به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۳۱۹۳۹
در واكنش به پخش سریال "سرزمین کهن" از سيما

اعتراض گسترده در مناطق بختياري‌نشين

گروه فرهنگي: اعتراض‌هاي بختياري‌ها به سریال سرزمین کهن که از شبکه 3 سیما پخش می‌شود، در استان‌هاي بختياري‌نشين همچون چهارمحال، خوزستان، اصفهان و ... همچنان ادامه دارد.
اعتراض گسترده در مناطق بختياري‌نشين
به گزارش ایرنا، «تحریف واقعیت‌ها و بدنمایی علیه بختیاری ها» در سریال «سرزمین کهن»، در کانون اعتراض منتقدان قرار دارد که از مجلس شورای اسلامی تا عرصه خبری، کاربران فضای مجازی، پیام کوتاه بویژه در چهارمحال و بختیاری و خوزستان را شامل مي‌شود. برخی فعالان اینترنتی در چهارمحال و بختیاری، نسبت به آنچه توهین به قوم بختیاری در سریال سرزمین کهن دانستند، در فضای مجازی و به صورت پیام کوتاه اعتراض کرده اند. در صفحات مجازی منتسب به قوم بختیاری، از این سریال به عنوان لگدمالی جانفشانی بختیاری‌ها در تاریخ معاصر کشور یاد شده است. فعالان اینترنتی در این صفحات با انتشار نامه منتسب به 60 نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما، توقف «هجمه» این رسانه به تاریخ بختیاری را خواستار شده اند.

در بخشی از این نامه آمده است: سریال سرزمین کهن با تحریف تاریخ بختیاری، چهره علی قلی خان سردار اسعد بختیاری و پسرش جعفرقلی خان از رهبران مشروطه خواه ایران را که جایگاه خاصی بین مردم بختیاری دارند و در صف مقدم مبارزه با استبداد قاجار و پهلوی بوده اند، خدشه دار کرده است. در این نامه اعتراضی که به صورت گسترده درفضای مجازی منتشر شده، آمده است: در سریال سرزمین کهن نقش یک خانواده منفی، نوکیسه، سلطنت طلب و فاسد به خانواده ای با نام بختیاری داده شده که به آزار و اذیت یک خانواده روشنفکر، وطن پرست و مظلوم به نام اردکانی مي‌پردازند.

فعالان اینترنتی همچنین اعلام کرده اند: در این سریال، افزون بر خانواده بختیاری، از عنوان بختیاری‌ها در دیالوگ های تند و تحریک آمیز استفاده مي‌شود که برخلاف زندگی مسالمت آمیز اقوام و موازین حقوق بشری مورد نظر سازمان ملل و یونسکو بوده و نقض تعهدات بین المللی توسط صدا و سیما مي‌باشد.  همچنین پیامکی به صورت گسترده در چهارمحال وبختیاری منتشر شده که در آن با ادعای توهینی دیگر از صدا و سیما به قوم بختیاری چنین آمده است: در سریال سرزمین کهن به زن بختیاری گفته مي‌شود که «بختیاری های کاسه لیس انگلیسی های بوده اند.»

آژانس خبری بختیاری (ایپنانیوز) نیز در قالب خبر، مصاحبه و گزارش های متعددی، اعتراض شخصیت‌های قوم بختیاری را به سریال سرزمین کهن منتشر کرده است. دوشنبه گذشته نیز جمعی از بختیاری‌های خوزستان نیز در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی استان های کشور در اهواز، طومار اعتراض آمیزی نسبت به پخش این سریال که روایت وقایع از سال 1320 تا پیروزی انقلاب است، امضا کردند. به گزارش خبرنگار ایرنا از اهواز، معترضان با در دست داشتن پلاکاردها و شعار نوشته ها، نسبت به آنچه تحریف تاریخ واهانت به قوم بختیاری و زیر سوال بردن روحیه آزادگی ومیهن پرستی این قومیت دراین سریال تلویزیونی نامیدند , اعتراض کرده اند. آنان خواهان عذرخواهی صدا و سیما و کارگردان این سریال از قوم بختیاری شده اند.

افشار پرویزی بابادی از ترتیب دهندگان این اجتماع اعتراض آمیز به ایرنا گفت: در سریال سرزمین کهن بدون توجه به بار معنایی المانهای این کار فرهنگی، در یک اقدام بسیار ناشیانه، تقابل دو خانواده را به تصویر کشیده که یکی ازاین دو با نام خانواده بختیاری سلطنت طلب و با هویتی بی ریشه و سردار اسعد بختیاری قهرمان مشروطه واز فاتحان تهران در نهضت مشروطه را عنصر انگلیس معرفی کرده است. وی از جمع آوری حدود سه هزار امضا معترضین به این سریال تلویزیونی خبر داد و گفت: کارگردان این سریال تصویر نامطلوبی ازاین قوم ارایه داده، سابقه تاریخی قوم بختیاری در خطه ایران زمین را تاریخ گواهی مي‌دهد ولازم نیست آقایان الان بخواهند شکل گیری این قوم را برای بیننده تعریف کنند!

وی با بیان اینکه این حرکت اعتراضی ادامه خواهد یافت، گفت: ما سرزمین کهن را جعل تاریخ مي‌دانیم زیرا درتاریخ بختیاری هرگزسابقه ای از خیانت به ایران نداریم، شهدای که این قوم در طول دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و رشادت‌ها در انقلاب مشروطه گواه روشنی بر میهن پرستی ماست و تاریخ شاهد مبارزه زنان و مردان با همت ما برای اعتلای میهن است. بابادی توضیح داد: این فیلم به نوعی مي‌خواهد نزاع بین ایرانی و بختیاری را القا کند، درحالی که در تاریخ، قوم بختیاری را در تقابل با افغانها، دلیری‌ها در مشروطه و شهیدانش برای انقلاب و کشور مي‌شناسند نه با دوستی طاغوت و ظلم وبیداد.

وی ادامه داد: انتخاب نام بختیاری (برای خانواده سلطنت طلب سریال) و نمایش عکس سردار اسعد بختیاری دراین فضا مغایر با این سابقه است، این شهروند خوزستانی افزود: بختیاری شناسه یک قوم است و وقتی در یک کار فرهنگی و در روایتی از تاریخ، آن را به یک طیف فکری منتسب مي‌کنید، دیگر صحبت از یک خانواده نیست و نمی توان گفت این عنوان محدود به یک فرد یا افراد خاص است. این فعال اجتماعی گفت: این گونه حرکات برخلاف منویات مقام معظم رهبری است. ما عشایر کلام ایشان را چون تاج بر سر مي‌نهیم و همواره با تبعیت از خط مشی رهبری و ولایت فقیه، وظیفه ملی خود را انجام داده و به همت مردان و زنانمان برخود مي‌بالیم وبر این باوریم که اینگونه حرکات مغایر منویات رهبری و اهداف کلی نظام درحوزه فرهنگی و تفرقه افکنانه است.

بابادی افزود: این اعتراض بانگ دادخواهی ماست. ما ایران را سرافرازبرای همه اقوام واسلام را بالنده مي‌خواهیم. همچنین پیامک هایی با موضوع اعتراض به سریال سرزمین کهن در شبکه تلفن همراه و شبکه های اجتماعی وارتباطی اهواز مبادله مي‌شود که در آنها شماره تلفن همراه و سامانه پیامکی شبکه سه و یک شماره به عنوان تلفن همراه ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما اعلام مي‌شود تا معترضین به این اثر , مراتب اعتراض خود را نیز از این طریق اعلام کنند. نماینده لنجان در مجلس هم با نتقاد از از پخش این سریال گفته است: ضرغامی باید از بختیاری‌ها عذرخواهی کند. محمد منصوری، با انتقاد از سریال سرزمین کهن و آنچه که توهین به بختیاری ها، خواند، افزود: رییس سازمان صدا و سیما باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشد و از قوم شریف بختیاری و ملت ایران عذرخواهی کند.

منصوری اظهار کرد: در اصل 3 و 19 قانون اساسی بر مساوی بودن تمام اقوام تاکید شده است و هیچ قومی بر قوم دیگر برتر نیست. منصوری با بیان اینکه همه باید بر اساس منویات مقام معظم رهبری در جهت حفظ وحدت و همدلی قدم برداریم، تصریح کرد: این اقدام سیما باعث بروز اختلاف مي‌شود. نماینده مجلس با بیان اینکه مسوولان صدا و سیما باید نظارت بیشتری روی کار خود داشته باشند، گفت: در سریال های سیما بی هیچ نظارت، توجه و توجیهی به قومهای لر، ترک، کرد و بلوچ توهین مي‌شود. نماینده لنجان در مجلس با بیان اینکه این سریال دیالوگ های بدی دارد، افزود: در این سریال نقش یک خانواده فاسد و وابسته به انگلیس به خانواده ای بختیاری داده شده است.

منصوری با اشاره به اینکه کارگردان این سریال باید عذرخواهی کند و در باره کار خود توضیح بدهد، افزود: استفاده از عنوان بختیاری‌ها باعث اختلاف و شادی دشمن مي‌شود. وی با بیان اینکه در این زمینه در صحن علی مجلس تذکر داده ام، افزود: در این زمینه نامه ای با امضای بیش از 50 نماینده مجلس برای رییس سازمان صدا و سیما ارسال شده است. منصوری افزود: بختیاری‌ها تا پای جان پای انقلاب، امام و رهبری ایستاده اند و در برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی و 22 بهمن نیز حضور گسترده ای دارند.

ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۳:۲۵
من یک خراسانی هستم ولی تمام هم وطنانم رامانند اعضای خانواده ام دوست دارم.تا الان این سریال رانگاه نکرده ام ولی چنانچه حاوی توهین به هریک از هم وطنانم باشد،خواستار قطع آن هستم (206650)
درود بر ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۸:۰۹
همان قسمت اول را که دیدم فهمیدم داستان از چه قرار است و لی در ایران کسی تا بحال که پاسخگو نبوده است راستی بلاخره پرونده بیمه ایران و اختلاس سه هزار میلیاردی چی شد او بله بله در حال رسیده گی هستیم منتظر باشید (206759)
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۱:۲۹
ای ول راست گفتی اختلاس ،حیف ومیل ،بی کفایتی روفراموش کن الان وقت رسیدگی به سریال سرزمین کهنه حواستون باشه (206831)
کوشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۱:۴۷
برادران بزرگوار بختیاری، بنده این سریال را ندیده ام ولی اگر همانطور که به پخش این سریال واکنش نشان دادید به مسایل حیاتی تر مرتبط با شما مثل طرحهای غیرکارشناسی انتقال اب _تونلهای بهشت اباد و گلاب- هم حساسیت به خرج میدادید بدون تردید از اجرای چنین پروژه های مخربی جلوگیری میکردید. (206836)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۳:۳۴
گرگها خوب بدانند، در اين ايل غريب
گر پدر مرد ، تفنگ پدري هست هنوز
گرچه مردان قبيله همگی كشته شدند
توي گهواره چوبی پسري هست هنوز
آب اگر نيست نترسيد، كه در قافله مان
دل دريايی و چشمان تري هست هنوز. (206855)
4 لنگ و 7 لنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۳:۲۹
آقای ضرغامی دیگه شورشو دراورده.
توکه خوب سانسور میکنی حالا یکاری کن. پخش این سریال هرچه سریعتر باید متوقف بشه (206652)
صاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۳:۳۲
همونطور که قبلا گفتند عظما و بزرگان باید این صدا و سیما را جمع کرد رفت (206653)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۳:۵۹
نمی دونم والله! صرف اینکه خانواده بد ماجرا فامیلشون بختیاریه که دلیل نمیشه! صبح تا شب صدا و سیما هزار تا توهین عمدی و جدی به ملت میکنه صدای هیچ کدوممون در نمیاد (206662)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۰:۵۷
این سریالو ندیدم ولی اگه توهین کرده کار خیلی بدی کرده، همون طور که توهین به شمالی ها و ترکا و خرم آبادی ها و ... بده.این قوم ناسیونال ترین طایفه ایرانی هستن . . . (206803)
مشتی ماشالا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۴:۰۲
به همه لرها توهین شده و می شود تا افرادی در نبود نیروهای توانمند میشوند نماینده مجلس که از تریبون مجلس لرها را با چماق معرفی میکنند انتظاری غیر از این هم از سیمای ضرغامی نداریم (206665)
رضا کمایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۴:۰۳
ختیاری های عزیز خواهش میکنم مقداری صبر و تحمل داشته باشید . خواهش میکنم به کمال تبریزی اعتماد کنید . به این کارگردان مردمی که همیشه در کنار مردم بوده اعتماد کنید . به کمال تبریزی کارگردان فیلم های لیلی با من است و مارمولک اعتماد کنید . این کارگردان اهل توهین کردن به قومیت ها نیست . کمی تحمل کنید تا فیلم جلو برود. ممنون (206666)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۸:۲۰
این فیلم را ندیدم یعنی اکثرا دیدن سریالهای ایرانی را ندارم و توهین به شخصیتم میدانم اما فیلم مار مولک و بازی پرستویی حالمه جا اورد ای کاش صدا و سیما پخشش کنه با اینکه اکثر مردم ایران انو دیدن (206764)
ائلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۴:۰۶
زمان آقای لاریجانی و بعضا صداسیمای آقای ضرغامی کم به آذربایجانیها توهین نشده.البته توهین به هر قوم و ملتی بختیاری باشد یا ترک و لر کاری مضموم و ناشایست است که ریشه در ضعف مدیریتی صداسیما دارد. البته یادمان باشد صداسیمای ما تحت سلطه افرادی خاص می باشد که برای پیشبرد اهدافشان حتی تاریخ 4 سال پیش را هم تحریف می کنند!!!!! (206667)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۴:۰۷
اولا توهین به هیچ قوم و نژادی مورد قبول نیست....دوما این نکته راهم باید بپذیریم که هیچ قومی در طول تاریخ مبرا از اشتباه وخطا در دورانی از حیات خود نبوده است..سوما برداشت از اشتباه یا خطا در ذهن هرحکومت با هرافکاری فرق داردولزوما دلیل براشتباه نیست...چهارما صدا وسیما اولین بار واولین فیلم نیست که به تحریف تاریخ دست میزند (206668)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۹:۱۸
اگه بختياري ها براي فيلم سالهاي مشروطه برخورد جدي با صدا و سيما ميكردن امروز جرات نميكرد اين چرنديات رو نشون بده. (206777)
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۴:۰۷
قوم بختیاری مانند سایر اقوام. ایران مردمانی غیور ووطن پرستی هستند وبه نظر من استفاده از فامیل بختیاری برای آن خانواده اولین اشتباه نویسنده و کارگردان میباشد وبعد دیالوگهای. تند. به نظرمان بختیاری ها هم خدمات زیادی به مملکت. کردند این سیاست قوم ستیزی در صدا سیما. باید برداشته شود بهتر است از آزردن اقوام وتحقیر آنها دست بردارد (206669)
قمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۴:۱۰
این اعتراض ها جواب عکس می دهد و گوش شنوا نیست و سرزمین کهن 2 و3و... را نیز می سازند نظیر فیلم پایتخت که با اعتراض مازندرانی ها مواجه شد و نتیجه اش ساختن پایتخت1و2و.. شده است . این صدا وسیما را . . . کسی نمی تواند بگوید بالای چشمت ابرو است. (206671)
فرزد ایل فرزند ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۴:۲۴
گرچه مجسمه اش بر سر هیچ میدانی نیست!غمی نیست،تمام خیابانهای بدنم؛رگ هایم؛ به نام افتخار ایلم "سردار اسعد"است.علیقلی خان سردار اسعد بختیاری رهبر واقعی مشروطه و دومین اصلاح طلب ایران پس از امیر کبیر تنها کسی که به واسطه تحصیل در دانشگاه سوربون فرانسه و اولین ایرانی که لیسانس حقوق از اروپا گرفت و با نهادهای دمکراتیک آشنا بود مشروطه را به ملت ایران تقدیم کرد.کسی که به خواست علما و مردم عطای اروپا را به لقایش بخشید و با سوارن بختیاری بساط استبداد و لیاخوف روس رو برچید. (206676)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۴:۳۴
واقعا باید به دست اندر کاران سیما دست مریزاد گفت!!! اینگونه اسباب نارضایی اصیل ترین اقوام ایرانی را فراهم می کنند آنوقت فرهنگستان زبان فارسی آموزش زبان مادری را چسبیده است که مصرح قانون اساسیست.عده ای ناهوشمند هم آنرا سبب خدشه در ارکان یکپارچگی ملی می دانند!به چنین جامعه ای با چنین نخبگانی در این سطح از دید وشعور سیاسی باید صد آفرین گفت!!!! به اداره کنندگان رسانه ها هم باید خرس طلایی اعطا کرد که بنا دارند ایران را به گینه کناکری تبدیل کنند. البته بنا ندارند بلکه چنین معجزه ای را انجام داده اند. (206681)
ساحل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۴:۵۰
واقعا که!نمیدونم هدفشون چیه!بختیاری ها یکی از اصیل ترین اقوام ایرانی هستند. (206687)
خاك ايران كفنم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۴:۵۸
بنظر مي رسد آگاهي مردم لر زبان علي الخصوص مناطق بختياري نشين و علي الخصوص عملكرد آگاهانه ايشان در نوشتن نام آقاي دكتر روحاني بر روي برگه هاي رأي گيري دوره يازدهم انتخابات رياست جمهوري بعضي ها كه براي تقليل آراء دكتر روحاني روي مسائل قومي حساب بازكرده بودند را خيلي عصباني كرده است!!!زهي خيال باطل! (206689)
یکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۵:۰۰
ضرغامی استعفا استعفا (206690)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۵:۰۱
من بعنوان یک گچسارانی این سریال را ندیده ام. شما هم نگاه نکنید تمام (206691)
مرى
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۵:۰۶
به نظر من نبايد به يك قوم توهين مى شد ...بايد نويسنده از مردم به خصوص بختيارى ها عذر خواهى كنه..... هر قومى يه اشتباهى مى كنه....هر چند قوم بختيارى فكر مى كنم اشتباهى نداشته....اگر عذر خواهى كنن از پخش جلوگيرى نميشه ... (206696)
شاهد بختياري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۵:۰۷
شاهد بختياري ، امروز خيل بزرگ هزاران شهيد از داوطلبان جانبازي و سربازي در پيشگامي براي سركوبي بيگانگان دين ستيز و متجاوزان بعث عراق است برادران ما در قطعه هاي شهداء دفاع مقدس آرميده اند نه اينكه در حال زدو بند با امام علي رحمانف و اردوغان براي غارت بيت المال و نفت ايرانيان!!!!!! (206697)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۵:۲۲
هر روز گوشه ای از تاریخ این سرزمین تحریف می شود .این تازگی ندارد!!!! (206699)
wssss
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۵:۲۶
دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در طرفداری از دولت منتشر کرد : " اعتماد "

http://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=25270 201521

آتش گرفتن افراطی ها در فیس بوک از این کار! (206701)
لبو فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۵:۳۴
صدا و سیما با واقعیت تاریخ کاری نداره ، هر کسی می تواند از نظر مسئولینش عامل انگلیس یا خارجی بشه . اشتباه مردم اینه که پای این خزعبلات می نشینند و عصبانی می شوند (206702)
آریایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۵:۴۰
هموطنان عزیز و غیورم
بختیاری های بزرگوار

این رسانه سالهاست از مردمش فاصله گرفته و مواضعش متضاد با مردمش هست و اکنون نیز پا را خیلی از حد فراتر گذاشته و بعد از توهین های مکرر به شعور مخاطبین روی به توهین به یکی از اصیل ترین و غیور ترین اقوام ایران بزرگ آورده .

شما در قلب ملت ایران هستید و تاریخ گواهی دیگر از تناقض گویی های سیما دارد (206703)
وطن دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۵:۵۴
ماجرای بالا از زمانی شروع شد که دستی نامعلوم جوک های یک روز یک لره ... را در بین مردم رواج داد و بار دیگر بی حرمتی به یکی دیگر از اقوام ایرانی را متداول کرد.! (206709)
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۹:۲۵
گفتن جك و لطيفه مسأله اي نيست ، مسأله آنجاست كه در رسانهي مثلا ملي توهين مستقيم صورت ميگرد، مثلا آن معلم ميگويد " من هم فردا سر كلاس ميگم بختياري ها چطوري بختياري شدن " اين نه تنها توهين مستقيم به بختياري هاست بلكه به نظر من توهين به معلم ها هم هست كه معلمي براي انتقام از والدين دانش آموزي در كلاس اقدام به تحقير قوميت آن دانش آموز كند. (206779)
یا هووو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۵:۵۵
این جناب ضرغام تی وی. مردم رو نامحرم میدونه و از یک طرف به شعور مخاطبان احترام نمیذاره و از طرف دیگه به قومیتها توهین میکنه. بهار اگر رسالت رسانه ایت برات مهمه این رو بذار و اجازه بده تو لااقل به مخاطبات نهایت احترام رو نشون بدی. ما از ضرغام تی. وی. متنفریم.قومیتها و اقوام که بازیچه بچه بازی های تو نیستند. حداد عادل راست میگه حالا تو مجلس ازش بجای تشکر - انتقاد خشک و خالی بکنه (206710)
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۵:۵۷
بهار نيوز
تو با اين همه ادعا با اين اعتراضات همراه ميشي ؟ يعني هنرمند اجازه نداره از يك فاميلي استفاده كنه ؟ در اين سريال قوم بختياري تحقير نشده اگر مردم صبر كنن شخصيت اصلي سريال كه بزرگ ميشه و شخصيت مثبت و محوريت داستان رو هم داره خودش بختياريه (206712)
کوهستان سرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۳:۱۲
نخیر عزیزم تمام نقشهای منفی همه فامیل بختیاری دارن و مدام گفت میشه بختیاریها! منظور قوم بختیاری و تابلوی علیقلی خان سردار اسعد نشون داده میشه!!!یک بار به آذری های عزیز و مردم شریف آذربایجان و ترک زبان توهین شد که کاری زشت و از منظر ایل بختیاری محکوم بود صورت گرفت چه واکنشها که نشون داده نشد!ما حق دفاع از هویتمان را برای خود محفوظ میدانیم.گناه ما اینه که علی رغم وجود نفت و گاز و آب و... از کوهرنگ و اردل تا مسجدسلیمان و ایذه تا الیگودرز و دورود هیچوقت تجزیه طلب و خودمختار نبوده و میهن پرست هستیم. (206852)
صبا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۶:۰۳
من چهارمحالی هستم اما توهین در این فیلم ندیدم .فکر کنم خیلی ها دارن عجله می کنند (206715)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۹:۲۰
چهار محالي بودن دليل بر بختياري بودن نيست ، مشخص كنيد بختياري هستيد و فيلم رو توهين نديديد ؟!!! (206778)
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۶:۰۸
به راهپيمايي ٢٢ بهمن ذره اي توجه نميكنن . ولي به يه اعتراض به سريال كه باعث ميشه هنرمند محدود بشه و أزادي بيان نقض بشه توجه ميكنن
من اگه جاي كميته فيلترينگ بودم به سايتي مثل بهارنيوز رحم نمي كردم (206718)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۶:۱۲
كمال تبريزي هر آبرويي كه در طي اين سال ها براي خود جمع كرده بود را ريخت، بختياري ها علي رغم اينكه چند هزار سال است بر سرزمين هاي طلايي ايران كه هم نفت و گاز دارد و هم آب و هم خاك حاصل خيز تكيه زده اند ، هرگز خود را جدا از ايران نديدند، اما در تاريخ معاصر دائما مورد حسادت و غضب قرار گرفتند. (206722)
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۶:۱۴
بازهم ملت زود قضاوت کردند. آخه اجازه بدید سریال پیش بره ببینید چی میشه بعدش قضاوت کنید. یعنی بعد از این همه سال کار هنری فاخر و متعهدانه هنوز به آقای کمال تبریزی اعتماد ندارید؟ سریال شهریارش هم قربانی قضاوت های عجولانه شد. (206725)
یه بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۱:۱۹
همین یه ساعت پیش کمال تبریزی گفته بختیاری در این فیلم فقط یک نام فامیلیه وقصد توهین به هیچ قومی رو نداشته و در ضمن قهرمان داستان شخصی از خانواده بختیاری خواهد بود (206817)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۷:۴۳
احترام به اقوام اصیل ایرانی پاسداشت هویت این سرزمین کهنه نه هجمه به اقوام ایران البته از صدا وسیمایی که هیچگاه برای منافع ایران قدم بر نداشته بیشتر از این امتظار نمیره (206748)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۷:۵۰
مگه کسی هنوز صدا سیما نگاه میکنه ؟؟؟!!!
به این دوستان بگید نگران نباشن مخاطب خیلی کمه و صدمه جدی نمیبینیم. (گفتم نمیبینیم چون در عکس روی پلاکارد نوشته شده توهین به بختیاری توهین به ملت ایران است. آفرین بر شما هموطنان غیور) (206751)
محمد
Germany
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۸:۴۲
صدا و سیما دیگه شورشو در آورده !!!!!!!
ضرغامی فکر کرده صدا و سیما ارث پدرشه؟!!
زنده باد قوم بزرگ بختیاری ----دورود لرستان (206770)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۸:۵۵
باسلام
وقتی نماینده تون از چماق لری حرف میزنه اونم از تریبونی که میلیونها مخاطب داره، دیگه چه انتظاری دارین از حاجی آغا ضرغامی و رسانه به اصطلاح ملیش!!! (206772)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۱۹:۱۱
کی گفته سردار اسعد نماد همه بختیاری ها است، . . . بختیاری فرهنگ غنی ای دارند و لزوما قوم بختیاری را نباید به سردار اسعد تقلیل داد. (206774)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۱:۳۶
در حال حاضر من كه شخصيتي بزرگ تر از سردار اسعد در بين بختياري ها نميشناسم كه متاسفانه بعضي نهايت تلاش خود را در تخريب اين شخصيت بزرگ ملي به كار ميبرند. (206833)
بهزاد
United States
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۱:۴۸
بى احترامى به يک قوم اونم از تريبون صدا وسيما و با هزينه دولت و پول نفتى که بيشترش از مناطق بختيارى نشين استخراج ميشه خيلى درد آوره... (206837)
نقده ایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۲:۱۷
خوشبختانه به لطف خداوند متعال رایانه ماه اول را دادم به یک ماهواره و به برکت دولت احمدی نزاد صاحب ماهواره شدم و خبری از ضرغام TV ندارم و نخواهم داشت. (206843)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۲۳ ۲۲:۳۰
شما های که توهین میکنید به قوم غیور بختییاری تاریخ را مطالعه بیشتر نمایید (206849)