به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۴۸۸۰۱
با وجود شما بلندقامتان بر خود می‌بالیم

والیبال؛ چهره کاریزماتیك ورزش ایران در جهان

والیبال؛ چهره کاریزماتیك ورزش ایران در جهان
آیت قیصربیگی
گروه ورزشي: حدود 10 سال پیش که در آموزشگاه مشغول تدریس بودم بخش نامه ای به مدرسه آمده بود که می بایست دانش آموزان بلند قد را به فدراسیون والیبال معرفی می کردند. جالب است فدراسیون وقت والیبال این بخشنامه را در تمامی رده های سنی برای ادارات، سازمان ها و نهادهای هدف فرستاده بود. 

آن زمان سطح والیبال ایران فراتر از آسیا نمی رفت بطوری که بردن یک ست از تیم های آسیای شرقی برای ما افتخاری بود. دوراندیشی و پایه ریزی منظم و اصولی فدراسیون والیبال در طی ماه ها و سال های گذشته قابل تقدیر است به طوری که امروز شاهد نتیجه شیرین آن هستیم. کاش ما در تمامی عرصه ها مثل این تیم والیبال عمل می کردیم؛ آنها ابتدا استعداد یابی کردند و برایشان مهم نبود که وضعیت مالی منتخبین در چه سطحی است مهم داشتن شاخص های پیشرفت در این رشته ورزشی بود. امروز تفکر حاکم بر والیبال بر مدار شایسته سالاری می چرخد تا در این تیم اصل شایسته سالاری به خوبی رعایت شده باشد. 

برای مربیان، توانایی و استعداد بازیکنان مهمتر از لابی های آنهاست. در تیم والیبال همه چیز سرجای خود قرار گرفته است؛ مربی تنها مربیگری می کند، بازیکن تنها بازی و تماشاگر هم از دیدن بازی لذت می برد. امروز در تیم والیبال ایران آرامش برقرار است و به حاشیه ها توجه ای نمی شود. والیبال امروز ایران درس های زیبایی برای آموختن دارد؛ درس آگاهی، شهامت، شجاعت، استقامت، ادب و اخلاق، نظم و انظباط و... خلاصه اینکه تیم والیبال ایران واقعا یک تیم است.
 
نظم و انضباط بازیکنان در این تیم وحدت و یکپارچگی تیمی را رقم زده است تا در لیگ جهانی نمایشی خیره کننده داشته باشند. اعتماد به نفس بلندقامتان ایرانی ابرقدرت های والیبال جهان را به زانو در آورده است. تیم والیبال ایران به جهان نشان داده است که ایرانی شایسته احترام است. آنها به خوبی فعل خواستن و توانستن را صرف کردند. امروز والیبال کاریزمای ورزشی ایران در عرصه های جهانی شده است. والیبال ایران با شایستگی خود عظمت ایران را به دنیا نشان داد. 

مبارزه‌اي اينچنين و حضور در جمع 4 تيم برتر جهان با غول های والیبال جهان کار آسانی نیست اما جوانان ایرانی، غول‌ها را با همه یال و کوپالشان بر زمین زدند. دیگر چگونه می‌شود غیرت ایرانی را به این زیبایی به نمایش گذاشت. امروز برند والیبال ایران حتی باعث اعتبار و غرور آسیا شده است. امروز برای اولین بار در طول تاریخ به جمع چهار تیم پایانی لیگ جهانی والیبال راه یافتیم. اینجاست که باید به این افتخار آفرینان بگوییم که؛ با وجود شما بلندقامتان بر خود می بالیم...

ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۰:۱۷
این ورزشکاران غیرتمند شایسته تقدیر هستند. (241801)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۰:۲۹
واقعا این تیم جای افتخار داره وامیدوارم که در دیگر ورزشهامون هم از والیبال یاد بگیریم واونهارو هم توسعه بدیم به امید اون روز (241802)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۲۲:۱۲
سيد محمد موسوي نمي بايست اجازه مي داد كه به بهانه واهي ، نامش توسط فدراسيون واليبال و سيماي ضرغامي جعل گردد اي كاش موسوي واقعيات را به مردم مي گفت!!! اين ظلم و توهين بزرگي به شعور ملت بود تا كي!!؟؟؟؟؟؟ (241866)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۱:۳۳
با وجود شما بلندقامتان بر خود می بالیم... (241803)
امیر ماهی گیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۱:۴۰
این جوانان درس غیرت به فوتبالیستها دادن. .کاش مسئولان یک درصد هزینه فوتبال را به والیبال بدهند. (241804)
آبان
France
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۲:۰۸
اگر در همه چیز این طور برنامه ریزی می کردیم ... چه اتفاق های خوبی که در این کشور نمی افتاد! (241807)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۲:۱۱
درود بر بلند قامتان ایران... (241808)
hesam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۲:۱۳
حالا هى بريد پولاي بى زبونو بديد به فوتباليستا...نه به کشتى برسىد نه به واليبال....ينى ميخوام ببينم ارزش اين جوونا که دل ميليونا ايرانى رو شاد ميکنن کمتر فوتباليستاست؟؟؟؟بخدا هر چى به پاشون پول بريزن کمه؟؟؟ (241809)
برادران امىر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۲:۱۸
والىبالىستهاى عزیز شاهکار کردىد (241810)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۲:۱۸
چرا هیچ کس از بسکتبالیستها حرفی نمی زنه ؟ضمن تبریک به والیبالیست ها به ورزشکاران بسکتبالیست نیز تبریک بگوئیم بهتر نیست؟ (241811)
0101
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۳:۰۶
ای کاش یادی شود وکلاهی از سر برداشته شود به افتخار غیور مردانی که این اندیشه نیک را پی ریزی کردند.
و تقدیر در خوری شود از بلند قامتانی که اکنون نام ایران را به زیبایی برفراز نام ملل جهان جای دادند.
به افتخارشان : از جا برمی خیزیم وکلاه از سر برمیداریم. (241817)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۳:۳۷
کاش بودجه هنگفت فوتبال صرف والیبال میشد (241821)
نوبری
Romania
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۳:۳۹
درورد فراوان به اقای خرم (241822)
غفور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۳:۴۸
دمتون گرم. (241824)
1001
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۳:۵۳
امیدوارم مسئولین به اندازه بودجه یک سال تیمهای استقلال یا پرسپولیس که حتی جزء هشت تیم آسیا هم نیستند(قاره ای که اصلا فوتبال ندارد) به این بچه ها جایزه بدهد تا حدافل مجبور نباشند با موتور سر تمرین بیاییند!!!!!!!!!!!!!!! (241826)
آرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۴:۳۰
ای کاش کمی از پول های کلانی که به پای فوتبالیستها ریخته شده برای این قهرمانان خرج میشد .مردم ما هم عجیب هستند تیم فوتبال از آرژانتین گل میخوره میریزن تو خیابون شادی میکنند اونوقت تیم والیبال با این همه غرورآفری را عین خیالشون نیست !!!شاید هم اینقدر که خوب بازی میکنند دیگه واسه مردم عادی شده و اگر غیر از این بازی کنند انتظار ندارند .به هر حال ناز نفستون مردان والیبالیست میهنم. (241833)
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۵:۲۱
من احساس غرور کردم واقعا به خود بالیدم که یک ایرانی ام. کاش این نظم و هماهنگی در این تیم رویایی سرمنشا و الگوی ما در عرصه های دیگر شود. (241839)
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۵:۳۹
بچه ها مچکریم (241841)
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۷:۱۸
واقعا دمتون گرم . شده که نصف شب از خواب بیدار میشم و یاد بردهای والیبال ایران میفتم و خوشحالی می کنم و از ذوق دیگه خوابم نمی بره (241848)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۱۷:۴۵
اگه دولت دست از سر فوتبال برداره و به بخش خصوصی واگذار کنه که اینهمه پول یامفت به فوتبالیستهای بی کیفیت ندن و بازیکن پولکی تریبت نکنن، فوتبال هم تکون میخوره (241850)
سوگند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ۲۰:۲۲
امروز ایران از امریکا می برد (241861)