به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۱۴۵۸۷
دوستان اعتماد به نفستان خیلی بالاست!

ظاهرا روحانی هنوز پیام‌انتخابات‌را درک نکرده‌!

گروه سياسي: روزنامه رسالت روز گذشته در سرمقاله‌اي طولانی خود با تقسیم ارزشها به سیستماتیک و فرآیندی و بکارگیری عبارتهایی گنگ و جملاتی که هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته و قراردادن سخن حضرت امام در خصوص در راس بودن مجلس در کنار شبیه قلمداد نمودن مجلس ایران با مجلس‌های آلمان؛ ایتالیا؛ دانمارک و سوئد!؛ وارد مبحث اصلی خود که همانا نصیحت کردن مجلس برای جلوگیری از ورود افراد ناصالح به کابینه و تعیین تکلیف برای نمایندگان مي‌گردد و فراموش مي‌کند که در چند خط بالاتر و با تعریف کلی ارزشها در حال توضیح دادن این نکته بوده که کسی نباید برای نمایندگان تعیین تکلیف نماید؛ چرا که اصولگرایی بوجود آمد تا کانالهای بی عدالتی را در کشور مسدود نماید!!
ظاهرا روحانی هنوز پیام‌انتخابات‌را درک نکرده‌!
سید غلامرضا بنی‌احمد

«مردم مي‌خواهند فضاي حاکم بردانشگاه‌ها فضاي گفتماني پيشرفت و توليد علم باشد. مردم نمي‌خواهند مجددا زمينه‌هاي اعتراضات کارگري با تحريک برخي مسئولين ايجاد شود. مردم نمي‌خواهند مجددا به نارضايتي‌هاي فرهنگيان دامن زده شود.»

جملات بالا؛ سرمقاله روزنامه رسالت است. نويسنده البته، طبق معمول مشخص نکرده که چه گروه و جریانی در دوره هشت ساله حکومت خود با امنیتی کردن فضای دانشگاهها؛ فضای سرد و رخوت را در محیطهای دانشگاهی ما حاکم نمود. چه جریانی با تصمیم گیریهای غلط اقتصادی باعث تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و کارگاهها و متعاقب آن اخراج بسیاری از کارگران و زمینه ساز اعتراض آنها گردید؟ چه جریانی با سرکوب ساده ترین درخواستهای صنفی معلمان؛ حتی تنها تشکل صنفی باقی مانده برای معلمان را نیز تحمل ننموده و آن را به شیوه خود تعطیل نمود؟

سرمقاله نویس مذکور در ادامه اظهارات کاسبکارانه خود اظهار داشت: "در شرايط کنوني مطالبه اصلي مردم اخلاق گرايي000، پاک دستي مسئولان، مبارزه با فساد و ويژه خواري، مبارزه با فقر و اشرافي‌گري، ساده زيستي دولتمردان و نزديكي با مردم، كار و تلاش بي وقفه و خستگي ناپذير و... است"‎.‎ ایشان در حالی از پاک دستی مسئولان سخن مي‌گوید که این شعار در دولت قبلی با سر و صدای فراوان مطرح و نتیجه عملکرد شعار دهندگان آن؛ اختلاس کلان در دو بانک‌هاي بزرگ کشور بوده تا جایی که معلوم مي‌شود مدیرعامل بانک اولی دارای تابعیت کشوری بوده که خصمانه ترین سیاستها را نسبت به کشور ما درپی گرفته و مدیرعامل بانک دومی مصون از اقدام قضایی در سکوت روزگار خودش را مي‌گذراند.

در خصوص مبارزه با فساد و رشوه خواری و شعارهای که دولت قبلی داده؛ همین نکته بس که علیرغم تمامی اتهام زنی‌هاي غیر اخلاقی که رییس این دولت به ناحق در حق بسیاری از سیاسیون و غیر سیاسیون روا داشت؛ پس از گذشت هشت سال به اندازه ارایه یک لیست هم نتوانست افرادی که ثروت‌هاي مملکت را به باد یغما داده‌اند به قوه قضاییه معرفی نماید.

نکته جالب اینکه پس از افشاگری رییس دولت قبلی در خصوص رییس یک بانک خصوصی بزرگ و برکناری وی به اتهام فساد مالی؛ پس از گذشت چند ماه از عزل نامبرده؛ مجددا ایشان را به عضویت شورای پول و اعتبار منصوب نموده تا فرد معزول در خصوص سیساست گزاری بانکهای کشور تصمیم گیری نماید! در خصوص مبارزه با فقر و اشرافی‌گری اصلا لازم به ذکر هیچ نکته‌اي نیست! همین که مردم عادی مشاهده مي‌نمایند که حتی با وام 5 میلیونی دولت خاتمی هم دیگر نمی توانند یک پراید برای خود خریداری نمایند و پورشه‌هاي وارداتی با ارز 1226 تومانی از کنار آنها مي‌گذرد و جولان مي‌دهد خود گویای همه چیز است.

این سرمقاله نویس با اعتماد به نفسی مثال زدنی در انتهای نوشتار خود ضمن مصادره کامل حضور 73درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری فرمایش مي‌کند: "بايد گفت رئيس جمهور و مجلس شوراي اسلامي بايد با درک چرايي راي مردم در 24خرداد و حضور 73 درصدي مردم پاي صندوق‌هاي راي به مهندسي! کابينه يازدهم بپردازند و وزنه افکار عمومي و حقوق شهروندان را خواسته يا ناخواسته از معادلات ذهني و عملي خود حذف نکنند" و البته این توصیه آخری همخوانی با آنهمه سخن گفتن درباره ارزشهای سیستماتیک و فرآیندی و عدم سهم خواهی از دولت نداشته و نشان مي‌دهد که رای 73 درصدی ملت کاملا در سبد دوستان اصولگرا بوده و ظاهرا آقای دکتر روحانی و مردمی که به ایشان رای داده‌اند هنوز پیام انتخابات 24 خرداد را درک نکرده‌اند!!

۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۸:۲۸
رسالت رسالت همواره شناکردنبرخلاف موج مطالبات مردمی بوده است،هرچه بنویسندعجب نیست چون رسالت آنان حرکت درمسیری است که مشی خود است. (109380)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۶:۴۲
ظاهرا آقای دکتر روحانی و مردمی که به ایشان رای داده‌اند هنوز پیام انتخابات 24 خرداد را درک نکرده‌اند!!...خیلی با حاله.... (109647)
ميرحسين
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۸:۴۷
آقايان اصولگرا توان شنيدن پيام مردم را ندارند با اينحال مصادره و تحليل كشكي هم مي كنند (109383)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۲۳:۲۳
نعل وارونه می زنند. (109948)
بندرگناوه
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۸:۵۶
ميدانيد چرا مردم از اصولگرايي روي گردانده اند و روز به روز به انحلال خود نزديك ميشوند؟؟؟؟؟؟؟؟ چون نخبگاني همچون مقاله نويس روزنامه ياد شده شرف روزنامه نگاري خويش را فداي دروغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغ ميكند و اين مرا خوشحال ميكند. زنده باد اصلاحات............ (109386)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۸:۵۹
امام خمینی : سپاه نباید بگوید جانم فدای رهبر، باید بگوید جانم فدای مردم
نیروی مسلح عزیز برگرد به پادگانت. (109388)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۹:۱۷
خب آقای نبوی کاندید می شد تا:
سیه روی شود هر که در او غش باشد (109394)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۹:۵۸
اتفاقاً به گفته کارشناسان دلیل افت یک باره رشد علمی همون امنیتی کردن فضای دانشگاه ها بوده و این رشد علم که الان اینها تو بوق کردنش محصول اصلاحات ساختاری دکتر معین و توفیقی هستش که نتیجش رو احمدی نژاد برداشت کرد (109407)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۰۰
اینا مثل این که یادشون نیست که جریان مطبوعشون با 4 کاندیدای اسم و شناسنامه دار توی انتخابات شکست خورده

اونوقت روحانی باز چند وزیر محافظه کار گذاشته ولی شماها دیگه چه رویی دارید که شکست خوردید ولی میگید همشو هم میخوام (109409)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۲۱
امام گفتند مجلس در راس امور است. بله درست است اما مجلس هم باید وجود خودش را اثبات کند. زمانی که احمدی نژاد یک تنه مجلس را به چالش کشید و توهین هم کرد، چرا این جمله را پرچم نکردند؟ (109420)
سالم
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۳۴
آنها که در انتخابات به شدت شکست خورده اند تلاش می کنند تا با ابزارهای در اختیار کاری کنند که کابینه ای نا کارآمد سر کار بیاید ناتوانیهای گذشته را به گونه ای سر پوش گذارند. (109432)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۳۷
اخرهاي دست پا زدنشون قبل از غرق شدن...مقاومت با خواست مردم عاقبتي جز فنا پذيري برايتان ندارد (109434)
علی
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۴۵
بله! اصولا نه مردم که انتخاب کردند و نه رییس جمهور که انتخاب شد هیچکدام درک ندارند که در واقع آقای جلیلی انتخاب شده و خبر ندارند!! اما این موضوع را فقط روزنامه های کیهان و رسالت کشف کرده اند و البته بعضی از "نمایندگان" مجلس!! (109438)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۰:۵۶
اصولگرایی = اعتماد به نفس
اصولگرای سنتی= کسی که بصورت سنتی اعتماد به نفس بالایی دارد، بازاری
نو اصولگرایان = کسانی که جدیدا اعتماد به نفسشان بالا رفته، .... (109448)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۱:۴۰
دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر
کز دیو دد ملولم و انسانم آرزوست (109456)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۲:۰۷
اینکه کوچک اف جریان اصلاحات و سبز رو در کنار انحراف آورد و تکرار کرد محکوم و مشمئزکننده است (109469)
محمد
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۲:۲۲
آفرین بر این اعتماد به نفس مرتضی نبوی و روزنامه اش! (109483)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۷:۵۶
کوبیدن مخالفان برای شماها یک رویه است و شعار زنده باد مخالف من شماها یک دروغ است مثل دروغ بزرگ و متوهمانه و بدون استدلال و سند تقلب.:))))))))))))))))) (109719)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۱۹:۲۵
نه جانم ماهنوزم میگیم زنده بادمخالف من منتهااین به این معنی نیست که جواب کسانی روکه پیام مردم رودرک نکردندودرصدد مصادره رای ملت هستند روندیم. (109780)
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۲۲:۲۳
خیلی رو می خواد والا! (109908)