کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش تصويري پيروزي‌هاي تازه رئال و بارسا

رقابت‌در لاليگا؛بارسا و رئال؛ مسي و رونالدو

30 فروردين 1394 ساعت 7:54

گروه ورزشي: رئال مادريد و بارسلونا با پيروزي مقابل مالاگا و والنسيا همچنان رقابت نزديك براي قهرماني در لاليگا را ادامه دادند.


در شبی که کریس رونالدو یک ضربه پنالتی را از دست داد، رئال با پیروزی ‏برابر مالاگا، فشار روی شاگردان لوئیس انریکه را حفظ کرد.‏ بازی هنوز کاملا جا نیفتاده بود که مصدومیت گرت بیل در همان دقایق ابتدایی، کارلو آنچلوتی را مجبور ‏به انجام تعویض کرد. 15 دقیقه ابتدایی بدون موقعیت خاصی سپری شد تا اینکه در دقیقه 17، خاویر ‏هرناندز می توانست برای رئال گلزنی کند اما کارلوس کامنی دروازه مالاگا را نجات داد.‏


سرانجام در دقیقه 24، رئال توسط سرخیو راموس به گل رسید. ارسال کریس رونالدو از روی یک ضربه ‏آزاد، روی تیر دوم به راموس رسید و او در موقعیتی مشکوک به آفساید، دروازه حریف را با ضربه ای ‏تماشایی باز کرد.‏ در دقیقه 30 رئال می توانست به گل دوم برسد اما بار دیگر کامنی دروازه تیمش را نجات داد. در دقایق ‏پایانی نیمه اول اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و این نیمه با همان یک گل به پایان رسید.‏ رئال نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و بعد از چند موقعیت نصفه و نیمه، سرانجام در دقیقه 67 به یک ضربه ‏پنالتی رسیدند. خطای مدافع مالاگا روی خامس، یک ضربه پنالتی نصیب رئال کرد اما رونالدو توپ را به ‏تیر عمودی دروازه کوبید.‏


ولی تنها دو دقیقه بعد، رئال بالاخره به گل دوم رسید. یک حرکت هماهنگ از بازیکنان این تیم و پاس ‏رونالدو برای خامس، در نهایت با ضربه تماشایی ستاره کلمبیایی، به گل دوم رئال تبدیل شد.‏ اما این برتری تنها دو دقیقه پایدار بود و بازیکنان مالاگا خیلی زود بار دیگر اختلاف را به حداقل کاهش ‏دادند. ارسال روسالس از سمت راست، در موقعیتی تقریبا تک به تک به خوانمی رسید و او با یک ضربه ‏سر محکم، دروازه کاسیاس را باز کرد.‏


در دقایق پایانی، در حالی که میهمان به دنبال رسیدن به گل تساوی بود، رئالی ها تیر خلاص را وارد کرد. ‏یک حرکت خوب از چیچاریتو از سمت راست و پاس در عرض عالی او به دهانه دروازه، با ضربه ساده ‏کریس رونالدو به گل سوم تبدیل شد.‏ رئال با این پیروزی 76 امتیازی شد و برای پس گرفتن صدر جدول باید در انتظار هفته های بعد باشد.‏

پیروزی دشوار بارسا بر والنسیا با درخشش براوو

بارسلونا که بازي رفت را با گل دقيقه 93 بوسکتس به نفع خود پايان داده بود در بازي برگشت با گل دقيقه 1 سوارز و دقيقه 93 مسي برابر والنسيا به برتري دست يافت. بارسلونا برای حفظ صدرنشینی و والنسیا برای امیدوار ماندن برای راهیابی به لیگ قهرمانان فصل بعد، در ورزشگاه نوکمپ به مصاف هم آمده بودند. والنسیا فصل گذشته درنوکمپ 3-2 پیروز شده بود و بارسا نیز انتقام آن شکست را با برتری 1-0 در بازی رفت این فصل از حریف سختکوش خود گرفت.

هنوز دقیقه 1 بازی را پشت سر نگذاشته بودیم که بارسا روی یک ضد حمله به گل رسید. در حالیکه والنسیا روی دروازه بارسا خطرساز شده بود، مدافعان بارسا هوشیارانه ضمن دفع این خطر، پاس خوبی را برای مسی در میانه زمین فراهم کردند. حرکت رو به جلوی مسی و پاس عالی او به سوارز، با ضربه سرضرب او همراه شد تا بارسا به گل اول دست یابد.


یک دقیقه بعد، والنسیا فرصت جبران گل خورده را به دست آورد. رودریگو پس از یک حرکت انفرادی و جا گذاشتن پیکه در گوشه چپ محوطه جریمه بارسا صاحب موقعیت خوبی برای گلزنی شد اما ضربه کات دار او با اختلاف اندکی به بیرون رفت. از این لحظه، والنسیا بازی را در دست گرفت و یکی دو موقعیت خوب گلزنی به دست آورد که ثمری برای این تیم نداشت تا اینکه در دقیقه 9، این تیم به یک ضربه پنالتی دست یافت. خطای پیکه روی رودریگو که البته مشکوک هم به نظر می رسید را گونزالس گونزالس پنالتی اعلام کرد اما ضربه پاره خو را کلودیو براوو مهار کرد تا نوکمپ منفجر شود.


والنسیا دست از تلاش بر نداشت و بارها روی دروازه بارسا خطرساز شد و بخصوص آلکاسر در دو موقعیت می توانست گل تساوی را به ثمر برساند اما درخشش براوو و یک بار هم تیر دروازه مانع از این امر شد. ضمن اینکه بارسا نیز در دقیقه 40 توسط مسی بهترین بخت برای زدن گل دوم را از دست داد تا این نیمه با برتری یک گله بارسا به اتمام برسد. والنسیا در 45 دقیقه اول، شایستگی زدن حداقل یک گل به بارسلونا را داشت.

نیمه دوم را بارسلونا با یک تغییر تاکتیکی آغاز کرد. آدریانو که در نیمه اول بازی ضعیفی از خود به نمایش گذاشته بود، جای خود را به راکیتیچ داد و بدین ترتیب، ماسکرانو به مرکز دفاع و متئو نیز به دفاع چپ منتقل شد. در بیشتر دقایق این نیمه، بارسلونا حاکم توپ و زمین بود و پرس شدیدی از میانه زمین به روی بازیکنان والنسیا وارد کرده بود.  اولین خطر جدی را نیز نیمار در دقیقه 54 روی سانتر آلوس به وجود آورد اما ضربه سر او کم جان بود و دروازه بان والنسیا به راحتی آن را مهار کرد. در دقیقه 65، بارسا توسط مسی می توانست به گل دوم نیز دست یابد اما ضربه آزاد تماشایی مسی به تیر برخورد کرد . در این صحنه دروازه بان والنسیا تنها نظاره گر توپ بود.

نونو سانتو مربی والنسیا، آلکاسر را بیرون کشید و آلوارو نگردو را وارد زمین کرد تا بلکه تغییری در وضعیت تهاجمی این تیم ایجاد شود. همین بازیکن چند دقیقه پس از ورودش به زمین خالق یک موقعیت گل شد که ثمری نداشت.


در دقیقه 75 بازی، والنسیا بهترین بخت برای زدن گل مساوی را از دست داد. ضربه رودریگو از بیرون محوطه جریمه را براوو به سختی برگشت داد تا حساب کار همچنان 1-0 باقی بماند. در حالیکه بازی در حال اتمام بود و سومین دقیقه از وقت های اضافه را پشت سر می گذاشتیم، روی یک ضد حمله، مسی با دروازه بان والنسیا تک به تک شد. او که نای دویدن نداشت، ابتدا توپ را به بدن دیگو آلوس کوبید اما در برگشت، خودش کار را تمام کرد تا خیال بارسا از پیروزی راحت شود.

مسی گل شماره 35 خود را در لالیگا به ثمر رساند. 
بارسلونا2 - 0والنسيا
ديپورتيوو لاكرونيا1 - 2اتلتيكومادريد
رئال‌مادريد3 - 1مالاگا
بيلبائو4 - 0ختافه


کد مطلب: 74953

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/74953/رقابت-در-لاليگا-بارسا-رئال-مسي-رونالدو

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir