به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۰۷/۲۹ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۶۱۵۷
به عنوان بهترین بازیگر زن شناخته شد

جايزه جشنواره ابوظبی به گلشیفته‌فراهانی

گروه هنري: هیات داوران جشنواره ابوظبی که نام نیکی کریمی بازیگر ایرانی در میان آنها دیده می‌شود به فیلم یک خانواده محترم و گلشیفته فراهانی جایزه اهدا کرد.
جايزه جشنواره ابوظبی به گلشیفته‌فراهانی
به گزارش مهر جشنواره فیلم ابوظبی در شب جمعه، جایزه مروارید سیاه برای فیلم های بلند در برنامه های خود را به یک خانواده محترم، در بخش افق‌های نو داد.
دنیا مال ما نیست، ساخته مهدی فلیفل از فلسطین جایزه مستند را از آن خود کرد. این فیلم درباره اردوگاه پناهندگان فلسطینی در لبنان است. در بخش فیلم کوتاه فیلم واکسن شماره ۹ به کارگردانی ایار سعید از آرژانتین برگزیده شد.
بهترین بازیگر مرد و زن نیز به ترتیب به سورین مالینگ از دانمارک به خاطر بازی در فیلم گروگانگیری و گلشیفته فراهانی برای بازی در سنگ صبور عتیق رحیمی انتخاب شدند. گائل گارسیا برنال، بهترین بازیگر نقش اول مرد در رقابت های روایت برای بازی در یک درام سیاسی را به دست آورد.

ايلنا هم گزارش داد: «نيکي کريمي» به عنوان داور بخش رقابتي داستان بلند جشنواره‌ي فيلم ابوظبي، جايزه‌ي مرواريد سياه را به «کلوديو کارديناله» بازيگر ايتاليايي اعطا کرد.
مراسم اختتاميه ششمين جشنواره فيلم ابوظبي جمعه شب با حضور شخصيت‌هاي فرهنگي و هنري کشور امارات، «علي الجابري»، مدير اجرايي جشنواره، «انتشال اتميمي»، مدير بخش سينماي عرب جشنواره، اعضاي هيئت داوران بخش‌هاي مختلف، بازيگران سينما و تلويزيون امارات و هنرمندان دعوت شده در سالن بزرگ و مجلل «قصر امارات» ابوظبي برگزار شد.در اين مراسم نيکي کريمي، بازيگر و کارگردان ايراني با اعطاي جايزه‌ي «مرواريد سياه» از يک عمر تلاش بازيگر سينماي ايتاليا «کلوديو کارديناله» تقدير کرد. قبل از برگزاري مراسم اختتاميه ابتدا اعضاي اصلي جشنواره ابوظبي در مقابل دوربين شبکه‌هاي خبري و عکاسان حاضر در جشنواره، از روي فرش قرمز عبور کردند و در ادامه، داوران بخش‌هاي مختلف جشنواره از جمله «نيکي کريمي» به نمايندگي از سينماي ايران به عنوان داور بخش مسابقه اصلي و همچنين بازيگران و کارگردانان کشورهاي مختلف جهان، پا بر روي فرش قرمز گذاشتند.در ادامه اين مراسم ابتدا «علي الجابري» مدير اجرايي جشنواره به ايراد سخنراني پرداخت و در ادامه توسط اعضاي هيئت داوران بخش‌هاي مختلف، برندگان معرفي شدند و مرواريد سياه اين جشنواره و جايزه نقدي را دريافت کردند.
اعضاي هيئت داوران بخش اصلي ششمين جشنواره فيلم ابوظبي را «نيکي کريمي» از ايران، «شابانه آزمي»، بازيگر نام‌آشناي سينماي هند (رئيس هيئت داوران)، «اسماعيل فرخي»، کارگردان مراکشي، «سيدومير کولار»، تهيه‌کننده برنده جايزه اسکار از اسلواکي و «سمير فريد»، منتقد فيلم و نويسنده سينما از مصر تشکيل مي‌دادند که پس از ديدن و بررسي ۱۵ فيلم سينمايي از کارگردانان ۱۸ کشور جهان، آراء خود را اعلام کردند.

جايزه بزرگ ۱۰۰ هزار دلاري و تنديس «مرواريد سياه» بهترين فيلم داستاني به «جايي بين اين دو» به کارگرداني «ياشيم اوستاگلو» محصول مشترک ترکيه، آلمان و فرانسه اهدا شد.جايزه ويژه هيئت داوران به ارزش ۵۰ هزار دلار و تنديس «مرواريد سياه» به فيلم سينمايي «ژابو و سايه» به کارگرداني «مانوئل دي اوليويرا» محصول مشترک پرتغال و فرانسه رسيد.جايزه ۲۵ هزار دلاري بهترين کارگردان جهان عرب به «نوري ابوزيد»، کارگردان فيلم «زيبايي پنهان» محصول مشترک تونس، فرانسه و امارات تعلق گرفت.جايزه ۲۰ هزار دلاري و تنديس «مرواريد سياه» بهترين بازيگر مرد به «گائل گارسيا برنال»، بازيگر فيلم «هيچ» محصول شيلي و آمريکا اهدا شد.جايزه ۲۰ هزار دلاري بهترين بازيگر زن به «فرانسيسکا پتري»، بازيگر فيلم «خيانت» از روسيه اهدا شد که در اين بخش «نيکي کريمي» جايزه بهترين بازيگر زن جشنواره را به «فرانسيسکا پتري» اهدا کرد.امسال در بخش «سينماي جهان» جشنواره ابوظبي فيلم «مثل يک عاشق» ساخته عباس کيارستمي محصول مشترک ژاپن و فرانسه در دو نوبت به روي پرده رفت.
ششمين جشنواره‌ي فيلم ابوظبي در بخش‌هاي رقابتي و غيررقابتي شامل مسابقه اصلي، «افق جديد»، «مسابقه فيلم‌هاي مستند بلند»، «نمايش سينماي جهان»، «مسابقه فيلم‌هاي کوتاه داستاني و مستند»، «مسابقه فيلم‌هاي امارات»، «نمايش ويژه کشورهاي الجزاير و کره‌جنوبي»، «نمايش فيلم‌هاي کلاسيک»، چندين نشست تخصصي درباره سينما و همچنين نشست نقد و بررسي فيلم‌ها در روزهاي ۱۱ تا ۲۰ اکتبر (۲۰ تا ۲۹ مهر) برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *