به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۴۱
 
۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۶۱۴۳۷

وقتي باهنر معني حرف‌هايش را نمي‌داند!

گروه سياسي- رسانه ها: روزنامه اعتماد نوشت: محمدرضا باهنر چهره شناخته شده اصولگرايان بازهم از واژگان «خوش‌خيم و بدخيم» براي تقسيم‌بندي اصلاح‌طلبان استفاده كرد تا مشخص شود كه در ذهن اين سياستمدار كهنه كار، اصلاح‌طلبان به مثابه سرطان هستند.

او ديروز محمد فرهادي، پنجمين وزير پيشنهادي دولت براي وزارت علوم را اصلاح‌طلبي خوش‌خيم ناميده بود. او سال ٩١ و پيش از انتخابات رياست‌جمهوري هم با استفاده از ادبياتي خارج از عرف گفته بود كه «بايد مواظب اصلاح‌طلبان خوش‌خيم و بدخيم باشيم كه دوباره نخواهند با ساختارشكني بحراني براي كشور ايجاد كنند.» باهنر اگرچه پس از بيان اين جملات و در پاسخ به روزنامه اعتماد كه از او پرسيده بود؛ چرا اصلاح‌طلبان را به خوش خيم و بدخيم تقسيم بندي مي‌كنيد، گفته بود: «همين است ديگر، خوش‌خيم‌ها را بايد نگه داشت. يك موقع مي‌گوييم كسي گوشتش نپز است يكي بپز است. با آن كسي كه چنين است بايد كار كرد. واژه‌ها را كاري نداشته باشيد.»

استفاده از اين ادبيات براي سياستمداران يا اصلاح‌طلب ستيزان تمام عيار امري ناشناخته و پديده غريبي نيست اما وقتي اين جملات از سوي سياستمداري كه سال‌هاست مواضع و رفتارش در ميان اصولگرايان سنتي براي رفيق و رقيب‌اش عيان است كمي عجيب به نظر مي‌آيد. اين تعجب از آن جهت دوچندان مي‌شود كه محمدرضا باهنر طي دو- سه سال اخير از جمله اصولگراياني بوده كه همواره بر از سر‌گيري فعاليت سياسي اصلاح‌طلبان تاكيد كرده و در خلوت و جلوت خواستار بازيگري اصلاح‌طلبان در فضاي سياسي كشور شده است.

محمدرضا باهنر كسي است كه در اين دو سال اخير با گفتن جملاتي همچون؛ «هيچ كدام از جناح‌هاي اصولگرا و اصلاح‌طلب به تنهايي توان اداره مطلوب كشور را ندارند»، «نياز است هر دو جناح در كشور بمانند و ‏امكان حذف هيچ كدام وجود ندارد.»، «خواهش مي‌كنيم اصلاح‌طلبان بيايند.» يا «نياز است هر دو جناح در كشور بمانند و ‏امكان حذف هيچ كدام وجود ندارد. كما اينكه در ٣٠ سال گذشته ديديم هر يك ‏از اين احزاب تا محاق نيز رفتند اما دوباره جان گرفتند و به صحنه ‏بازگشتند.» نشان داده بود كه معتقد به توازن در فضاي سياسي كشور است.

شايد همين مواضع او بود كه باعث شد تا پايداري‌ها بارها باهنر را به عنوان يكي از ساكتين حوادث٨٨ معرفي كنند و بر او بتازند. حالا پرسش اصلي اين است كه چرا اين سياستمدار كهنه‌كار از ادبياتي خارج از عرف براي تقسيم بندي اصلاح‌طلبان بهره مي‌گيرد؟ آيا اصلاح‌طلبي از منظر او بيماري لاعلاج سرطان است كه بايد به خوش‌خيم و بدخيم تقسيم شود؟ آيا حرف‌هاي باهنر مبني بر ضرورت حضور اصلاح‌طلبان در سپهر سياسي ايران يك تاكتيك بوده است يا آنكه واقعا دبير كل امروز جبهه پيروان معتقد است كه تغيير موضع‌گيري و هر روز، چيزي گفتن اهميتي ندارد؟

«اصطلاح خوش‌خيم و بدخيم براي بيماري سخت سرطان ورشد بي‌رويه سلول‌ها به كار مي‌رود رشد بي‌رويه‌يي كه ديگر در كنترل سيستم بدن نيست، حال مي‌تواند خوش‌خيم باشد و منجر به از بين رفتن بدن نشود يا اينكه بدخيم باشد و بدن را از پاي درآورد.» اصطلاح خوش‌خيم دلالت بر يك بيماري خفيف و غيرپيشرونده دارد و شايد منظور باهنر از اينكه محمد فرهادي، اصلاح‌طلب خوش‌خيمي است به اين معنا باشد كه او در صورت راي اعتماد، غير پيش‌رونده خواهد بود اما باز هم اصولگرايان نسبت به اين اصلاح‌طلب خوش‌خيم هم بايد هوشيار باشند. هر چه هست اصلاح‌طلبان اميدوارند محمدرضا باهنر كه اين روزها بر صندلي مرحوم حبيب‌الله عسگراولادي در جبهه پيروان تكيه زده است همچون آن مجتهد سياستمدار، از ادبياتي اخلاقي و گفتاري منصفانه براي تفسير و تعبير جناح رقيب سياسي خود وام بگيرد كه ادب مرد به از دولت اوست. هر چه هست بايد به انتظار نشست و ديد محمد رضا باهنر درباره مواضع سينوسي خود در قبال اصلاح طلبان چه خواهد گفت؟

مهدی
Romania
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۳:۲۳
خدارو شکر پدرش نیست دست گلشو ببینه (264496)
ابوالفضل
United States
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۳:۲۶
انتظار زیادی از سیاسیون نداشته باشید!!! (264498)
امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۳:۲۸
قضاوتش را به مردم واگذار کنید (264500)
وحیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۳:۳۲
آقای باهنر یک نماینده خوش خیم است باید بیشتر به ادبیاتشون دقت کنند (264503)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۲۲:۵۲
البته ایشون زمانی که منافعش باشه خوش خیم میشن و گرنه یک بدخیم حرفه ای و قدیمیه. (264729)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۳:۳۴
باهنراصلا ادم سیاسی نیست!!یعنی اصلا ازسیاست هیچی نمیدونه!!بواسطه برادرشهیدش به اینجا رسیده،،با اینکه هم استانی هستیم،ولی باعث شرمنده گی برای ماست،نه ایده سیاسی داره،نه پیش بینی درست ،حسابی،کلاحیف،.،.. (264505)
ارسلان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۷:۲۹
مرحوم محمد جواد باهنر انسانی منطقی و معتدل و قابل احترام بودند (264610)
فرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۳:۴۲
اگر باهنر میفهمید که اینطوری نبود وضعیت اصولگرایان (264511)
من یک فرد بی طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۳:۴۶
چکسی از باهنر بد خیم تر کمی ادبیات مطالعه کن تاشید خدا ....... (264516)
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۳:۵۰
با محمد رضا باهنر موافقم وقتی اوضاع کشور به این گل و بلبل و سنبلی هست چه نیاز به اصلاح و اصلاح طلب...
مردم به یک معجزه هزاره چهارم نیازمندند و جناب باهنر در تدارک (264519)
شهر وند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۴:۰۱
ادب مرد به ز دولت اوست !!!! (264529)
یک باستان شناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۴:۰۴
باهنر هیچ جایگاهی درجامعه ندارد (264530)
حامد
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۴:۱۱
اصلاحطلبان سرطان نظام نیستند، اصلاحطلبان وارثان حقیقی اندیشه ی انقلابند. (264536)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۴:۱۳
آخرنظام ملک خصوصی جناب باهنراست که هرجوردلش میخواهددرباره یاران ودوستان امام وانقلاب به این سادگی صحبت میکند....اگراشتباه نکنم ایشان جزء اون 99نفربودند که ازنظرامام توانایی اداره نانوایی هم نداشتند.....وفعلا که اوضاع بروفق مرادشان است (264537)
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۴:۲۲
آقای باهنر سیاست را تجربی آموخته وباحمایت پیش آمده بنابراین چون تحصیل سیاست ندارد این ادبیات ازش بعید نیست ووفکر میکنه بابودن اصلاح طلبان شانسی برای انتخاب شدن نداره اینه که مخالف آنهاست (264543)
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۴:۲۶
از کوزه همان تراود که در اوست (264545)
دانشجوي پزشكي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۴:۳۶
صرفا جهت اطلاع
تومورها( توده) به دو دسته خوش خيم و بدخيم تقسيم ميشوند، در صورت وجود توده بدخيم( يعني داراي قابليت انتشار به نقاط ديگر بدن ) به بيماري سرطان مي گويند. بنابرين سرطان خوش خيم نداريم . (264550)
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۸:۲۶
اما در هر صورت چه خوش خیم چه بدخیم تومور عضوی از بدن نیست و به ان چسبیده است! (264640)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۴:۴۵
کاش یه بار اقای باهنر کاندید ریاست جمهوری می شد تا عیاررفتارو اعمالش را بین مردم می دید! و ...............بعدش ....... (264553)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۵:۴۱
لعنت ابدی خدا بر منافقین کوردل که با ترور های ناجوانمردانه باعث ضربات جبران ناپذیری به مملکت وانقلاب شدند. یکی از همان خسارت ها نیز مطرح شدن امثال این آقا در رده بالای مسئولین این کشور است. خدا وکیلی اگر نام برادر شهید ضمیمه اسم این شخص نمی بود, ایشان الان چکاره میبودندی؟؟؟ (264567)
شهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۵:۵۸
باهنر خودش آدم خوش خیمی است که مملکت رو 8 سال درگیر یه آدمی مثل احمدی نژاد کرد.ولی هیچوقت نخواست این رو از بدنه کشور جداش کنه. به ایشون که میگه من احمدی نژاد رو در 4 سال دوم ریاست جمهوری شناختم، باید گفت :شما که تو حرف خیلی ادعا دارید و مدعی هستید تو اکثر مجالس شورای اسلامی بعد از انقلاب بودید نباید دچار اشتبا ه بشید. از شما چنین اشتباهاتی بعیده عزیزم. شما اون موقع از حول حلیم افتادید توی دیگ (264576)
اكبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۶:۱۷
خلايق هر چه لايق (264581)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۶:۳۳
از كوزه هموتراود كه در در اوست (264585)
اصلاح طلب (نه منفعت گرا)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۶:۳۷
اربابش(آن مرد كه رفت) هم همين .....ميگفت! (264586)
وفا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۸:۱۱
خودش عیارش رو میدونه و ریسک امتحان دادن نمیکنه، نمیدونم چرا اصولگرایان خیلی مراقب زبان خودشان نیستند و بی محابا و بدون ترس از خداوند هر حرفی که به زبانشان میرسد می گویند برخلاف آنها اصلاح طلبان معمولا مقروض به حیا و با نجابتند حداقل درصد کمترشان بی ادب هستند، یه کم بررسی کنید ببینید چرا اینجوریه. البته درصد کمی از اصولگرایان هم مراقب هستند ولی میگم درصد کمشان (264634)
محمدباقر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۸:۲۳
. . . مملکت ما سالهاست با معضلی بنام شهیدخوری روبروست یعنی عده ای جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و شهید شدند و عده ای بواسطه نسبت خود با آنها به نان و نوا و پست و مقامی رسیدند. یکی از این افراد جناب باهنر است. ایشان نه سیاستمدار است، نه مدیر است، نه تخصصی دارد و نه سواد مذهبی یا اجتماعی، فقط برادر شهید است. (264639)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۹:۴۷
من موندم اگه مث این حرفا رو اگه یه اصلاح طلب راجع به اصول گرا ها زده بود چی میشد ا.کلا از این مجلس خسته شدیم فقط کافیه بری داخل مردم و ازشون بپرسی نظرت راجع به نمایندگان مجلس این دوره چیه .نماینده شهرستان ما هم از همین اصولگراهای افراطیه که مردم منتظرن هر چه زودتر دوره اش تموم شه (264671)
دارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۱۹:۵۴
اینگونه است که ادب می آموزیم !!! و دیگر هیچ ... (264680)
میبخشم ولی فراموش نمیکنم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۹/۰۳ ۲۲:۳۶
فکر کنم باهنر از 9دوره مجلس 6دوره نمایندست ولی سیاسی خنثی محسوب میشه مثلا با مطهری مقایسه کنیدفکر کنم 3دوره تو مجلسه. (264726)