کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نمایندگان ما و موگرینی

15 مرداد 1396 ساعت 17:07

گروه سیاسی: بنا به دلایل بسیاری از جمله حساسیت های بی جهت، پرونده سازی های بی دلیل و نیز نظارت استصوابی حداکثری چندین دوره است که نگذاشته ایم نخبگان و فعالان و عقلا و دلسوزان واقعی این مُلک، وارد مجلس تصمیم گیر نظام شوند و شأن و جایگاه مجلس و نظام را به جدّ ارتقا بخشند و حاصل این حرکات، مجلس و نمایندگانی شده که حرکات روز تحلیفشان دیدنی بود!


محمدآزاد جلالی زاده
 
الف» طی همزیستی چند هزار ساله ی ما -- به عنوان انسان هوشمند -- با گونه قبلی یعنی «نئاندرتال ها»، با آنکه غلبه نهایی بواسطه هوش و زبان و ابزار کارآمدتر از آنِ ما بود، امّا بررسی های انسان شناسی و باستان شناسی نشان می دهد که قطعاَ ژن هایی از آنها به انسان امروزی رسیده است، نئاندرنال هایی که بیش از آنکه بیندیشند، هیجانی می شدند و پیش از آنکه کمی بیشتر بیندیشند، عمل می کردند.

ب» بسیاری از انسانهای امروزی هم «تکانشی» و «هیجان محور» هستند و شبه نئاندرتالی عمل می کنند، و چون اساساً نمی توان دایره احساسات و هیجانات را از انسان گرفت و انسان بدون هیجان و احساس، خالی از انسانیّت می گردد، دانشمندان و محققان علوم رفتاری بسیاری کارها کرده اند که از وسعت «هیجانیسم» انسان بکاهند و عقلانیت بیشتر تزریق نمایند و ترکیبی از عقل و احساس را در انسانهای امروزی فعال نمایند.
 
ج» با وجود این مسائل با وجود پیچیدگی های حوزه های مختلف زندگی بشر در عصر کنونی، کمینه انتظارات آن است که کسانی پا به عرصه به شدت عقلانی- منطقی، سیاست می گذارند، احساسات و هیجانات خویش را کنترل کرده و مهار نفس غیر عقلایی در دست گیرند و بخش حسابگر دقیق عقلانی و محاسباتی مغز خویش را بر دیگر جنبه ها رجحان داده و پاس دارند و به جای محور قرار دادن هیجاناتشان، «مسأله محور» باشند، در غیر این صورت زیر فشار عقلانیت حاکم بر کنشگری های سیاسی امروز جهان له خواهند شد.
 
د» اکثریت مجلس نمایندگان هر کشوری، بایستی عصاره نخبگان عقلانی - منطقی و محاسباتی باشند و نه پوپولیست ها و افراد هیجان محور و هیستریانیکی که بیشتر به کار هنرهای نمایشی می آیند،  «سیاست» عرصه محاسبات دقیق و هوشمندی و آی کیوی فراوان است و اصولاً مجلسی با عدم بهره از این مؤلفه ها مثمر ثمر نخواهد شد.
 
ه» نظم مستقر «جمهوری اسلامی» حاصل خون شهدای بزرگواری است که همه مال و جان خویش در راه استقرار «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام دادند و علی الاصول به خاطر خون شهدا هم که شده، پرستیژ و جایگاه نظام بایستی حفظ شود، آنچه دیروز در مجلس گذشت و من آن را  پدیده ی «موگرینی ندیدنیسم» !؟ می نامم، در دنیای امروز که هر حرکتی ثبت و ضبط می شود، اساساً موجب وهن نظام و دادن بهانه دست بدخواهان این سرزمین است.
 
و» وقتی از معاون وزیر خارجه گرفته تا فلان مقام و بهمان نماینده فراکسیون امید و ناامید و چپ و راست، بدنبال موگرینی روانند تا سلفی ای با وی بگیرند و آنقدر انبان از موگرینی شده اند!؟ که قسمت عقلانی - منطقی مغز کلاً به تعطیلات رفته است و مهار شخص به دست روند خالص هیجان - احساس افتاده است، بهتر از این نمی توان انتظار داشت، نماینده ای که نتواند مهار احساسی خویش در دست گیرد و بر روی میزها و صندلی ها می رود و می دود تا یک سلفی در دوربین همراهش ثبت کند، اساساً کنشگر سیاسی از او درنمی آید و معذرت خواهی های بعدی وی، دردی را درمان نمی کند.
 
ز» بنا به دلایل بسیاری -- از جمله حساسیت های بی جهت، پرونده سازی های بی دلیل و نیز نظارت استصوابی حداکثری -چندین دوره است که نگذاشته ایم نخبگان و فعالان و عقلا و دلسوزان واقعی این مُلک، وارد مجلس تصمیم گیر نظام شوند و شأن و جایگاه مجلس  و نظام را به جدّ ارتقا بخشند و حاصل این حرکات، مجلس و نمایندگانی شده که حرکات روز تحلیفشان دیدنی بود!؟ و این چنین مجلس ها و حرکت هایی توهین به خون شهدای این سرزمین محسوب می شود. والعاقبه للمتقین
 


کد مطلب: 134703

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/134703/نمایندگان-موگرینی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir