به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب : ۵۵۱۹۱

پرواز آزمایشی بزرگترین هواپیما به تهران

گروه فناوري: هواپیمایی امارات قصد دارد یک پرواز "آزمایشی" با بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان، ایرباس A380، به تهران انجام دهد. این پرواز برای روز 30 سپتامبر برنامه ریزی شده است.
پرواز آزمایشی بزرگترین هواپیما به تهران
قرار است که در این تاریخ این هواپیمای سوپرجامبو، ساعت 14:15 از دبی برخواسته و ساعت 16:00 در فرودگاه تهران به زمین بنشیند. این هواپیما در ساعت 19:05 تهران را ترک می کند و در ساعت 21:50 به دبی باز می گردد. سایت خبری بیزینس تراولر، روز 18 سپتامبر خبر داد که شرکت هواپیمایی امارات قصد دارد تا این پرواز آزمایشی را انجام دهد تا از نحوه هندلینگ فرودگاه تهران مطمئن شود. گفته می شود که هواپیمایی امارات ممکن است در آینده از ایرباس A380 در مسیر دبی- تهران استفاده کند.

هواپیمای ایرباس A380 دو طبقه است و حدود 550 مسافر حمل میکند. قرار است توقفگاههای پروازی موجود در فرودگاه تهران برای تخلیه مسافران طبقه دوم این هواپیما آماده شوند. مقامات ایرانی و جامعه ایرانی مقیم دبی از برقراری این پرواز به تهران استقبال کرده اند، و بازرگانان غربی هم که موفق به اخذ ویزای ایران شوند، مطمئنا از وجود چنین پروازی به تهران خوشحال خواهند شد. هواپیمایی امارات هم اکنون روزانه 4 پرواز به تهران انجام می دهد.