کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مجمع مدرسين و محققین حوزه علميه قم

اعتراض به توهين به آقاي منتظري در مجلس

14 آبان 1395 ساعت 1:36


گروه سياسي: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در نامه‌اي خطاب به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پی توهین يك نماينده گروه پايداري و دلواپسان به مرحوم آيت الله منتظري در مجلس؛ واكنش نشان داد. متن نامه به شرح زیر است:

امام خميني (ره): «این نکته نیز قابل ذکر است که اگر در مجلس به کسى که حاضر نیست و راه به مجلس ندارد که از خود دفاع نماید حمله اى شد، به او اجازه داده شود یا در مجلس از خود دفاع کند؛ و اگر قانوناً اشکالى در این عمل مى بینند، رادیو- تلویزیون و مطبوعات این وظیفه سنگین را به دوش کشند، تا حق مظلومى ضایع نشود و شخصیتى بى دلیل خُرد نگردد و راهگشاى این امر خود نمایندگان و رئیس محترم مجلس هستند که با تعهدى که دارند و مسئولیتى که بر دوش آنهاست این حق را به اشخاص غایب بدهند؛ تا به وسیله مجلس، که نگهدار مصالح کشور و ملت است، حقى ضایع نشود و انسانى مظلوم نگردد.» (صحيفه امام، ج18، ص468)

جناب آقاي دكتر لاريجاني
ريیس محترم مجلس شوراي اسلامي (دامت توفيقاته)

با سلام و احترام
ضمن تقدير و سپاس از جناب­عالي در مديريت شايسته مجلس در روز اخذ راي براي سه وزير پيشنهادي رياست محترم جمهوري و با تشكر از نمايندگان محترم كه تكليف سه وزارتخانه مهم را روشن کردند و به وزراي پيشنهادي دولت راي اعتماد دادند، متاسفانه در روز راي گيري در نطق يكي از نمايندگان مخالف مطالبي ايراد شد كه شان مجلس شوراي اسلامي را پایین آورد. یکی از نمايندگان مخالف در نطق خود گفت :”منتظري فقيه بود فاسد شد و يا نخست وزير زمان جنگ سر فتنه شد.“

جناب آقاي لاريجاني جنابعالي كه فرزند يكي از مراجع بزرگوار هستيد، نيك مي دانيد كه توهين به افراد، بويژه به مرجعي مانند مرحوم آيت الله منتظري، که از شروع مبارزات نهضت اسلامی در سال 1342 یکی از مهمترین و فداکارترین شخصیت های مبارز بود و در این راه بیشترین مشکلات را تحمل نمود و پس از پیروزی انقلاب و در تثبیت ارکان نظام آنچه در توان داشت انجام داد و امروز دستش از اين جهان كوتاه است، با هيچ معيار اخلاقي و شرعي سازگار نيست. شما خوب می دانید توهین به بزرگان مثل مراجع در قانون مجازات اسلامی جرم بزرگ محسوب می شود. اگر این توهین، جرم و قابل پي گيري هم نباشد زيبنده مجلسي، كه پسوند شوراي اسلامي دارد و جناب-عالي در كرسي رياست آن نشسته ايد نیست. انتظار مي رفت هیأت رئيسه مجلس يا ريیس محترم واكنشي آشكار از خود نشان مي دادند تا چنين حركات ضد اخلاقي در مجلس تكرار نشود. سوابق علمي و مبارزاتي آيت الله منتظري بر همگان آشكار است. غالب عالماني كه در راس نظام هستند از شاگردان ايشان بوده اند. علاقه اي كه نامبرده به امام و تعلقي كه ايشان به اصل نظام داشت و دو فرزند شهيد و جانباز خود را در اين راه تقدیم کرد و تا روزهاي آخر عمر خود از امام و انقلاب دفاع مي كرد، جاي انكار نيست. امام (ره) در آخرين نامه اي كه به ايشان نوشت، نام برده را به عنوان فقيهي كه حوزه ها و نظام را گرمي می بخشد ياد كرد و رهبری معظم نیز در پیام تسلیت خود، از ایشان به بزرگی و عظمت یاد کردند. حال چرا در مجلس شوراي اسلامي بايد به ساحت مرجعيت توهين شود و فردي جرأت كند تا فقيهي بزرگوار را فاسد معرفی کند و مهندس موسوي را، كه همواره مورد حمايت امام بود و کشور را با بهترين وضع در هشت سال جنگ اداره كرد، رئيس فتنه ياد كند؟ در حالی که فعلا هیچگونه حق دفاع از خود نمی تواند داشته باشد. انتظار ما اين است كه ريیس محترم مجلس جلوي اين ناهنجاريها را بگيرد و نگذارد فتح بابي شود تا هر كسي براي حذف رقيب خود به هر بياني متوسل شود.

البته روزي كه در مجلس شعار مرگ بر اين و مرگ بر آن بلند مي شد اين نگراني وجود داشت كه اين حركت خلاف شرع و عرف ادامه يابد. اما تا اين حد كه به فقيهي عنوان فاسد بدهند و كسي را كه قدرت دفاع از خود ندارد رئيس فتنه بنامند انتظار نمي رفت. توجیه خوشبينانه اين است كه گوينده معاني كلماتی را که به کاربرده نمی دانسته است یا منطقي جز توهين به افراد بلد نیست. در هر صورت انتظار ما از جناب­عالي كه نمايند شهر قم هستيد اين است که جلوي اين حركات نامطلوب را بگيريد تا دیگر تكرار نشود.
والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
مجمع مدرسين و محققین حوزه علميه قم


کد مطلب: 119935

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/119935/اعتراض-توهين-آقاي-منتظري-مجلس

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir