کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آرزوی دانشگاه آزاد، خاطره احمدی‌نژاد!

13 شهريور 1396 ساعت 12:51


روزنامه بهار: با نگاهی به آنچه مسئولان ارشد دانشگاه آزاد در روزهای اخیر مستقیم و غیرمستقیم گفته‌اند می‌توان به سادگی حدس زد که در هفته‌ها و ماه‌های آینده شاهد حذف و بازنشستگی اساتید این دانشگاه خواهیم بود. اساتیدی که در نگاه مسئولان این دانشگاه به نظام اعتقاد ندارند اما در واقعیت به نظام انتقاد دارند. می‌توان گفت آنچه برای مسئولان دانشگاه آزاد آرزو است برای جامعه دانشگاهی خاطره است! اهالی دانشگاه در دولت احمدی‌نژاد همه این بهانه‌ها را شنیده‌اند و تاثیر مخرب آن بر جوّ دانشگاه را با بندبند وجودشان احساس کرده‌اند. رییس جدید دانشگاه آزاد همین الگوی رفتاری و گفتاری را در دانشگاه تهران به کار بست و حضورش در آن دانشگاه به گونه‌ای بود که دانشجویان با شنیدن کنار گذاشته شدنش شادمانه به یکدیگر شیرینی تعارف می‌کردند. حال فرهاد رهبر با پشتیبانی علی اکبر ولایتی در پی آن است که همان مشی و روش و نگاه افراطی را که کمترین سازگاری با محیط دانشگاه ندارد را در دانشگاه آزاد اجرایی کند.

بسیاری در ابتدای آغاز به کار ولایتی در دانشگاه آزاد برای توصیف اقدامات او از تعبیر «هاشمی زدایی» استفاده می‌کردند و معتقد بودند که ولایتی می‌خواهد تمامی مدیران زمان هاشمی را برکنار کند. حال و با گذشت زمان شاهد آن هستیم که علاوه بر «هاشمی زدایی» اکنون دیگر شاهد احیای تفکرات تندروانه‌ای هستیم که در هشت سال دولت‌های نهم و دهم سبب آن شد که دانشگاه‌ها گرد مرگ پاشیده شود و کوچکترین سخن و نقد با ستاره‌دار شدن برای دانشجویان و بازنشستگی اجباری برای اساتید همراه بود. حال و در چنین شرایطی وزارت علوم دولت اعتدال چه وظیفه‌ای بر دوش دارد و باید در برابر مدیریت تندروانه حاکم بر دانشگاه آزاد چه عکس‌العملی از خود نشان دهد؟ آیا دانشگاه آزاد، آزاد از نظارت وزارت علوم است و قرار است خارج از سیاست‌هایی که جامعه دانشگاهی در چند انتخابات اخیر با صدایی رسا به آن آری گفته‌اند اداره شود؟

این طور به نظر می‌آید که وزارت علوم نباید هیچ گونه مماشاتی در برخورد با رفتارهای ‌سلیقه‌ای حاکم بر این دانشگاه را به خرج دهد و با قاطعیت و شفافیت از ناامیدسازی دانشگاهیان به واسطه عملکرد مدیران این دانشگاه جلوگیری به عمل آورد. خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد نیز می‌توان گفت که از مسیری که وزارت علوم دوران احمدی‌نژاد طی کرد و ظلم‌های بسیاری در حق جامعه دانشگاهی روا داشته شد عبرت بگیرند و به جای آنکه خود را در برابر خواسته‌های اکثریت قرار دهند با آن‌چه در متن دانشگاه می‌گذرد همراه شوند. این اقدام حتی برای طولانی‌تر شدن عمر مدیریتی خودشان هم بهتر خواهد بود.


کد مطلب: 136143

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/136143/آرزوی-دانشگاه-آزاد-خاطره-احمدی-نژاد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir