کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش «بهار» از تحرکات غیراخلاقی حامیان دکتر

تخریب‌های سیاسی از کجا آب می‌خورند؟

3 خرداد 1395 ساعت 7:38

گروه سیاسی: پس از به روی کار آمدن دولت یازدهم موج عجیبی از تخریب‌ها علیه آن و چهره‌ها و جریانات نزدیک به قوه مجریه به راه افتاد که به نوعی بی‌سابقه و عجیب بود و این شائبه ایجاد شد که برخی جریان‌ها به صورت سازمان‌یافته در تلاش هستند تا از این طریق به عرصه سیاست وارد شوند یا بازگشتی شکوهمندانه داشته‌باشند. لذا این پرسش مطرح شد که منبع این تخریب‌ها کجاست؟!


فرهاد کیانفرید


تقریبا همین چند سال پیش بود که احزاب و چهره‌های سیاسی یا به نوعی جریان‌های سیاسی برای اینکه بتوانند دیدگاه‌های خود را به اطلاع همگان برسانند، نیازداشتند رسانه‌هایی(نشریات، سایت‌های خبری، رادیو و تلویزیون) را در اختیار یا به نوعی با آنها در ارتباط مستقیم قرارداشته‌باشند که این مسئله علاوه بر اینکه نیازمند هزینه‌های کلان بود با نظارت‌ها و خطقرمزهای بسیاری روبرو بود . اما با گذشت زمان و فراگیر شدن اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌هایی نظیر تلگرام،لاین، اینستاگرام و... زمینه برای فعالان سیاسی فراهم شد تا با استفاده از‌ آنها و هزینه چند ده‌هزارتومانی یا نهایتا چندصد هزارتومانی (مبلغی که برای تبلیغات به گروه‌ها، کانال‌های پرمخاطب داده‌ می‌شود) بدون نظارت‌ها و خطوط قرمز بتوانند یک رسانه عمومی داشته باشند و از آن طریق اهداف سیاسی خود را پیش‌ببرند. به عبارتی امروزه تنها با فشاردادن چند دکمه موفق به راه‌اندازی یک رسانه با مخاطب‌های چندهزار نفره می‌شوید که با قرار گرفتن در زنجیره کلان این رسانه‌ها می‌توانید چندین میلیون مخاطب داشته باشید.

بنابراین همه جریانات و چهره‌های سیاسی دست‌به کار شدند و در این میان جریان نزدیک به محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم که به دلیل عملکرد ضعیف طی هشت سال هزینه‌های بسیاری را برای کشور ایجاد کرده بودند و دوران حضور در پاستور برای آنها به پایان رسیده بود، به صورت جدی‌تر مقوله پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی را دنبال کردند. به هرحال بازگشت به قدرت و راس قوه مجریه چیزی نبود که بتوانند از آن به راحتی گذر کنند اما به خوبی می‌دانستند که این مسیر دیگر مانند گذشته نیست و لازم است زمینه سازی کنند تا شرایط مهیا شود. اما چگونه؟ چراکه فراموش کردن تحریم‌ها، افزایش تورم از 14درصد به 31درصد، افزایش جم تخلفات، پرونده ها و جرائم اقتصادی، افزایش فقر و نرخ بیکاری، افزایش بدهی‌های دولت و.... که در دوران آنها به واسطه عدم توانایی و سومدیریت، کشور را احاطه کرده‌بود، برای مردم کار آسانی نبود.بنابراین تخریب و شایعه پراکنی را در دستور کار قرار دادند تا بتوانند از طریق افکار عمومی را به سمتی سوق دهند که با رفتن آنها شرایط در کشور به مراتب سخت‌تر و بحرانی‌تر شده است.

همین مسئله زمینه ساز راه‌اندازی تشکلی تحت عنوان هما یا همان هواداران محموداحمدی‌نژاد شد. در کنار آن به هرحال به واسطه سابقه اعضای این تشکل، رسانه‌هایی در اختیار داشتند یا تاسیس کردند تا از این طریق بتوانند گامی به سمت دست‌یابی اهداف خود، بردارند. ( رجانیوز، جهان نیوز، قلم پرس، دولت مهر، تابش نیوز، خبرنویس، خادم نیوز، ایران صنعت، استقامت، جریان، نهال نیوز، پلاک، ایران حامی، اصولگرا، جانا، پایا، بولتن، ثانیه نیوز، شبکه ایران، شبکه خبردانشجو ، انصارنیوز، رهوا، فارس‌پرس، گرانیوز، دیدگاه نیوز، فاش نیوز، حدانیوز و سحرنیوز در راستای حمایت از احمدی نژاد فعالیت می‌کنند. در این میان، هفته‌نامه‌های پرتوی سخن، شما و یالثارات در حمایت از احمدی نژاد منتشر می‌شوند. همچنین وبلاگ‌های موشک انداز، پیامک 88، خبرنگار مسلمان، زیر چشمی، وقایع انتخابیه، یادداشت‌های یک آقازاده، بحر، نمکدون، شاهراه عدالت، فرهنگ‌نامه، یک استکان چای داغ، ما می‌توانیم، بوستان نماز، جهاد، یادباد آن روزگاران و دست نوشته های یک دانشجو نیز در این عرصه به تبلیغ احمدی نژاد می‌پردازند.)

اما همانطور که در ابتدای گزارش اشاره شد این قبیل رسانه‌ها هزینه‌بر و تحت نظارت هستند و آنها نیاز به محدوده‌ای رایگان و بی‌قانون داشتند و پیام‌رسان‌هایی نظیر تلگرام می‌توانست این خواسته را برآورده کند. بنابراین هجوم به سمت آن آغاز شد و با راه‌اندازی کانال‌ها و سوپرگروه‌های تلگرامی که معمولا تحت عناوینی مانند: حامیان مستضعفین، هواداران دکتر احمدی‌نژاد، یاران رهبر و احمدی‌نژاد، دیده‌بان انقلاب، عمار‌نیوز، من انقلابیم و.... به تخریب دولت، برجام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و اصلاحطلبان پرداختند. حتی کانالی‌تحت عنوان هاشمی شناسی تاسیس کردند که مشخصا رئیس تشخیص مصلحت‌نظام و خانواده وی را هدف قرار دهد و شنیع‌ترین ادبیات علیه رییس‌جمهور، آقایان هاشمی و خاتمی و دیگر مسئولان سابق و کنونی کشور را در اخبار و مطالب اراجیف‌گونه خود بکار می‌برند. برای نمونه می‌توانید یکی از پست‌های کانالی به نام دیده‌بان انقلاب را درباره آقای علی لاریجانی (رییس مجلس شورای اسلامی) که همین چند روز پیش روی این کانال قرار گرفت را در زیر مشاهده کنید و اوج شناعت در ادبیات بکار رفته در آن را مشاهده کرد:
(نمونه‌های دیگر از این زنجیره را در پایان مطلب مشاهده کنید)

اما چند مثال: احتمالا این تیتر را قبل‌تر هم شنیده‌ یا خوانده‌اید: جنجال جواد ظریف و همسر دومش. ماجرا از این قرار بود که فردی که خود را بعنوان مدیر پایگاه مقاومت سایبری عماریون معرفی می‌کرد مدعی شد دکتر ظریف، همسر دوم دارد و همسرش به جاسوسی متهم شده است.  وی در فیسبوک خود، مطلبی را تحت عنوان زلزله سیاسی منتشر کرده و مدعی شده است که همسر دوم ظریف جاسوس است و به زودی در این مورد دست به افشاگری خواهد زد. رستمی متن زیر را در فیسبوک خود منتشر کرده‌ بود: «میخوام زلزله سیاسی بندازم… همسر دوم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی یک جاسوسه است که محکومیتش قطعی شده است… آقای ظریف… در جریان نفوذ دشمن تا تخت خوابت هم هستی؟ خانم چ. بنا به شهادت رسمی و کتبی و ثبت شده دوستانت یک جاسوسه است…»



اما پایگاه مقاومت سایبری عماریون متعلق به کدام جریان است؟ برای  پاسخ به این سوال کافی است نگاهی به عناوین خبری این سایت داشت اما همچنین از طریق بخش پیوندها که در پایین آمده است واضح و روشن است که این سایت خبری متعلق به جریان نزدیک رئیس دولت‌های نهم و دهم است.



البته این تمام ماجرا نیست. چراکه با توجه مثال بالا واضح است که این جریان نه تنها تمایلی به حفظ اخلاق ندارند بلکه در تلاش هستند به هر طریق به جریان مقابل یا مخالفان خود ضربه وارد کنند حتی اگر لازم باشد آنها را همجنسگرا معرفی کنند و و با نسبت دادن آنها سرویس‌های جاسوسی بر دیدگاه مردم  تاثیر گذار باشند.




با همه این تفاسیر و  نمونه‌های تصویری که در پایان مطلب خواهد آمد هیچ ابهامی باقی نخواهد ماند که نزدیکان احمدی‌نژاد در تلاش هستند به هر طریق رقبا و منتقدان و مخالفان خود را کنار زده و افکار عمومی را به سمت مخالف متمرکز کنند تا بتوانند باردیگر در راس قوه مجریه قرار گیرند و برایشان اهمیتی ندارد که در این راه تا چه حد دین و اخلاق و شرافت را زیرپا می‌گذارند. گویا آنها بر این باورند که هدف وسیله را توجیه می‌کند لذا باید از هرطریق (دروغ، تهمت، فحاشی) به هدف خود برسند. در پایان لازم به ذکر است که این جریان با استفاده از اسامی مستضعفین، مقام معظم‌ رهبری، چهره‌های برجسته دینی می‌کوشد خود را حامی و دوستدار مستضعفان و مقام معظم رهبری نشان دهد تا از این طریق بتواند به عرصه سیاست بازگردند. گویا فراموش کرده‌اند همین جریان سیاسی موجب افزایش فقر، تورم و... شدند که بیشترین فشار را به مستضعفان وارد کرد. فراموش کرده‌اند که آنها بودند به دلیل مخالفت مقام معظم رهبری درخصوص انتخاب  رحیم مشایی به عنوان معاون اول رئیس‌جمهوری، نامه ایشان را تا یک هفته نادیده گرفتند و به آن عمل نکردند. اعضای این جریان گویا فراموش کرده اند که  پس از ماجرای مصلحی و استعفای وی و توصیه رهبری، احمدی نژاد یازده روز قهر کرد و در خانه نشست.














































کد مطلب: 107783

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/report/107783/تخریب-های-سیاسی-کجا-آب-می-خورند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir