به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۳:۳۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۱۵۰۸۷
ما ایشان را استاندار کردیم، اتفاقا خوب درخشید!

احمدی‌نژاد همان احمدی‌نژاد بود، لطفا ماله‌كشي نكنيد!

گروه سياسي: هشت سال اداره کشور توسط کسی صورت گرفت که پیش از آن بخشی از مردم کشورمان (استان اردبیل) مدیریتش را تجربه کرده بودند. نوشته‌اي که در زیر می‌خوانید عین مقاله ایست که در اول آبان ماه سال 1376 در يك نشریه محلي (آوای اردبیل) منتشر شده است. این تاریخ دقیقا" مصادف با روزیست که جلسه تودیع احمدی نژاد در سالن استانداری اردبیل برگزار گردید و تعمدا" مقاله برای همان روز تهیه شده بود.
احمدی‌نژاد همان احمدی‌نژاد بود، لطفا ماله‌كشي نكنيد!
محسن حافظی فر *

احمدی‌نژاد در سال 72 به سمت استانداری اردبیل انتخاب و به زعم بعضی‌ها در استان اردبیل موفق عمل کرده بودند. علي‌محمد بشارتی وزیر وقت کشور در مصاحبه اخیر خود با همشهري ماه در این مورد اظهار کرده: «ما ایشان را استاندار کردیم اتفاقا در این مسوولیت خوب درخشید و یکسال هم استاندار نمونه شد. این شعار نیست...»

در حالی که چنین نیست و مقاله‌اي که در ذیل مي‌خوانید دلیلی روشن بر ادعای ماست و از سوی دیگر اگر مسئولین وقت تحت تاثیر پروپاگاندای قوی آقای احمدی‌نژاد و آمار سازی های آنها در طول چهار سال مدیریت در استان اردبیل قرار نمي‌گرفتند و با پرهیز از تعصبات جناحی و تنها با توجه مصالح و منافع نظام و کشور، عملکرد ایشان را ارزیابی می کردند شاید هزینه های سالهای گذشته را متحمل نمي‌شدیم. هم چنین این مقاله شباهت های زیاد" احمدی‌نژاد استاندار" و "احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور " را نشان مي‌دهد.

کسانی که ادعا مي‌کنند آقای احمدی‌نژاد بعد‌ها و بطور مشخص بعد از سال 88 به اصطلاح توسط گروه انحرافی از مسیر خارج شد با مطالعه مقاله زیر و در کنار آن بررسی مجدد عملکرد آقای احمدی‌نژاد در طول تصدی استانداری اردبیل درخواهند یافت که یافته شان از بنیان محکمی برخوردار نمی‌باشد.

نکته دیگر اینکه هر چند منکر وقوع اشتباه در عملکرد مطبوعات نیستم اما خاموش کردن رسانه‌ها و سلب استقلال از آنها بدون تردید کشور را از ناظران قوی محروم خواهد ساخت مطبوعات مستقل منعکس کننده مشکلاتی هستند که بعید نیست مسئولین از آن غافل باشند و بعد از گذشت سالها آن هم با پرداخت هزینه های سنگین یافته های مطبوعات را مورد تائید قرار دهند که گاه شاید برای جبران دیر شده باشد. و سخن آخر اینکه مطبوعات محلی بخاطر ارتباط با مشکلات مردم در سطح واحد های کوچک تقسیماتی کشور، میتوانند منبع و مرجع مسئولین در آگاهی از وضعیت زندگی مردم در مناطقی باشند که صدایشان انعکاس نمي‌یابد امید است وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت توسعه و بطور مشخص "توانمندسازی " نشریات محلی گام‌های مثبت بردارند.

متن مقاله درج شده در نشریه آوای اردبیل به تاریخ اول آبان ماه سال 1376

رسیدگی به بحران های سیاسی و ابهامات مالی در طول مدیریت سابق استان،
انتظار جدی دردمندان استان است
با سپری شدن دوره‌اي به نسبت طولانی از مطالعه وضعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و... استان اردبیل از سوی وزارت کشور و سایر مراجع ذی صلاح و همچنین طرح دیدگاهها، سلیقه‌ها و آرای گوناگون بالاخره بنا به پیشنهاد وزیر کشور و تصویب هیات محترم دولت، جناب آقای سید حمید طهابی به سمت استاندار اردبیل برگزیده شد. وی قبل از این، مسئولیت استانداری سمنان را عهده دار بوده و قبل از آن نیز با سابقه‌اي طولانی استاندار همدان و استان مرکزی بوده است. دارا بودن سابقه‌اي قریب به 10 سال در سمت استانداری در دو استان مهم کشور، امیدهای جدی و تازه‌اي را برای باور نمودن و کارا ساختن سیستم اجرایی استان در اذهان مردم ایجاد کرده است. باید دانست که ارزیابی حاصل از یک دوره استانداری در زمان مدیریت سابق استان اردبیل نمایانگر انتقاداتی است که ریشه در مسائل گوناگون سیاسی، اقتصادی، عمرانی و مالی و... دارد.

جبهه گیری‌ها و جناح بندی های تند و تلاش در تحمیل مواضع سیاسی مورد نظر به بدنه اجرایی استان و ملاک قرار گرفتن آن مواضع در عزل و نصب مدیران و حتی کارشناسان خاطرات ناخوشایندی از مدیریت سابق در اذهان مردم بر جای گذاشته است. از سوی دیگر برخی ابهامات موجود در حسابها و پرداخت های مالی و قرار دادن بیت المال در خدمت اهداف سیاسی و شخصی برخی افراد، پی گیری جدی و بدون ملاحظه را از سوی مراجع قانونی و ذی صلاح مورد انتظار قرار مي‌دهد.

اشخاص مشارکت جو و شهروندان تحول گرا بدون محافظه کاری و مصلحت گرایی خواهان روشن شدن ابهاماتی هستند که در مسایل مالی سازمانهای مختلف از قبیل همیاری شهرداری های استان، موسسه عمران، مجتمع آبدرمانی، برنامه و بودجه نهفته است. پاسخ به بحرانهای سیاسی و رفع ابهامات مذکور از درخواست های جدی نیروهای آگاه و دردمند استان نوپای ماست. ابهامات موجود در عدم برخورد قاطع مسئولین سیاسی با پدیده قاچاق و شیوع این پدیده خطرناک که در زمان مدیریت چهار ساله مذکور به طرز مبهم و موهومی ایجاد و رشد یافته است، از دیگر مسایلی است که نمي‌توان از کنار آن بی تفاوت گذشت.

مسئولیت این همه آلودگی ناشی از قاچاق که دامنه آن در حد رشوه های کلان، فساد مالی غیر قابل باوری را به وجود آورده است با چه کسی است؟! با چشم اندازی از امید به سابقه و تجارب طولانی استاندار جدید باید گفت که کم تجربگی و بی اعتنایی به تجارب مدیریتی در دوره سپری شده بر بیلان کاری استان اثرات منفی و معکوس بر جای گذاشته است. فقدان یک سابقه طولانی اجرایی در عالیترین سطوح مدیریتی استان به مرور زمان بر استحاله شدن معیار تجربه و کاردانی در پیکره اداری استان انجامید و در نتیجه نیروهای کارا و مجرب با خشن ترین وجه ممکن راه انزوا و گوشه گیری را در پیش گرفتند.

برخی مدیریتهای حساس برای افراد، بدون کمترین سابقه اجرایی محول گردید، مسئولیت های نظیر معاونت سیاسی- امنیتی، حراست و... در یک استان مرزی به عهده کسانی گذاشته شد که اولین روز کاری اداری خود را در استانداری اردبیل آغاز مي‌کردند بدون اینکه حداقل آشنایی با مسایل مختلف استان را داشته باشند. بدیهی است که محدودیت حاصل از حجم یک گفتگوی کوتاه در قالب نوشتار موجود، ایجاب ذکر همه ناگفته‌ها و دردمندیها را نمي‌نماید. اما برای گامهای بعدی امیدواریم فضایی آکنده از امید و افقی روشن فرارویمان گشاده شود.

* مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه آوای اردبیل


کوشان
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۱:۴۱
او از همان اول هم معجزه بوده (117923)
ایرانداد
۱۳۹۲/۰۶/۰۷ ۰۲:۱۹
ما مردم ایران اصلا انصاف را رعایت نمیکنیم.حد وسطی وجود ندارد. یا زنگی زنگ و یا رومی روم. نمیشه که فقط ضعف ها را گفت ; باید در کنار انتقاد نقاط قوت دولت گذشته را در نظر گرفت. (118384)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۱:۴۷
ما که میدونستیم! مقاله رو اونایی که نمیدونستن بخونن (117930)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۱:۵۴
احمدی نژاد ره 100 ساله و یک شبه رفت!! (117935)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۵:۵۳
و همان ره یک شبه را باید در 100 سال جبران کرد (118111)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۲:۰۲
احسنت (117942)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۲:۴۱
ازینکه نام این فرد به نوعی با اردبیل گره خورده است متاسفم! (117992)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۳:۴۱
خدايا بشارتي را در اخرت با احمدي نزاد محشور كن (118021)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۵:۰۴
ای بابا شما هم خودتون وزدید اون راه (118069)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۵:۰۵
عجبا که موفقیت از نوع احمدی نژادی را هم شناختیم (118072)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۶:۱۷
احسنت احسنت به این تیتر انتخابی خیلی عالی بود ممنون (118128)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۷:۰۴
چكيده اين مقاله بعلاوه امارهاي ديگه ايي از احمدي نژاد رو درسال 84 ما مي دونستيم و همون موقع هم بهش راي نداديم و مخالف رئيس جمهور شدن چنين فردي بوديم ولي متاسفانه بسياري از مردم از اين موضوعات اگاهي نداشتند يا اگر مي شنيدند هم باور نميكردند اصولا مردم ايران علاقه زيادي به خود تجربگي دارن و به تجربه وعبرت وپنداموزي از ديگران علاقه ايي ندارند (118149)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۷:۰۵
متاسفانه "گامهای بعدی" نیز همانگونه برداشته شد!! (118150)
دایان
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۱۷:۲۱
عکس بوداره (118160)
۱۳۹۲/۰۶/۰۶ ۲۳:۱۶
پسر احمدی نژاد گفته بود صد سال دیگه می فهمن بابام کی بوده میخام بهش بگم چن سال پیش میدونستن کی بوده (118330)