به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۸۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۴/۱۲ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب : ۱۳۲۷۸

آیین‌نامه اخلاق حرفه‌ای بهارنيوز

پايگاه خبري - تحليلي بهارنيوز که  از اسفندماه 1390 فعالیت رسمي خود را آغاز كرد، همواره سعی در حفظ اخلاق‌ حرفه‌ای رسانه‌ای خود دارد مجددا بر مبانی و اصول مورد عنایت خود اهتمام و آنها را به شرح زیر و فهرست‌وار به عنوان یك میثاق اخلاقی آویزه گوش و فعالیت مستمر خود قرار می‌دهد. تحریریه اين پايگاه خبري- تحليلي، اعم از مدیر مسئول، نویسندگان و خبرنگاران مجموعه معیارهای اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی کرده و رعایت آن را به شرح ذیل به عنوان مبانی مشترک حرفه‌ای وظیفه خود می‌دانند.

1-‌ توجه به واقعیات و حقایق در فعالیت‌های روزمره خود و اصل داشتن قانون اساسی، قانون مطبوعات و قوانین موضوعه كشور.

2-‌ رعایت جانب «انصاف» در همه امور صنفی رسانه‌ای خود.

3-‌ رعایت حیثیت، آبرو، حریم خصوصی همه آحاد جامعه.

4-‌ امتناع جدی و همواره از توهین، افترا، تهمت و تخریب اشخاص حقیقی ، حقوقی و شهروندان جامعه.

5-‌ حفظ قوانین و آئین‌نامه‌های حرفه‌ای همچون قانون كپی‌رایت، خودداری از سرقت‌های ادبی، خبری و..

6-‌ مقابله و امتناع جدی با هر گونه باج‌خواهی و سهم‌خواهی و یا باج دادن و خبر فروشی و... در فعالیت خبری و رسانه‌ای.

7-‌ احترام به همه اقوام، مذاهب، خرده‌فرهنگ‌ها، آداب، سنت‌ها، زبان‌ها، احزاب و گرایش‌های متنوع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ...

8-‌ توجه جدی به منافع ملی كشور در انعكاس اخبار و مطالب و مقالات

9-‌ مقابله با پدیده خودسانسوری و توجه به نقش نظارتی رسانه‌ها در رشد و پویایی جامعه.

10-‌‌ احترام ورزیدن به اصول اخلاقی مورد احترام جامعه و دوری گزیدن از فرهنگ موسوم به «زرد» در فضای رسانه‌ای.

11-‌‌ نفی خشونت و خشونت‌ورزی در فعالیت رسانه‌ای و حرفه‌ای خود و توجه و تشویق فرهنگ «تعامل»، «گفت‌وگو» و «مصالحه» در نوشتارها، اطلاع‌رسانی و گفتمان.

12-‌ ترویج فرهنگ «نقد» و «انتقاد» سالم به دور از تخریب و تشویش برای نیل به اهداف نظارتی و سازنده یك رسانه.

13-‌ شرافت شغلی رسانه‌ای را پاس و بر آن اصرار خواهیم داشت.

14- از فشارهای غیرقانونی بر خود نیز نهراسیده و مقابله با این فشارها و زیاده‌خواهی‌ها در چارچوب قانون

15-‌ به تنوع و تكثر اعتقاد داشته و به همه افكار و سلایق موجود در جامعه احترام می‌نهیم.
و...
در پایان بار دیگراعتقاد راسخ داریم كه رسانه واقعی رسانه‌ای است كه اخلاق حرفه‌ای خود را خط قرمز فعالیت خود بداند و خط قرمز ما، همانا حفظ اخلاق متعالی دینی و میهنی‌مان است که آنها را فدای مصلحت‌اندیشی و هرگونه روابط پشت پرده و یا زدوبند نخواهیم كرد؛ انشاءا...







نحوه همكاري تحريري با سايت بهارنيوز
با توجه به حجم بي‌شمار مقالات و كامنت‌هاي ارسالي شما كاربران محترم بهارنيوز، براي انتشار در سايت و همچنين ابهامات، سئوالات و نكات مختلف كه همواره توسط شما عزيزان مطرح مي‌شوند اين صفحه با عنوان«همكاري با بهارنيوز» به امكانات صفحه اول سايت افزوده شده است كه منبعد پل ارتباطي ما تحريريه كوچك بهارنيوز با شما خانواده‌ي «بس‌بزرگ، افتخارآفرين، دوست‌داشتني و عمدتا جوان پك‌اندبش و زلال» يهارنيوز خواهد بود. دستتان را پيشاپيش مي‌فشريم و از دوستي‌‌ و همكاري‌تان، بسياران مفتخريم.
1
همكاري تحريري با بهارنيوز

شما كاربران عزيز اگر دست به قلم هستيد و در باره مسائل مختلف داخلي و بين‌المللي در حوزه‌هاي مختلف (سياست، هنر، ورزش، جامعه، فرهنگ، ادب، هنر و ...) مقالات و يادداشت‌هايي داريد مي‌توانيد براي انتشار در بهارنيوز اقدام نموده و جزو همكاران مجازي تحريريه بهارنيوز باشيد.

مقالات ارسالي كاربران، كه توسط سردبير سايت تاييد و براي انتشار مناسب تشخيص داده شوند به نام خودتان در بهارنيوز منتشر خواهند شد. با توجه به حجم سنگين مطالب دريافتي شما عزيزان، براي اينكه مطلب ارسالي‌تان منتشر شود، مواردي چون: به روز بودن (سوژه‌هاي جديد)، غير تكراري‌بودن، خلاصه‌نويسي، رعايت ادب و اخلاق رسانه‌اي و مسائل حقوقي، كپي‌رايت و همچنين توجه به انشاء و ادبيات خوانا و جمله‌بندي‌هاي قابل فهم براي همگان و ...را حتما رعايت فرماييد.

از ارسال مطالب و نوشته‌هاي احساسي؛ اغراق‌آميز، ستايش و تمجيد نسبت به اشخاص، هتك حرمت نسبت به افراد حقيقي و  حقوقي، مسئولان و چهره‌هاي مختلف (حتي خارجي)، و همچنين عقايد مذهبي، سياسي، قومي و ملي و متوني كه حاوي ادعاهاي غيرمستند حقوقي و قضايي باشد خودداري نماييد. مطالب بايد در نرم‌افزار word تايپ و قواعد فاصله‌گذاري صحيح و ... در متون ارسالي كاملا رعايت شود.

عدم توجه به همه نكات فوق به اضافه حجم بالاي مقالات دريافتي شما عزيزان، عملا امكان ويرايش كلي مطالبي كه حداكثر بيشتر از ۳۰ درصد نياز به ويرايش، اصلاح، حذف و ... داشته باشند غيرقابل انتشار بوده و به همين دليل پيشاپيش بابت عدم انتشار اينگونه‌ مقالات ارسالي‌، پوزش ما را پذيرا باشيد. ضمنا تحريريه سايت در ويرايش، حذف و اصلاح و تلخيص مطالب دريافتي مختار خواهد بود.
متن‌هاي خود را به نشاني info@baharnews.ir ارسال فرماييد.

2
توضيحات ضروري در باره نظرات(كامنت‌هاي) خوانندگان

شما كاربران عزيز سايت‌هاي خبري حتما به خوبي مي‌دانيد كه كامنت‌ها (نظرات) ارسالي بازديدكنندگان پايگاه‌هاي اينترنتي همواره يكي از دغدغه‌هاي مديران و سردبيران سايت‌هاي خبري فعال در ايران بوده و است در عين حال اين بخش همواره براي سايت‌ها دردسر آفرين و چالش برانگيز بوده است. به عبارت شفاف‌تر، مديران و سردبيران سايت‌هاي خبري ملاحظات پيچيده‌اي دارند كه بي‌توجهي به هر كدام از آنها مي‌تواند تبعات بسيار منفي براي موجوديت و تداوم فعاليت سايت‌ها داشته باشد كه نمونه‌هايي از آن را طي چند ساله اخير  شاهد بوديم.

بسياري از كامنت‌هاي منتشره نيز پس از تعديل (به ويژه حذف برخي قسمت‌هاي آنها) روي سايت گذاشته مي‌شوند. ضمن اينكه به دليل افزابش ميزان مراجعه به سايت و تبعا افزابش نظرات، حتي بسياري از نظرات كه نيازمند اصلاح نيز باشند عملا و به دليل وقت گير بودن امكان انتشار پيدا نمي‌كنند. بر همين اساس كاربران محترم بايد شرايط تحريريه و مديريت سايت‌هايي چون بهارنيوز را بيش از اين درك كنند و سطح انتظارات خود را از اين كه هست نيز پايين تر بياورند.

از طرفي، سايت‌هاي (خصوصا مستقل و پرمخاطب) به هيچ وجه نمي‌توانند نسبت به نظرات كاربران بي‌تفاوت باشند و از انتشار آنها خودداري نمايند، زيرا ديدگاه‌ها و نظرات كاربران همواره يكي از جذاب‌ترين و تاثيرگذارترين بخش‌هاي يك سايت خبري محسوب مي‌شود. به همين دليل از شما كاربران عزيز درخواست داريم با توجه و لحاظ نمودن موارد زير نسبت به ارسال كامنت‌هاي خود اقدام نماييد.

۱- كامنت‌ها نبايد حاوي كلمات توهين‌آميز، تحقير كننده و همچنين افترا آميز باشد. اين امر تبعات حقوقي و قضايي دارد و بطور كلي امكان انتشار آنها وجود نداشته و با قانون منافات دارد.
۲- از نظر سياسي، ملاحظات فراواني وجود دارد كه در صورت بي توجهي به آنها امكان انتشار وجود ندارند. (در باره برخي اخبار خصوصا سياسي در مورد مسئولان نيز اصولا كادر ارسال نظرات، از همان ابتداي انتشار خبر يا مطلب، غيرفعال است.)
در اين زمينه خصوصا در باره كامنت‌هاي حمايتي از بسياري از شخصيت‌هاي سياسي و مسئولان، معذوريت‌هايي وجود دارد (براي مثال به دليل وجود سيستم امتيازدهي و لايك زدن در پايين هر نظر به خودي خود حاوي پيام‌هاي خاصي است لذا حتي درج يك نظر حمايتي در برخي اخبار نيز عملا و با همين نگرش غيرقابل انتشار است.) كه اميدواريم كاربران اين نكته را دريافته باشند.
۳- حتي الامكان در باره خبرها و سوژه‌هاي به روز شده كامنت بگذاريد زيرا ميزان مراجعه به خبرهاي قديمي در سايت بسيار كمتر از خبرها و مطالب جديد است. (منبعد و پس از چند روز، كادر ارسال نظرات خصوصا در مطالب پربحث غيرفعال خواهد شد)
۴- كامنت‌ها طولاني نباشند. خلاصه نويسي را مراعات نموده و در باره همان خبر و مطلب نظر بدهيد. نظرات طولاني با تاخير بيشتر منتشر مي‌شوند. ضمنا توجه فرماييد ip‌هاي كاربران توسط نرم‌افزار سايت ديده مي‌شوند كه بيشترين كارآيي آن يافتن نظرات متعدد كاربراني است كه براي يك مطلب يا خبر چندين نظر (آن هم عمدتا همسو و كاملا مشابه) ارسال مي‌كنند! كه تبعا و عموما فقط يكي از نظراتشان درج مي‌شود.
۵- قبل از send كردن، يكبار متن خود را خوانده و ويرايش كنيد تا سريعتر منتشر شود. بسياري از نظرات شما به دليل غلط املايي و انشايي نيازمند اصلاح هستند كه همين امر باعث تاخير در انتشار و يا عدم انتشارشان مي‌شود. ضمن اينكه به دليل افزايش شديد تعداد نظرات دريافتي، درصد عمده‌اي از اين نظرات به دليل تعدد غلط‌هاي املايي حذف مي‌شوند زيرا امكان ويراستاري اين همه كامنت براي مديريت سايت وجود ندارد.
۶- به هيچ عنوان از الفباي فينگليش! (متن فارسي با حروف انگليسي) استفاده نكنيد، ساير كاربران براي خواندن آنها مشكل دارند. پس لطفا ارسال نفرماييد كه پيشاپيش و با عرض پوزش اعلام مي‌كنيم: منتشر نمي‌شوند.

اما چرا بخش‌ ارسال‌ نظرات، پس از مدتي غيرفعال مي‌شود؟

تعدادي از كاربران محترم بهارنيوز با ارسال ايميل‌هايي پرسيده‌اند چرا مدت زماني ارسال نظرات در خبرهاي سايت محدود شده است؟ جهت اطلاع اين عزيزان اعلام مي‌نماييم كه به دليل حجم گسترده و چند هزاري كامنت‌ها (نظرات) روزانه دريافتي شما عزيزان، عملا امكان مديريت و انتشار آن «خصوصا با توجه به حساسيت ويژه‌اي كه روي آنها وجود دارد» براي مديريت سايت مقدور نيست، لذا قسمت كامنت‌هاي هر خبر به صورت خودكار در ساعات اعلام شده در هنگام انتشار آن خبر يا مطلب، غيرفعال شده و امكان ارسال نظرات جديد وجود ندارد، البته در برخي اخبار و مطالب اين زمان تمديد مي‌شود.

همانگونه كه گفته شد علت اصلي اين محدوديت، حجم سنگين نظرات دريافتي است كه مديريت آن واقعا سخت، زمان‌بر و طاقت‌فرساست لذا براي كاهش حجم نظرات بهترين روش را ايجاد محدوديت زماني تشخيص داديم كه در حال حاضر براي مطالب و اخبار منتشره در سال جديد اعمال مي‌شود.
ضمنا در باره برخي اخبار و مطالب سايت نيز به دليل اينكه اصولا امكان درج نظرات ارسالي وجود ندارد از همان ابتداي زمان انتشار آن خبر، قسمت ارسال نظرات غيرفعال مي‌شود كه پيشاپيش و براي چندمين پوزش ما را بپذيريد.

توضيحات اين صفحه به صورت مقطعي تكميل خواهد شد و لينك آن به صورت دائم در كادر مشخصي در صفحه اول قرار خواهد داشت ضمن اينكه بخش نظرات اين صفحه همواره فعال خواهد بود تا نظرات خود را در باره موارد ارتباطي خود با سايت و همچنين بخش كامنت‌ها طرح و پاسخ ما را نيز در ذيل آنها جويا شويد.

مهربان توسی
۱۳۹۲/۰۴/۱۲ ۰۸:۰۹
ممنون موفق باشید (85820)
۱۳۹۲/۰۸/۰۹ ۲۱:۴۲
چرا بعضی خبرهاتون یک دفعه ناپدید میشه دیگه هم نمیشه پیداش کرد (159447)
رضا رشیدی
۱۳۹۲/۰۴/۱۲ ۰۹:۰۲
من تازه به جمع خوانندگان این وب سایت پیوستم و از این بابت خیلی خوشحالم.
اصولا خوانندگان خبری به سایتهایی مراجعه میکنن که رعایت امانت داری در ارسال خبر در حد اعلایی باشه. سانسور خبری نباشه و به نظرات مردم احترام گذاشته بشه.آزادی بیان وجود داشته باشه و مواردی از این دست...
دست مریزاد و خسته نباشید خدمت همه عزیزانی که در بهار نیوز تلاش میکنن.درود بر شما و غیرت ایرانیتان... (85821)
بي تعارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۱۲ ۰۹:۳۷
بهار جان سلام:
توصيه ميكنم يكبار ديگه مطالب نوشته شده خودت را بخواني . من حداقل دو تا سه مورد غلط املايي و انشايي در آن مشاهده كردم . بطور مثال " به همين دليل پيشاپيش بابت عدم انتشار اينگونه‌ مقالات ارسالي‌، پوزش ما پذيرا را باشيد. "
ضمنا توصيه ميكنم يك بخش راي گيري در مورد مسائل روز كشور بصورت هفتگي در سايت قرار داده شود تا نظر و ديدگاه هاي تاثير گذار را از ديد مردمي كه به اينترنت دسترسي دارند (و عمدتا قشر مطلع جامعه را تشكيل ميدهند ) به نحو شايسته تري بتوان رصد نمود . بطور مثال نظر مردم را در مورد تشكيل سه حزب اصولگرا - اعتدالگرا و اصلاح طلب كه بتازگي گفته ميشود توسط آقايان نوري ؛ هاشمي و خاتمي بصورت رسمي در حال تشكيل ميباشد را به راي بگذاريد . متشكرم (85822)
یه مـــــــرد
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۳:۲۷
نوری؟؟؟؟؟؟ منظورت ناطق نوریه؟ (117158)
سهیل
۱۳۹۲/۰۴/۱۲ ۱۰:۲۴
ok گرفتیم (85826)
اردبیل
۱۳۹۲/۰۴/۱۲ ۱۰:۴۲
سلام و خسته نباشید.
من هر وقت احساس می کنم نظری که می دم ممکنه نمایش ندین یه جمله با این مضمون آخرش اضافه می کنم که:" بهار نیوز چرا نظر منو نمایش نمی دین!؟!" و با این جمله انتشار پیام رو تضمین می کنم!!!!! امتحانش برا کاربرای محترم مجانیه...
و در نهایت یه آرزو دارم اونم اینکه کاش تو ایران همه رسانه ها از آزادی افسانه ای روزنامه کیهان برخوردار بودن...! (85827)
۱۳۹۲/۰۴/۱۳ ۰۸:۱۰
بابا این کلک دیگه خیلی قدیمی شده.
الان روش های جدید اومده ، مثلا بعضی ها سایت رو تحریک می کنن و متهم به اینکه شما جانبداری می کنید!
یا مثلا میگن ، ببینم این رسانه به اصطلاح مستق نظرمون رو نمایش میده!
اینطوری هم خیلی جواب میده ، میگی نه امتحان کن.
:) (86103)
۱۳۹۲/۰۴/۱۲ ۱۲:۰۶
امیدوارم با قدرت ادامه بدهید و هرروز تعداد خوانندگانتان زیادتر شود. من سایت شما رو خیلی دوست دارم (85859)
ياسين
۱۳۹۲/۰۴/۱۲ ۱۲:۱۴
ديروز داشتم با خودم فكر ميكردم كه چه خوب ميشد اگه بهارنيوز يه قسمت ترتيب ميداد واسه ارسال خبر توسط كاربران!

همونطور كه همه شاهد هستيم بهارنيوز رتبه ي بسيار خوبي در الكسا داره و اين حاكي از محبوبيت سايت داره ... در مورد نظرات هم فوق العاده هستيد ! در اين شكي نيست ... يعني با توجه به محدوديت هايي كه وجود داره فوق العاده هستين !
همين سايت تابناك بخاطر انتشار چند نظر چند وقتي از دسترس خارج شد!

به هر حال
حركت خوبي بود و انشاالله به اميد پيشرفت بيشتر سايت

راستي يه نكته !
اينكه هوارتا آگهي و بنر هم در سايت مشاهده نميكنيم واقعا دست مريضاد داره! هر چند براي بقاي هر سايتي تبليغات لازمه ولي نه بيش از حد !

پايدار باشيد (85862)
امین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۴/۱۲ ۱۲:۳۶
من که چیزی بلد نیستم که ارسال کنم و افتخار همکاری با بهارنیوز رو داشته باشم

همیشه در بهارنیوز نظر می گذارم و به نظر من تنها سایتی هست که نظرات رو خوب منتشر می کنه و اهل سانسور نیست(البته در بیشتر اوقات)

من فقط در یک مورد اطلاعاتی دارم و اون هم در مورد بحران سوریه،گروه های مسلح داخل سوریه،اسم اونها ،ماهیت اونها و در کجا در حال جنگ هستند،تعداد کشته شدگان هر روز، تعداد کشته شدگان و تصاویر کشته شدگان گروه های مسلح از واحدهای مختلف نظامی مخالفان،مناطق مختلفی که احیانا" مخالفان تحت تصرف در می آوردند و از این جور خبرها رو اطلاع دارم

البته همه مطالب از منبع معتبر خبری هست که فکر نمی کنم به درد بهارنیوز بخوره چون همین جوری هم نظراتم در مورد کشور سوریه سانسور میشه چه برسه به اینکه بخواهیم در مورد کشتارها خبر منتشر کنیم (85884)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۳۱ ۱۵:۵۵
امین از کجا به این اخبار دسترسی داری؟! (94486)
علی اکبر
۱۳۹۲/۰۴/۱۲ ۱۳:۰۳
من حامی احمدی نژاد هستم، گرچه دوستدار آقای هاشمی،خاتمی و روحانی نیز هستم.
آیا به بنده اجازه درج مطالب می دهید؟ من یک احمدی نژادی هستم. (85897)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۱۲ ۱۷:۴۰
من مخالف سرسخت احمدی نژاد هستم ولی معتقدم شما هم با رعایت همان قوانین معمول سایت که مهمترینش عدم توهین به دیگران هست باید یتونی اظهار نظر کنی.
البته یک نکته برام عجبیه و اونم اینکه چطور یه "حامی احمدی نژاد" میتونه "دوستدار آقای هاشمی،خاتمی و روحانی نیز" باشه!!!! واقعا چطور؟! (85991)
امین
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۴/۱۴ ۱۹:۵۰
اگه نون به نرخ روزخور باشه می تونه (86493)
علی اکبر
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۰۳:۳۶
واقعا خاتمی رو خیلی دوست دارم
سید مظلومی که خیلی حرفها پشتش هست. (104920)
یه مــــــــــرد
۱۳۹۲/۰۶/۰۴ ۲۳:۳۲
تو جامعه افرادی مثل تو کم پیدا میشن رفیق کسی که جناحش با ما متفاوته ولی به لیدر های ما احترام میذاره خیلی آقاست. ایــــــــــــــــــــول. (117165)
ابوالقاسم ،
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۳ ۱۴:۴۸
سلام ،
نظرت عزیز ، ولی لطفی بکن و فقط 2 تا( دو عدد) دلیل مردم پسند یا عقل پسند یا فرهنگ پسند یا هنر پسند یا علم پسند یا داخلی پسند یا خارجی پسند یا هر
پسند مورد پسندی، که میدانی برای احمدی نژادی ! بودن بگو،تا،چشم بگذاریم (252837)
۱۳۹۲/۰۴/۱۲ ۱۳:۳۶
مرسی از توجه به مخاطبتون... (85910)
فراز
۱۳۹۲/۰۴/۱۲ ۱۳:۳۶
فقط بررسی کامنت ها صبر ایوب مخواد... بهار جان واقعا خسته نباشی... در ضمن بد نیست مارو با هیئت تحریریه و کارکنان گلت آشنا کنی... فکر کنم خیلی ها دوست دارن بیشتر بشناسنشون... (85911)
۱۳۹۲/۰۴/۱۲ ۱۴:۵۲
چشم، كامنت حمايتي از بعضي افراد كه اگه بذاريم هزار تا لايك ميخوره ولي واسه سايت شما بد تموم ميشه نميذاريم!! (85937)
۱۳۹۲/۰۴/۱۲ ۲۰:۵۵
سلام
واقعيت اينست كه طي سالهاي اخير بيشتر جوانان كه گرايشات اصلاح طلبي دارند بدون رسانه بوده اند و رسانه هاي آنها غالبا فيلتر شدند و از سرناچاري مجبور بودند به رسانه هاي اصولگراي معتدل مثل تابناك و الف و عصرايران و خبرآنلاين و ... سر بزنند و اخبار را دنبال كنند فشار بر روي سايتهاي خبري با مشي اصلاحات تا حدي سنگين بود كه حتي بر فيلترينگ هم قانع نبودند و اقدام به پلمپ دفاتر تحريريه مي كردند و در بعضي مواقع كه مي ديدند عليرقم فيلترينگ و پلمپ دفتر هنوز سايت آپديت مي شود از طريق سيستم هاي هك، حملات سايبري بر روي سايتها مي كردند نمونه اش سايت آينده نيوز و بازتاب امروز بود. خلاصه در اين 8 سال نگذاشتند ما آزاد باشيم و خودمان انتخاب كنيم و همانطور كه گفتم ما مجبور بوديم به رسانه هاي معتدل اصولگرا مراجعه كنيم چند ماه پيبش بود كه با سايت خبري بهارنيوز آشنا شدم عليرقم اينكه خود را اصلاح طلب نمي دانست ولي نظراتش به اصلاحات نزديك بود گويا اصلاح طلب بود ولي متاسفانه مي ترسيد ابراز كند چون مي دانست اگر بگويد سرنوشت بازتاب و آينده را خواهد داشت خلاصه تقيه مي كرد و چراغ خاموش حركت ميكرد كه اين كار اگرچه خوب بود ولي اصلاحطلبي نبود يك اصلاح طلب از فيلترينگ نمي ترسد حرف حق هرچه هست مي گويد هرچند به ضررش باشد .
ولي الان كه روزنه هاي اميد نمايانگر شده بايد پرده ها را كنار زد و آزادانه فرياد زد ما و شما بايد از دكتر عارف ياد بگيريم در روزگاري كه حتي اصلاح طلب بودن جرم محسوب مي شد و صريحا سيدمحمد خاتمي جاسوس ناميده مي شد و در مجلس شعار مرگ بر خاتمي سر مي دانند و در تلويزيون پخش مي كردند دكتر عارف آشكارا دم از اصلاحات زد و خاتمي را تكريم كرد. اميدوارم سايت بهارنيوز هم رفتار دكتر عارف را الگوي خويش قرار دهد و از برخوردها و تنگ نظري ها هراسي نداشته باشد. و بداند الان كه مسير براي رسانه هاي اصلاح طلب هموارتر شده شرايط رقابت هم سخت تر مي شود و با اين مشي محافظه كارانه نمي توان موفق بود.
و در آخر سخني از امام صادق ع:
كَلامٌ فى حَقٍّ خَيرٌ مِن سُكوتٍ عَلى باطِلٍ؛
سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.

پاينده باشيد. (86036)
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۳۰ ۱۱:۴۵
علی رغم صحیح نیست؟ (247002)
علیرضاا
۱۳۹۲/۰۴/۱۳ ۰۷:۰۵
با سلام و خسته نباشید

اگر قسمت موضوع هفتگی - که در طول هفته برای کاربران فعال باشه - را در صفحه نخست خود راه بیاندازید فکر کنم بعد از دو - سه ماه به یکی از قسمتهای جالب و پر طرفدار سایت های داخل کشور تبدیل شود . (86100)
۱۳۹۲/۰۴/۱۳ ۱۸:۵۱
از سایت بهار نیوز به انتشار خاطر مقاله :
"رهبری، اصلاح‌طلبان و پيروزي حسن روحانی"
کمال تشکر و قدردانی و آرزوی موفقیت رو دارم. (86253)
محمد
۱۳۹۲/۰۴/۱۵ ۰۲:۳۶
تذکرات جامع و خوب بود اما خیلی وقت ها خودتان رعایت نکرده و برخی نظرات خوانندگان را که اهمیت و ارزش خواندن را ندارد مثل درود بر ... که حالت شعاری و تکرار را دارد تأیید و منتشر میکنید اما نظرات غیرتکراری را منتشر نمیکنید / (86634)
محمد
Russian Federation
۱۳۹۲/۰۴/۱۸ ۲۲:۴۷
اگر مطلب ارسال کنیم. بهمون خبر میدین که قراره چاپ بشه یا نه و اگر بشه چه روزی؟ چون هر روز روزنامه نمیخونیم
................................
بهارنيوز: كاربر گرامي سايت بهارنيوز، ارتباطي با روزنامه بهار ندارد. (88486)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۴/۱۹ ۱۳:۲۱
بهارنيوزعزيز واقعا به حجم بالاي يادداشتهاي دريافتي فكر كردين!!اگر واقعا با اين شرايط يادداشتهاي كاربران را درسايت قرار دهيد كاربزرگي دررسانه ها كرديد....ممنون از شما كه سردارتنهاي حق طلبي هستي (88688)
تبریز
۱۳۹۲/۰۴/۲۱ ۰۰:۴۶
به شما حق میدم!
موفق باشید (89484)
پسر اریایی
۱۳۹۲/۰۴/۳۰ ۱۰:۱۹
درود بر شما

به نظر من باید یه انجمن یا تالار گفتمان طراحی کنید . اخه مشتاقان و کاربران این سایت داره روز به روز بیشتر میشه . (93603)
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۰۲:۱۵
لطفا این دو لینک که در مورد تکذیب امضای 25 نفر از اساتید دانشکده نفت در نامه منتسب به 3540 نفر از اعضاء هیات علمی دانشگاه ها به آقای روحانی را ملاحظه فرمایید و در صورت امکان کار کنید.

http://putnews.org/detail=7420

http://www.sedaonline.ir/index.php/news/89-spicial/523-naft-univ (97925)
حمید ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۰۷ ۰۵:۳۶
من کسی هستم که از روز اول با شما بودم
اما من یک گله دارم آنهم این است که کلا انگار شما به انتقاد باور ندارید و نه پاسخی به انتقاد میدهید و نه آن را سرلوحه کارتان میکنید؟ (97954)
۱۳۹۲/۰۵/۱۳ ۰۰:۳۱
سه قسمت عکس های مرد هزار چهره عالی بود؛ (103003)
مهدی
۱۳۹۲/۰۵/۱۵ ۱۷:۰۲
درود بر شما
نمی دونم این یک انتقاد باشه یا پیشنهاد
اما بهتره که به بخش مقاله نویسی یا همون یادداشت بیش تر توجه شه مخصوصا مقاله هایی در ارتباط با دین اسلام البته با نگاه اصلاح طلبانه بیش تر پرداخته بشه
باز هم تشکر می کنم از شما (105287)
بی نان نشان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۰۳:۱۹
سلام
راستی غلط املایی هست از خوتان شروع کنید بد نیست
اول صفحه" این متن درست شود
"عمدتا جوان پك‌اندبش"
"پک اندبش" نداریم تا ما یادمانه پاک اندیش بوده (105562)
۱۳۹۲/۰۵/۱۶ ۲۱:۴۱
تنها سایتی که کامنت هایم را به سرعت قرار میدهد شمایید (106048)
داریوش
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۰:۴۱
کاری که دریکی دوروز گذشته مجلس محترم شورای اسلامی درارتباط باگزارش غائله قم انجام داد .فارغ ازآنچه درقوه قضائیه چه برخوردی با آمرین وعاملین آن خواهد داشت . واقعا"جای تشکر دارد.واز طرفی مردم را امیدوارمیکند.اگرچه انتظارات راهم بالا خواهد برد. زیرا مردم متوجه خواهند شد که نمایندگان آنان به واقع میتوانند بسیاری ازمسائل را با پیگیری ازسر راه بردارنده وازطرفی شجاعت مجلس قابل تحسین است .زیرا بااین عمل خود بنحوی پاسخگو بودن دراسرع وقت را به موکلین خود یادآور میشود. وبه وجهی دیگر حق داشتن انتظارات بیشتر را به مردم القاء میکند . دوستی تعریف میکرد دریکی از سازمانهای دولتی دریک کشور غربی پروسه انجام یک کار اداری برای ارباب رجوع بمدت دو هفته انجام میشد. درنظرسنجی صورت گرفته ازسوی آن سازمان رضایت ارباب رجوع برای انجام آن کارمشخص برای آن مدت زمان ،قریب به 80% بود . پس ازتغییرات درمدیریت سازمان ، مدیریت جدید تصمیم گرفت این پروسه بمدت یک هفته انجام پذیرد.پس ازبرنامه ریزی وهمانگی بادیگر واحدها برنامه به اجراء درآمد وارباب رجوع متوجه شدند که پروسه مراجعه آنان تا پایان انجام کار یکهفته شده است . پس ازچندی به مدیرجدیداطلاع داده شد که کوتاه شده مدت زمان انجام مراحل کار متاسفانه میزلن رضایت ارباب رجوع 20% شده است .!!! که بسیار تعجب انگیز بود . پس ازبررسی وپرسش ازچند مراجعه کننده آنان پاسخ جالبی دادند . گفتند: وقتی میتوان زمان را از دوهفته به یک هفته تقلیل داد پس این پروسه میتواند2روزه هم انجام شود. شما وقت ما را تلف میکنید.!!! این مسائل را زدم گرچه میدانم بسیاری ازعزیزان قبلا" آن را خوانده یا شنیده باشند. ولی میخواستم دلیلی برای آنکه این کاررا شجاعت نامیدم آورده باشم . (106199)
داریوش
۱۳۹۲/۰۵/۱۷ ۱۰:۴۸
سلام : مسئولین محترم سایت بنظر اینجانب
متاسفانه کادر درنظر گرفته شده جهت اعلام نظر بسیارکوچک است . چنانچه تمهیداتی درنظر گرفته شو تا فرد وقتی نظر خود را نوشت تمامی آنرا بصورجداگانه ببیند واحیانا" نیاز به ویرایش داشت ویرایش کند وسپس ارسال نمایند . بهتر میباشد. (106202)
لعیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۱ ۱۶:۱۵
دانشمند اینقدر حرافی نکن کادر زیاد هم میاری....... (160630)
بدمک
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۰:۵۸
نکته اب خیلی مهم:
از این سایت به این خوبی را پیدا کرده ام بسیار خوشحال ام و به چندین نفر این سایت را معرفی کرده ام-ولی امید وارم:
ای پی نظر گذاران را به مسعولان ندهید و به صورت کلی امانت دار باشید.
خیلی ممنون (109282)
خروس
۱۳۹۲/۰۵/۲۳ ۰۰:۵۹
همه چیزتان خوب است الا طرف داری بیش از حد از پرسپولیس (109283)
داریوش
۱۳۹۲/۰۵/۲۴ ۱۰:۵۴
وقت تمام....!!!
کسی تعریف میکرد یکروز دریک مهمانی ازدوستی که تازه ازسویس برگشته بودپرسیدم اگربخواهی بصورت کوتاه درچند جمله یکی ازعلل مهم پیشرفت کشوری را که درآن بودی را بازگو کنی چگونه این کار رامیکنی. گفت : خیلی آسان ، توی سالن فرودگاه سویس 9عدد ساعت روی دیوارها نصب شده است . اگردقت کنی می بینی حتی عقربه های آنها هم با هم حرکت میکنند.دروهله اول بنظرم کمی ساده وتاحدی پیش افتاده می آمد که یکی ازعلل پیشرفت یک کشور میتواند حرکت عقربه های ساعت باشد. ولی بعدها با توضیحاتی که داد ومثالهای دیگری که ازوقت شناسی مردم انگلیس داد بیشترمتوجه شدم.
اما غرضم ازعنوان کردن این موضوع این نیست که بگویم تنها کشورهای غربی دارای نظم انضباط هستند.گرچه دارابودن این خصلت بسیاربا ارزش است وکسانی که دارای نظم وانضباط بوده وهستند همیشه مورد توجه بوده اند. البته هدفم ازپردختن به این موضوع برای بررسی همه جانبه نظم وانضباط نیست. بلکه موضوعی که باعث شد این مطلب را بنویسم درنظردارم از زاویه دیگری درمورد جلسات رای اعتماد نمایندگان محترم مجلس به وزرای پیشنهادی رییس جمهور که این روزها بحث روز است پرداخته باشم،وفکرمیکنم درجلسات دیگری هم میتواند مورد توجه قرارگیرد.
براساس آیین نامه مجلس نمایندگانی که بعنوان موافق ویا مخالف باوزیری ثبت نام میکنندبرای سخنرانی دارای زمان مشخصی هستند (فارغ ازاینکه میتوانند بخشی اززمان خود را به دیگری بدهند). ازروزدوشنبه که این بحث درمجلس مطرح شده تاکنون (چهارشنبه)که مذاکرات راگوش میدادم یاد موضوعی که درابتدا گفتم می افتادم که چگونه میشود نماینده ای باتمام برنامه ریزی وزمانبدی صورت گرفته برای این چنین موضوع با اهمیتی درسطح ملی زمان سخنرانی خود را تنظیم نمیکندواغلب با یادآوری هیات رییسه مبنی برتمام شدن وقت روبرو میشودوچه بسا مطلبی که میتوانسته درسرنوشت تک تک موکلینش اثربخش باشد را بعلت ضیغ وقت ابراز ننموده است. (110080)
داریوش
۱۳۹۲/۰۵/۲۵ ۱۸:۵۶
شروع کنیم....!!!!
پنجشنبه پس ازچهار روز بحث وجدل برسرراءی اعتماد به کابینه رییس جمهوری که درست دوماه پیش درچنیین روزی ازسوی مردم برگزیده شد تا مسئولیت تشکیل دولتی را بعهده بگیرد که به باور بسیاری ازکارشناسان واهل فن اعم از دوست و دشمن، کشوردر یکی ازبحرانی ترین وضعیت ها قرار دارد. وپذیرفتن مسولیت تشکیل دولت درچنیین وضعیتی کاری بس دشواروسنگین مینماید که ازعهده هرکسی برنمی آیدبالاخره تمام شد. البته فراموش نمی کنیم که درهشت سال دفاع مقدس کشورودولتهای وقت دروضعیتها وموقعیتهای بحرانی ترازاین زمان هم قرارمیگرفتند.فارغ ازآنچه درگذشته صورت گرفته است واینکه درزمان خود دولتها توانستند با توانایی وازخودگذشتگیهایی که مردم ورزمندگان ازخود نشان دادند کشورراازبحرانها بدرببرند.اکنون سالیان بسیاری ازآن گذشته است .
واما به مصداق اینکه گذشته چراغ راه آینده است. اکنون پس ار24سال ازخاتمه هشت سال دفاع مقدس وتلاشهایی که پس ازآن صورت گرفت تادرقالب چشم اندازی که بااجرای برنامه های پنجساله کشوررابه سوی اقتصادی شکوفا وسیاستی مدبرانه پیش ببرد ومانند گذشته همچنان حرف اول را درمنطقه بزنیم علیرغم تمام تلاشهایی که دراین جهت صورت گرفت وبسیاری ازخرابیها ونابسامانیها درمسیرصحیح آبادشدن قرارگرفت وتوسط دودولت پس ازجنگ اجرا شد.ولی متاسفانه درچندسال اخیربجهت عدم توجه به برنامه ریزیهایی که صورت گرفته بود.اکنون درجایی قرارگرفته ایم که پذیرش مسئولیت دولت نه برای برداشتن گامهای بلند بلکه برای آنکه بیش ازاین عقب نمانیم وآسیب نبینیم کاری است که هرکسی جرائت پاپیش گذاشتن نداشت.
مردم باردیگرباآگاهی ازآنچه میگذروحس وضعیت با گوشت وپوست خود ، آمدندوپیامی دادند که بنظرم به نوعی"ما میتوانیم"هم درآن نهفته است.این نمایندگانشان بودند که باید بهترینها را برای پیشبردآنچه رییس جمهورگفته بود ومورد اقبال قرارگرفته بود برگزینند.دراین چهارروزه چه گذشت ،چه حرف وحدیث ها که باید گفته میشد ویا نباید گفته میشد که گفته نشد. در پنجشنبه شب باگزینش15وزیرخاتمه یافت تا آغازی باشد برای شروع دورانی نوکه خالی ازسختی نخواهد بود.ولی باید از"دره" گذشت تا به" قله " رسید.همانگونه که نمایندگان فارغ ازاین که دراین چند روزچه کردند وچه گفتند برابرقانون همواره بعنوان وکلای ما نظاره گردولت بوده وخواهند بود بنظرم آنچه که میتواند موثرترباشد حضور همیشه مردم بخصوص جوانان درصحنه است.که با زنده نگاهداشتن مطالبات وپیگیری آنچه رییس جمهوردرزمان تبلیغات بیان نمود نگذاریم 4سال دیگر پذیرش مسئولیت چنان باشد که متخبمان بخواهد باسختی به 4سال قبل برسد. (111711)
۱۳۹۲/۰۵/۲۸ ۱۶:۴۴
اخلاق حکم می کند در صورت دریافت مقاله یا مطلبی از خوانندگان با همان ای میل ارسالی تشکر و اعلام وصولی صورت گیرد. مطلبی فرستاده بودم در تحلیل عدم رای اعتماد به سه وزیر. دریغ از یک اعلام وصول ساده (113779)
داریوش
۱۳۹۲/۰۵/۲۹ ۱۲:۱۱
زمینی...!!!!
معجزه گر،ومعجزه گرقرن نیستم ، اتصال آسمانی ندارم و... اینها بخشی ازسخنانی است که رییس جمهوردرجلسه تودیع وزیرکشورزد.جملاتی که درهشت سال گذشته مردم بارها خلاف آن رااززبان برخی مسئولین شنیدند وهرچه منتظر شدند تا شاید مسئولین ازاینکه طرفدارانشان آنهارامتصل به آسمانها میدانند فریاد برآورند ،زهی خیال باطل، بلکه هروزکس دیگری بنحوی دیگر معجزه و متصل به فراتراززمین عنوان میشد. وجالب آنکه همه مدعی پیروی ازامامی بودند که وقتی اورا توصیف به فرا زمین کردندهمان لحظه برآشفت وبرگوینده خرده گرفت.
اونه تنها میتواند پیروواقعی باشد بلکه درس خود را بخوبی آموخته و پیشاپیش زمینی بودن خود را اعلام میدارد تاراه را برچاپلوسان ومتملقان بسته باشد. واگرکسانی بخواهند چنین تعاریفی بکارببرند. اینبار برخلاف کلیدی که دارد ،قفل محکمی بردهان آنان زده است.اومیخواهد پاسخگو باشد. وحشت ازپاسخگوبودن ندارد.گفته بود شفاف و روشن عمل خواهم کرد.وبرای گریز ازآنچه گفته است خود را فرا زمینی نمیداند.تا کسی با شائبه ترس از گناه نتواند از او سوءال کند .... باورش پس از هشت سال که خود عمری است.برای بسیاری سخت است که برای خدمت کردن به مردم فرا زمینی بودن لازم نیست، مگرمیشود...؟ اومیگوید ، وبه حقیقت هم میگوید ،ازجنس شما هستم، نه بیشتراگرخدمتی هم صورت بگیرد باکمک شما ویاری خداوند خواهد بود.اکنون در ابتداء راهی هستیم که باورش سخت است ولی حقیقت دارد....!!!! (114216)
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۳۰ ۰۸:۳۷
سلام اقاي رييس جمهور من يك بازنشسته هستم تنها فرزندم كه داراي مهندسي برق مي باشد به اعتياد گرفتار است تورا خدا به جاي نان واب به خانواده ما ارامش دهيد براي محو مواد مخدر كاري كنيد حالاكه كشور ارام است از فتنه ومنافق ومنحرف خبري نيست نيروهاي نظامي و شبه نظامي را از پادگان به مرز اغزام كنيد (114679)
داریوش
۱۳۹۲/۰۶/۰۲ ۰۰:۱۷
جا دارد ازمسئولین محترم قوه قضاییه که بالاخره رسیدگی به پرونده اختلاس بیمه را خاتمه دادند تشکرکرد . ولی چنانچه براساس قوانین میشود مدارک مربوط به واریز وجوهی را که متهمیمن ملزم به رد آن مبالغ میباشند را هم منتشرکنید .اگراین کاررا بشود کرد بنظرم یکی ازشفاف ترین کارهایی است که یک قوه میتواند بکند. (115732)
داریوش
۱۳۹۲/۰۶/۰۹ ۱۲:۵۴
حمله ...!!!!!
این روزها همه جا صحبت ازحمله شیمیای درسوریه است . برای ما ایرانیها کلمه شیمیایی یادآور روزتلخ "حلبچه" بوده وهست . همانگونه که جهان انفجاراولین"بمب اتمی" در"هیروشیما وناکازاکی" را فراموش نخواهد کرد" حمله شیمیایی" به مردم بی دفاع "حلبچه "هم فراموش شدنی نیست . جنایتی که توسط جنایتکارانی تدارک دیده شد که اکنون فریا د برمیآورند که :"حمله شیمیایی خط قرمزآنان است.(گفته اوباما رییس جمهور امریکا) " واینکه " اگراقدامی نکنند فردا تاریخ با بی رحمی درباره آنان قضاوت خواهد کرد. (بخشی ازسخنان جان کری وزیرامورخارجه امریکا) دراینکه کاربرد سلاح شیمیایی توسط هرکس جنایت علیه بشریت است شکی نیست. . . . . .وازطرفی هم میداند حاصل دوحمله قبلی به عراق وافغانستان بوجود آمدن گروهای تندرویی مانند القاعده ، طالبان وسلفی ها شد. . . . بنظرمیرسد باتوجه به اینکه بان کی مون اعلام داشته تا یک هفته دیگر نتیجه بازرسیهای کارشناسان سازمان ملل اعلام خواهد شد. امریکا نتواند دست به هیچ اقدامی بزند.گرچه بنظر میرسد اگر اقدامی هم بکند جزکشتار عده ای بی گناه حاصلی دربرنخواهد داشت.زیرا این عاقلانه بنظر نمیرسد که برای تنبیه کسی که ازسلاح شیمیایی استفاده نموده است و بخاطر عصبانیت ازکس دیگری ، کشتاردیگری راه انداخته شود وبه مردم کشوری حمله کرد....... (119381)
محمد
۱۳۹۲/۰۶/۱۷ ۲۰:۱۷
در آزمون دکتری دانشگاه آزاد در مرحله کتبی رتبه 7 شدم به مصاحبه رفتم و منتظر نتیجه شدم حالا در مقابل مشخصات ما پیام می اد که با این مشخصات کارنامه ای وجود ندارد.کسی جواب گو نیست لطفا چاپ کنید تا بلکه مسئولین دانشگاه آزاد بشنوند (123572)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۴:۲۷
میتوانید کلاس اموزشی از طریق سایت برگزار کنید (124964)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۲۳ ۱۷:۰۹
بهار كاش ميشد حرفها رو اونجوري كه هست زد و تو هم هم چاپ كني!!ولي هنوز فاصله هاست تا شعار وعمل...هرچند تو هم اجبار داري وگرنه اگر همه حرفي بخواي چاپ كني خودت تخته ميشي ....خلاصه كاش از اين استخداميهاي ناجوانمردانه مطلبي ميزاشتي تو اين هفته جواب دوتا از استخداميهاي من اومد وتو هردوتاش مصاحبه قبول نشدم اصلا نميدونم دردمو برم به كي بگم....زنگ زدم تهران جواب نميدن گوشيرو قطع ميكنن و تهديد ميكنن كه شمارتو پيگيري ميكنيم از اين حرفها....بهار تو بگو با 29 سال سن ومدرك مهندسي 5 ساله بيكارم هردري ميزنم نميشه ازمونها رو قوبل ميشم ولي مصاحبه نه.....ما بايد چيكار كنيم چرا صداي مارو به اين مسئولها نميرسوني بابا بخدا خيلي زمستونه پس كي بهار مياد (127800)
غریب
۱۳۹۲/۰۶/۲۶ ۰۱:۴۷
سلام خسته نباشید به مسئولین سایت که به دور از جانب داری و واقع بینانه در اخبار کشور فعالیت میکنند.زنده باد جریان اصلاحات (129191)
یاشار التاییک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۰۶ ۱۳:۰۴
با سلام
خواهشمند است جهت اجرای عدالت وگرفتن حق مردم ستمدیده مان در این 8سال به استخدام های فامیلی وقبیله ای مدیران .رئیسان .نمایندگان و.....در ادارات که در بعضی ادارات حتی مدیران کل فامیل وقبیله خودرا استخدام کرده اند ودر چند مورد از یک خانواده 3برادر وپسر عمو و...استخدام شده اند بدون ازمون وبا کمترین سوادوحتی کارمندان به شوخی به هم می گویند که به پدر بزرگ وجد اینها هم ظلم شده است وانهارا هم زنده می کنند ومی یارند استخدام می کنند در سازمان تامین اجتماعی به فور یافت می شود ؟اعتدال این نیست که بگوییم هرچه که انجام شده چشم پوشی کنیم اعتدال یعنی عدل یعنی گرفتن حق مردم مگر می شود در یک خانواده چند تا لیسانس وفوق لیسانس ودکترای بیکار داشت ومدیر فلان اداره تمام فامیل بیسواد خودرا استخدام کند ؟اگر چشم پوشی شود مطمئنا اصلاحات شکست سنگینی خواهد داشت که غیر قابل جبران می شود پس باید قدم هارا محکم برداشت کارمندان ادارات اماده همکاری هستند مخصوصا در تامین اجتماعی در این 8سال (136519)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۱۵ ۱۹:۴۷
یارانه....
این روزها بحث حذف یارانه دهک هایی ازجامعه، از یک سومی رود تا تبدیل به چالشی میان مسئولین شود .ومتاقب آن خواسته یا ناخواسته نگرانی هایی رابه جامعه منتقل کرده وخواهد کرد .
قانون هدفمند یارانه ها که کاری بس بزرگ ومهم دراقتصاد کشور بود . ومیرفت تا پایه های اقتصادی شکوفا را درکشور پی ریزی کند، درحال حاضرمیرود تا مشکلاتی را برای کشوربوجود آورد . آن هم صرفا" بعلت اجرای قانونی بزرگ توسط مردانی کوچک چیز دیگری نمیتواند باشد . اگراین روزها می بینیم برخی عنوان میدارند این پول نفت است که باید به همه برسد و ازاین لحاظ تفاوتی میان اقشارنیست . فراموش نکنیم وقتیکه ریاست جمهوردولت دهم دررسانه ملی عنوان نمود این پول ، پول امام زمان"عج" است . ومتاسفانه رسانه های همسو نیزبه،به وچه،چه ...زدند و رسانه ملی هم آنطور که باید وشاید به متخصصین فرصت نداد درآن رسانه بیشتربه این موضوع بپردازند.بنابراین وقتی مسئولین گذشته میدان را برای خود خالی دیدند. بنحوی باموضوع یارانه ها برخورد کردند که پنداری این حقی بوده که تاکنون از مردم دریغ شده واکنون ، این دولت است که آن را به مردم اعطاء میکند،وهیچگاه اجازه ندادند حتی یکنفر در رسانه بگوید " این یارانه است " نه "سرانه " و همواره درهرفرصتی از اجرای این قانون برای تبلیغات بلاخص درمیان قشر آسیب پذیر بهره برد.آسیبها وعواقب عدم اجرای درست قانون اکنون به دولت "تدبیروامید " رسیده است. درواقع اکنون همه دست به عصا حرکت میکنند تا اولا" بتوانند تبلیغات نادرستی را که طی بیش ازدوسال درباب یارانه صورت پذیرفته است را بدرستی خنثی کنند و خود آسیبی نبینند. ثانیا" قانون را درمسیر درست اجرای خود قراردهند. البته دولت "تدبیروامید" به خوبی میدانند بجهت صداقتی که تاکنون بامردم داشته است مردم ازمشکلاتی که پیش روی اوقراردارد بخوبی آگاه هستند . بنابراین بقول معروف " مرگ یکبارشیون هم یکبار" نترسیم ازاینکه مباد دراثر حذف یارانه برخی وفضایی که متعاقبا" عده ای برای اغراضی خاص برپا خواهند کرد دراجرای صحیح قانون تاخیرکنیم . همیشه درکارهای بزرگ وحساس اشتباه پیش خواهد آمد که قابل حل هم خواهد بود. (143258)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۷/۲۷ ۲۱:۳۹
درروز عرفه و درهنگام برقراری مراسم دعای این روز بزرگ مسلمانان وبلاخص شیعیان بجهت قداستی که ازبابت اینکه این دعا را سرورشهیدان و آزاد مرد تاریخ امام حسین(ع) نیز خوانده متاسفانه مداحی که سنی ازاو گذشته سخنانی را برزبان راند که جای تعجب بسیاردارد که چرا چنین کسی ودرچنین روزی به خود اجازه میدهد اینگونه سخن یگوید . درتاریخ و در دربارهای پادشاهان و خلفای ستم پیشه همیشه عده ای بودند که برای خوشایند آنان درمجالس مدح وثنای آنان را میگفتند تا کیسه زری دریافت کنند و باخوارکردن خود به نوایی برسند . ولی در الآن مداح اهل بیت بودن و مداحی کردن برای کسانی که برحق بوده ودرطول تاریخ نمونه کامل اخلاق ومروت و انسان دوستی بودند و ازهمه بالاتر ازسلاله فرستاده خدا هستند افتخاری بزرگ است و اینان مدح وستایش کسی را میگویند که همه آرزو دارند روزی شفیع آنان باشند. به معنی دیگر مدح کسی را میگویند که دارای همه اخلاق حسنه بوده ودرمعصومیت او شکی نیست آنگاه شنونده باشنیدن این کلمات از زبان اینگونه مداحان چه فکری خواهد کرد. آیا امامی که سرور شهیدان میخوانیش هرگز آیا (استغفرالله) به خود ویارانش اجازه کوچکترین حرف سبکی را میداد که حتی به دشمنان بدهند. شما معرفی کننده چنین افرادی هستید و یا اینکه........ (149625)
kave
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۰۴ ۲۱:۴۲
بله متوجه شدیم ...خیلی ممنون ..من وقتی سایتهای فارس و تابناک میخوندم مخصوصا فارس رو بسیار عصبی میشدم
حالا که با سایت شما آشنا شدم خیلی اعصابم راحتتره.
آخه حرف دلمو میزنین (155347)
انصاف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۳:۰۶
باسلام مسئولین محترم سایت بهار نیوز در خصوص خبر مندرج درسایت شما مبنی بر گاف جلیلی چند نکته را به استحضار می رسانم:
1-اینکه چرا آقای دکتر جلیلی برای سخنرانی انتخاب شده هیچ ارتباطی به نویسنده مقاله ندارد چون بر اساس سازوکار قانونی انتخابشده واین نحوه تفکر حکایت از استبداد ودیکتا توری دارد
2- اگرچه دکتر جلیلی 14 سالش بوده واین هیچ ممانعتی برای تحلیل حوادث ندارد چرا که الان کسانی حوادث تاریخی را تحلیل میکنند که اصلا مربوط به هما ن عصرنیستند که گویای جمود فکری در تفکرات نویسنده مقاله است
3- صحت انتساب یا عدم انتساب به عهده نویسنده مقاله نیست بلکه به عهد مسئولین محترم موسسه نشر وتنظیم آثار حضرت امام است
4- از همه اینها که بگذریم تأثیر مهم مراسم 13 آبان است که تمام نقشه های بدخواهان نظام از جمله نویسنده مقاله را به هم ریخت و لذا عصبانیت شما به خاطر دست نیافتنی شدن شما به اهدافتان بود وبه قول شهید بهشتیکه فرمدند به آمریکا بگویید از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر عرض میکنم که شماهم از این عصبانیت حتی میتوانید ما و امثال دکتر جلیلی را ترور شخصیت کنید و اصولا شما کاری جز این بلد نیستید
5-راستی چرا نسبت به انعکاس خبر مراسم 13 آبان هیچ اقدامی نکردید
6- شما که اینقدر نسبت به فرمایشات امام حساسیت چرا نسبت به مقاله ای که به حضرت امیر المومنین علیبن ابیطالب توهین شد سکوت کردید ؟
7- این نکته رابدانید که عزت ما در گرو استقلال ما از آمریکاست ولی چون شما وابستگی دارید قطعا از انتشار کامنت بنده خود داری خواهید کر د. (164140)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ۱۱:۰۰
جناب انصاف با انصاف، شماها همچنان در توهم دشمن و دژمن خودتون غرق باشيد! ظاهرا" جنابعالي خود را خيلي محب مولي الموالي (ع) ميدانيد! اگر چنين است پس قطعا" بايد بدانيد که بيشترين توهين را به امام مظلوم، غالب کل غالب علي بن ابيطالب، و فرزندان گرانقدرش، همين شماها با تقدس سازي هاي مضحک و قياس هاي مع الفارق، صورت داديد! لطفا" اندکي بخود بنگريد، فأين تذهبون؟ (181247)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۰۷ ۲۲:۳۳
با سلام وخدا قوت به شما دوستان همیشه بهار
در خصوص کارهای فرهنگی آقای جنتی وزیر محترم ارشاد کوتاه بگویم
1- ایشان دوستان فرهنگی را که به عنوان معاونین انتخاب کردند متاسفانه در جای خود نیستند مانند سازمام سینمایی و آقای ترکمان رزومه های آتها را مطالعه کنید. (179648)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ۱۶:۳۷
من هم تشکر می کنم .اما جانبداری بیش از حد هم از بعضی از مسولین فعلی دولت به صلاح نیست و بیان حقایق بیشتر مورد نظر قشر نخبه است و گلایه ام اینکه هیچ وقت نظراتم متنشر نمیشه (182838)
هاني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۳:۰۳
با درود و عرض خسته نباشيد به جمع فرهيخته سايت بهار. (187174)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۶ ۱۰:۱۱
بنابه گزارش خبرگزارفارس مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی روزپنجشنبه5 دیماه دردرجمع نمایندگان کارگران مرودشت اعلام نمودهاند این سازمان 5000میلیارد کسری بودجه دارد.ازسوی دیگر سالهای سال است دفترچه های درمانی این سازمان که بابت ارائه خدمات توسط این دفترچه هرماهه 9درصد از30درصد حق بیمه دریافتی ازبیمه شده و کارفرماکسرمیگردد ارزشی برابر باصفر ویا نداشتن دفترچه درمان داردو همواره مورداستهزاء و تمسخر خاص و عام بوده وهست.لذا ازانجائیکه درحال حاضر بیش از65درصد هزینه های درمانی توسط بیمه شدگان پرداخت میشود.و دفترچه درمانی که دردست بیمه شدگان است دربسیاری ازمراکز درمانی و مطب بسیاری از پزشکان ارزشی ندارد. و اضافه پرداختی هم ناشی ازاجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت به بازنشستگان خود پرداخت ننموده است . حق بیمه دریافتی بابت سنوات خدمت ارفاقی بازنشستگان پیش ازموعد که تا سالجاری هیچ گونه مزایایی بابت حق بیمه دریافتی ارائه ننموده حال باید از مسئولین محترمی که پاداش های میلیونی به مدیران آن سازمان پرداخت نمودن پرسید بابت کدام خدمت قابل توجه که حداقل منفعت30درصد بیمه شدگان را درپی داشته باشداین پاداشها را دریافت نموده اند. جا دارد تمام مبلغ دریافتی آنان بابت جبران قسمتی ازکسری بودجه استرداد شود. (192714)
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۲ ۱۸:۳۲
سلام چندوقتی نبودم دلم تنگ شده اصلا براتون مهم نیست ؟ممنون ازلطفتون درگیرتغییرنام بیمارستان قایم مشهدبه نام حرمله بودم پدرم مشهدبودسکته مغزی کردتوراه بردنش طالقانی سوندالوده گذاشتن عفونت کردبردنش قایم ۴شبانه روزبی اب وغذاوتوجه ماندخانوادش بارضایت خودشان نجاتش,دادن اسم دکترپرستارمیادتشنج میگیره دعاکنین خوب بشه ایاشهرشماهم هم چین جابی داردفکرشومیکردین مشهدبامهموناش اینجوری کنه (194666)
يك ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۰۸:۳۹
كل زندگي ايرانيان به موضوع هسته اي گره خورده است
و حالا كه بنابر قول رهبر مذاكره كنندگان اعتماد رهبر را جلب كرده اند،
تعيين ناظر يا باصطلاح فضول چه معني دارد؟
مگر مردم به ناظران غير دولتي راي دادند مگر مردم خواسته اند كه كوثري بيايد براي مردم ناظر تعيين كند چرا دولت عقب نشيني ميكند و با زندگي مردم بازي مي كند
چرا دولت جواب اراذل و اوباش ضد مردم و ضد رهبر را نمي دهد؟
دولت روحاني چرا مي ترسد
مگر دولتمردي چقدر قيمت دارد كه روحاني سكوت كرده؟
دولت بايد افرادي را كه ميخواهند ناظر! بر مساله هسته اي تعيين كنند را معرفي و جواب قاطعانه آنها را بدهند
اگر قرار باشه دولت سكوت كنه يعني دولت دروغ گفته
وقتي رهبر گفت كه ما به تيم مذاكره كننده اعتماد كامل داريم اين يعني اينكه افرادي كه قصد تعيين ناظر دارند يا با رهبري نيستند يا حرفش را قبول ندارند
مردمها آمدن پاي صندوق و به شعارهاي روحاني و سياست خارجي موعود روحاني راي دادند وگرنه احمدي نژاد واقعا هزار بار بهتر از اين دولت بود
مردم با كسي شوخي ندارند و اگر روحاني به وعده هاش و مبارزه با غير دولتي ها غير معتمد كه راي مردم را ندارند برخورد نكنه ديگر اثري از راي نخواهد ديد
ساير افراد هرچي ميگن بگن ما از دولت طلبكاريم و فقط دولت و شخص روحاني را بعنوان مسئول و پاسخگوي مردم و جوابگوي علني اشخاص بي اجازه مثل كوثري و ... ميشناسيم/تمام (196228)
کرمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۸ ۰۹:۱۴
در خبر مربوط به بارش برف در زاهدان وکرمان باید بگم که بارش برف در شهرکرمان اتفاق عجیبی نیست.پارسال و سال های قبل هم بارش برف وجود داشته ولی امسال خیلی اساسی بوده.شهر کرمان با 1756 متر ارتفاع از سطح دریا سومین مرکزاستان مرتفع کشور هستش.ضمن اینکه 4 شهرستان در استان کرمان بالای 2000 متر ارتفاع از سطح دریا دارند.شهرستان های بافت،رابر،کوهبنان وبردسیر بالای 2000 متر شهر ساردوئیه 2600 متر و شهر لاله زار هم قریب به 2800 متر ارتفاع از سطح دریا داره که واقعا مرتفع ترین شهر ایران هستش.مرتفع ترین نقطه مسکونی ایران هم روستای اوردیکان با ارتفاع 3300 متر از سطح دریا در استان کرمان قرار داره.همه اینها رو اگه توی نت جستجو کنید راحت پیدا میشه.لذا درج علامت تعجب در مقابل عنوان خبر از سوی شما صحیح نبود. (196749)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۲۲ ۱۸:۱۸
ماه پایانی سال2013میلادی نلسون ماندلا چشم ازجهان بست و ماه اول سال 2014 به نیمه نرسید که آریل شارون مرد(البته کلمه مردن خیلی احترام آمیزاست) با اعلام مرگ شارون باخودم فکر میکردم .انسان چگونه بامرگ خودمانند به همه یاد آورمیشود که محبت ، بخشش ، مبارزه برای عدالت ، دوست داشتن انسانها و...اگر به آنها ایمان آوری. هرگز نخواهی مردوهمه آرزوی چون تو شدن دارند .نه شارون ،که شرم بداننداورا انسان بخوانند. وچه بسا دعا کنند مبادا روزی قدمی در راهش بردارند.زیرا رزالت انسان را به نمایش خواهندگذاشت. (198253)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۰۱ ۱۸:۲۸
امروز درسایت خبرآنلاین اعلام شد: سبد کالای اعلامی دولت به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی رسد. یعنی تاوان سوءمدیریت دولتهای هشت و نهم .وهمچنین تاوان اهداء کارت هدیه توسط جناب آقای مرتضوی ازکیسه تامین اجتماعی را باید بازنشستگان بدهند. باشددربرابر موفقیت دولت تدبیرو امید یک سبد که سهل است صد سبد هم نمیخواهیم . به کوری چشم کسانی که اختلاس کردند.!!!!! (199988)
پرواز
United States
۱۳۹۲/۱۱/۲۲ ۰۹:۳۸
چرا بعضی مطالب که جای نظر دارد بسته میشود (206296)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۳ ۱۱:۲۶
پس ازاعلام رئیس سازمان بازرسی مبنی بر دریافت 12میلیاردتومان حق ماموریت نرفته یکی از مدیران استانی ، هرچه به جدول حق ماموریت خارج ازکشور کارکنان دولت ، به قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارکنان دولت درارتباط با ماموریت کارکنان مراجعه کردم ، جایی مشاهده نکردم حق ماموریت ازقرارروزی قریب به33میلیون تومان میشود. تورا خدا به مسئولین بگویید هرچه زودتر این قضییه را روشن تر بیان کنند که این بیان ضررش ازنفعش بیشتراست (210630)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۱/۰۶ ۲۰:۴۴
خاطره مسافرت پلیس راه نزدیک ورودی شهربه من وتعدادی دیگرراننده دستورایست داد وقتی پرسیدم برای چی من که سرعت مجازداشتم فرمودند بله ولی فاصله دو دوربرگردان که تابلو نداردوباید ازجاده متوجه میشدی سرعت 100کیلومتراست چون درخط سرعت حرکت میکردی وتابلو نزدیک درخت است متوجه آن نمیشوی بنابراین جریمه میشوی بنابراین نبود تابلو و اشکال درنصب تابلو علت جریمه ای نورزی برای ماشد (213962)
مالباخته شرکت زندگی گسترایرانیان ورمی کمپوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۴ ۱۱:۲۹
باسلام وخسته نباشید خدمت دست اندرکاران زحمت کش این سایت ما خیل عظیمی ازمالباختگان شرکت زنگی گسترایرانیان بامدیریت امیر ش که چندین بار ازشبکه های سراسری از ایشان بعنوان کارآفرین نمونه کشورتقدیرکردند وهمه مردم بدبخت گول این تبلیغ شبکه خوردند وبا گرفتن وامهای مضاربه ای کلان اقدام به سرمایه گذاری کردند ولی متاسفانه این چندماه است که پرونده ازاین دادگاه به ان دادگاه می رود ازشما دلسوزان عاجزانه تقاضاداریم این موضوع رو پیگیری بکنید چونکه همه این دردسرها ازدولت قبل می باشد مجدداخواهش داریم (220794)
مالباخته شرکت زندگی گسترایرانیان ورمی کمپوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۰۷ ۰۸:۳۵
سلام برهمه ی کسانی که مدافع واجراکننده عدالت علی (ع)هستند بازهم ازدست اندرکاران سایت بهارنیوزکمال تشکروقدردانی رادارم وعاجزانه خواهش دارم که موضوع پرونده کلاهبرداری 4000میلیاردتومانی شرکت زندگی گسترایرانیان روپیگیری بکنند دوستان باورکنید 35000خانواده بدبخت ودربی خانمان شدن هستند ازشما هم تقاضاداریم دراین موضوع شرکت کنید وپیگیری کنید (221956)
مالباخته شرکت زندگی گسترایرانیان ورمی کمپوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۱ ۱۳:۰۲
ما مالباختگان این شرکت به دولت تدبیروامید امیدفراوان داریم تاباتدابیر سریع خودش ما را ازاین معضل بزرگ برهاند همانطوری که شاهدهستیم درسیاست خارجی هر روز مذاکرات بهترازدیروز پیشرفت خوبی دارد وانشاالله خواهدداشت (223329)
صالح
United States
۱۳۹۳/۰۲/۱۵ ۱۸:۲۵
لطفا در ارتباط با قبض های گاز این ماه فروردین بررسی کارشناسی انجام و مطلبی را جهت استحضار علمای دولت ارائه نمایید که چرا در صورتحساب ها :
مبلغ گاز مصرفی 791000 ریال ولی
مبالغ مالیات +آبونمان +عوارض گاز رسانی470000 ریال
شده است یعنی به بهانه های مختلف بیش از 55% از ملت بدبخت پول زور میگیرند!!!! (224557)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۱ ۱۳:۲۳
با درود و خسته نباشید.
تقریبا از شروع کارتان روزانه به این سایت مراجعه میکنم و از تحلیلها و اخبار رضایت نسبی دارم
به شما خسته نباشید میگم
هر ازگاهی مطلب مینویسم اگر قابل باشند ارسال خواهم کرد (229031)
اسماعیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۸ ۱۲:۱۰
«به نام خدایی که فرموده از حق خود می گذرد اما از خورده شدن حق الناس نمی گذرد.»
«دردنامه»
امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند: عظیم‌ترین حقی که خدا برای انسانی قرار داده‌است حقی است که مسؤول جامعه، رهبر جامعه بر مردم و مردم بر او دارند. یعنی این جزء دین است، بالاترین رکن دین است. مسلمان نمی تواند از این مطلب شانه خالی کند …
شروع نامه با این سخن امیرالمومنین علی (ع) را اندک دانشی می‌دانیم که اساتید و معلم‌مان به ما آموخته‌اند.
ما دوست داریم مسئولان مملکت درددل‌هایمان را بشنوند:
مدت دو سال و اندی است که هزا (230965)
مالباخته شرکت زندگی گستر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۱۸ ۲۰:۲۹
ازکلیه دوستانی که این کامنت رو می خونند عاجزانه تقاضا دارم که به کلیه مالباخته های شرکت ورمی کمبوست (کود کرم خاکی )بگویند که سراغ نماینده های شهرستان خودشون در مجلس شورای اسلامی بروند وبخواهند که این موضوع در کمیسیون کشاورزی مطرح بشه وازبانک کشاورزی بخواهند تسیهیلات داده بشه یا به کسانی که وام های مضاربه ای گرفتند استمهال تا زمانی که مشکل حل بشه خواهش میکنم در رابطه با این موضوع کامنت بگذارید (240621)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۱ ۱۰:۱۲
سلام من که دستم به مسئولین محترم نمیرسد .ازاینجا میخواهم بگویم . دراین شرایط حساس منطقه که ازیکسو داعش دست به عملیات تروریست زده و قصد تجزیه عراق راداردوازسوی اسرائیل دست به کشتاردرغزه زده و سوریه درخون و آتش میسوزد.ودشمنان ماتاکنون نتوانسته اندازبیرون مرزها اعمال شوم خودراعملی کنند نگذاریدازداخل تفرقه بیندازند.یکروزاستیضاح،روزدیگرحجاب، روزدیگرممنوع وتصویری وبیان رئیس جمهورقبلی وروزی محاکمه معترضین بعنوان سران فتنه و.... مواظب باشید... (240954)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ۱۹:۵۶
درود.می خواستم خواهش کنم امکاناتی فراهم کنید که کاربران شما بتونن از طریق گفتگوی صوتی یا هر مورد دیگری باهم ارتباط برقرار کنن و با هم در مورد موضوعات روز گفتگو کنن.به نظر من اینجوری بیش تر میتونید کاربران خودتونو متحد کنید و حتی در بلند مدت فعالیت های خودتون را گسترش بدید.به امید اون روز (247877)
حسن مدیر پور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۶ ۰۰:۳۱
نرم افزار اندرویدی مخصوص موبایلتون فوق العاده جالبه متشکرم (253111)
امیرمحسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۰۶ ۲۱:۲۵
مطالب و مقاله های زیبای دارین..........باتشکر (253296)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۲۵ ۲۲:۱۶
چرا لغو همایش اصلاح طلبان در ورامین را پوشش ندادید؟ (256316)