به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۱۴۲۱۳۳

محمدرضا زائری: واقعا شما درد دين داريد؟

محمدرضا زائری: واقعا شما درد دين داريد؟
گروه سیاسی: حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در یادداشتی نوشت: چند روز است جماعتي در فضاي مجازي بسيج شده‌اند تا همه را مجبور كنند به نوعي چيزي بر عليه رييس جمهوري بنويسند و البته مي فهمم بسياري از آنان حسن نيت دارند و بر اساس غيرت مذهبي و حميت ديني برآشفته اند، اما واضح است كه جريان سازان پشت صحنه همان انگيزه هاي سياسي را دارند كه زمينه ساز تجمع اوليه اعتراضات مشهد شد. و در اين ميان نمي فهمم كساني كه آقاي روحاني را به رايج ترين سلاح حوزه يعني رمي به بيسوادي مي زنند و ادعاي فقاهت و دين شناسي دارند چرا متوجه تعارض و تناقض مواضع خود نيستند؟ راستي با همان مباني ديني آيا اين سخن كه "انتقاد به معصومين عليهم سلام الله جايز باشد" بدتر است يا ربا ؟ يا دروغ گفتن علني به مردم؟ يا ظلم به يك بي پناه در زندان؟ يا رشوه گرفتن رسمي در نهادهاي اداري و دولتي ؟ يا ويژه خواري برخي آقازاده ها؟ يا بدنام كردن اسلام و غارت دين و اعتقادات مردم؟ يا بي اعتنايي به ضوابط شرعي در نفوس و دماء و اعراض محرّمه و محترمه ؟ يا فراموش كردن حدود شرعي در قصاص و تعزير؟

و بر اساس همان باورهايي كه غيرت ما را بر مي انگيزد، بر اساس زيارت شريفه جامعه كبيره و ... و بر اساس مباني معرفتي ما و مجاميع روايي ما، واقعا آنچه بايد برايش فرياد كشيد اينهاست! برادران اگر راست مي گوييد چرا سالها ربا و رشوه و ظلم و بي عدالتي و فساد منظم و ريشه دار را مي بينيد و دم نمي زنيد؟ من هم از آقاي روحاني به شدت آزرده و خشمگينم، اما بيش از آنكه بهانه ام يك سخن بي ربط او باشد، دروغ هايي است كه با عمامه و عبا و ريش و لباده به مردم گفته و مي گويد! چرا از دروغ ها بر نمي آشوبيد؟

شما كه ادعاي سواد و دين شناسي  وعلم و فضل داريد بهتر مي دانيد كه در هيچ جاي باورهاي ما نگفته اند قائل بودن به چنين موضوعاتي - كه غالبا هم محل اختلافات كلامي بوده - كفر وفسق است، اما همه مي دانيد كه آه مظلوم چه زلزله اي در عرش مي اندازد و دروغ كليد همه مفاسد است و يك درهم ربا از هفتاد بار چه كاري با چه كسي در كجا بدتر... من هيچ دل خوشي از شيخ حسن روحاني ندارم و به او رأي هم نداده ام و بيش از همه نيز منتظرم دوران تلخ رياستش به پايان برسد و بارها هم به تندي از او انتقاد كرده و به رفتار و گفتارش تاخته ام! اما واضح است كه درد بسياري از معركه گيران امروز دين نيست! آنان كه اكنون راه افتاده اند تا با جوسازي از اين مرجع و آن فقيه يادداشت و بيانيه بگيرند تا ديروز كجا بودند و آنها كه در فضاي مجازي به شكل سازمان يافته به امثال من براي اعلام موضع فشار مي آورند چرا در هتك حرمت ها و لگدمال شدن اصول ساكت هستند؟ تف بر ذات كثيف اين سياست بازي ها كه روز به روز بيشتر دارد همين ته مانده باورهاي ديني مردم را جارو مي كند!

۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ۱۶:۲۹
این چه غیرت دینی است که هر کاری و حرفی بخاطر خراب کردن طرف مقابل می زنند این لجاجت قوم کج فهم مانند بنی اسرائیل است که همش بهانه تراشی می کنند (357616)
احسنت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ۱۸:۳۸
بسیار تحلیل خوبی بود... (357622)
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ۲۱:۳۸
احسنت بر حاج اقا زائری و حاج اقا نقویان (357626)
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ۲۲:۱۲
حد اقل از یه آدم با سواد استفاده کنید برای تخریب، این زائری که خودش پر تناقضه (357628)
۱۳۹۶/۱۰/۲۸ ۰۰:۲۶
آقای زایری فکر نکن با این حرفها می توانی اعتباری کسب کنی . تو از زمان برگزاری آن کنفرانس که باعث خشم و ناراحتی کسی شد که دلیل داریم امام زمان از او راضی هست از چشم ما افتادی . (357634)
۱۳۹۶/۱۰/۲۸ ۰۵:۰۲
این مالک اشتر است که خشمگینانه با امیرالمومنین اینگونه سخن میگوید «الیس قد نهیتک یا امیرالمؤمنین ان تبعث جریرا و اخبرتک بعداوته و غشه » ای امیرمومنان آیا من نگفتم که جریر برای این مسئولیت مناسب نیست و گفتم که او دشمن و خائن است؟ حالا بزرگان و متفکران و امام شناسان مالک اشتر را با این پرخاش در چه جایگاهی می نشانند پس بر روحانی بی جهت نتازید و اخلاق خود را درست کنید (357642)