کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مهاجم متاثر از داعش بوده است

۱۴ کشته و زخمی طی تیراندازی در فرودگاه فلوریدا

18 دی 1395 ساعت 10:01

گروه بين الملل: منابع امنیتی آمریکا اعلام کردند، عامل حمله به فرودگاه بین‌المللی فورت لادردیل در ایالت فلوریدا که باعث کشته شدن پنج تن و زخمی شدن ۹ تن دیگر شده، تحت تاثیر داعش دست به این تیراندازی زده است. در حالی که برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که او مشکلات روحی دارد.


به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، متهمی که چندین تصویر از او پخش شده و در یکی از این ویدیوهای تایید نشده ظاهر شده چفیه عربی روی گردنش بوده و در عراق  و در صف ارتش آمریکا در عراق خدمت کرده بود. متهم به نام استبان سانتیاگو به طور بی‌هدف به روی مسافران آتش‌ گشود که پنج کشته و دست‌کم ۹ زخمی برجای گذاشت.

به موجب تحقیقات، این متهم مجبور به تماشای ویدیوهای ضبظ شده داعش بوده و در جریان بازپرسی‌ها گفته، داعش بر اثر تماشای این ویدیوها او را شستشوی مغزی داده بود اما انگیزه وی هنوز روشن نیست.مهاجم به طور مجاز اسلحه حمل می‌کرد اما روشن نیست چطور توانسته فشنگ نیز وارد فرودگاه کند و حداقل ۱۳ نفر را در محل تحویل گرفتن چمدان‌ها هدف قرار بدهد.در پی این حمله، خودروهای پلیس و آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.پلیس فدرال (اف بی آی)‌ نیز به محل شتافت.در تصاویر منتشر شده دیده می‌شود که ماموران امنیتی افراد حاضر در فرودگاه را در نقاط امن جمع کردند.در پی این حادثه، تمام پروازهای فورت لادردیل متوقف شد.

فرودگاه بین‌المللی میامی اعلام کرد که «اقدامات امنیتی اضافی» را به اجرا می‌گذارد.این متهم نظامی که در گارد ملی خدمت می‌کند و دارای تقدیرنامه نظامی است در سال ۲۰۱۰ به مدت ۱۰ ماه در ارتش عراق خدمت کرده است و برادری دارد که در آلاسکا تحت مداوای روانی است.برخی تحقیقات در راستای اطمینان یافتن از وقوع مشاجره در هواپیما در حین پرواز در جریان است. رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، نیروهای امنیتی فرد مهاجم را بدون اینکه آسیبی دیده باشد، بازداشت کردند.تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که حادثه داخل سالن تحویل چمدان‌ها رخ داد و متهم آمریکایی الاصل و متولد ایالت نیوجرسی است و کارت شناسایی نظامی دارد.فرودگاه به طور موقت تعطیل و پناهگاه‌هایی برای مسافران باز شد. خودروهای امداد به محل حادثه شتافتند و صدها مسافر بار دیگر مورد تفتیش قرار گرفتند. تحقیقات از متهم برای اطلاع از انگیزه‌های این جنایت و اطمینان از صحت هویت متهم اینکه نظامی بوده یا نه در جریان است.سناتور بیل نلسون، گفت:‌ فرد مسلح کارت شناسایی نظامی داشته و انگیزه‌های تیراندازی هنوز مشخص نیست.


کد مطلب: 123093

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/123093/۱۴-کشته-زخمی-طی-تیراندازی-فرودگاه-فلوریدا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir