به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۲۵۸۴۰
از معجزات هزاره سوم؛ ظهور اين میلیاردران جوان!

حكايت شب اقتصاد ایران و ستاره‌های ميلياردرش

اقتصاد ایران را آباد و اقتصاد ترکیه را مدیریت کردند!
ستاره‌هاي این شب، به ادعای خودشان دلیل این همه موفقیت را نبوغ خود مي‌دانند. میلیاردر مشهور ایرانی دهه چهل زندگی خود را آغاز کرده است و دیگری دهه سی؛ این پدیده! دلیل میلیاردر شدنش را نبوغ معرفی مي‌کند و مانند همان‌هایی که او را نابغه کردند، ملت را به سخره مي‌گیرد ...
حكايت شب اقتصاد ایران و ستاره‌های ميلياردرش
ليلا واحدي

گروه اقتصادي: اقتصاد بحران زده ایران شاهد وقایعی است که با هیچ عقل و منطقی سازگاری ندارد. اقتصاد این روزهای ایران که میراث پرادعاترین رئیس‌جمهورش است مانند شب ظلمانی و تاریکی است که ملت ایران به امید کور سویی برای روشنایی سحر پس از این شب یلدایی، دست به دامان تدبیر روحانی و کابینه‌اش شده‌اند. هرچند اقتصاد بحران‌زده و بحران‌زای ایران برای ملت درد و رنجی توصیف ناپذیر تحمیل کرده است؛ اما گویا از این شب تنها تاریکی و ظلماتش برای مردم است و درخشش ستاره‌هاي شب اقتصاد ایران روز به روز بیشتر مي‌شود.

ستاره‌هاي این شب، به ادعای خودشان دلیل این همه موفقیت را نبوغ خود مي‌دانند. میلیاردر مشهور ایرانی دهه چهل زندگی خود را آغاز کرده است و دیگری دهه سی؛ این پدیده! دلیل میلیاردر شدنش را نبوغ معرفی مي‌کند و مانند همان‌هایی که او را نابغه کردند، ملت را به سخره مي‌گیرد که مگر مي‌شود که در چهل سالگی، و در صورتی که صاحب تخصص و دانش خاصی هم نیستی؛ بتوانی میلیاردها دلار و یورو صاحب شوی؛ و تنها یکی از بدهی‌هایت جوابگوی 76 میلیون، چهل و پنج هزار تومانی یارانه باشد؟

آنچه در طول هشت سال گذشته این همه ستاره و نابغه در اقتصاد ایران پرورش داد؛ بی تدبیری و ساده لوحی یک عده و رانت خواری و زالوصفتی عده دیگری بوده است که به نام نامی عدالت؛ مردم را از هر چه داشتند و نداشتند ساقط کرد. میلیاردر جوان در بهترین حالت دلالی است که سیاست‌هاي پوپولیستی عده‌اي او را به سرمایه‌داری تبدیل کرده است که نه تنها اقتصاد ایران را آباد! بلکه اقتصاد ترکیه را نیز مدیریت کرده است! چنان مدیریتی که اردوغان اگر معذوریتی نداشت فضاحت آقازاده‌هاي کابینه‌اش را به ایران ربط مي‌داد.

از دولت‌هاي نهم و دهم که ادعای رهبری برجهان داشتند همین یک معجزه کافی است که "جوان تازه به دوران رسيده" اینهمه برای عظیم ترین و دارا ترین وزارت خانه‌اش خط و نشان کشیده است و تازه پس از این همه بازی بدهی‌اش را به وزارت نفت (آنهمه با پیگیری وزیر) پرداخته است. معجزه هزاره سوم نوابغ و ستارگانی! را به اقتصاد و اجتماع ایران معرفی کرد که برای شناخت هرکدام و تحلیل چرایی و چگونگی اعمال و رفتارشان باید چندین واحد درسی در حد دانشگاه گذراند مگر مي‌شود فهمید که جوانکی که هم سن و سالانش در ایران در حسرت خانه مهر چهل متری و پراید و بانویی نه به زیبایی خانم گوندش، افسردگی مي‌گیرند؛ چگونه پول شویی خود را به ثروتمندترین فرد ایران ارتباط مي‌دهد؟

هشت سال انزوا و تحریم و انکار و ادعا؛ اقتصاد ایران را به یکی از بسترهای جهان برای ظهور و بروز ستارگان و شاید کهکشانی از آنها تبدیل کرده است که آینده‌اي نه چندان دور یکی از معضلات دولت روحانی خواهند بود. نمی‌دانم چرا براي عده‌اي قليل مرفه سياسي؛ دغدغه اصلي ديدار هيات اروپايي با نسرين ستوده و جعفر پناهی‌هاست و براي مردم ايران، قصه‌هاي پر درد و غصه اقتصاد ايران است با بازيگراني چون مه‌آفرید خسروی؛ خاوری‌، زنجاني‌، ضراب و پدیده‌هاي نوظهور غرق در دلار و یورو ...!

آنچه امروز نمایندگان و مسئولاني كه رگ‌هاي گردنشان بخاطر تحويل جایزه ساخاروف به خانم نسرین ستوده، بيرون زده، خوب است بدانند كه دغدغه و اولويت اول آحاد مردم، فعلا این است که از این انزوای جهانی بیرون بیایند؛ تا هم معیشتشان رونق بگیرد و هم تولیدشان، تا کالاهای چینی؛ و برنج‌هاي هندی زندگی و سلامتی شان را تهدید نکند. هواي آلوده‌اي است كه دسته دسته به كام مرگشان مي‌فرستد و ...!

این نوع فرافکنی‌ها؛ هرچند دور از انتظار نیست اما بحث بر انگیز است و هزاران سوال را در ذهن تداعی مي‌کند که اگر تهدید به کفن پوشی نیک است، چرا وقتی سه هزار میلیارد بیت المال این کشور؛ مه آفریدی شد هیچ کفن‌پوشی به خیابان نریخت. مگر مصداق بارز فساد در ارض نبود؟ چرا وقتی معلوم شد که نمایندگان مجلس کارت هدیه سکوت و مشارکت گرفته‌اند هیچ کفن‌پوشی پیدا نشد؟ مردم ایران شاید درگیر معیشت روزه‌مرشان باشند؛ اما مي‌فهمند که عده‌اي درصددند که نقاط کوچک اما پر نور آینده را با سنگ اندازی‌هاي بی‌جهت کور کنند.

چالش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۲:۳۰
می دانی چرا؟ چون این سفره ایست که همه دستی در آن دارند. چگونه ممکن است کسی درستکار باشد و با دیدن ظلم ساکت بماند؟ سر همگی در یک آخور است برادر... (191810)
مممممممممممممممممممممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۶:۰۵
صفحه فیس بوک زنجانی رو بخونید
بنده خدا هنوز بقیه طلبش رو می خواد !!!!!!!!! (191927)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۲۰:۲۵
هی عمو کجا آسته برو ما هم بیایم (192058)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۲:۳۶
خیلی خوب بود (191811)
دکتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۲:۵۲
گل گفتی.عالی بود. (191818)
ناهید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۲:۵۶
ممنونم واقعا حرف دلمون زدی برای من که همسری بدهکار دارم خودمن هم ماهیانه پانصد هزارتومن درآمد دارم چه فرقی داره هیئت اروپایی با کی دیدار کنه برای من درآوردن خرج زندگیم از راه درست مهم هست نه چیز دیگه ما کسی نداریم که بهمون کارت هدیه بده (191820)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۰۷
درود به شرفت خانم واحدی. (191825)
الف نباتي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۱۸
جالب اينجاست ادعاي دين دارند.
كدوم دين
كدوم كشك
واسشون دين ابزار شهوت رانيشونه (191837)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۲۱
کفن پوشان فعلا نمک گیر آقا بابک و دوستان هستند!چاقو که دسته خودش را نمی بره! (191841)
دقیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۲۲
قسمت اول متن تقریبا درست نیست چون به گفته خودش 17 ساله که فعالیتهای اقتصادیش رو انجام میده یعنی تقریبا 4تا دولت ولی اینم درسته که ثروتش تو این چند ساله افسانه ای شد قسمت دومش کاملا درسته چون واقعا الان دیگه همه درگیر مسائل معیشتی هستن و به قولی غم نان همه گیر شده و جالبش اینه که این پولا تو ترکیه سونامی درست کرده و عنقریبه که انقلابی بشه اما تو ایران آب از آب تکون نخورده و ما ملت همیشه در صحنه هم که....!!!؟ (191842)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۲۰:۲۳
این آقا با این سن و سالش از چند سالگی در اقتصاد فعال بوده که حالا شده 17 سال!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (192055)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۳:۵۲
این نشان از همه گیر شدن فساد دارد
متاسفانه مذهبی نماها در صدر فساد اند (191855)
میم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۹:۳۷
چه کسی می خواد به جاشون بر طبل فتنه بکوبه (192023)
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۹:۴۳
چرا + سه تا سه تا اضافه میشه ولی - یکی یکی؟ (192027)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۲۰:۳۲
ایکیوسان خوب موافق بیشتره و درآن واحد چند نفر لایک میکنن (192066)
اهورا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۴:۱۷
باید دید این آقا به کی وصله که محاکمه نمیشه واقعا 8سال بدبختی کشیدیم بادروغای دولت پاکدست اما حالا میبینیم پول این ملت زحمت این ملت خون دل این ملت واسه کی ها بوده و به جیب کی ها رفته.چرا این مردم همینطور نشستن؟چرا نمیخوان احمدی نژاد محاکمه شن؟چرا زنجانی ها مشایی
ها رحیمی ها محاکمه نمیشن؟مگه چه اتفاقی افتاده که کسی نمیتونه محاکمشون کنه.ماهیگیره بدبختو توی دزفول 300 ضربه شلاق میزنن دزد تخم مرغو دستشو قطع میکنن بعد مرتضوی به ریش ملت میخنده (191868)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۴:۲۲
می گن انشتاین اگر در یک قبیله دور افتاده متولد می شد حداکثر شمارش اعداد از 1 تا 5 را می توانست انجام دهد و بابک زنجانی اگر در هر جامعه مدرنی بودند حداکثر یک زیر پله ای می توانستند داشته باشند اما در ایران ....به هر حال اینجا ایران است و سرزمین زنجانی و مرتضوی و هاشمی و جهانگیری... (191874)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۸:۵۳
چه ربطی به هاشمی و جهانگیری داشت.دلیل اصلیش (تحریم) که حامیان دیگه ای داره و فضا رو هم که دولت قبلی بهش داد (191998)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۲۰:۲۰
ای بابا مگه نمی دونی از آشنایی آدم و هوا هر خبطی بوده زیر سر هاشمی تازه طبق جدید ترین اسناد روزنامه کیهان عامل شکست مسلمانان در جنگ احد هاشمیه میگی نه برو از جورج سورس بپرس بازم نخواستی اسنادش تو جیب حاج حسین کیهانه (192054)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۲۱:۰۵
مافیا سازی از دوران هاشمی شروع شد!

به بهانه خصوصی سازی اختصاصی سازی ومافیاسازی شد!

حرف منو قبول نداری رزومه خود بابک رو بخون خودش گفته

از آقای نور بخش رانت روزی 17 میلیونی (20 سال قبل در دوران هاشمی)

درآمد داشته است و کم کم ..........

بسیاری از مشکلات امروز کشورما در حوزه های مختلف سیاسی - اقتصادی -اجتماعی وروابط خارجی ریشه در رفتار های نادرست دهه 60 و70 دارد! (192081)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۴:۵۰
اینهمه یتیم و بچه های بی سرپرست که حسن روحانی فقط باهشون عکس میگیره اما ابرو گوندش خواننده با پولهای باد اورده رضا ضراب هزبرانه(مثل شیر) کیفش را؟؟؟ (191884)
جوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۴:۵۹
ای قربون دهنت با این جمله کامل و بی نقصت (191888)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۵:۱۴
مظلومتر از واژه عدالت در این 8سال سراغ دارید (191894)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۵:۱۷
اقایانی که بر پاکی دولت عدالت محور شک دارند
چشم بصیرت را باز کنند
نمادهای عدالت این روزهای یکی یکی جلو چشممان رژه میروند
بابک زنجانی ها ضرابها و............................................................ (191896)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۲۱:۰۶
مرتضوی رو یادت رفت (192083)
ایرانی
United States
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۵:۲۶
ماهی رو هر و قت از آب بگیری تازه است.پولهای ملت رو ازشون پس بگیرن. محاکمشون کنند. جلو فعالیت اقتصادیشون رو بگیرن (191900)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۵:۳۲
این قضیه واقعا افتضاحه ولی کرسنت ؟؟؟؟؟ مهدی هاشمی ؟؟؟؟؟؟ استات اویل ؟؟؟؟؟؟؟ ای ظلم ستیزان از اینا هم تو سایتتون بگید !!!!!! (191906)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۲۰:۳۸
نو که اومد به بازار کهنه میشه دل آزار
این پروندهای کهمیگی اگه چیز دندون گیری توش بود محموتی بجای عکس زن مردم اون را با سند و مدرک مثل داداش لاریجانی نشون میداد در شصمن شما زیاد خودتو ناراحت نکن واست خوب نیست گفته باشما!!!!!!!! (192068)
گل پس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۵:۵۸
فساد از دید بعضی از مسئولین تنها زدن حرف سیاسی و انتقاد است ولاغیر (191922)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۶:۱۰
چرا تلوزیون از اینها جیزی نمیگه فقط نگرانیش قدرت خرید مردم فرانسه برای سال نو میلادی (191929)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۲۰:۴۰
نگرانی مهمترش فساد اخلافی این مجریان بهایی دشمن جاسوسه من و تو واسه اینکارا وقت نداره (192072)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۶:۲۵
ما آدمهای ضعیفی هستیم که کاری از دستمان بر نمی آید و اگرهم برآیدکاری انجام نمیدهیم وبا این حرفها خوشحال میشیم که یکی حرف دلمان را زده ولی اونها همچنان به غارت وچپاول مشغولند چونکه میدانند ما عرضه هیچ اقدامی را نداریم پس اونها به این وضع راضی هستند وماهم سرمان گرم یک لقمه ایست که از صبح تا شب باید تلاش کنیم تا بدست آوریم و بعد نگرانیم و شکر میکنیم که این لقمه را ازدستمان نگیرند و . . . . (191941)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۶:۳۰
مفسدان اقتصادی که آزادند هر کاری دلشان میخواهد انجام دهند وتا زمانیکه خوش حساب هستند کسی با آنها کاری ندارد وبجای آنها اونهائیکه خطر دارند مثل . . . یا اعضای ... یا هر نهضت دیگه ای را محاکمه میکنند تا . . . (191944)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۱۸:۲۰
یعنی یه روزی حساب وکتاب پس میدهند .

اون کامیون های طلا که در ترکیه پیدا شد یکدفعه در سکوت گذشتند یعنی مال مردم ایارن اینقدر بی صاحب شده (191988)
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۲۰:۱۱
تا زمانى كه اساس فكرى ما مردم تغيير نكنه همين داستانها تكرار خواهد شد.
تا زمانيكه نظريه هاى مانند معجزه هزاره سوم و غيره در ميان ما پذيرش داشته باشه همين بساطه. (192049)
نیمدانم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۲۲:۲۱
فقط دم از سیاست نزنید واز اقایان چیزی مطالبه نکنید که چرا....
دزدی ،اختلاس و پولشویی که جرم نیست!!!!!!!!!!
اقای زنجانی عزیز خودت هم باورت میشه از کجا به کجا رسیدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (192118)