کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در باره اقدامات انحرافي برخي از طرفداران تراكتورسازي؛ از خوزستاني‌ها خجالت بكشيد!

17 آذر 1391 ساعت 0:14

گروه ورزشي: طي چند هفته گذشته فعاليت برخي عناصر گمراه كه خود را در بين هزاران هوادار واقعي تيم محبوب ديار آذربايجان در ورزشگاه تبريز جا زده و بدون توجه به بحث فوتبال صرفا به ترويج تفكر زشت خود هستند گسترش يافته است.


به گزارش گروه ورزشي بهارنيوز، مهرماه دو سال قبل، يكي از سايت‌هاي خبري داخلي ضمن هشدار به مسئولان كشور و استان نوشت: «از جمله اقدامات دیگر این گروه جدایی‌طلب نیز گسترش جو ضد فارس و فارسی‌زبانان در شهرهای آذری‌زبان است که به عنوان یکی از جدی‌ترین راهبردهای این گروه توسط هواداران آن پیگیری می‌شود. علی دایی بازیکن و مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که اصلیتی آذری دارد و زاده شهرستان اردبیل است نیز در اظهارات خود پس از دیدار جنجالی پرسپولیس و شهرداری تبریز تاکید کرد که خیلی از این ‌آقایان برای فوتبال به ورزشگاه نمی آیند. همچنین گزارش‌های مردمی و تصاویر ضبط شده از بازیهای این دو تیم نشان می‌دهد که اعضای این گروهک‌ها بارها باپرچم یک کشور دیگر به ورزشگاه رفته و به بهانه تشویق تیم تبریزی، پرچم اجنبی را در خاک وطن بلند می‌کنند.» (سايت فردانيوز-۱۳ مهر ۱۳۸۹)

به گزارش بهارنيوز، در حاليكه تا چند ماه پيش، عكس‌هايي از پرچم‌ها و نمادهاي كشورهاي بيگانه در دست عده اي از اين افراد گمراه در ورزشگاه تبريز در اينترنت منتشر شد و متاسفانه حساسيت چنداني نيز توسط مسئولان باشگاه را در پي نداشت به تازه‌گي اقدامات انحرافي و غير ورزشي اين عده توسعه بيشتري پيدا كرده كه خشم بسياري از هموطنان آذربايجاني را نيز در پي داشته است. مردم شريف آذربايجان به خوبي مي‌دانند چنين اقداماتي (هرچند ناچيز و مذبوحانه) در صورت استمرار، افكار عمومي جامعه را به شدت جريحه دار نموده و تحت تاثير قرار خواهد داد و به همين دليل در مراجعه به مسئولان باشگاه محبوب خود درخواست كرده‌اند برخورد با اين افراد را در دستور كار خود خصوصا در ابعاد فرهنگي قرار بدهند.
اقدام اين عده اندك در وهله اول با روحيات ورزشي و حتي قوانين حاكم بر ورزش جهان كه هرگونه دخالت سياسي و غيرورزشي را در امكان ورزشي ممنوع و جرم مي‌داند، منافات دارد و به همين دليل اصولا باشگاه تراكتورسازي بايد قبل از هرچيز به تبعات تداوم چنين حركات مشكوك و خطرناك فكر كند و بي تفاوت از آن عبور نكند.
در همين رابطه به شعارهاي بسيار زشت عده اي از همين گمراهان در باره خليج هميشه فارس در يكي از ديدارهاي خانگي اخير تراكتورسازي اشاره مي‌كنيم كه چند فيلم موبايلي آن در اينترنت قرار داده شده است. در اين باره فقط خوبست به اين نفوذي‌هاي بي غيرت در محيط‌هاي ورزشي كشورمان، يادآوري كنيم كه مزدوري و گمراهي شما همين اندازه قابل فهم است كه همين شعار اخيرتان در باره خليج‌فارس را شما حتي براي يكبار و يك لحظه، جرات نخواهيد داشت در استاني همچون خوزستان كه حداقل نيمي از جمعيت آنرا هموطنان عرب‌زبان ايراني تشكيل مي‌دهند، در ورزشگاه اهواز سر بدهيد زيرا يقين بدانيد سالم از ورزشگاه بيرون نخواهيد رفت!
شما كه اينگونه نام جعلي خليج فارس را شعار مي‌دهيد باور كنيد قبل از فارس‌هاي ايران منفور اعراب ايراني ساكن خوزستاني هستيد. همانها كه هزاران شهيد دادند تا در مقابل تجاوز يك كشور همسايه عربي از سرزمين آبا و اجدادي خود يعني ايران عزيز دفاع كنند و آرزوي تصرف يك وجب از خاك سرزمين خود را به دل دشمن بگذارند. آري، كمي از هموطنان عرب خود خجالت بكشيد!
مردم شريف آذربايجان و دهها هزار تماشاگر پرشور تبريزي هم منتظر اقدامات معقول و قانوني مسئولان ورزشي و امنيتي و فرهنگي استان خود هستند تا عده‌اي قليل با ترويج روش‌هاي غيرورزشي و ضدملي خود بيش از اين اجازه ندهند گمراهي و مزدوري خود را ادامه داده و باعث كدورت خاطر آنها و ديگر هموطنان را فراهم آورند.


کد مطلب: 7174

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/report/7174/باره-اقدامات-انحرافي-برخي-طرفداران-تراكتورسازي-خوزستاني-ها-خجالت-بكشيد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir