کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یورو 2016 چندی دیگر در فرانسه شروع می شود

5 مدعی قهرمانی یورو 2016، آماده‌تر از همیشه

ایسنا , 19 ارديبهشت 1395 ساعت 10:18

گروه ورزشی: تیم‌های ملی فرانسه، آلمان، اسپانیا، بلژیک و ایتالیا مدعیان اصلی قهرمانی در یورو 2016 هستند که آماده‌تر از همیشه برای کسب قهرمانی اروپا در تابستان دندان تیز کرده‌اند.


یورو 2016 چندی دیگر در فرانسه شروع می شود و برای اولین بار 24 تیم قاره اروپا برای کسب قهرمانی در قاره برابر هم به میدان می روند. در این بین نگاهی خواهیم انداخت به 5 مدعی قهرمانی در این رقابت ها.

 

 

 

فرانسه

میزبان این دوره از رقابت ها یکی از تیم هایی است که خیلی ها به قهرمانی این تیم امید بستند. خروس های فوتبال اروپا چند سالی است که از فرمت خوب خود دور بودند ولی با این حال هنوز هم یکی از مدعیان جدی قهرمانی محسوب می شوند. آنها در جام جهانی قبلی نیز شروع خوبی داشتند و هر 3 دیدار خود در مرحله مقدماتی را با برد به پایان رساندند ولی باشکست برابر آلمان که در نهایت به قهرمانی رسید از رسیدن به مراحل بالاتر بازماند. البته غیبت کریم بنزما در این رقابت ها می تواند خبری حاشیه ای برای آنها باشد. فدراسیون فوتبال فرانسه ماه پیش، طی حکمی بنزما را از حضور در تیم ملی این کشور محروم کرو، دلیل این حکم، اتهام باج خواهی این بازیکن از متئو والبوئنا بود. با این وجود شماره 9 رئالی ها نمی تواند فرانسه را در یورو 2016 همراهی کند.

 

رودگولیت نیز شانس این تیم را برای قهرمانی بیشتر می داند و درباره این موضوع گفت: من فکر می کنم که فرانسه از بیشترین شانس در این رقابت ها برخورد است، چرا که بازی ها در کشور خودشان برگزار می شود و یک بار در سال 1998 که میزبانی جام جهانی را در اختیار داشتند، قهرمانی را هم از آن خود کرده اند.

فرانسه قبلا دو بار میزبان رویدادهای مهم بوده است و هر دو بار هم به قهرمانی رسیده است و اجازه نداده است تا جام از این کشور بیرون برود. یک بار در جام ملت های اروپای 1984 و یک بار هم در جام جهانی 1998 توانستند به این مهم برسند. البته فقط تاریخ نیست که فرانسوی ها می توانند به آن دل خوش باشند بلکه فرم خوب این تیم نیز غیر چشم پوشی است. برتری در 6 بازی از 7 بازی اخیر به خوبی نشان می دهد که دشان و تیمش آماده این رقابت ها هستند. تنها باخت آنها برابر انگلیسی در حالی بود که بازیکنان این تیم متاثر از حملات تروریستی پاریس بودند.

در غیاب بنزما قرار است آنتونی مارسیال و اولیویه ژیرو جای او را پر کنند که از این بین فرم خوب مارسیال بسیار امیدوار کننده بوده است. علاوه بر او دیمتری پایت نیز بازیکن خوبی است که در وستهام به خوبی درخشیده است. همچنین آنتونی گریزمان دیگر بازیکنی است که می تواند باعث امیدواری میزبان یورو باشد.

کینگزلی کومان می تواند یکی از چهره های خوب فرانسه در یورو 2016 باشد.

 

 

 

 

آلمان

قهرمانی جام جهانی یکی دیگر از مدعیان قهرمانی در یورو 2016 است. برتری 4 بر یک برابر ایتالیا در بازی آخر دوستانه به خوبی نشان داده است که آنها تا چه حد آماده هستند. البته آنها در بازی های اخر خود نیز پر فراز و نشیب بودند. شکست برابر لهستان و ایرلند در انتخابی جام جهانی به خوبی نشان می دهد که آلمان ان تیم خوب جام جهانی نیست. یواخیم لوو با مشکل برای جانشینی فیلیپ لام روبرو بوده است و میرسلاو کلوزه نیز از تیم ملی خداحافظی کرده است که معمولا عادت به درخشش او در رده ملی داشتیم. غیبت گوندوغان نیز به دلیل مصدومیت یکی دیگر از اتفاقات تلخی است که برای لوو رخ داده است با این حال حضور ستاره هایی چون تونی کروس و توماس مولر نشان می دهد آلمان هنوز تیم خطرناکی است.

تیم ملی آلمان در روزهای اخیر شاهد مصدومیت های متوالی از سوی بازیکنان تیم ملی آلمان بوده است. این در حالیست که جام ملت‌های اروپا 2016 در فرانسه برگزار خواهد شد و نگرانی از نرسیدن شواین‌اشتایگر به این تورنمنت بالا گرفته است. تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در گروه C منطقه اروپا با تیم های سوئد، اتریش، ایرلند، جزایر فارو و قزاقستان همگروه بود و در پایان مقتدرانه و با 9 برد و یک مساوی و با 28 امتیاز به عنوان تیم اول گروه مستقیماً به جام جهانی راه یافت. این تیم با 465.5 میلیون یوروچهارمین تیم گران قیمت جام جهانی 2014 بود.

آنها انتخابی یورو 2016 را نیز خوب شروع کردند ولی در اواخر بازی ها متزلزل ظاهر شدند ولی با این حال به عنوان تیم نخست مسافر فرانسه شدند.

 

 

 

اسپانیا

قهرمان دو دوره قبلی یورو نیز یکی از تیم هایی است که می توان روی قهرمان آنها در فرانسه حساب باز کرد. یک جام جهانی اسفناک برای ماتادورها باعث شده است تا انگیزه آنها برای جبران مافات زیاد باشد. تیم ملی فوتبال اسپانیا با کسب عنوان قهرمانی در چهاردهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا، توانست برای سومین مرتبه فاتح مهمترین تورنمنت فوتبال در اروپا شده و نخستین تیم قاره سبز باشد که به صورت متوالی عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرده است.

اسپانیا که پیش از این در سال‌های (1964 و 2008) دو عنوان قهرمانی و (1984) یکبار نایب قهرمان یورو شده بود، با این قهرمانی به آلمان نزدیک‌تر شد و دومین تیم اروپایی نام گرفت که سه مرتبه قهرمان جام ملت‌های اروپا شده است.

تیم اسپانیا توانست در مرحله مقدماتی یورو 2012 با پیروزی بر تیم های جمهوری چک ، اسکاتلند ، لیتوانی و لیختن اشتاین به رقابت های یورو 2012 راه یابد و در گروه C رقابت ها در کنار تیم های ایتالیا ، کرواسی و ایرلند قرا گیرد که با تساوی 1-1 در مقابل ایتالیا و پیروزی قاطع 4-0 در مقابل ایرلند و با شکست 1-0 کرواسی توانست به عنوان تیم اول پا به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها بگذارد و تیم های بزرگ فرانسه و پرتغال را شکست دهد و به فینال رقابت ها دست یابد .

در فینال بار دیگر در مقابل تیم ملی ایتالیا قرار گرفت اما این بار با تعجب همگان به خصوص فوتبال دوستان با نتیجه 4-0 این تیم را شکست داد و با اقتدار و غرور برای سومین بار قهرمان اروپا شد تا زنگ خطرجدی برای پر افتخارترین تیم اروپا یعنی آلمان باشد و بهترین گل زن این رقابت ها فرناندو تورس و بهترین بازیکن آندرس اینیستا لقب گرفت.

حضور بازیکنانی چون آرتیز آدوریز، کوکه و پاکو آلکاسر و البته دخیا درون دروازه از ماتادورها تیم بزرگی ساخته است که بعد از رفتن کاسیاس و ژاوی همچون قبل قدرتمند به نظر می رسد.

 

 

 

بلژیک

آنها نسل طلایی بازیکنان خود را در اختیار دارند. در هر پست که نگاه می کنید دو تا سه بازیکن نامدار و اماده در تیم ملی بلژیک حضور دارد و همین باعث شده است تا آنها با قدرت به رقابت های یورو صعود کنند و در ادامه نیز به عنوان تیم نخست رده بندی فیفا انتخاب شوند. این تیم در سال 1986 توانست بهترین نتیجه تاریخ خود را کسب کند و به مقام چهارم رسید.

 

تیم فوتبال بلژیک که با کرواسی، صربستان، اسکاتلند، ولز، مقدونیه همگروه بود توانست به عنوان تیم اول از گروه خود بالا بیاید و به مرحله‌ی نهایی جام جهانی فوتبال 2014 راه پیدا کند. در این مرحله نیز به جمع 8 تیم برتر راه یافتاند ولی شکست برابر آرژانتین مانع رسیدن آنها به مرحله بعد شد. بازیکنانی چون کورتوا و هازارد از چلسی، فرمائیلن از بارسلونا، فلاینی از منچستریونایتد و دمبله و چدلی از تاتنهام و بنتکه در لیورپول فقط نمونه هایی از تیم حالا پرستاره ویلموتس برای یورو هستند. کارشناسان معتقد هستند آنها اگر امسال قهرمان یورو نشوند دیگر نمی توانند به این مهم برسند. باید ببینیم شیاطین سرخ فوتبال اروپا در این بازی ها خاطره 1986 را ا بازی های خوب انزو شیفو تکرار می کنند یا خیر.

 

 

 

ایتالیا

ایتالیا همیشه یکی از مدعیان قهرمانی در یورو بوده است. آنها حتی با تیم نه چندان اماده سال 2012 توانستند تا دیدار نهایی برسند ولی تیم پراندلی با 4 گل برابر اسپانیا شکت خورد و در ادامه در جام جهانی نیز موفق عمل نکرد و در همان دور نخست حذف شد تا با حضور انتونیو کونته روی نیمکت مربیگری خود برای این رقابت ها تلاش کنند.

یکی از خبرهای بد برای لاجوردی پوشان نبود مارکو وراتی است که می تواند به این تیم ضربه بزند. اکنون دور از ذهن نیست که وراتی را از لیست تیم ملی ایتالیا برای یورو 2016 بیرون بگذاریم. چراکه بازگشت سریع او به مرز آمادگی به این زودی‌ها تفاق نخواهد افتاد. وراتی به عنوان یکی از مطمئن‌ترین بازیکنان جوان آنتونیو کونته در میانه‌ی میدان ایتالیا به حساب می‌آمد. اما با شرایط به وجود آمده وراتی نخواهد توانست با ایتالیا به ارودی پیش از یورو برود.

 

ایتالیا قبلا در سال 68 با درخشش دینو زوف به قهرمانی در یورو رسید. جام ملت های اروپا سال 1968 با قهرمانی ایتالیا به پایان رسید. در آن بازی ها دروازه بان افسانه ای فوتبال ایتالیا درون دروازه بود. دینو زوف، برای ایتالیا در گل یکه تازی می کرد و توانست این تیم را با بازی های درخشان خود به قهرمانی برساند.

تیم ملی فوتبال ایتالیا تا کنون فقط یک بار طعم قهرمانی را در جام ملت های اروپا چشیده و آن هم مربوط به سال 1968 میلادی که میزبانی این رقابت ها را به عهده داشته به این مهم دست یافت ، ایتالیا توانست در این رقابت ها تیم های شوروی و یوگوسلاوی را در بین 4 تیم شرکت کننده شکست دهد و خود را قهرمان این رقابت ها معرفی کند.تیم ملی ایتالیا تا کنون 17 بار در جام جهانی حضور داشته و همواره یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی محسوب می شود. 4 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی یک مقام سومی و یک مقام چهارمی گواه این مدعاست.ایتالیا 2 بار هم میزبان جام جهانی بوده که یک بار در آن قهرمان شده (1934) و یک بار هم بدون باخت سوم شد(1990).در این جام ایتالیا در نیمه نهایی در ضربات پنالتی مغلوب آرژانتین شد.


کد مطلب: 106795

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/106795/5-مدعی-قهرمانی-یورو-2016-آماده-تر-همیشه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir