کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خط مشترك شبكه الجزيره با شبكه‌هاي ضرغامي!

در كوه‌هاي سنجار اصلا و ابدا خبري نيست!

23 مرداد 1393 ساعت 12:33

در كوههاي سنجار اصلا اتفاقي رخ نداده، صد هزار نفر آواره كوه ها نيستند، كودكاني از تشنگي و گرسنگي مظلومانه نمرده‌اند، به دختر و زني تجاوز نشده، دختران معصومي هم اينك در بستر عقب مانده‌هاي جاهلي داعش به سر نمي برند...


گروه سياسي: در حاليكه بيش از يك هفته است فاجعه بزرگ انساني و يك نسل كشي آشكار در منطقه‌اي از شمال عراق توسط گروه موسوم به «دولت اسلامي» (داعش سابق) عليه اقليت ايزيدي ها در جريان است، برخي از شبكه هاي خبري جهان عرب و در راس آنها شبكه پر بيننده الجزيره و همچنين بخش هاي خبري صدا و سيماي ايران در باره اين خبر سكوت مرگباري كرده اند!

اين اقدام مشكوك در عدم پوشش خبري نسل كشي تروريست هاي وحشي داعش عليه غيرنظاميان و كودكان شهر سنجار (شنگال) عملا اين تحليل را تقويت مي كند كه مسئولان اين شبكه ها با تحركات داعش در اين مورد خاص، به دليل مسائل قومي و مذهبي مخالفت چنداني ندارند و هر بلايي داعش بر سر بالغ بر 100 هزار ايزيدي بياورد، قابل توجيه است!

داعشيان در حال سنگسار
اين سكوت در حالي صورت مي گيرد كه فقط در يك روز 300 نفر از كودكان بي گناه ايزيدي در كوههاي سنجار بر اثر تشنگي جان خود را از دست داده اند. وحشيان داعش نيز صدها دختر و زن جوان را ربوده و به عنوان غنيمت جنگي در اختيار نيروهاي خود قرار داده و يا همچون دوران جاهليت عرب، با غل و زنجير آنان را در بازارهاي موصل و رقه به معرض فروش نهاده است!

دهها هزار شهروند فراري از تجاوز جاهليت داعش، بيش از يك هفته است در گرماي طاقت فرسا در كوههاي خشك سنجار با پاي پياده در حال فرار از ستم جاهلي وحشيان گروه دولت اسلامي (داعش) هستند و سازمان ملل وضعيت اين منطقه را «بحران‌زده» ارزيابي كرده است.

 100 هزار ساكنان يك شهر در كوههاي سنجار در حال فرار
حال سئوال باقيست كه اگر عدم انتشار اخبار اقدامات قرون وسطايي و جاهلي داعش در شبكه خبري الجزيره كه از نظر فكري به بنيادگرايان اسلامي و تكفيري نزديك است و بيشترين حجم خبري اش را به دفاع از محمد مرسي، احمد بديع، اخوان‌المسلمين مصر و القاعده و ... اختصاص مي دهد، قابل ارزيابي باشد، اما معلوم نيست سكوت مرگبار صدا و سيماي وطني در باره اين رخداد بزرگ ضدبشري چيست و در به اصطلاح تحريريه اين رسانه چه توجيهاتي براي سانسور كامل اخبار آن به كار رفته است؟!

به احتمال قوي از نگاه برخي اهالي سياست جهان بيمار امروز، جايگاه «انسان» و «انسانيت» نسبت به قوميت، مذهب، جنسيت و ... فرع است! لذا به نظر مي رسد از منظر افكار بنيادگراي «الجزيره‌اي»، كه با «داعش» قرابت كاملا معناداري دارد، در جاهايي چون سنجار، حتي اگر نسل كشي و شنيع ترين اقدامات ضدبشري كه در تاريخ كم سابق هستند رخ دهد، ارزش خبري! نداشته باشد و اصلا نبايد به آنها پرداخت، چون شناعت و رذالت باعث روسياهي سردبيران الجزيره و ... است! اما واقعا در تحريريه هاي صدا و سيماي آقاي ضرغامي توجيه اين سانسور و سكوت «سياه» و خجالت آور چيست؟

شايد در كوه‌هاي سنجار اصلا اتفاقي رخ نداده، صد هزار نفر آواره كوه ها نيستند، كودكاني از تشنگي و گرسنگي مظلومانه نمرده‌اند، به دختر و زني تجاوز نشده، دختران معصومي هم اينك در بستر عقب مانده‌هاي جاهلي داعش به سر نمي‌برند، در بازار موصل و رقه، زن و دختري را به عنوان كنيز و غنيمت جنگي به فروش نمي‌رسانند و ...! آري در سنجار اوضاع به مرحمت داعش و خليغه ابوبكر البغدادي امن و امان است؛ اين هم سندش؛ شبكه الجزيره و بخش هاي خبري صدا و سيماي خودمان! واقعا حراج انسانيت به چند و تا كجا؟


کد مطلب: 51282

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/51282/كوه-هاي-سنجار-اصلا-ابدا-خبري

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir