کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آزمون دفاع از اخلاق و کرامت انسانی

اصولگرایان؛ سقوط آزاد اخلاق برای کسب قدرت

25 ارديبهشت 1395 ساعت 10:51

واقعا این جماعت قدرت‌پرست و منحرف، چقدر با این حدیث شریف پیامبر اعظم (ص) که: «اِنِّی بُعِثتُ لِاُتِمِمُ مَکارِمُ الاَخلاق – من برای کامل کردن مکارم اخلاق برگزیده شده‌ام»، سنخیت دارند؟


کرم محمدی*


گروه سیاسی: انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی بمثابه دیگر انتخابات‌های پرشور نظام مردمسالار دینی ایران اسلامی با مشارکت ملت فرهیخته برگزار شده؛ از جمله صحنه‌های شکوه‌مندی بود که مردم فهیم؛ رشید و با تدبیر و دور اندیش این سرزمین به آن ورود کرده و سرانجام حماسه‌ای سیاسی را در هفتم اسفند ماه رقم زدند اما موضوع انتخابات شهر اصفهان و ابطال آرای منتخب سوم این شهر از جمله نکات تامل برانگیز این انتخابات است.

اگر چه در ارتباط با ابطال آرای این منتخب مردم؛ بین شورای نگهبان و وزارت کشور و حقوقدانان؛ سیاسیون و جناح‌های مختلف اختلاف نظرات حقوقی و مبنایی وجود دارد و حتی رئیس‌جمهور محترم بعنوان مجری قانون اساسی نیز به آن واکنش نشان داده است؛ اما این نوشتار در صدد دفاع و طرفداری از عملکرد اخیر شورای نگهبان یا وزارت کشور نیست.

آنچه مورد توجه این مقال است؛ زیر پا نهاده شدن اخلاق و کرامت انسانی توسط عده‌ای برای رسیدن به مطامع سیاسی و جناحی است و از آن تاسف‌بارتر، حمايت شرم‌آور برخي به اصطلاح اصولگرايان از اين سقوط اخلاقي است! بدنبال اظهارات حقوقی رئیس جمهور محترم و اینکه در خصوص خانم مینو خالقی باید مجلس آینده تصمیم بگیرد؛ براساس آنچه رسانه‌ها نوشته‌اند یکی از کانال‌های وابسته به اصول‌گرایان در اصفهان مبادرت به انتشار عکس‌هایی نموده و آنرا به خانم خالقی منتسب کرده‌اند. بلافاصله خانم خالقی انتساب این تصاویر را به خود تکذیب و آن را مونتاژ شده و فتوشاپ اعلام کرد.

به فرض محال حتی اگر این عکس‌ها مربوط و متعلق به نامبرده باشند؛ منتشرکنندگان آن براساس کدام مجوز شرعی و آموزه دینی و اخلاقی خود را مجاز و مکلف به انتشار آن دیده‌اند؟ واقعا این جماعت قدرت‌پرست و منحرف، چقدر با این حدیث شریف پیامبر اعظم (ص) که: «اِنِّی بُعِثتُ لِاُتِمِمُ مَکارِمُ الاَخلاق – من برای کامل کردن مکارم اخلاق برگزیده شده‌ام»، سنخیت دارند؟ و یا مگر انقلاب اسلامی؛ انقلاب ارزش‌ها نبوده و نیست؛ چرا و چگونه عده‌ای راحت و بدون دغدغه ارزش‌های آنرا پیش پای‌‌‌ سیاست‌‌‌ و مطامع جناحی ‌‌‌له ‌‌‌و قربانی می‌کنند؟ این پیروی از چه ‌‌‌اصولی ‌‌‌است که عده‌ای با فراغ بال و افتخار برای ضربه زدن به رقیب سیاسی؛ خود را مجاز به بازی کردن با آبروی یک انسان می‌دانند؟!

این چه گرفتاری است که دچار برخی از سیاسیون مملکت شده و یک روز کاندیداهای مخالف فکر خود را لیست‌‌‌ انگلیسی‌‌‌ نام نهاده و فردا روز مردم پایتخت این کشور را به جرم عدم همراهی با سیاست‌های آنها؛‌‌‌ اهل کوفه‌‌‌ می‌نامند و سپس برای رسیدن به مقصود سیاسی و جناحی خویش؛ مانند آب خوردن حیثیت و آبروی دیگران را هدف قرار می‌دهند و با کمال تاسف برای سرپوش گذاشتن بر سیاست‌های غلط  و ناکارآمد همفکران خود مبادرت به قلب واقعیات می‌نمایند؟ حال آیا اینگونه با کرامت انسانی هم وطنانمان بازی کردن؛ حرکت در راستای حفظ بزرگواری ملت ایران وتداوم راه نورانی آن یگانه دوران است؟

همگان به یاد دارند که حضرت امام خمینی (ره) در سال 1361 یعنی در اوج جنگ تحمیلی؛ فرمان تاریخی هشت ماده‌ای را در راستای حفظ ‌‌‌کرامت انسان‌‌‌ صادر فرمودند. معظم له در فرازی از بند‌‌‌ ‌‌‌آن فرمان چنین مرقوم فرموده اند: «... و یا دنبال اسرار مردم باشد، و تجسس از گناهان غیر نماید یا اسراری که از غیر به او رسیده و لو برای یک نفر فاش کند. تمام اینها جرم [و] گناه است و بعضی از آنها چون اشاعه فحشا و گناهان از کبایر بسیار بزرگ است، و مرتکبین هر یک از امور فوق مجرم و مستحق تعزیر شرعی هستند و بعضی از آنها موجب حد شرعی می‌باشد.‌‌‌»

لذا در تاسی به مکارم و فضائل و آموزه‌های اخلاقی اولیا الهی؛ اصول‌گرایان امروز در برابر آزمونی تاریخی قرار گرفته‌اند. آنان باید در باب این پرده دری و بی حرمتی آشکار و زیر پا نهادن بی‌شرمانه حریم خصوصی و بی اخلاقی وقیحانه؛ نظر خود را به صراحت بیان و مرزبندی خود را با چنین رویکرد مخرب و غیر اخلاقی اعلام نمایند. اینکه برخی از روزنامه‌ها و سایت‌های خبری خود را مجاز به هر نوع اتهام‌زنی بدانند واز طرف دیگر بخشی از وابستگان به یک جناح خاص حریم خصوصی مردم را نادیده گرفته و اخلاق را زیر پا بگذارند؛ با چه رویی و با کدام کارنامه می‌خواهیم فرزندانمان را به راه ‌‌‌راست ‌‌‌دعوت کنیم؟! اگر اینگونه وبی محابا بی‌اخلاقی درجامعه باب و رویه شود؛ بدون شک سنگ روی سنگ بند نخواهد شد واین سرآغاز انحطاط یک جامعه خواهد بود.

جا داشت و دارد تا رسانه ملی در برابر این حرکت ضد اخلاقی و مخالف کرامت انسانی؛ واکنش نشان می‌داد و با استفاده از سیره نبوی (ص) و الگوی اخلاقی ائمه اطهار (علیهم السلام)؛ اینگونه حرکات را محکوم و در تضاد با ارزش‌های والای انقلاب شکوهمند اسلامی معرفی می‌نمود. با کمال تاسف جمعی از آنانی که در ادعا بیش از دیگران خود را متدین می‌دانند؛ در عرصه عمل کمترین وقعی به رعایت اصول اخلاقی ننموده و برای شکست و ناکامی رقبای سیاسی به هر وسیله‌ای ولو نا مشروع متوسل می‌شوند. مطلب را با جمله‌ای از حضرت آیت‌الله  مکارم شیرازی خطاب به آقای دکتر روحانی به پایان می‌برم که می‌فرمایند: ‌‌‌«در تماس تلفنی با رئیس جمهور به ایشان گفتم که به دنبال تحقق برجام اخلاقی در کشور هم باشید‌‌‌.» این مهم نشان از دغدغه جدی مراجع معظم تقلید نسبت به فروپاشی اخلاق در بخش هایی از جامعه دارد.
* فرماندار شهرستان گیلان‌غرب


کد مطلب: 107222

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/107222/اصولگرایان-سقوط-آزاد-اخلاق-کسب-قدرت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir