به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۵/۲۰ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۱۵۶۸۷۲

عبدالفتاح سلطانی را به زندان برنگردانید

گروه سیاسی: علی نظری سردبیر روزنامه مستقل در یادداشتی نوشت: دلسوز مردم و فدایی ایران است، به قول مرحوم دکتر کاتوزیان ترجمه شرافت و درستی است. حقوقدان 65 ساله ای که بیش از 30سال دیده بان جامعه مدنی  بوده است.بی مزد و بی منت سالیان متمادی وکالت متهمان سیاسی و عقیدتی را به عهده داشته است. نام این آزادمرد «عبدالفتاح سلطانی» است.مردی که باسایر همکاران شریف خویش متفاوت است. «عبدالفتاح» حرفه وکالت را یک شغل نمی داند و اعتقادی به ارتزاق از طریق دفاع از حقوق متهمان سیاسی و عقیدتی ندارد.

وکالت صدهها پرونده متهمان سیاسی و عقیدتی به صورت رایگان طی سه دهه اخیر نشان می دهد حفظ استانداردهای حقوق شهروندی هموطنانش فارغ از هرطبقه اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی، ایدئولوڑی و بینش سیاسی،برایش دغدغه ای بزرگ بوده است. علو طبع این مرد خداجو و حقیقت طلب را می توان از ساده زیستی و عدم تعلق خاطر به پول و مال دنیا در زنگی خصوصی متوجه شد. سلطانی،آرمانشهر خویش را بر دفاع از متهمان مظلوم که امکان مالی دسترسی به وکیل را نذارند،متمرکز کرده است. وکیل انساندوستی که منتهای دغدغه و آرزویش دفاع از حقوق شهروندی همه هموطنان بوده است.

این مرد آزاده که بنیانگذار کانون مدافعان حقوق بشر در ایران است، بیش از هفت سال ازعمر شریفش رادر زندان گذرانیده است،تحمل کیفری که اصلا عادلانه نبوده است. اگر با قویترین نور افکن های موجود به زوایای پنهان زندگی  سلطانی نور بتابانیم، جز فضیلت،راستی و پاکدستی و بی اعتنایی به مال دنیا چیزی نمی یابیم. در زمانه ای که فساد، چپاول،اختلاس و دستبرد به اموال مردم و بیت المال در جامعه نهادینه شده است، حضور الگوهایی چون عبدالفتاح سلطانی برای جامعه ما و بویڑه جوانان ایرانی یک سرمشق چاره ساز است.

متولیان نظام اسلامی اگر به دنبال جامعه ای عاری از فساد و کڑی هستند باید زمینه ای فراهم کنند که  انسان های شریفی چون  عبدالفتاح سلطانی در جامعه الگو شوند نه اینکه دزدان بیت المال، اختلاس گران با تکیه بر رانت آزادانه  در جامعه بچرخند و افرادی نظیر  عبدالفتاح ها محبوس در اوین باشند! این وکیل شریف هفت سال یا بعبارتی «دو سوم مدت حبس» را گذرانیده است اکنون با توجه به داغ بزرگی که بر وی تحمیل شده است و از سوی دیگر آزادی وی به شکل یک مطالبه جدی از سوی هموطنانمان مطرح شده است. انتظار داریم مقامات دستگاه قضایی ووزارت اطلاعات در این موقعیت خاص کشور تمهیدی بیندیشند که عبدالفتاح سلطانی به زندان برنگردد و ادامه مدت حبس وی بخشوده شود.

انتظار ما بعنوان دلسوزان کشور از تصمیم گیرندگان پرونده این وکیل زندانی این است که با توجه به نیاز جامعه و شرایطی که آشتی ملی می تواند در مواجهه با تهدیدات ترامپ بهترین راه کارمقابله نظام با موثر بیفتد، رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی بویڑه وی را پیشنهاد می کنیم.چنانچه متولیان محترم قضایی و امنیتی به بخشودگی مدت باقیمانده حبس عبدالفتاح سلطانی مبادرت ورزند،قطعا این اقدام ارزنده می تواند بستر ساز آشتی ملی و گره گشای خیلی از دلخوری های مردم با حاکمیت باشد. در خاتمه لازم می دانم نکته ای را خدمت مقامات محترم امنیتی و قضایی کشور عرض کنم، در این برهه که کشورمان در معرض تهاجم احتمالی امریکا قرار گرفته است،افراد وطن پرستی چون عبدالفتاح سلطانی می توانند در راستای حفظ ایران عزیز بعنوان محور وحدت در ایجاد وفاق ملی موثر واقع شوند.

 عقل سلیم حکم می کند نظام در این وانفسای کم اعتمادی مردم به بخش هایی از مسولان نا کارآمد کشور از محبوبیت و حضور عبدالفتاح  برای حفظ تمامیت ارضی کشور و مصون ماندن ایران از گزند بدخواهان ایران به نحو احسن استفاده نماید. سلطانی نه برانداز است و نه بدخواه نظام، بلکه او فدایی مردم و این مرز و بوم است. اینجانب بعنوان دلسوز  و سرباز کوچک وطن از مقام  معظم رهبری استدعا دارم با صدور فرمان آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی و رفع حصر محصوران،نشاط سیاسی واجتماعی را به چامعه برگرداند.