به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۰۲/۲۱ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۱۲۹۷۵۷

مناظره سوم، تقابل دو ديدگاه

گروه سیاسی: تا روز انتخابات فرصت زيادي باقي نمانده و نامزدها هر يك در سفر به استان ها يا همايشي شركت كرده و با حاميان و هواداران خود ديدار و گفتگو مي‌كنند.
مناظره سوم، تقابل دو ديدگاه
علي پايدار
مناظره سوم در راه است و هر كس از منظري قابل تأمل مشغول بحث و تفسير در مورد بايد ها و نبايد هاست و اينكه در مناظره دوم چه شد و چه نشد. اما آنچه كه در اين ميان مهم است، حركت به سوي آينده است. حركتي كه بايد موزون و هماهنگ صورت گيرد و عرصه را بر رقيب تنگ نمايد.

اگر به تمام تبليغات و هياهوي اصولگرايان بنگريد، فارغ از اينكه به چه شيوه اي عمل مي كنند، مي توان دريافت كه آنها قصدشان فقط تخريب نيست. حركتي را با دروغ و فريب آغاز كرده اند و بي گدار به آب زده اند. نيت شان ايجاد يك دو قطبي كاذب است تا از اين ميان سبد آراء خود را پر كنند.

آنها بدنبال جذب قشر محروم و لشكر بيكاران و گرسنگاني هستند كه متأسفانه به خاطر سياست هاي اعلامي و اعمالي، در حاشيه شهرها و حتي درون شهرها پديدار گشتند و حالا قاليباف و رئيسي بدون هيچ ملاحظه اي درصدد پر كردن خلاء حضور احمدي نژاد هستند.

اما آنچه كه مهم است رفتن در كنج عزلت نيست، سكوت راه حل نيست و بايد موج اصلاحات و اعتدال تداوم يابد و بايد در ميان مردم بود و فرياد زد كه اگر دوباره ايران را مي خواهيد، بايد با تدبير و خرد همه را به پاي صندوق هاي رأي فرا خواند، در غير اينصورت اردوگاه حريف بازي را به مرحله دوم كشانده و آنجا دست هايي به كار خواهد افتاد.

به همين خاطر ضروري است كه مجموعه تحركات دولتمردان در اين ايام بيش از پيش فعال تر شده و مانند بسياري از دوستان و يارانشان كه هم اكنون در استانهاي مختلف و در شهرهاي بزرگ و كوچك، حضور پيدا مي كنند، آنها نيز حاضر شده و با مردم صحبت كنند.

شاهد بوديم كه رئيس جمهور نيز پس از حادثه دلخراش معدن يورت در گلستان، شخصا در صحنه حاضر شد و با معدنچيان داغديده ديدار كرد و از آنها دلجويي نمود. هر چند كه متوليان معدن وابسته به يك نهاد خصوصي هستند، اما فراموش نكنيد كه اين رئيس جمهور بود كه به ميان معدنچيان رنجديده رفت و نه سهامداران و صاحبان معدن!

سخنراني آقاي روحاني در اروميه نيز براي مردم شور و شعفي مضاعف ايجاد كرد و آنها كه براي آينده كشور نگرانند، قطعا همين را از رئيس جمهورشان انتظار دارند. رئيس جمهوري كه عليرغم فشارها و محدوديت ها، در زير انواع و اقسام تهمت و تخريب، توانست حركت قطار كشور را در مسير اعتدال و رشد و توسعه حفظ كند و كشور را از آستانه سقوط نجات دهد.

چه خوب گفت آقاي روحاني كه رقيب نبايد دم از آزادي بزنند كه آزادي خجالت مي كشد. چه خوب گفت آقاي روحاني كه شما دم از انتقاد نزنید. حتي سخنراني آقاي روحاني در همدان نيز بسيار گوياي وضعيت بود. از نظر نگارنده، مناظره سوم اگر چه كه اقتصادي است، اما آخرين ميداني است كه آقاي روحاني بايد برخيزد و با منطق اجازه نطق كشيدن به حريف را ندهد. اين مناظره تقابل دو ديدگاه است كه همه از آن بخوبي آگاهيم.

از اين رو بايد گفت كه مناظره سوم، به خوبي خط بطلاني بر روي تمامي وعده هاي ميان تهي خواهد كشيد. اگر آقايان روحاني و جهانگيري هدفمند و حساب شده عمل كنند، اگر مشاوران ايشان رهنمودهاي كافي و وافي را بدهند كه زبان و كلام ايشان، عاميانه تر باشد و حقايق را صريحا و بي پرده با مردم در ميان بگذارند، در آن صورت شك نكنيد كه ترفند حريف به ثمر نخواهد نشست.

مناظره سوم عرصه منازعه اي جدي خواهد بود كه براي آن همه‌مان بايد در جبهه اصلاحات و اعتدال، بكوشيم تا صداي مظلوميت اين دولت به گوش همه برسد... اينكه واقعا خزانه خالي بود، اينكه 700 ميليارد دلار بودجه نفتي كشور به باد رفت، اينكه در شرايط تحريمي بوديم كه اگر ادامه پيدا مي كرد، اكنون ايران تبديل به ونزئلا مي شد و ...

مناظره نقش خوبی برای افزایش آگاهی مردم ایفا می‌کند و باید واقعیات را به طور صادقانه و با زبان ساده و ملموس به مردم منتقل کرد تا هر آنكس كه نگران ايران و ايراني است، بتواند با ضميري روشن هم جبهه حقيقت و اميد مردم را بشناسد و هم جبهه فريب و خيانت به ملت را. باشد تا همه بتوانيم در اين برهه حساس و سرنوشت ساز، آينده كشور را رقم زنيم.

۱۳۹۶/۰۲/۲۱ ۲۱:۳۶
یکی از انسانهای باشخصیت زمان در سالگرد عملیات مرصاد رو قبر همه ی همرزمهای سابقش تو قطعه ی شهدای کرمانشاه گل میگذاره امروز چیز عجیبی دیدم طرفدار های اقای رئیسی گل اورده بودند با عکس کاندیدشان که روی سنگها بگذارند غافل از اینکه مردم میفهمند تا حالا چرا گل اهدا نکردن مگه با شهدا هم داریم سر ما خاکی ها میشه کلاه گذاشت اما سر شهدا کلاه نمیره اگر برای خودتان حرمت قائل نمیشید شهدا حرمت دارند (352384)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۰۲/۲۲ ۰۶:۲۵
انشاا...که نتیجش برا سربلندی ایران خیر باشه (352397)