کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بازتاب استعفای​کی‌روش​در رسانه‌های​جهان

19 دی 1395 ساعت 10:03

گروه ورزشي: استعفای سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران بار دیگر به تیتر یک رسانه‌های ورزشی جهان تبدیل شد. استعفایی که برای اولین بار نیست طرح می‌شود و این بار از آن به عنوان "مرگ ناگهانی" یاد شده است.


به‌ گزارش ‌ایسنا، کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بار دیگر تصمیم به استعفا گرفت. این خبر از عصر روز شنبه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ورزشی جهان داشته است.
* خبرگزاری DPA آلمان با انتشار خبر استعفای کارلوس کی‌روش نوشت: "فدراسیون فوتبال ایران هنوز این خبر را تایید و یا رد نکرده است، اما قصد دارد روز یکشنبه جلسه‌ای اضطراری درباره  این موضوع داشته باشد. کارلوس کی‌روش به دلیل مشکلاتی که هنوز مشخص نشده از اردوی تمرینی تیم‌ ‌ملی در امارات باز نگشته است. در ایران بحث‌های زیادی درباره متدها و روش سرمربی پرتغالی شنیده شده است. از نظر خیلی‌ از باشگاه‌ها  اردوی تمرینی اخیر تیم‌ ‌ملی در دوبی نیاز نبود، چرا که بازی دوستانه با مراکش پیش از آن لغو شده بود. کی‌روش متهم شده که به باشگاه‌ها فکر نمی‌کند. این انتقادها به نظر می‌رسد که باعث ناراحتی سرمربی پرتغالی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران شده است. او چند بازیکن خود را به تهران باز گرداند و حتی گفته می‌شود که از اردوی تیم‌ ‌ملی ایران نیز در دوبی خارج شده است".
 
پایگاه اینترنتی DN پرتغال نیز درباره استعفای سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران نوشت: "کی‌روش بعد از جلسه پنج ساعته به این نتیجه‌ رسید که نمی‌تواند با تیم‌ ‌ملی ایران همکاری داشته باشد. او معتقد است که شرایط لازم برای آمادگی ایران در راه رسیدن به جام جهانی فراهم نیست. برنامه‌ای که پیش تر به تایید فدراسیون فوتبال ایران، سازمان لیگ و باشگاه‌ها رسیده است.  کارلوس کی‌روش  از سال 2011 روی نیمکت ایران قرار دارد و از آن زمان تاکنون چندین مانع را پیش‌روی خود دیده است که باعث شد در فوریه سال 2016 نیز استعفا بدهد ولی بعد از حمایت دولت و فدراسیون فوتبال این استعفا مورد قبول قرار نگرفت".
 
همچنین رسانه‌های کره ای، پرتغالی، ایتالیایی و فرانسوی دیگر نیز  خبر استعفای سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را پوشش دادند.روزنامه‌ یونهاپ کره جنوبی درباره استعفای کارلوس کی‌روش نوشت: "فدراسیون فوتبال ایران این خبر را تایید کرده که سرمربی پرتغالی استعفای خودش را ارائه داده است. این استعفا در پی اردوی ناموفق ایران در دوبی رخ داده که باعث از دست دادن وقت و پول برای آن شد. همچنین درگیری کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ یکی دیگر از اتفاقاتی بود که باعث شد سرمربی ایران استعفایش را تقدیم فدراسیون فوتبال ایران کند".
 
در ادامه گزارش این سایت خبری از استعفای سرمربی تیم‌ ‌ملی ایران به عنوان "مرگ ناگهانی" نام برده شده که دلیل آن هنوز برای رسانه‌ها مشخص نشده است. نویسنده این گزارش آورده است: "این که کارلوس کی‌روش در این مقطع حساس تصمیم گرفت تا تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را ترک کند به مانند یک "مرگ ناگهانی" می‌تواند در نظر گرفته شود".


کد مطلب: 123175

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/123175/بازتاب-استعفای-کی-روش-در-رسانه-های-جهان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir