به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۵۴
 
۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۱۱۰۹۶۳
فرصتی برای مردم و دولت

اگر حسن روحانی رئیس‌جمهور نشده بود

اگر حسن روحانی رئیس‌جمهور نشده بود
اسماعیل حسین‌پور

گروه سياسي: باور کنیم که اگر امروز روحانی رئیس‌جمهور نبود و یکی از تبار همین دلواپسان بر مسند امور بود نه تنها فیش‌های حقوقی به سرخط خبرهایشان تبدیل نمی‌شد بلکه مثل گذشته کار به دستانِ دولت خویش را پاکدست و معجزه هزاره سوم می‌نامیدند. اگر روحانی رئیس‌جمهور نشده بود راز این «فیش‌ها» آشکار نمی‌شد و صدای معلمان و بازنشستگان و بسیاری از کارمندان مظلوم دستگاه‌های اداری مثل همیشه از سقف اتاق شان بالاتر هم نمی‌رفت و این بغض گلوگیر سالیان، سوهان روح و روان این مردم می‌شد.

حال که الحمدلله اراده‌ی جدی برای مبارزه با فاجعه فیش‌های نجومی در کشور وجود دارد و بزرگان مملکت هم یک صدا بر این مهم تأکید دارند و آقای روحانی هم ضمن دستور صادقانه و مقتدرانه، فرمان برخورد با متخلفان و برگشت اضافه دریافتی‌ها به بیت المال و عزل مدیران متخلف را داده اند، این اقدام تحسین برانگیز روحانی ثمرات و برکات فرخ و فرخنده‌ای به دنبال داشته است که صداقت و اقتدار دولت و اعتماد مردم به دولت راستگویان روز به روز نمایان‌تر می‌شود.

ضمن تقدیر از این کار سترگ و ارزنده رئیس‌جمهور محترم باید فاش شدن فیش‌های نجومی را برکتی برای دولت روحانی دانست چرا که قاطعیت دولت با این پدیده‌ی شومِ سالیان، باعث اعتماد بیشتر مردم به دولت «تدبیر و امید» خواهد شد و از سویی انتظار مردم از سایر قوا نیز برای شفاف‌سازی حقوق‌های دریافتی دیگر مدیران بیشتر می‌شود و این یکی از ثمرات شفاف‌سازی فیش‌های حقوقی در راستای جلب اعتماد مردم به این دین و دیار است.  حال که این برخوردها و حکم و فرمان‌ها با سرعت و دقت در حال انجام است چند پیشنهاد دیگر در راستای اعتماد و امیدآفرینی بیشتر مردم مطرح می‌شود که امید است با همین اراده‌ای که برای برخورد با فیش‌های نجومی صورت گرفته با همان سرعت و دقت، با پیگیری و اطلاع رسانی و شفاف‌سازی کار به فرجام مبارکی برسد:

1 – میزان حقوق دریافتی مدیران و پرسنل دو قوه دیگر و سایر حقوق بگیران نیز مشخص و شفاف‌سازی شود.
2 – شایعه‌ی چند ساله‌ی وجود اسکله‌های غیرمجاز و حرف و حدیث‌های فراوان در این مورد هر چند ممکن و پذیرفتنی نیست ولی باز هم مورد بررسی قرار گیرد و یک بار برای همیشه به این ابهامات پایان داده شود و اگر خدای ناکرده تخلفی صورت گرفته، ضمن شفاف‌سازی صادقانه برخورد قاطعانه نیز صورت گیرد.
3 – ماجرای 17 پرونده فساد گم شده در مجلس نهم اصولگرا و ارزشی که با رد و تکذیب هایی همراه بوده است مورد پیگیری جدی قرار گیرد و مجلس محترم در این خصوص مردم را نامحرم نداند و شفاف، اطلاع رسانی کند.
4 – به رغم انبوه مشکلات جانبازان و خانواده‌های معظم شاهد و. . . چرا تحقیق و تفحص صورت گفته از بنیاد شهید در صحن علنی مجلس قرائت نمی‌شود؟ مجلس نهم که این همه ادعای ارزشی بودن داشت چرا در برابر این ماجرا سکوت اختیار کرد و چشم بر این پرونده پرحاشیه بست؟
5 – در مورد پدیده‌ی شوم قاچاق کالا در کشور، هر سه قوه برای مبارزه با این مفسدان اقتصادی که کمر اقتصاد داخلی را شکسته‌اند در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» چه راهکاری دارند؟
6 – انتظار می‌رود موضوع مهم فساد اداری، دریافت حقوق‌های نجومی، وام‌های کلان برگشت داده نشده و هدر رفت بیت المال که چون موریانه به جان نظام افتاده است و مردم را به کار به دستان بدبین کرده است فراتر از این دولت یا آن دولت و این جناح و آن جناح بررسی شود چرا که سوء استفاده از بیت المال شخص و حزب و جناح نمی‌شناسد و همه باید بدانند پنهان کاری در این خصوص به بهانه حفظ مصالح نظام، نه تنها خدمت نیست که خیانت و جفا در حق نظام و مردم است.
7 - انتظار می‌رود دولت و مجلس محترم همراه و همگام با یکدیگر با وضع قوانین بروز و بهنگام ضمن جلوگیری از تکرار این پدیده‌ی پلید، با برخورد قاطع دستگاه قضایی اعتماد آسیب دیده‌ی این سالیان را به مردم بازگردانند.

در پایان باز هم تأکید می‌کنیم اگر روحانی رئیس جمهور نشده بود فسادهای میلیاردی و غارتگری چپاول کنندگان بیت المال شاید تا سال‌ها مورد غفلت قرار می‌گرفت چون برخی‌ها که هنوز حاضر به پوزش خواهی از ملت برای حمایت شان از معجزه‌ی هزاره سوم نیستند قطعا مثل آن 8 سالِ سیاه رفته بر این ملک و مهین، برخی از این غارتگری‌ها هم از چشم تیز بین شان پنهان می‌ماند چون آن را «دولت یار» می‌دانستند.

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۰۹:۴۲
آقای غیب گو (340630)
همه چپاولگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۰:۳۹
اگر قاچاق کالا توسط نهاد خاص و با اسکله ی غیرمجاز صورت نگیرد مطمئن باشید به صورت قانونی و از طریق مافیاهای واردات این کالاها با همین حجم وارد می شوند . پس افرادی که امروز قاچاق قاچاق می کنند به فکر تولید داخل نیستند بلکه دنبال مشتری برای واردات خود هستند و می خواهند بنا به رقابت سیاسی منابع مالی آن نهاد خاص را قطع کنند .
همه دزدند و ما بدبخت (340633)
تازه مسلمان نروژِی مقیم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۱:۱۳
بهارنیوز اگر دین ندارید لاقل آزاده باشید (340642)
نخود همه آش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۹:۳۴
چه ربطی د اشت؟ (340679)
ماله کشی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۴:۵۸
عراقچی کجاست؟
حتمااینوخونده:ممنوعیت فروش هواپیمابه ایران
نه میخوام بدونم عراقچی کجاست؟ (340663)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۵:۳۲
شماها که می گفتید هواپیما نمی خواهیم و مال ثروتمندان هست و دولت بره به جای هواپیما روی جاهای دیگر سرمایه گذاری کنه! حالا چی شد نگران هواپیما شدید؟! حالا مهم شد؟! (340664)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۰۹:۵۱
خودمونو گول نزنیم! اگر فیش های حقوقی نجومی رسانه ای نمیشد این دولت هم ادامه دهنده همان راه بود (340631)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۰:۲۷
اگر روحانی رئیس جمهور نمی شد ، آمریکا و متحدانش تمام کارخانجات و تاسیسات اصلی ایران را بمباران کرده بودند و هزاران میلیارد دلار صدمه اقتصادی دیده بودبم، هزاران ایرانی کشته شده بود، تلفن و اینترنت و برق تمام شهرهای اصلی قطع بود ، دارو نایاب شده بود، بقیه نخبه ها و متخصصین هم فرار می کردند، تجزیه طلب ها ی مزدور عربستان و اسراییل مناطق مرزی و قومیتی کشور را به بلوا می کشیدند ، دلار بالاتر از صد هزارتومان می شد و خلاصه آینده کشور نامعلوم بود خلاصه از عراق خیلی بدتر می شدیم (340632)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۰:۳۹
برو بابا توهم....
دیگه اینو نگن چی بگن؟!؟ حمله کرده بود.. آره جون خودشون .. تو افغانستانش زاییدن الان...
وای روحانی ممنونیم مارو نجات دادی مچکریم خخخخخخخ (340634)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۰:۴۳
منفی اشتباهی (340637)
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۰:۴۶
برو بابا.....
اونا اگه جنمشو داشتن تا حالا حمله کرده بودن منتظر روحانی و .... نمیشینن عزیز... (340638)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۰:۴۸
خب حالا هم روحانی و دولتش کار اونارو آسون کردن. هسته ای رو که شستن رفت و دانشمنداش هم اخراج شدن از کار. کارخونه ها و صنایع هم خود به خود تعطیل شد.... (340639)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۲:۳۶
چرا قبل از روحانی ما رو بمباران نکردند؟ (340651)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۲:۵۳
چون قویترین ارتش های دنیا از ارتش صدام و قذافی و طالبان نترسیدند و حمله کردند اما از تو ترسیده بودند بنابر این جرات حمله نداشتتد، صدام حسین هم طبق خاطرات پریماکوف وزیر خارجه شوروی تا شب قبل از شروع حمله امریکا و متحدانش مثل تو اطمینان داشت که به او حمله نمی کنند، برای حمله اول باید اجماع جهآنی و تحریم و نارضایتی ایجاد و بعد حمله کرد که در مورد ایران به لطف سیاستهای دولت 8 ساله شما دو مورد اول به طور کامل ایجاد شده بود (340656)
طه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۸:۱۵
نه داداش
سایه جنگ رو اون هایی از سر ما برداشتند که الان توی سوریه دارن از حرم دفاع میکنن.
سایه جنگ رو اونهایی برداشتن که 8 سال جلوی صدام ایستادن.
این حرفهای شما، همون لاف در غریبی است. (340676)
طه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۸:۱۶
خود آمریکایی ها بعد از توافق گفتن که قرار نبوده به ایران حمله کنند.
حالا شما شدی کاسه داغتر از آش (340677)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۲۳:۰۲
عراقچی گفت که از رییس جمهور فرانسه شنیده که تصمیم حمله گرفته شده بود و فقط در زمان حمله اختلاف بود که بعد از انتخابات طرح منتفی شد. (340689)
ناصر
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۴/۱۹ ۰۰:۱۹
عین واقعیته (340693)
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۰:۴۱
فکر میکنم اگه دولت دیگه ای بود حتی در مذاکرات هم امتیازات کمتری میدادیم و امتیازات بیشتری میگرفتیم. این دولت با ذوق زدگی و وادادگی دستمون رو خالی کرد حالا هم باید بیفتیم به گدایی پولای خودمون با اون هم امتیازی هم که دادیم.... (340635)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۲:۵۳
معجزه هزاره سوم برای جرج بوش و اوباما نامه نوشت اما نامه اش را نخواندند و پاسخ ندادند اگر پاسخ داده بودند دولت دهم حاضر بود توبه نامه هم بنویسد آن وقت جناب عالی میفرمایید اگه دولت دیگه ای بود امتیازات کمتری می دادیم!!!! عجب. (340655)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۳:۰۵
دیدیم دوره هشت ساله شما چقدر امتیاز ( تحریم و گرانی و دلار 3900 تومانی ) و قطعنامه گرفته بودیم و اقتصاد شکوفا و به خصوص سال آخر همه چی آروم بود و عربستان و اسراییل چقدر خوشحال نبودند ، خجالت هم خوب چیزیه (340657)
رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۴/۱۹ ۰۴:۳۸
بهمن جان شنیدی یک دیوانه سنگی ته چاه بندازه 50 تا عاقل ..دولت پاکدستان با آن شعارهای ضد امریکا پول ملت رو نه در سوئیس ،نروژ ،فنلاند بلکه در کشور شیطان بزرگ برده سرمایه گذاری کرده .بابت امتیاز دادن بالاترین مقام نظام تأیید کرده که مذاکرات به سرانجام رسیده شما بیا ببین هزینه یک نیروگاه هسته ای از 0 تا 100 چقدر است و ما چقدر به روسها دادیم 20 سال ما رو بازی دادن و حتی دریغ از روشن شدن 1 لامپ با برق هسته ای همه اش هزینه بود و قطعنامه و تحریم ما سر قبری فاتحه خواندیم که مرده ای نداشت . (340696)
رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۴/۱۹ ۰۵:۰۴
اگر روحانی میخواهد موفق شود فقط منافع مردم را در نظر بگیرد فسادی که اتفاق افتاده باید افشا شود عمل غیر قانونی انجام گیرد باید برملا شود نمیشود هم با فساد مبارزه کرد و هم مصبحت اندیشی .هر مقام ومسئولی که مسئولیت دارد باید تحت نظارت باشد و در صورتیکه به بیت المال دست اندازی کرد باید دستش قطع شود و اموالش مصادره .دولت نباید مماشات کند .مگر در اوایل انقلاب بنام مستکبر اموال توقیف نمیشد اگر آنها در رژیم سابق اختلاس میکردند دیگر جای هیچ توجیهی نمیماند که در دولت اسلامی اینکار تکرار شود . (340697)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۱:۱۶
بله مورد قبول ماست. اما ما از دولت انتضار داشتيم اصلاح طلبان بيشتري را در بدنه به كار بگيرد. (340643)
ياسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۶:۲۱
مگه دولت ما اصلاح طلبه ؟؟ توهم زديد نكنه؟ (340673)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۱:۲۸
رفتار دولت روحانی در مواجهه با انتقادات مربوط به فیش های نجومی برای همه جناح ها الگو است.اولا-دولت اهمال صورت گرفته را پذیرفت.ثانیا-ریشه ها و دلایل آن را برای افکار عمومی روشن کرد.ثالثا-تصمیم گرفت این مشکل را بطوراساسی حل و با خاطیان برخورد کند.اگر همه مسئولان مخصوصا اصولگرایان افراطی عزیز درمواقع خطا به ویژه درحمایت از معجزه هزاره سوم به جای آن که دیگران و کل ملت را متهم کنندمسئولیت خطای خودشان رامی پذیرفتند الان ایران گلستان بود وتاوان اشتباه آنان از جیب مردم پرداخت نمی شد.و کمر کشور نمی شکست. (340644)
aria
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۱:۳۹
اگه روحاني رييس جمهور نبود، اوضاع شما خوب نبود!
احتمالا ي سودي برات داره كه اينجوري ميگي وگرنه حرف محمد 09:51:35 خيلي منطقي تره (340645)
اصلاح طلب
Anonymous Proxy
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۱:۵۷
به دلایلی که با اندکی فکر میشه فهمیدجنگی در کار نیست ونخواهد بود در مورد اقای روحانی هم صرف نظر از چند سخنرانیو یه برجامی که برای مردم (جوانای بیکار مثل خودم)خیلی نتیجه ای هم نداشته . اگر هم از مهار تورم به عنوان دست اورد سخن بگین که بایدگفت ازاقتصاد درک درستی ندارین که این هم توضیحش مفصله در کل از نظر من ایشونم خیلی با اقای احمدی نژاد تفاوتی ندارن..بهار نیوز عزیز شما هم کم کم راه همان کسانی رو ادامه میدین که بشون انتقاد دارید (340646)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۲:۰۲
اقدام قاطع یعنی مثل مثلاً چین که برای یک دست درازی 43 میلیون تومنی به بیت المال حکم اعدام صادر می شه! نه اینکه، آقایون محترمی که اضافه گرفتید، لطفاً، خواهشاً، بالاغیرتاً، اگه ممکنه، جون کس و کارتون مبلغ رو به خزانه عودت بدین! قصه این دزدی ها تو مملکت ما سر دراز داره، دولت آقای روحانی تا کی می تونه شش دنگ حواسش به این پرداخت ها باشه. به محض اینکه موضوع از رسانه ها خارج بشه باز همین آش و همین کاسه است. چرا؟! چون مدت هاست از اخلاق و فرهنگ خلاص شدیم. دزدی دیگه برای خیلی هامون دزدی نیست، حقه! ... (340647)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۳:۱۸
وقتی قوانین قاطع نبوده و حاکمیت مطلق نداشته باشند اقدامات قاطع در هیچ زمینه ای ممکن نیست.مگر آنکه اراده های فوق قانون طالب آن باشند.در کشور ما همیشه اراده ها فوق قانون بوده و قوانین تنها ابزاری برای اعمال حاکمیت بحساب می آمده. لذا دست درازی ها نسبت به بیت المال زاییده شرایطه و نمی توان با اعدام چند نفر راستی و درستی و پاکی را بر کشور حاکم کرد. (340660)
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۵:۵۵
قوانین قاطع وجود داره ولی اراده اجرای این قوانین دستخوش بعضی مصالح می شه. شما مطمئن باش که اگه رئیس جمهور در چارچوب همین قوانین و اختیارات خودش به عنوان رئیس جمهور و نه با استفاده از اقدامات فراقانونی، جسارت به خرج بده و اقدام بکنه، خیلی از مسائل حل می شه. چون هیچکس دوست نداره با مقابله با مردم تلفات بده و آقای روحانی نماینده مردمه. اقدامات فراقانونی زمانی مؤثرند که کسی به هر دلیل اراده برخورد با اونا رو نداشته باشه! (340666)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۵:۳۴
برادر مثل اینکه متوجه نیستی ما در مملکتی هستیم که به یک معاون اول دزد نشان لیاقت دادند! همین هم که الان می بینی ورای انتظار هست. اینجا را با چین و ژاپن مقایسه نکن با خودش مقایسه بکن. (340665)
پورامینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۲:۲۲
بعددیپلماسی خارجی دولت روحانی به غیر از منطقه عربی که جای امیدواری داره خوب داره جلو میره ولی درمورد چگونگی درون زا وبرون نگربودن بعد اقتصادی و نیزبرقراری عدالت اجتماعی سوالات جدی وجود داره (340649)
شکوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۳:۰۵
هماهنگ سازی حقوق دریافتی کارکنان قوه قضائیه و قوه مجریه.هماهنگ سازی دریافتی قسمتی از نیروهای نظامی با قوه مجریه .ظاهرا"آقای لاریجانی یادشان رفته که برای افشای یک فیش دریافتی نمایندگان درچندین سال قبل خبرنگاری از مجلس اخراج شدوبه آن سوی آبها پناهنده شد.در آنزمان مبلغ آن فیش صد میلیون تومان بود. (340658)
روح ا...
Sweden
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۳:۰۷
رییس جمهور شدن روحانی حداقل سودی که داشت این بود که سایه جنگ رو از رو سر مردم ایران کم کرد. احمدی نژاد در مناظرات انتخاباتی به محسن رضایی می گفت: آمریکا بخواد حمله کنه از 6 ماه قبل خبر میده، انگار میخواد بیاد مهمونی که از 6 ماه قبل خبر بده. با این جور مغزها ! صد در صد درگیر جنگ بودیم. جنگ هیچ وقت طرف پیروز ندارد مخصوصا برای مردم که همیشه همه هزینه ها را می پردازند. (340659)
احمد
Germany
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۶:۰۰
اگرحسن روحانی رییس جمهورنمی شداحمدی نژادسال ۹۶ انشاالله ۴۰۰۰۰۰۰۰رای نمی آورد (340667)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۲۲:۵۴
ایشون در سال ۹۶ انشاالله بر میگرده پیش معاونانش اینبار در اوین! (340686)
saeed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۶:۰۴
وضعیت خارجی ایران اصلا" قابل قیاس با دهه ۷۰ و ۸۰ نیست که با تنش زدایی و لبخند مشکلاتمان را حل کنیم.
آنها با سوء استفاده از موضوع اتمی و اتفاقات سالهای ۸۰-۸۱ در این موضوع و همچنین موضوع حمایت از جبهه مقاومت در برابر زیاده خواهی ها غرب, از همان دهه ۸۰ شروع کردن برای ساختن مانع های بتنی جلوی حرکت کشور .
این مانع دیگر مانند شرایط دهه ۷۰ با لبخند حل نمیشود .
دشمن قلدری در مقابل خود داریم که به این راحتی کوتاه نمی آید.
جریان اصلاحات مدلی متفاوت از لبخند و ابهام را برای اداره کشور عرضه کند. (340668)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۲۲:۴۶
دشمنی ما با غرب و آمریکا از بعد انقلاب شروع شده و چیز جدیدی نیست. اتفاقا شرایط دهه ۷۰ بخصوص در دوران آقای هاشمی بدتر بود و تحریمهای هواپیما از همان موقع وضع شد. ولی بعد از روی کار آمدن دولت اصلاحات فشارها کمتر شد. شرایط الان بدتر از آنموقع که نیست. (340684)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۹ ۰۰:۴۸
تا زمانی که رئیس جمهور رئیسِ جمهور نباشد و فقط در حد رئیس قوه مجریه باشد هیچ سیاستی جواب نمی دهد.ما باید با خودمان رو راست باشیم وقتی خود ما هر لحظه نگرانیم و خدا خدا می کنیم که یک سخنرانی و یا اقدامی از طرف برخی نهاد ها تمام رشته های دولت را پنبه نکند.قاعدتا نباید انتظار داشت که دیگران بتوانند با اعتماد کامل نسبت به سیاست های دولت با ما کار کنند. (340694)
رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۴/۱۹ ۰۵:۲۴
آیا دولت پاکدستان شما توانست با سیاست تهاجمی و طرح موضوعات هولوکاست و مدیریت جهانی و..جلوی دشمن قلدر را بگیرد .زمان سخنرانی محمود خان در سازمان ملل (هاله نور )و در دفعات بعدی بیاد دارید اکثر کشورهای قوی (اقتصادی ،نظامی )اقدام به ترک سالن مذاکرات میکردند و اسرائیل از سخنان آقا محمود لذت میبرد چون به نفعش تمام میشد .کشور احتیاج به سیاستی منطقی و بدور از تنش دارد .نتیجه 8 سال انزوا ،تحریم و.. (340698)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۶:۰۵
در این سه سالی که گذشت یک قدم برای اشتغال و تولید برنداشته شد
مقامات دولت و مجلس هم گرفتار بوروکراسی و دیوان سالاری و اقدامات ظاهری و همایشی شده اند (340669)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۶:۰۶
چند ماه دیگر تا آبان در آمریکا اتفاقاتی می افتد که همون شعار سایه جنگی که مدعی دستاوردش هستیم باز خواهد گشت (340670)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۲۲:۵۱
خب در اینکه آرزوی شما دلواپسان روی کار آمدن ترامپ هست شکی نیست. چون اون باعث میشه کارهایی را بکنه که دولت را تحت فشار بگذاره که این از خداتونه ولی آن سبو بشکست و آن پیمانه بریخت! (340685)
کارشناس حقوق بگیریک ونیم میلیونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۷:۰۳
ا-آقای روحانی شفاف سازی نخواهدکردزیراشایددوستان ونزدیکانش ته سبب ...مانع این کارش بشوند.2-آقای روحانی نمیتواندبگویدبی اطلاع ازتخلفات وخیانتهابوده است چون درشان رییس جمهورنیست من اززیرمجموعه ام خبرنداشتم مگراینکه معتمدین ومعاونین مثل مدیریت وبرنامه ریزی سکوت وخیانت کرده باشند!به هرحال نوشته هایی ازاین دست درتوده مردم چندان کارگرنیست برای برگرداندن اعتمادمردم کارهای زیادی بایدبکندازجمله تغییرات انقلابی دراعضای کابینه! (340674)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۱۹:۲۳
یکی از انتقاداتی که اصلاح طلبان در اوایل دولت آقای روحانی به ایشان داشتند برکنار نکردن مدیران اتوبوسی بود که علیرغم هشدارها دولت آن را قبول نکرد و امروز این مدیران باقی مانده از دولت قبل رسوایی به بار آورده اند.اگر ایشان به توصیه اصلاح طلبان گوش کرده بود و این مدیران را همان موقع برکنار کرده بود این رسوایی به پای ایشان نوشته نمی شد و به اصطلاح پاکدستان امروز چهره حق بجانب نمی گرفتند. (340678)
ل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۸ ۲۰:۵۹
اره هرچی تو میگی راسته بهار مردم هم گاگولند (340681)