به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۱ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : ۹۹۳۷۰

بی خبری از سرنوشت شیخ زکزاکی

گروه بين‌الملل: دختر خوانده شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: با گذشت 40 روز از فاجعه کشتار شيعيان در زاریا، هیچ خبری از پدرمان نداریم.
بی خبری از سرنوشت شیخ زکزاکی
بدیعه زکزاکی در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای نیجریه در مشهد افزود: گفته می شود یک نفر ایشان را زنده دیده است ولی هیچ یک از افراد خانواده و نزدیکانشان ایشان را ندیده اند و اگر راست می گویند چرا نمی گذارند که افراد خانواده، ایشان را ببینند؟ وی اظهار کرد: با گذشت 40 روز از این کشتار تاکنون جنازه ای از شهدا را تحویل نداده اند. وی گفت: افرادی را که زخمی و دستگیر شده اند بدون معاینه و معالجه به زندان برده اند که برخی به خاطر خونریزی در زندان شهید شده و برخی از دستگیرشدگان در پایگاه نظامی ارتش نیجریه هستند و در مجموع بیش از 730 نفر ناپدید هستند و هیچ خبری از آنها نیست.

بدیعه زکزاکی افزود: خانواده های شهدا، مجروحان و ناپدید شدگان این کشتار داغدار هستند و به عنوان نمونه یک زن از سه پسر، دو دختر و همسرش خبری ندارد. وی اظهار کرد: بعد از این کشتار هر چه که داشتیم از خانه و حسینیه را ویران کردند و هیچ اثری برای ما باقی نگذاشتند و حتی به قبرستان شهدای ما هم رحم نکردند و آنجا را ویران نموده و آتش زدند و هم اکنون از شهدایمان نیز اثری نداریم. وی گفت: حتی افرادی را در خانه شیخ زکزاکی در اتاقی محبوس نموده و در را قفل کرده و خانه را آتش زدند و همه را سوزاندند.

دختر خوانده شیخ ابراهیم زکزاکی افزود: اتفاقی که در نیجریه افتاد شبیه فاجعه کربلا بود و ارتشیان چادرها، گوشی ها، انگشترها و گوشواره های زنان دستگیر شده را برداشتند و در بین دستگیر شدگان جوانان 16 و 17 ساله ای بودند که معلوم نیست به کجا برده شدند. وی اظهار کرد: ارتش نیجریه جنازه های شهدای زاریا را تحویل نمی دهد چون نمی خواهد معلوم شود که در این جنایت چند نفر کشته شده اند و یک مسئول ارتش نیجریه مصاحبه کرده و اعلام نموده که تنها هفت نفر کشته و 10 نفر زخمی شده اند اما ما از شهدایمان عکس و تصویر داریم و تعداد شهدا، ناپدید شده ها و تیرخوردگان فاجعه زاریا حدود سه هزار نفر بوده است.

وی ادامه داد: به بسیاری از مجروحان در خانه شیخ زکزاکی تیر خلاص زدند و پس از شهادت، جنازه هایشان را به آتش کشیدند که تعداد جنازه های آتش زده شده خیلی زیاد است. بدیعه زکزاکی گفت: ما از حکومت نیجریه هیچ انتظار عدالت نداریم و در قبال این جنایات فقط به خدا توکل کرده ایم و از مسلمانان جهان و ایران درخواست دعا داریم. داماد شیخ ابراهیم زکزاکی نیز در این مراسم ضمن تشکر از دولت و ملت ایران به خاطر حمایت از مسلمانان نیجریه گفت: ما پیش از این شنیده بودیم که مومنان برادر یکدیگر هستند اما در ایران این برادری را دیدیم و لمس کردیم.

ابراهیم عقیل افزود: حمله ارتش نیجریه در روز 12 دسامبر 2015 به مسلمانان در زاریا یک توطئه از پیش برنامه ریزی شده بود و آنها قصد نابودی شیخ زکزاکی و پیروانش را داشتند ولی مشیت خداوند این نبود که زکزاکی به شهادت برسد. وی اظهار کرد: یک نظامی شرکت کننده در حمله به خانه شیخ زکزاکی و حسینیه بقیه الله (عج) شهر زاریا در گفت و گو با یک رادیوی خارجی اعلام کرده است که در حمله ارتش نیجریه از سلاحهایی استفاده شد که حتی در نبرد با بوکو حرام نیز از آنها استفاده نشده بود. وی گفت: آنها از سال 1978 میلادی و از دوران دانشجویی شیخ ابراهیم زکزاکی و بیش از 30 سال است که به دنبال کشتن وی هستند و از آن زمان تاکنون در این راه هیچ گونه کوتاهی نکرده اند اما زنده ماندن شیخ در کشتار اخیر زاریا برای ما چیزی شبیه معجزه بود.

ارتش نیجریه در روز 12 دسامبر سال گذشته میلادی به بهانه اینکه شیعیان این کشور سد راه کاروان ژنرال 'توکور یوسف بوراتای' رئیس ستاد ارتش شده و قصد ترور وی را داشته اند به آنان حمله کرد. نظامیان نیجریه همچنین با حمله به منزل شیخ ابراهیم زکزاکی، دبیرکل جنبش اسلامی شیعیان نیجریه در شهر زاریا در ایالت شمالی کادونا وی را دستگیر کرده و به افرادی که سعی در محافظت از این روحانی را داشتند تیراندازی کردند. در این حمله شیخ زکزاکی به شدت زخمی شد و هم اکنون در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می برد. در حمله مزبور معاون دبیر کل جنبش اسلامی شیعیان نیجریه نیز به شهادت رسید.
مرجع : ايرنا