به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۶۵۶۲۹
اعتماد به نفس و آرامش در او موج می‌زند

مدیرعامل‌ پدیده‌ شاندیز کیست؟

پهلوان مقدم چند روز پیش به يك روزنامه چاپ مشهد گفته است: "سهامداران نگران نباشند، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد." اعتماد به نفس و آرامش کماکان در جمله‌هایش موج می‌زند، بابک زنجانی، امیرمنصور آریا، حتی دورتر، شهرام جزایری هم اینطوری بودند ...!
مدیرعامل‌ پدیده‌ شاندیز کیست؟
گروه اقتصادي: رضا حقیقت‌نژاد خبرنگار رسانه‌هاي داخلي كه مدتي است به خارج كشور رفته در گزارشي نوشته است: محسن پهلوان مقدم، مدیرعامل شرکت پدیده را اوایل سال 90 در جزیره کیش دیدم، مردی کوتاه قامت، خوش صحبت، بذله گو و شلوغ. بابک زنجانی هم آن وقت‌ها تازه داشت در کیش جان مي‌گرفت. پهلوان مقدم رستوران بزرگش را در گوشه ای دور افتاده راه انداخته بود، راضی به نظر نمی رسید ولی ایده اش ساخت یک شهر رویایی در کیش بود و مصمم نشان مي‌داد برای اجرایش. دنبال این بود که نماد رستورانش که یک لنگر بزرگ بود، بشود نماد جزیره کیش و مي‌خواست پروژه رسانه ای برای این تعریف شود.

دوستش که نشریه ورزشی داشت مي‌گفت پهلوان مقدم مي‌خواهد جدی تر وارد فعالیت‌هاي تبلیغاتی و رسانه ای شود. ایده عجیبش این بود که رسانه‌ها مي‌توانند یک بچه خوشگل بسازند از کارهایی که او مي‌کند، طوری که همه تعریف کنند ازش. خبرگزاری دانشجو چند روز پیش گزارش داد: ۱٫۵ درصد از حجم درآمد صدا و سیما از محل تبلیغات مربوط به شرکت پدیده شاندیز است، علاوه بر این روزانه در روزنامه‌های سراسری هم تبلیغات دارد که به طور متوسط هزینه هر روز تبلیغ، تنها در یک روزنامه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است." خب! این یعنی که ایده بچه خوشگل را او خیلی خوب دارد دنبال مي‌کند.

دنبال کارهای خیریه و مذهبی هم بود، مثلا یک مورد دیدم که 150 میلیون تومان داده به ستاد بازسازی عتبات عالیات که خرج مکان‌هاي مذهبی شیعیان در عراق شود، به ابومسلم خراسان و پرسپولیس هم کمک کرده بود. ادبیات مخصوص این کارها را هم دارد. مثلا وقتی مي‌خواست سهام شرکتش را به قیمت 8 هزار تومان بفروشد، گفت عدد 8 به نیت امام رضا انتخاب شده است.

او تیرماه سال 92 در گفت و گو با مجله زندگی ایده آل اینطوری خودش را توصیف کرده است: " بچه خیابان تهران، مشهد هستم. نسل در نسل، ما در كارهای ساختمانی بودیم. كاشی‌كاری‌های حرم امام رضا (ع) و بقعه خواجه‌ربیع، كار پدربزرگ من بوده. برای همین ما هم دركار ساخت و ساز افتادیم. مجتمع سازی و ویلا سازی و... ؛ اما با این حال در تمام مدتی كه در كار ساخت و ساز بودم، هرچند روز یك مرتبه به رستوران شاندیز سر می‌زدم. چون بهترین جایی بود كه می‌توانستیم در مشهد غذا بخوریم. این رفت‌و آمدها باعث شد ما یك كار مشاركتی را آغاز كنیم؛ سال 1376 بود كه با همكاری یكی از رستوران‌های زنجیره‌ای شاندیز، رستوران شاندیز خیابان جردن تهران را برپا كردیم... بازی تبلیغات را از گروه ارمغان بهزیستی یاد گرفتم؛ برگه‌هایی را با 200 تومان به مردم می‌فروختند تا در قرعه‌كشی‌جایزه‌های نقدی شركت كنند. در واقع كاغذ می‌فروختند به مردم. یك تیم بازرگانی فرانسوی هم پشت ماجرا بود... با این تیم بازرگانی دیدار كردم، پیشنهاد كردند برای افتتاح رستوران شاندیز در جردن تبلیغ كنم... بازی تبلیغات را آغاز كنم... در افغانستان رستوران را افتتاح كردم، پاتوقی شد برای وزیران افغانستان. حتی حامد كرزای هم، برای یك وعده به رستوران ما آمد. از همه مهم‌تر چیزی ‌كه برای سفارت ایران هم غیرقابل پیش‌بینی بود، حضور زلمای خلیل‌زاد، سفیر وقت ایالات متحده آمریکا در رستوران ما بود... تمام حق انحصاری بیل‌بورد‌های تبلیغاتی افغانستان را به مدت 20 سال از حامد كرزای گرفتم.... شروع كردم به ساختمان سازی. چند مجتمع را كلنگ زدم. البته دراین مدت، آستان قدس رضوی هم، در افغانستان سرمایه‌گذاری كرد و شریك ما شد... اما داستان پدیده شاندیز. یك روز دریكی از باغ‌هایم در شاندیز نشسته بودم. جمعی از دوستان بودیم و شهردار شاندیز هم بود. او من را دعوت كرد، فردای آن روز به دفتر شهردار بروم. روز بعد شهردار شاندیز به من گفت یكی از پارك‌های شاندیز، تبدیل شده به پاتوق معتادان. از من خواهش كرد دراین پارك سرمایه‌گذاری كنم... بازهم بمباران تبلیغاتی را آغاز كردم. جوری... در ایران، رستورانی نداریم كه با این ظرفیت رقابت كند. در دنیا هم فقط رستورانی در دمشق سوریه ساخته شده كه ظرفیت آن 6 هزار نفر است. البته ما در پدیده شاندیز در یك وعده، 8 هزار غذا دادیم، این ركورد در هیچ جای دنیا ثبت نشده."

اما پهلوان مقدم آرام و سرخوش آن روزها، این روزها درگیر یک ماجرای پیچیده شده و دارد بابک زنجانی دوم مي‌شود. شرکت پدیده، بهمن 83 ثبت شده است. اول اسمش بود "شرکت سرمایه‌گذاری کاوشگران سهام"، سال 87 تغییر اسم داد به " شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز." 73 درصد سهام این شرکت متعلق به خانواده پهلوان مقدم است.

زیر مجموعه شرکت پدیده، 7 شرکت مشغول به کار هستند: "شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز، پدیده پارسیان توس، بین‌المللی کیش، تجارت الکترونیکی پدیده کیش، آریا دوام ساز شرق، شهربازی پدیده شاندیز و باشگاه فرهنگی ورزشی پدیده". شرکتی که الان فعالیت هایش دردسرساز شده، "ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز" است که سال 87 ثبت شده.

ارزش سهام شرکت پدیده سال 88، 100 تومان بوده، دی ماه 93 رسیده به 11300 تومان. هفته گذشته اعلام شد که فروش سهام پدیده شاندیز با دستور قضایی ممنوع و دفاتر فروش سهام پلمپ شده اند. غلامعلی صادقی، قاضی پرونده پدیده در مشهد هم گفته "به خاطر افزایش‌هاي به اصطلاح بادکنکی و غیرقانونی سهام، مبالغ میلیاردی جابه جا شده است که این امر حتما نیازمند شفاف سازی است تا هر کسی یک شبه میلیاردر نشود."

پیش از این، محسن پهلوان مقدم، مدیرعامل این شرکت گفته بود: "شاید پدیده اولین و آخرین شرکت اقتصادی در دنیا باشد که در آن سهام افزایش پیدا می‌کند و قیمت سهم در آن کاهش نمی یابد. از بزرگان علم اقتصاد هم بپرسید به شما می‌گویند که این موضوع کاری بزرگ است."

شرکت پدیده در سال 92 سودی معادل 680 میلیارد تومان داشته، روزنامه قدس در گزارشی درباره ابعاد فعالیت‌هاي این شرکت، نوشته: "بیش از 64 درصد سود خالص سال مالی 92 شرکت پدیده، ناشی از معاملات درون گروهی و سود فروش سهام شرکت بین المللی پدیده شاندیز کیش به شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز به مبلغ 4353 میلیارد ریال بوده؛ به عبارتی حدود 835 تومان از سود 1305 تومانی "پدیده” از بابت انجام معاملات درون گروهی است که طی آن تنها سهام از یک شرکت به یک شرکت دیگر زیرمجموعه آن منتقل شده، یعنی شرکتی با سرمایه 14 میلیارد تومانی به قیمتی بیش از 435 میلیارد تومان فروخته شده."

تخلفات پدیده محدود به این موارد نیست. این شرکت در مشهد با تغییر کاربری 41.5 هکتار خارج از محدود شهری، مساحت اجرای پروژه پدیده شاندیز را به 50 هکتار رسانده، آن را جزو محدوده شهری تعریف کرده، مسئولان استانی و شهری و نمایندگان مجلس هم حمایت کرده و صدا و سیما هم تبلیغ این پروژه مشغول شده است. پدیده در قزوین و شمال کشور هم از این کارها کرده و تقریبا در همه جای ایران مي‌توان تبلیغات این شرکت را مشاهده کرد. در طول یک سال گذشته، دفاتر فروش سهام پدیده در 20 شهر بزرگ ایران به فروش سهام 150 پروژه این شرکت مشغول بوده اند.

اعداد و ارقام درباره شرکت پدیده هر روز بزرگ تر مي‌شوند و بازیگران ماجرا، گردن کلفت تر. کیهان در سرمقاله 15 دی ماه نوشته که این شرکت 90 هزار میلیارد تومان سهم به مردم فروخته، 100 هزار سهامدار نگران هستند، خبرنگاری از سخنگوی قوه قضاییه درباره بدهی 94 هزار میلیارد تومانی این شرکت پرسیده، 4 وزارتخانه شاکی هستند، دادستان کل کشور وارد ماجرا شده و قرار است پرونده اش در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بررسی شود.

نمایندگان مجلس که همین چند ماه پیش پروژه‌هاي پدیده را افتخار ملی توصیف کرده بودند، حالا مي‌گویند فاجعه و فساد ملی رخ داده، تیم پدیده شاندیز معلوم نیست چه شود، مثل راه آهن بابک زنجانی مي‌شود یا دامادش امیر منصور آریا. خروج پهلوان مقدم از کشور تکذیب شده تا مبادا خاوری دیگر ظهور کند و... در این کشاکش، پهلوان مقدم هم چند روز پیش به روزنامه شهرآرای مشهد گفته است: "سهامداران نگران نباشند، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد." اعتماد به نفس و آرامش کماکان در جمله‌هایش موج می‌زند، بابک زنجانی، امیرمنصور آریا، حتی دورتر، شهرام جزایری هم اینطوری بودند ...!

حبيب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۴:۳۴
بابک زنجانی، امیرمنصور آریا، حتی دورتر، شهرام جزایری هم اینطوری بودند ...! (276230)
Ehsan
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۶:۴۵
چه سرمایه ای این کشور داره که این همه اختلاس میشه اونم اختلاس های میلیارد دلاری.واقعا اگه این سرمایه ها در کشور هزینه میشد حداقل در آسیا بعد از چین یا حتی بالاتر از چین حرف اولو میزدیم واقعا باید متاسف بود. (276294)
محمد
Spain
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۸:۰۲
مهم این است که اینها اول پشتوانه های خود را محکم میکنند و بعد با استفاده از رانت به سرمایه های ملی هجوم می برند و مردم هم با اطمینان کاذب ایجاد شده و شنیدن نام بزرگان در همراهی آنها گول ظاهر را خورده وسرمایه های خود را دو دستی تقدیم میکنند و بعد شکایت و ورود دادستان و . . .. (276309)
دکاندار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۲۰:۵۱
پدیده شاندیز تازه یک موردکوچک است.پیداکنیدپرتقال فروش را. (276334)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۴:۴۲
من نمیدانم از این همه موج منفی در مورد پدیده چه سودی میبرید (276231)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۵:۵۰
شما معنی موج سواری رو اصلا می فهمی ؟
موج یعنی بدبختی هموطنت همین . بشین از نشنیدنو ندیدن خودت لذت ببر .
کسی کهخودشو به خواب میزنه هیشگی نمی تواند بیدارش کند . (276266)
محمد
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۷:۳۰
عزیزم سهام پدیده رو خریدی حالا رو دستت مونده ؟آخی الهی.... میخواستی یکشبه پولدار شی؟ (276303)
شبنم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۴:۵۲
متاسفانه فساد نهادینه شده است.
94000 ملیارد تومان اختلاس در هیچ کجای دنیا اتفاق نمی افتد.
فکر کنم این عدد بزرگترین اختلاس تاریخ در همه جای دنیا است.
اگه به دلار حساب کنیم می شه :
26628895184.13598=3530÷94000000000000
تقریبا 26 میلیارد دلار اختلاس صورت گرفته است.
واقعا شما تصور می کنی با این حجم فساد کار اقتصادی در ایران ممکن است؟
مطمئنا وابسته به جاهای گردن کلفت هستند.
شما سابقه ی همین آقا را بخوانید که قبلا در کجا کار می کرده. (276234)
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۶:۴۴
بر دنبال اوناش بگرد که فاش نمیشه اااااااااااااااااا (276293)
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۵:۲۳
پشتش گرمه! سهم اونایی رو که نداده بود میده همه چیز حل میشه! (276250)
ساکت المتکلمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۵:۲۹
همه هم با کمک مسئولان دولتی و حمایت نمایندگان و بعد کلاهی که تا زانوی کشور پایین می آید و کک حامیان خوش می پرد! (276253)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۵:۳۰
لطفا يك نفر به من بگی تو اين كشور چه خبره (276254)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۵:۵۵
شما خبر ها و از صداسیما دنبال کن :)
اونجا سوریه و غزه و رو میگه و پیشرفت های ونزولا و فلاکت مردم آمریکا از دست حکومت ستمکارش .:)
از ایرانم چهار تا دونه خبر از آب و هوا و موفقیت های بی بدیل تو تولیدات داخلی که می تونه حتی تو کهکشان راه شیری بی رقیب باشه.
البته چهار تا سوتی هم از اصلاح طلبا (276268)
علی رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۷:۳۰
بگو تهمت وافترا به اصلاح طلبها (276302)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۷:۰۹
اگر نمیدونی چه خبره پاسخ ادیبانه روابط عمومی قوه قضائیه را به آقای مطهری را بخون (276298)
مش قلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۵:۳۳
پهلوان عزیز اگر گروهی از مردم از زمینی استفاده کنند ولو بایر غیر قانونی است اما اگر یک نفر 380 هکتار در ورامین زمین بخورد و چاهایش تمام منطقه را بخشکانند کاملا قانونی.
حتی میتوان قوانینش را تحت عنواینی مثل "فعال بخش اقتصادی" تصویب کرد. (276257)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۵:۳۳
پدیده شاندیز و صدا و سیما بزرگ کرد
یارو چلوکبابی یهو کردین شرکت سرمایه گزاری (276258)
عابد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۵:۳۷
حالا درستی یا نادرستی ِ این قضیه به کنار...در هر صورت این چند پراگراف رو نمیشه گفت "همه چیز " در مورد پدیده شاندیز (276260)
ایرانی مظلوم
United States
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۶:۱۹
تنها اخباری که در ایران میشه به درستیش یقین کرد و حتی مبلغ آن را در 3 ضرب کرد تا رقم درست معلوم بشه،اخبار اختلاسه
استقبال ملیونی و این حرفها دروغه اکثرا (276286)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۵:۴۲
هیچ مشکلی نیست همرو میگیرن و بر میگردونن الکی جو درست نکنید.
شما فقط یک نمونه بیار که خدایی نکرده زبونم لال حق مردم پایمال شده باشه ؟
اگه بیاریی من جایزه میدم بهت .
کلا تو مملکت ما همه چی خوب و عالی گل و بلبله فقط ماهر روزفقیرتر میشیم اونم به خاطر کفران نعمته اگر نه به گفته اون استاد دانشگاه تو صدا وسیما هروز دست مردم پره خوراکیه کیسه کیسه میبرن خونه پس نتیجه میگیریم همه وضعیتشون خوبه و به گفته اون سردار فیلمکه نشون دادن فتوشاپه :) (276261)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۲۰:۰۳
داداش ممنون به خاطر کامنتت کلی خندیدم (276328)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۵:۴۹
راستی چه خبره تو این مملکت خواب می بینیم بیداریم ده شصت کجا ده نود کجا (276265)
فري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۶:۰۶
واي از اين يكجانبه ها نوشتن چرا تهمت چرا افترا نميگن قضاوت كنيد ولي منصف باشيد
دادستان مشهد ميگه پاساژ وپاتيناژ و.... ميخواهيم چيكار ؟
بعد ميگند 94000 كجا بوده كي فرار كرده واي از دست اين ملت جوگير شايعه پرداز كفران نعمت نكنيد سياسيش نكنيد
پول مردم را كه نخورده وام نگرفته فقط وفقط خرج پروژه كرده 30000نفر باخانواده هاشون شغل دارند
كارگره ميگفت 3 سال هست سركارم وبيكاري نميكشم
بله ميخواهد جذب توريست كنه چرا نشه دوبي يا تركيه حداقل 1/4 انها درامد داشته باشه
واي از اين اقتصاد سياسي واي (276278)
شبنم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۷:۰۲
طبق گفته ی وزیر کار هزینه ی ایجاد هر شغل 150 ملیون تومان است پس با یک تقسیم ساده متوجه می شویم با 94000 ملیارد تومان می شود حدود 630 هزارتا شغل درست کرد.
630000=150000000÷94000000000000
البته در زمینه ای که آقای پهلوان سرمایه گذاری کرده،هزینه ی ایجاد شغل کمتر از این حرفهاست.
اگر این آقا از کشور رفته باشه ما با یک خاوری دیگر طرف هستیم.(سخنگو قوه قضاییه تایید نکرد.رد هم نکرد)
اگر مانده باشه ما با بابک زنجانی طرفیم که اموالش به اندازه مبلغ اختلاس نیست.
در هر صورت سر مردم کلاه رفته،آن هم گشاد (276296)
شبنم
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۷:۳۰
در ادامه ی نظر قبلی باید بگم ،این اقا حدود 600 هزار شغل به مردم بدهکار است.
در ضمن بنده به عنوان یک کارشناس ارشد افتصاد می دانم که هزینه ی ایجاد شغل در بخش توریست بسیار کمتر از 150 ملیون تومان است.
پس نمی توانید بخش اعظم ثروت ملت را بالا کشید و تکه ای جلویش انداخت و منت سرش گذاشت.
دیگه نمیشه عوام فریبی کرد
فساد همه جا را در بر گرفته و به قول هاشمی،فقط تکه ای از این کوه یخ نمایان می شود.
از بهار خواهش می کنم هر دو نظر من را منتشر کند. (276300)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۹:۲۱
خانم كارشناس ارشد اقتصاد !!! هنوز هيچ مرجعي 94 هزار ميليارد را تاييد نكرده است ! زمينهاي شانديز هم در ابتدا زمين باير بي ارزش بوده است پس از شروع بكار پديده هويت و ارزش پيدا كرده است . اينكه از هاشمي در مورد فساد صحبت كردي هم مثل يك جوك بود ! (276321)
شبنم
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۹:۵۷
اگر گیرت عدد 94000 میلیارد تومن است این عدد تایید شده.
در ضمن چرا شما جوش می زنی ؟
حتما چیزی به شما می رسه؟ (276327)
ارام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۶:۰۹
كدام شركت بورسي است كه از سهامداراش حمايت كنه همين الان اين اقا داره تمام سهام را به قيمت روز از هركي بخواد ميخره خوب اگر جهاد كشاورزي شكايت داره بره دادگاه تا الان 2 بار به نفع پديده راي صادر شده نظارت هم ميتونه انجام بشه چرا ميكوبينش تواين مملكت بخدا بايد دست سرمايه گذار را بوسيد توليد كه فقط كارخونه نيست (276279)
ايمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۶:۴۸
ما مردم مقصر هستيم آيا ما مردم نمي بينيم كه براي افزايش سالم درآمد سالها بايد زحمت كشيد چطور يك شركت در عرض يكسال قيمت سهام شركتش راچندين بار با دلالي و صوري افزايش مي دهد در حالي كه كشور در ركود است و باز هم مردم سهام اين شركت را خريد مي كنند تا سود يك شبه كسب كنند بيائيم سالم درآمد كسب كنيم تا امثال پديده شانديز نتوانند كلاه سرمان بگذارند و اندوخته هايمان را به يغما ببرند (276295)
واحد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۷:۲۱
تا اطلاع ثانوی فقط مشارکت در طرحهای کوچک و متوسط در حد با مسئولیت محدود و به خصوص سرمایه گذاریهای کوچک و متوسط خانوادگی! (276299)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۷:۳۰
بخش خبري 20:30 مورخ 93/9/25 از رسانه ملي در بحث تصويب طرح جامع شانديز الحاق برخي از مناطق روستايي به شهر شانديز را در راستاي منافع پديده ارزيابي نمود حال آنكه همه عزيزان با مطالعه مداركي كه پيشتر در اين سايت ارائه گرديد گواهي خواهند داد كه طرح جامع شانديز پيشتر از آغاز عمليات اجرايي پديده و درسال 87 مراحل قانوني خود را طي نموده است .
از طرفي هرگونه اقدام در حوزه شهرسازي تابع قوانين و مقررات خاص خود است كه با طي مراحل قانوني از طريق مراجع مربوطه بررسي و مصوب مي شود . لذا پيوند بين اين مسئله و پ (276301)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۷:۳۱
مدیر عامل پدیده شاندیز اظهار کرد: هیچ آدم دانه درشتی در پدیده سهام ندارد و هیچ کسی بر مبنای دانه درشت بودنش از ما سهام نخریده است.

به گزارش روابط عمومی گروه شرکتهای پدیده ، محسن پهلوان مقدم در جمع خبرنگاران با بیان به اینکه بنده را در دادگاه به عنوان متهم خطاب کرده اند گفت: همه مشکلات ما از چند روز گذشته آغاز شد اما در حال حاضر با مشخص شدن برخی از مسائل وضعیت رو به بهبود بوده و ابهامات در حال از بین رفتن است (276304)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۷:۵۱
هيچ فسادي تو كار پديده ميست ، متاسفانه هر كسي يا شركتي كه تو كشور يك كار بزرگ ميكنه به عناوين مختلف زمين ميزنن ، انگ ميزنن و ... ، آخه تو اين كشور.... (276307)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۷:۵۹
آخه دوست عزیز خوش باور توریست می خواد راحت باشه نه بهش بگن خانم روسریت کو.شما برو برج کیش را ببین چند تا استخر کنار هم رو باز داره آخه کی می خواد استفاده کنه!! مردا یا فقط زنها!! یا فردا ببین پاتیناژ شب پنج شنبه راه بیافته ببین مختلط اگه بود فردا اول شخص امام جمعه مشهد حاج اقا علم الهدی نماز جمعه ببین چی می گه. (276308)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۹:۰۲
راستی از کرم حلزون چه خبر؟ (276319)
دودانگه
Romania
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۱۹:۵۵
بچه ی یکی از روستاهای دور افتاده مازندرانم، قصد دارم در زمین آبا و اجدادیم سرپناهی برای خود و زن و بچه ام بسا زم،آقایون میگن تغییر کاربری نمیدیم،در صورتیکه آقای پهلوان چهل و یک هکتار از زمین را جهت وسعت شرکت تغییر کاربری می دهد!!! عدالت یعنی این! جلوگیری مهاجرت روستاییان به شهر یعنی این!!!!!!!!! (276326)
آرمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۲۰:۰۶
تا کی میخواهیم اینقدر بدبخت باشیم همش دنبال این هستیم که یکیو تخریب کنیم چشم دیدن رشد وپیشرفت هیچکی رو نداریم تا موقعی که وضع به این شکل باشه روز به روز بدبخت تر میشیم.فقط برین یک سری به کشورهای عرب بزنین ببینین چه خبره اونجا بد اونوقت که یکی میاد برای ارتقاء سطح توریستی و گردشگری کشور،اشتغال زایی و و و و ...سرمایه گذاری میکنه رو با این رفتارهای ناجوانمردانه نمی کوبیدین.بدبختیم دیگه بدبخت.چشم رشد پیشرفت هیچکیو نداریم تا موقعی که وضع این طوری باشیم همون کشور عقب مونده جهان سومی میمونبم. (276329)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۲۰:۱۱
با سلام خدمت همه هموطنان
واقعا امسال آقای پهلوان برای این کشور با وجود چنین مردمی حیف هستند
آیا تا به حال پروژه پدیده را از نزدیک دیده اید که اینگونه غیبت میکنید
برید یکبار ببینید....
وقتی عظمت پروژه را دیدید به ایرانی بودنتان افتخار خواهید کرد
واقعا در مسلمانی بعضی ها باید شک کرد
چرا بدون اطلاعات جو میدهید آن هم از روی اخبار
یکروز یکی را به قله میبرید
فردا او را به قعر چاه میاندازید (276331)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۲۰:۵۰
مملکت کارخوشه که سرپایه (276333)
همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۲۰:۵۸
داشتم تمام این حرفها رو باور می کردم تا زمانی که رسیدم به جایی که گفتید کیهان ارقام و اعداد داده فهمیدم که همش دروغه
برید توی این سایت تا مجوزها شو ببینید
http://www.shandiz.ir (276336)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۲۱:۲۷
مغول همچنین بلایی سر این مملکت نیاورد که بعضی افراد اوردن (276338)
یاس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۲۱:۳۳
این مشکل ما ملته که متاسفانه خام تبلیغات می شویم. وباز تاسف بار تر اینکه صدا وسيما به طرز وحشتناکی تبلیغات را میپذیرد ومردم را بمباران میکند. (276339)
هالو گلاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۰/۱۷ ۲۲:۰۱
هیچ کسی نمیتونه بدون پشت ، مشت بزنه (276340)