به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۲۱
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۹۹۷۹۷
وزير ارشاد احمدي‌نژاد:

همه اصلاح‌طلبان باید ردصلاحیت شوند!

گروه سياسي: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت احمدي‌نژاد با بيان اينكه همه اصلاح‌طلبان باید ردصلاحیت شوند بر استحکام وحدت درونی در بین جبهه اصولگرایی تأکید کرد.
همه اصلاح‌طلبان باید ردصلاحیت شوند!
صفار هرندي در جمع دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) به موضوع انتخابات پرداخت و اصل انتخابات در کشور را یکی از عناصر قدرت برشمرد و گفت: در کشور ما انتخابات نهادینه شده است. انتخابات از یک طرف به عنوان راهی برای تصدی جایگاه مدیریت کشور و از طرف دیگر به عنوان یک موضوع مهم شناخته می شود. یعنی انتخابات برای ما هم طریقیت دارد هم موضوعیت. موضوعیتش در ابتدا این است که این نظام نقطه اتکایی از جنس بعضی نظام هایی که اتحادیه های منطقه ای و جهانی آنها را حفظ کرده اند ندارد، اما در کنار آن اتکاء به خداوند و پشتوانه مردم را داریم. اتکای به مردم پشتوانه نظام را تقویت می کند.

به عنوان مثال جمله مقام معظم رهبری در مورد کسانی که نظام را قبول ندارند، می توانند در انتخابات شرکت کنند یعنی همان پشتوانه کشور. این رای امنیت آور و مشروعیت آور است و هنگامی که به این صورت درآمد زبان قاصران کوتاه می شود. پس رأی مردم علاوه بر مقبولیت بخشی، به نوعی مشروعیت بخشی نیز دارد. عضومجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تأکید بر اصل پذیرش حضور آراء مختلف در تبلیغات انتخاباتی، گفت: از اول انقلاب تنوع و کثرت سیاسی را قبول کردیم. این تنوع را حضرت آقا نیز بر آن صحه می گذارد. البته این تکثر ویژگی هایی دارد. این تنوع باید در چارچوب اصول شناخته شده نظام باشد.

همانطور که حضرت آقا منظور خودشان از مشارکت کسانی که نظام را قبول ندارند، مشارکت در رأی دادن عنوان کرده اند نه حضور در مراکز حساس تصمیم گیری کشور. رئیس جمهور یا رئیس مجلس با وجود اختلاف سلائق باید از افراد وفادار به نظام باشند. ممکن است در سیاست های اقتصادی یا خارجی و.. اختلاف در روش باشد اما در اصل نظام نباید اختلافی داشته باشند. به عبارتی نباید راه تسلط کافران بر مسلمانان را هموار کنند (قاعده نفی سبیل). گروه های سیاسی به طور طبیعی بوجود آمده است و یک چیز مصنوعی و القائی نبوده است. مشرب های سیاسی از همان اول انقلاب وجود داشته است.

حتی در حزب جمهوری اسلامی که از یاران وفادار به نظام بوده اند شاهد فراکسیون‌بندی و تنوع بوده ایم. یا مثال دیگر آن، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است که ردیه ای بر آن سازمان انحرافی و التقاطی مجاهدین خلق بود. علت آن در تفاسیر متفاوت درباره موضوعات مختلف از جمله قضیه ملی شدن صنعت نفت بود. یا اینکه برای دکتر شریعتی بزرگداشت برگزار شود یا نشود. این تنوع اشکالی ایجاد نمی کند بر فرض اینکه ته همه این بحث‌ها وفاداری به انقلاب و اسلام و ایران است. این ویژگی را گاهی اوقات حضرت آقا به عنوان "خودی ها" یا همان وفادار به نظام از آنها یاد می کند.

بنابراین نظام از تکثر نمی ترسد بلکه کسانی از این فرصت مشروعیت بخش نظام سوء استفاده کرده و به نظام ضربه زده اند. مثال آن سران فتنه بودند که در بین راه با ضدانقلاب پیوند خوردند. اینجا دیگر رقابت مشروع نیست بلکه پیوند بین داخل و خارج ضد انقلاب بود و این پذیرفتنی نیست. به تعبیر حضرت آقا کدام کشور اجازه می دهد که اپوزیسیون با استفاده از امکانات نظام، نظام حاکم را از بین ببرد؟ اگر چنین اتفاقی بیافتد شخص یا گروه هنجارشکن مترود خواهند شد. بنابراین رقابت بین اصولگرا و اصلاح طلب پذیرفتنی است. همچنان که تعداد تأیید صلاحیت شده های اصلاح طلب ۵/۲ برابر تعداد نمایندگان مجلس است.

وی در ادامه به جوسازی ها در مورد رد صلاحیت شده‌ها پرداخت و گفت: علت رد صلاحیت ها و جوسازی برخی از اصلاح طلبان در این زمینه، کسانی هستند که اصل انقلاب را قبول نداشته و یا دستشان به فتنه ۸۸ آلوده است. نظام به چنین کسانی می گوید از آنجا که خاستگاه فتنه جبهه اصلاحات بود و لزوماً هر اصلاح طلبی فتنه گر نیست و یک عده فتنه‌گر آشکار بودند و عده ای دیگر متهم هستند که در کنار آنها بودند اما از آن‌ها فاصله نگرفتند پس در نگاه نخست باید همه آن‌ها را متهم دانست. زیرا همین کسانی که سکوت کردند در فرصت مناسب ممکن است در زمین ضد انقلاب بازی کنند.

حرف نظام این است که موضع خود را روشن کنند و نظام ساده لوح نیست که به هر کسی اجازه دهد وارد مراکز حساس تصمیم گیری شود. از اینجاست که دفاع از شورای نگهبان واجب است. شورای نگهبان دروازه‌بان اصلی نظام برای گل نخوردن از دشمن است. این جایگاه شناخته شده ای برای همه دنیا است. همه دنیا پذیرفته اند که چنین نهادی برای جلوگیری از غیر وجود داشته باشد. حتی در غرب نیز یک مسلمان با پذیرش کامل نظام لائیک غرب، حق نمایندگی مجلس را دارد.

صفار هرندی در ادامه سخنان خود به نکته مهم دیگری در مورد انتخابات آینده اشاره کرد و گفت: نکته سوم: فتنه اکبر چیست؟ آیا هر وقت به انتخاباتی نزدیک می شویم باید منتظر فتنه ای باشیم؟ به یک معنا بله. اینجاست که بحث نفوذ برجسته می شود. انواع نفوذ(نظامی، امنیتی و...) در گذشته جواب نداده است و دشمن امروز به نوع دیگری از نفوذ روی آورده است و آن استفاده از فرصت دموکراسی است. یعنی به صحنه آمدن مردم و نفوذ دادن عناصر نامطلوب به داخل نظام است که در نهایت به کودتا یا انقلاب‌های سفید، مخملی و.. منجر شود.

دشمن در حال حاضر به دنبال چنین فرصتی است. بنابراین دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی و مردم باید هوشیار باشند. این حیله برای افراد ضدانقلاب خارج نشین محتمل تر است اما برای آن گروه جاه طلب داخلی و فرصت طلب که انتخابات را برای چنگ اندازی به مسئولیت ها فرض کرده است و در انتخابات ۸۸ به فتنه مشهور است، رویکرد متفاوتی با گروه اول خواهد داشت. زیرا تجربه کردند که همبستگی بین داخل و خارج یا کشاندن مردم به کف خیابان نمی تواند کارایی داشته باشد.

آنها در انتخابات ۸۸ فکر کردند با خروج آنها از حاکمیت، نظام فرو خواهد پاشید ولی مشاهده کردند که چنین چیزی اتفاق نیفتاد. بنابراین در حال حاضر همان کسانی که طبل خروج از نظام را برای منزوی کردن نظام می زدند الان در حال برگشتن هستند و شعارشان اینست که باید در انتخابات شرکت کرد و این موضوع را به دوستان بیرونی خود نیز گوشزد می کنند. برای همین است که الان نقششان را در فتنه انکار می کنند.


صفار هرندی در ادامه، بحث خود را با سوالی ادامه داد و گفت: آرایش جریانات سیاسی امروز چگونه است؟ وی گفت: جبهه اصلاحات بعد از فتنه تا حدود زیادی مشروعیت خود را از دست داده بود. این جریان مدیون رهبری انقلاب است. زیرا هر وقت افرادی پیشنهاد حذف کامل سران این جبهه را می دادند حضرت آقا با این قضیه مخالفت می کردند و با حذف این جبهه و عدم تنوع سلائق مخالف بودند و توصیه ایشان این بود که مردم به مرور آگاه شوند که برخی از اعضای این گروه چه خیانتی به ملت و نظام کرده اند.

بنابراین اصلاحات بعد از این قضایا چاره ای جز برگشتن به داخل نظام نداشته است. این جبهه برای مشروعیت بخشی دوباره خود واسطه تراشی می کند یا میانجی پیدا می کند. میانجی در اینجا به این معنا است که چون خود نمی تواند به میدان وارد شود کسی دیگر را بجای خود وارد میدان می کند. در انتخابات ۹۲ جبهه اصلاحات پشت دولت آقای روحانی جای گرفتند. با وجود تفاوت سازمانی جریان آقای روحانی با جبهه اصلاح طلبان، مشرب و روش ایشان به اصلاح طلبان نزدیک بود. همین که کسی با مشرب آنها و مشروع از داخل نظام معرفی شد، آن فرصتی بود برای آنها. ورود آنها به نظام از این طریق میسر شد.

آیا همیشه اینطور خواهد بود؟ این پرسشی بود که به هنگام نزدیک شدن انتخابات بین اعضای اصلاح طلب اتفاق افتاده است. گروه تندروی آنها به مستقل بودن اصرار ورزیده اما گروه عاقل‌تر آنها روند فعلی را مناسب تر می دانند. جریان اعتدال نیز به این نتیجه رسیده که مدیون بودن و تمسک جستن به این و آن نمی تواند آینده خوبی برای آنها داشته باشد. این کنایه ها از افراد مختلف و مشهور بارها تکرار شده است که آقای روحانی نباید فراموش کند که چه کسانی ایشان را در انتخابات حمایت کرده است. از اینجاست که آقای روحانی حزب اعتدال و توسعه را بوجود آورده و به تقویت آن پرداخته است.

خوشبختانه این اتحاد در جمع اصولگرایان با جلسات متعدد در حال نتیجه دادن است. اگر یک جریان در این زمینه هماهنگ تر عمل کند نتیجه بهتری خواهد داشت. در نهایت باید به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد، که فرمودند: اگر اصل بر قبول نکردن مخالف بود برای پیامبر(ص) نیز جز ۷ یا ۸ نفر پیرو بوجود نمی‌آمد. بنابراین تحمل نظرات مخالف اشکالی نداشته و تنوع پذیرفتنی است اما همه باید به اصل نظام پایبند باشند و این خط قرمز نظام است.

عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۸:۱۹
خودش هم نمیفهمید سر اخر چه نتیجه ای میخواهد از این همه بگیرد (329764)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۱:۵۱

بی شک تاریخ فساد دوره این جماعت رافراموش نخواهد کرد 960میلیارد درآمد تورم 45درصد رکود 6/8- درصد و دلار 4100 و سکه ی 1200000تومانی !
از زمان مادها هیچ جماعتی در کشور حکمرانی نکردند که مثل اینها ارزش پول کشور را دریک شب نصف کنند ! 8 سال حکومت بادرآمد تاریخی نرخ رشد اشتغال 0!!!!! بعداینها که بزرگانشون مردم را بخوردن روزی یک وعده غذا دعوت میکردند حالا شعار معیشت میدهند شعار بیکاری !این است مسلک اینها!!!!!!!! (329806)
روح ا...
Sweden
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۴:۲۷
می خواد بگه فقط اصولگرایان لیاقت نمایندگی مردم را دارند. (329847)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۴:۵۲
اصلاً خودشم نمیخواد که کسی نتیجه بگیره. باری به هر جهت چیزی میگه دیگه. (329851)
ناصر هشترودی
Russian Federation
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۵:۲۰
ارباب هرندی اگر اصلاحطلبا رد صلاحیت شوند شماها بخاطر خ.....به ملت باید ازاین مملکت اخراج شوید .چه رویی دارند پدر مردمو دراوردند حالا مدعی هم هستند درود بر اصلاح طلبان درود بر مجلس ششم (329854)
زنده باداحمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۶:۳۷
منتظرمناظره روحانی واحمدی نژاددرسال 96 هستم.چی میشه خدا (329867)
زنده باد طرفداران محاکمه احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۲۲:۳۲
ما هم منتظر محاکمه و تشکیل دادگاه احمدی نژاد هستیم... (329896)
رضا فرخی
Romania
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۸:۲۱
بهار جان همه چیز رو که ممنوع کردی !!!!! به نظرت من در مورد این .... چی بگم..... (329765)
سید هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۸:۳۲
خیلی جالبه !!! آخه مگه میشه برای نمایندگی مجلس ثبت نام کرد و نظام رو قبول نداشت؟!! آخه مگه میشه کسی با خودش نفاق بورزه؟ (329767)
شاستلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۴:۰۵
واقعا تو فکر هم می کنی؟؟؟
الان بنی صدر با خودش نفاق داشت یا با تو؟؟؟ (329835)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۸:۴۳
تو و امثال تو كشور را چه از لحاظ فرهنگي وچه از لحاظ اقتصادي به لبه پرتگاه برديد واين مردم در انتخابات ٩٢ با حضور پرشور خود وانتخاب فرد شايسته اي چون جناب اقاي روحاني توانستند كشوررا از اين ورطه هولناك نجات دهند حال كه اين خطر از سر كشور رفع شده دوباره شروع به لگد پراكني كرده واصلاح طلبان وفرهيختگان را متهم به خيانت وفتنه گري ميكنيد اي كاش كمي وجدان وذره اي انصاف وشعور داشتيد (329770)
دو..ست
Russian Federation
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۸:۵۵
همه اصلاح طلبها رد صلاحیت شوند پس وحدت چه معنی داره؟ دم خروسه این یا قسم حضرت عباس (ع)؟ حرفای حضرات را میبینم تاسف میخورم زمام مملکت دست کی ها افتاده و اشتباه ما ملت چی بوده که امثال هرندی و رسایی به وزارت و صدارت رسیدند. افسوس میخورم برای کودکان این سرزمین که آینده شون با این زعمای قوم چه خواهد شد. (329772)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۸:۵۸
پس باید60میلیون جمعیت ایز ان راحذف کنند وجارابرای برای افراطیونی مانند صفار هرندی بازکنید تامملکت رابه نابودی بکشند تاریخ رانمی شود تغییر داد یا تحریف کرد روزی برملا می شود چه کاری ب ااین مردم ومملکت کردید اصلاح طلبها همیشه حامی رهبری بوده وهستند نه مانند شما اصولگرای افراطی با رییس جمهوره قهریتان . اختلاسها دزدیها خیانتها همه نتیجه بی بصیرتی شما ها بود که مملکت را پنجاه سال عقب بردید هنوز هم طلبکارید . (329775)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۹:۰۲
نو بايد رد صلاحيت شوي. (329776)
ایرانی
Russian Federation
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۹:۰۵
آقای صفار هرندی تو اگر چیزی در چنته داری از خودت مایه بزار نه از رهبری، از خودت چیزی داری ؟ رو کن ببینیم! ا (329777)
......
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۹:۰۸
خوب میدونند مردم به اصلاح‌طلبان رای میدند نه به اصولگرایان تندرو. اگر غیر از این بود اجازه میدادند در انتخابات شرکت کنند تا با عدم رای مردم مواجه شده و حساب کار دستشون بیاد. (329780)
رحمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۹:۱۷
مشاور دستگاه نظامي - ورود به بحث سياسي ـ رعايت قانون ـ هيچ (329782)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۹:۲۰
حرف های ایشون مهم نیست... بنظرم در مجموع عملکرد دولت روحانی است که آینده رو ترسیم میکنه... (329783)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۹:۲۱
شماوامثالهم هم بمانیدمملکت راآبادکنیدوبرای اداره جهان برنامه ارائه بدهید! (329784)
الیاس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۹:۳۱
بنده نه اصلاح طلب هستم ونه اصولگرا ، اما حرفای این آدم بوی انحصار طلبی میدهد و کسی هم توجهی به اون نمیکند فقط جهت اطلاع عرض کردم. (329786)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۹:۳۲
اين حرفا داره منو ياد حرفاي قبل از انتخابات 88 ميندازه كه اصولگرايان تندرو و افراطي به واسطه كمك نهادهاي ذيربط اين فرمايش آقاي صفار بيكار را اجرايي كردند. تفــــــــــــــــــــكر هيــــــــچگاه نمي ميرد آقــــــــــاي صفـــار! (329787)
یس
Romania
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۹:۳۴
آقای که خود را بری از هر عیب و خود را صاحب نظام جا زدی ! این را بدان عقلا می دانند افرادی چون شما که تربیت شدگان و سر حلقه های حجتیه بودید خود نفوذی ترین افرادی هستید که در زمان حیات امام این انجمن مورد بغض امام بود که متأسفانه حالا با خالی شدن جای امام میدان داری را بدست گرفتید و ترکتازی می نمایید! واز امثال شما افکاری بیش از این انتظار نمی رود! (329788)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۱:۱۸
واقعا که باید شرم کنید .اگر به خداوند قهار و اسلام راستین ایمان دارید .بگویید که از اول انقلاب تا به حال اصلاح طلبان لا مذهب بیشتر به دین وجامعه و بیت ا لمال و سایر ثروت های خدادادی این مملکت زیان رسانده اند یا اصولگرایان افراطی مثل آقای احمدی نزاد با 7000میلیارد در آمد بر باد داده شده و امثاالهم که پس از 8 سال در اختیار داشتن کرسی های مجلس دوباره سنگ آنان را به سینه میزنید و برای اثبات جملات بی ثبات خود دائما از رهبر مایه میگذارید.کمی انصاف داشته باشید (329799)
خشایار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۳:۵۱
فرمایش شما کاملا متین و منطقی انصافا اختلاس ، و امثالهم از اصلاح طلبان ندیدیم و نخواهند کرد
اما برادر جان هم شما و هم بنده و هم سایر اصلاح طلبان و بخوبی میدانیم مشکل کجاست اما چه باید کرد
شما توجه کنید به جز آقای زیبا کلام یک نفر از این همه استاید بزرگوار اظهار نظر نمی کنند (329832)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۱:۴۰
با این وضع قراره تندروهای انزواطلب مخالف برجام بر مجلس سیطره پیدا کنند و همه چیز رو به تباهی بکشند. (329802)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۱:۴۶
امثال آقای وزیر فرهنگ دولت نابغه پاکدستان از حب و علاقه به مال دنیا هر اظهار نظری انجام میدن . ای کاش فقط کمی انصاف و مروت داشتید آقای صفار (329805)
مصلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۲:۱۲
مي گويند خاستگاه فتنه 88 در اصلاح طالبان بوده !!! اتفاقا خاستگاه وقايع سال 88 جريان احمدي نژاد و اطرافيان او و تندروها بودند . در سال 88 تخلفات بزرگ توسط افراد و دستگاه هايي مهم و تاثير گذار كه موجب و ريشه اصلي و خاستگاه آن وقايع اتفاق افتاد ..... (329809)
نکته سنج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۲:۱۴
شنیده ام که همه کسانی که در دوره های قبل رد صلاحیت شدند ، این دور به صرف رد صلاحیت گذشته ، باز رد شده اند ، چون بعضی قبلا عدم احراز دلیل ردشان بوده نتیجه اینکه، تعداد افراد عدم احراز بیش از عدد اعلام فعلی است..... (329810)
شب
Romania
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۲:۳۰
جریان احمدی نژادی جریان قوی و استخوان داری نیست آنان در هیچ عرصه ای نگاه کلان و برنامه مدون ندارند تنها ابزار آنان تملق قدرت و عوام فریبی است لذا سخنان آنان ارزش خواندن هم ندارند و من بدون مطالعه فرمایشات جناب وزیر نظر دادم. (329815)
عطار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۲:۳۸
ماکه نفهمیده اینجوریکه ایشانفرمایش میکنندفقط به اصولگرایان انتخاب شده ازسوی شورای نگهبان رای دادبقیه مخالفان حذف خوب اینکه شدفیلم هندی معلوم کارگردان کمک کرده که یک طیف قهرمان بشه بقیه سیاهی لشکرهم نیستند نقش منفی خوب میدادید شی شی کاپورفیلم بسازه هم گریه هم خنده هم موسیقی داره!! (329818)
میترا
United States
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۲:۵۶
واقعا بخش جمهوریت نظام رو به کلی کنار گذاشتن و جامعه رو دارن به سمت تک حزبی شدن با الگوی کشورهای کمونیستی پیش می برن.
خودشون می خودشون رقابت کنن (329819)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۳:۱۸
جناب هرندی از اختلاس چه خبر باز بابرداشته شدن تحریم ها با همت دولت مردان دلارها به وطن سرازیر می شوند مبادا غفلت کنید رادمردان دولت پاک دست (329826)
اصغر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۳:۳۱
اقای راستگو حرف اخر را بزن بگو هر راهی که مردم بخواهند مارا پس بزنند راه دشمنان است بیچاره مشکل شما عدم مقبولیت ومشروعیتتان از سوی مردم است والسلام (329828)
خشایار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۳:۵۹
اصلاح طلبان را رد کنند . چرا آقای علی مطهری را رد کردند ؟
آیا کسی قبول میکند آقای علی مطهری ضد ولایت و ضد نظام عمل کند یا کرده باشد ؟ انسان وقتی چنین عملکردی در بررسی صلاحیتها می بینی متعجب میشود!!!!!!!!
آخر ، علی مطهری فرزند شهید مطهری صلاحیت نمایندگی مردم را ندارد؟ وای خدا رحم کن
فرزند شهید مطهری توسط هیئت نظارت انتخابات رد صلاحیت شد!!!!!!؟؟؟ (329833)
منتقد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۲۳:۰۴
اقای مطهری از عضویت در مجمع اصولگرایان انصراف داده و گفته من فکر نمیکردم خط فکر اصولگران این باشد. (329901)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۵:۰۸
باید اصلاح طلبان کلاس اختلاس و چپاول و چاپلوسی رو یاد می گرفتن خب ضعفه اینا (329852)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۵:۱۴
همه باید رد صلاحیت بشوند هیچ کس صلاحیت ندارد همه مظنون هستند همه نفوذی و ضد انقلابند اینها همه از خارجیها پول گرفته اند همه فتنه گر هستند همه ...............=افکار یک وزیر (329853)
کوروش
Romania
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۶:۲۴
این آقا راست میگه؟ با حذف و رد صلاحیت رقبا دیگر نیاز به بعضی کارهای دیگر نیست تا پیروز میدان خود را معرقی کنند. (329863)
گرمی
Romania
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۷:۰۸
زنده باد زندگی زنده باد اصلاحات (329872)
منتقد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۸:۲۹
سید حسن نباشه نیستم (329877)
ممد
Romania
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۲۳:۳۹
مردم یه باررای میدن وضعشون خوب بشه بعد رای میدن وضعشون خراب بشه دوباره رای میدن خوب بشه عجب مردمی داریم آقاصفارالان نوبت وضعیت خوبه شده (329903)