کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مردم سالها با بی اعتمادی پای سخنان مقامات اجرایی می نشستند

صداقت روحانی در اقتصاد جواب می‌دهد؟

23 مهر 1393 ساعت 11:07


گروه اقتصادی-رسانه ها: دکتر سعید لیلاز در روزنامه آرمان نوشت: پنجمین گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور رنگ و بوی اقتصادی داشت. دکتر حسن روحانی در گفتگوی تلویزیونی خود، ترجیح داد به جای خط و نشان کشیدن‌های سیاسی یا اصرار بر مقوله سیاست خارجی این بار دستاوردها و برنامه‌های اقتصادی خود به مردم گزارش دهد. آمارهایی که وی دوشنبه شب در گزارش خود به مردم ارائه دادند این وعده را به مردم داد که با تداوم روند فعلی، وعده خروج از رکود ان‌شاءا... محقق خواهد شد. از سویی دیگر نوع ادبیات به دور از مبالغه رئیس‌جمهور و تاکیدش بر آمار و ارقام واقعی و اشاره به خطاهای احتمالی دولت نیز سبب شد بعد از سال‌ها که مردم با بی‌اعتمادی پای صحبت‌های برخی مقامات اجرایی کشور می‌نشستند، این بار به این سخنان اعتماد کنند و طبیعی است که تاثیر سیاست صداقت و این صحبت‌ها را در بازگشت آرامش به جامعه و بخصوص اقتصاد می‌توان دید.

امروز بسیاری از فعالان اقتصادی کشور بر این باورند که مجموعه اقتصادی کشور می‌تواند به دولت اطمینان کند. البته همچنان که رئیس‌جمهور نیز در صحبت‌های خود اشاره کردند این گزارش به این معنی نیست که اوضاع اقتصادی کشور به صورت صددرصد بهبود یافته است. ولی این آمارها و واقعیت‌هایی که در جامعه دیده می‌شود حرکت به سمت بهبود و بازگشت سرمایه امید را به اقتصاد ایران نوید می‌دهد.

کشور ایران از نظر مناسبات اقتصادی مدتی است که آثار یک طوفان سهمگین را بر پیکر خود احساس می‌کند و خروج از این وضعیت در کوتاه‌ مدت امکان پذیر نخواهد بود با این حال اگر روند حرکتی دولت تداوم داشته باشد این طوفان رفته‌رفته آرام خواهد شد. نکته مهم دیگر سخنان رئیس‌جمهور و وعده‌های اقتصادی ایشان بود. وعده‌هایی که عملی شدن آن نیاز به تلاش بیشتر دولتمردان دارد. البته شکی نیست که شکستن کمر تورم و رساندن نرخ آن از 43 به 20درصد کار بسیار دشواری بود که مدیران این دولت موفق به انجام آن شدند اما رساندن این نرخ تورم به ارقام پایین‌تر نیاز به تلاش، کار و همت مضاعف دولتمردان دارد. با این حال می‌توان این اطمینان را داشت که مسائل اقتصادی برای دولت از اولویت بالایی برخوردار است و دولت نیز قصد ندارد با فرافکنی، خود را از اشتباهات مبرا کند. پس ما نیز به تداوم راه دولت و موفقیت آن در مسائل اقتصادی کشورمان امیدواریم.


کد مطلب: 57779

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/57779/صداقت-روحانی-اقتصاد-جواب-می-دهد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir