهند داد برخی جریان‌ها، شور و نشاط انتخاباتی را از جامعه بگیرند و به سهم خود در راستای منافع ملی و نظام تمام تلاش خود را خواهند کرد که مانع میدان‌داری و یکه‌تازی جریان‌های تندرو و افراطی شوند و اجازه ندهند راه توسعه و سازندگی کشور مسدود شود و ان‌شاءالله مردم نیز در صحنه خواهند بود و با وجود همه مشکل‌ها، مسیر اصلاح‌طلبی را با قوت ادامه می‌دهند.

معاون وزیر کشور خاتمی با بیان اینکه بسیاری از افراد رد صلاحیت‌شده افرادی هستند که سابقه درخشانی در خدمت به کشور داشتند و یک نقطه سیاه و مبهم نیز در کارنامه آنها نیست و کوچکترین شائبه‌ای علیه آنان نیست، تاکید کرد: این افراد بر اساس مراجع چهارگانه هیچ نکته منفی در سابقه آنها موجود نیست و امیدواریم با عملکرد شورای نگهبان، جلوی خطاها و سرخوردگی در کشور گرفته شود. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان تاکید کرد: محروم کردن برخی افراد و شخصیت‌های ارزشمند و مجرب و با تخصص در گذشته هزینه‌های بسیار زیادی به کشور وارد کرده است و نباید اجازه داد خطاها تکرار شود و باید اجازه دهیم همه در انتخابات حضور داشته باشند که در شرایط خاص بین‌المللی، ایران بتواند اقتدار و همدلی مردم را به رخ جهانیان بکشاند.


کد مطلب: 99337

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/99337/شورای-نگهبان-این-خطای-بزرگ-جبران-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir