به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۲:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۷ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۹۹۸۹۰

ارتش آمریکا در پی معرفی سربازان سایبورگ

گروه فناوری: ارتش آمریکا روی پروژه تراشه ای قابل کاشت کار می کند که می تواند سربازان را از طریق اتصال مستقیم مغز آنها به رایانه ها تبدیل به سایبورگ سازد.
ارتش آمریکا در پی معرفی سربازان سایبورگ
 رابط کاربری مغز-ماشین توسط سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) آمریکا توسعه داده شده که مدعی است ارتباط عصبی کانالی را بین مغز انسان و لوازم الکترونیکی مدرن باز خواهد کرد.
این برای نخستین بار نیست که پژوهشگران دارپا تلاش می کنند تا رابط کاربری مغز-ماشین را بسازند، با این وجود، نسخه های پیشین قابلیت های محدودی داشته اند. برنامه پژوهشی جدید طراحی سیستم مهندسی عصبی (NESD) افزایش تعامل نورون مغزی از دهها هزار به میلیون ها در یک زمان را هدف گذاری کرده است.
 
دارپا ساخت تراشه ای که بزرگتر از یک سانتیمتر مکعب نیست را هدف قرار داده که می تواند در مغز کاشت شود. این تراشه از طریق تبدیل سیگنال های الکتروشیمیایی ارسال شده توسط نورون ها در مغز به صفر و یک که در ارتباطات دیجیتال استفاده می شود به عنوان یک رابط کاربری عصبی عمل می کند. از کاربردهای بالقوه این سیستم می توان به بهبود شنوایی یا بینایی کاربر از طریق تغذیه اطلاعات شنوایی یا دیداری اشاره کرد. بنابر اعلام دارپا، پیش از آن که شاهد تحقق این هدف باشیم نیازمند پیشرفت هایی در علوم اعصاب، زیست شناسی سنتتیک، لوازم الکترونیکی کم قدرت و تولید تجهیزات پزشکی هستیم.
 
کاربردهای اولیه دستگاه دارپا احتمالا در یک زمینه نظامی صورت خواهد گرفت اما چنین فناوری هایی اغلب مسیر خود به سوی کاربردهای تجاری و غیرنظامی را نیز پیدا می کنند. دارپا از پیشگامان معرفی فناوری های غیرنظامی شناخته شده ای مانند GPS، ترجمه گفتار و اینترنت است.
مرجع : خانواده ایرانی