به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۶:۴۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۵ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۹۹۷۳۶

قتل خانوادگی به دلیل توهم شیشه‌ای

گروه جامعه:پسر جوانی که در پی توهم شیشه‌ای خاله خود را به قتل رسانده است، دستگیر شد.
قتل خانوادگی به دلیل توهم شیشه‌ای
وقوع جنایتی در زیرزمین یک ساختمان مسکونی در میدان امام حسین ساعت ٩ صبح روز ٢١ دی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری تهران‌نو اعلام و با حضور مأموران در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد مقتول به نام «سوسن» (٣٦ساله) بر اثر ضربات جسم تیز به ناحیه گردن به قتل رسیده و فرزند وی به نام «شایان» (هشت‌ساله) نیز بر اثر ضربات مشابه به ناحیه گردن مجروح شده است، به همین دلیل کودک بلافاصله برای اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شد.پرونده به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران در اختیار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی قرار گرفت. در تحقیقات اولیه از محل جنایت مشخص شد مقتول همراه فرزند و خواهرزاده‌اش به نام «شهاب.ت» (٢٠ساله) از حدود یک هفته پیش به تهران آمده و از چند روز قبل به صورت موقت در محل جنایت ساکن شده بودند تا محل مناسبی برای زندگی از سوی بنگاه املاک برای آنها پیدا شود.

شاگرد بنگاه مسکن که نسبت به اسکان موقت مقتول و همراهانش در زیرزمین محل سکونتش اقدام کرده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «حدود ١٠ روز پیش مقتول همراه پسر و خواهرزاده‌اش به بنگاه مراجعه کرد اما با توجه به پول ودیعه اندکی که داشت، از من خواست محل مناسبی را با حداقل کرایه برای آنها پیدا کنم. آنها مکانی برای زندگی نداشتند و به همین علت به آنها اجازه دادم به صورت موقت در زیرزمین خانه‌مان زندگی کنند تا بتوانم برای آنها مکان مناسبی را پیدا کنم».
شاگرد بنگاه درباره نحوه کشف جسد مقتول به کارآگاهان گفت: «پس از چند روز پیگیری، سرانجام توانستم مکان مناسبی را برای مقتول پیدا کنم. ساعت هشت صبح روز حادثه برای دادن این خبر به پشت در اتاقی رفتم که مقتول همراه پسر و خواهرزاده‌اش در آن چند روز آنجا بودند. چندین بار آنها را صدا کردم اما صدایی نیامد.

این در حالی بود که کفش‌های زن جوان مقابل در ورودی قرار داشت. آرام‌آرام درحالی‌که همچنان مقتول و پسرش را صدا می‌کردم وارد اتاق شدم که ناگهان چشمم به پتویی افتاد که روی زن جوان و پسرش قرار داشت. ابتدا تصور کردم آنها در حال استراحت هستند اما با کمی دقت متوجه خون‌آلودبودن پتو شدم. پتو را که کنار زدم، متوجه شدم زن جوان از ناحیه گردن دچار جراحت‌های شدیدی شده است شایان نیز مانند مادرش از ناحیه گلو زخم‌های عمیقی داشت اما او هنوز بی‌هوش نشده بود و فقط توانست یک جمله بگوید: «عمو، شهاب مادرم را کشت» و پس از آن بی‌هوش شد. من نیز با دیدن این صحنه بلافاصله با شماره ١١٠ تماس گرفتم و موضوع را به پلیس خبر دادم».

با شناسایی خواهرزاده مقتول به‌عنوان عامل جنایت، بلافاصله اقدامات پلیسی برای دستگیری وی آغاز شد. در همان تحقیقات مقدماتی مشخص شد شهاب پس از ارتکاب جنایت، تهران را به مقصد شهریار ترک کرده، یک روز را در منزل یکی از بستگان گذرانده و از آنجا به محل سکونت خانواده‌اش در شهرستان بیران‌شهر رفته اما پس از اطلاع از زنده‌بودن پسرخاله‌اش مجددا متواری شده است. سرانجام با انجام اقدامات گسترده پلیسی و همچنین آموزش خانواده متهم، او روز شنبه در خیابان ١٥ خرداد دستگیر و برای انجام تحقیقات به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد. متهم در اظهارات اولیه مدعی شد پیش از ارتکاب جنایت، شیشه مصرف کرده بود و در زمان ارتکاب جنایت، در حالت طبیعی قرار نداشت.

وی در اظهاراتش عنوان کرد: «برادر کوچک‌ترم حدود ٢٠ روز پیش از جنایت در یک حادثه تصادف رانندگی فوت شد و از آن زمان من شروع به مصرف شیشه کردم. شب جنایت، پس از مصرف شیشه به خانه آمدم. داخل اتاق دو نفر را به شکل حیوان دیدم که از خود صدای عجیبی در می‌آوردند. وقتی بالای سر آنها رسیدم، ناگهان آنها به سمت من حمله‌ور شدند. من نیز با چاقوی همراه خود به سمت آنها ضرباتی پرتاب کردم. زمانی‌ که به حال طبیعی خود بازگشتم متوجه شدم خاله و پسرخاله‌ام را کشته‌ام که بلافاصله پس از پوشاندن بدن آنها از محل متواری شدم».سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: در‌حال‌حاضر تحقیقات درباره این پرونده در مراحل مقدماتی قرار دارد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در حال تکمیل تحقیقات و انجام اقدامات پلیسی برای شناسایی انگیزه واقعی جنایت هستند. متهم پرونده نیز با قرار بازداشت موقت به سر می‌برد.
مرجع : شرق