کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اخبار متناقض؛ «واتس‌اپ» فيلتر شد يا نشد؟

15 ارديبهشت 1393 ساعت 23:40

گروه فناوري: در حاليكه طي ساعات گذشته (دوشنبه شب) اخباری مبنی بر فیلترینگ شبکه اجتماعی «واتس اپ» مطرح شده، وزارت ارتباطات این موضوع را رد می‌کند.


مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار کرد، در حال حاضر هیچ تغییری در وضعیت این شبکه اجتماعی به وجود نیامده است. طی روزهای گذشته بار دیگر بحث فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایلی مطرح شد و در میان شبکه‌های مختلف این بار «واتس اپ» به دلیل آنچه نزدیکی به فیس بوک نامیده شده در صدر قرار گرفت.

پیش از این، عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در این باره تاکید کرده بود: ما در خصوص فیلترینگ نرم افزارهای مجازی مانند وایبر، تانگو و اینستاگرام اتخاذ تصمیم نکرده‌ایم و شاید در آینده در دستور کار کارگروه قرار گیرد، البته نتیجه نهایی بستگی به رای این کارگروه دارد.

وزیر ارتباطات نیز در خصوص فیلتر کردن واتس اپ گفته بود: ما بر این باوریم هیچیک از شبکه های اجتماعی نباید به دلیل مسائل اقتصادی و تسهیلاتی که برای کاربران فراهم می‌کند فیلتر شوند؛ مگر اینکه این شبکه‌ها مضرات دیگر و یا بحث مشکلات اخلاقی را به دنبال داشته باشند.

برخي سايت‌ها دوشنبه‌شب نوشتند كه: واتس اپ بعد از چند روز تایید و تکذیب بالاخره فیلتر شد. سایت واتس اپ ایران توسط دو جوان مشتاق در داخل کشور راه اندازی شده و در کنار پاسخ به پرسش‌های کاربران ایرانی این نرم افزار، نسخه‌های بروز آن برای سیستم عامل‌های مختلف تلفن همراه را روی خروجی خود قرار داده و با دریافت گواهینامه کسب و کار الکترونیکی از وزارت صنایع، شارژ این نرم افزار را انجام می‌داد.


کد مطلب: 40851

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/40851/اخبار-متناقض-واتس-اپ-فيلتر-نشد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir