به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۴/۳۱ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : ۱۵۵۱۰۷

درس عبرت ❗️

گروه سیاسی: علی‌اکبر جوانفکر از فعالان رسانه‌ای حامی احمدی‌نژاد در کانال تلگرامی خود نوشت: يك بار ديگر شماري از رانندگان متخلف از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، به همراه خودروهايشان در شهر مشهد گردانده شدند تا هم رانندگان متخلف   به اصطلاح متنبه شوند و هم درس عبرتي باشد براي مردمي كه مرتكب چنين تخلفاتي نشده اند! 

 دادستاني مشهد باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشد و توضیح دهد که برچه اساسي به خود حق داده است تا با رانندگان متخلف از قوانين رانندگي چنين برخوردي را انجام دهد و حيثيت، كرامت و شان انساني آنها و جامعه را دستمايه مجازات من درآوردي خود قرار دهد.

كدام قانون يا مرجع قانوني به دادستان مشهد اين اختيار را داده است با مخدوش كردن كرامت انساني شماري از آحاد جامعه، دست به آزمون و خطا در اجراي طرحي بزند كه معلوم نيست چه نتايج سوئي را براي جامعه در بر خواهد داشت؟ نام اين كار را طرح ضربتي برخورد با رانندگان متخلف گذاشته اند تا به زعم خودشان آمار تخلفات و تصادفات رانندگي را كاهش دهند . 

آقاي شريعت يار نماینده دادستان مشهد به رانندگان گفته است: ما شدید ترین برخورد ها را با رانندگان انجام می دهیم و این را به همه بگویید که دادستانی کاملا جدی است و برخورد خواهد کرد پس تخلف نکنید! وی گفته است: آنقدر در این طرح رانندگان را اذیت می کنیم و آنقدر در راهروها سرگردان خواهیم کرد تا دیگر مرتکب تخلف رانندگی نشوند!

نظیر این طرح ، سالها تحت عنوان گشت ارشاد یا گشت امنیت اخلاقی به جهت برخورد با بدحجابی اجرا شده است اما همگان به وضوح شکست اینگونه طرح های ضربتی را مشاهده کرده و دیده اند که این نوع از برخورد ها ، نه تنها موجب اصلاح نخواهد شد بلکه اثرات مخربی نیز به دنبال دارد و حتی به فراگیر شدن ناهنجاری ها نیز منجر شده است.  

 تاسف بار است که سطح برخورد مسئولین ذیربط، متوجه مردم عادی شده است، آن هم با تاسی به روش هایی که هیچ سابقه ای از موفقیت و تاثیر مثبت آنها در دست نیست. بدون تردید باید با تخلفات رانندگی بویژه تخلفات خطرساز ، برخورد محکم قانونی انجام پذیرد اما توسل به راه کارهای غلط که در آن شان و منزلت انسانی جامعه مخدوش می شود، حلال هیچ مشکلی نخواهد بود.