به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۴:۰۹
 
۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۵۵۲۸۱

نتیجه یک نظرسنجی درباره محبوبیت روحانی

گروه سیاسی: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته محبوبیت روحانی در میان ایرانیان رو به افزایش است.
نتیجه یک نظرسنجی درباره محبوبیت روحانی
به گزارش نامه نیوز، بر اساس نظرسنجی‌های که یک سال پس از روی کارآمدن دولت روحانی از سوی دو نهاد رسمی صورت گرفته است، محبوبیت حسن روحانی طی یک سال اخیر، به بالاترین میزان خود یعنی 60 درصد رسیده است. این نظر سنجی نشان می‌دهد که پیش از نیمی از مردم ایران از عملکرد رئیس جمهور روحانی طی یک سال اخیر رضایت دارند. بر اساس نظر مردم موفقیت روحانی نه تنها در عرصه سیاست خارجی بلکه در عرصه سلامت و اقتصاد نیز تقویت شده است.

حسن روحانی، هفتمین رئیس جمهور ایران در خرداد سال 1392، با 50،71 کل آرا ماخذوه توانست به ریاست قوه مجریه برسد. روحانی در اولین اقدام خود در روز تحلیف، کابینه تدبیر و امید را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. دوری از تنش‌های سیاسی، مذاکرات هسته‌ای با کشورهای 1+5، گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور آمریکا، دادن سبد کالا به مردم، فعالیت‌های گسترده در زمینه سلامت از عمده ترین فعالیت‌های رئیس جمهور روحانی طی یک سال گذشته بوده است.

امید در کشور با دولت تدبیر و امید

مهم ترین دستاورد دولت روحانی طی یک سال اخیر ایجاد امید و نشاط در کشور بود. با نگاهی به قشرهای مختلف کشور اعم از هنری، اقتصادی و اجتماعی، سیاسی می‌توان پی به این معنا برد که مهم‌ترین فعالیت روحانی ایجاد نشاط در کشور بوده است. کاریزمای رئیس جمهور و لبخندهایش معروفش باعث شده است تا مردم به تصمیمات او امید داشته باشند.

بسیاری از مردم ایران روحانی را یک رئیس جمهور زیرک و مقتدر می‌دانند که می‌تواند مشکلات اقتصادی را حل و ایران را در مسیر رشد قرار دهد. احیای جایگاه ریاست جمهوری توسط روحانی دیگر ویژگی است که مردم از آن به نیکی یاد می‌کنند. رای دهندگان به روحانی اعتقاد داشتند که جایگاه ریاست جمهوری در زمان احمدی نژاد دچار تزلل شد و امروز روحانی با توجه به تجربه گسترده‌اش در نهادهای مختلف، زمینه ساز احیای ریاست قوه مجریه شده است.

سیاست خارجی و رضایت مردم

ایرانیان از سیاست خارجی دولت روحانی، به ویژه در زمینه پرونده هسته‌ای رضایت کامل دارند. بسیاری از مردم معتقد هستند سیاست‌های روحانی در عرصه دیپلماسی می‌تواند زمینه ساز بهبود روابط ایران با کشورهای دیگر و رفع تحریم‌ها شود. با توجه به رضایت مردم از عملکرد دولت روحانی در عرصه دیپلماسی به نظر می‌رسد سیاست‌های دولت تدبیر و امید را به سیاست‌های احمدی نژاد در عرصه بین المللی ترجیح می‌دهند.

روایت مخالفین از کاهش محبوبیت روحانی

پیش از این اما برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که میزان محبوبیت روحانی رو به کاهش است. بر اساس نظر این سایت‌ها، میزان محبوبیت روحانی میان طرفدارانش به 37 درصد رسیده بود. این رسانه‌ها معتقد بودند که ثبت نام مردم برای دریافت یارانه خود نشان دهنده عدم محبوبیت دولت روحانی در میان مردم است.
عدم توجه به مسائل اجتماعی و مدنی نیز عامل دیگری است که مخالفان معتقد هستند زمینه ساز کاهش محبوبیت روحانی در میان قشر روشنفکر شده است.

اقتصاد بزرگترین دغدغه ایرانی‌ها

با وجود روند آهسته احیای اقتصاد ایران از زمان روی کارآمدن روحانی، بسیاری از مردم هنوز نگران مشکلات اقتصادی کشور به ویژه بیکاری هستند. قطعا رفع مشکلات اقتصادی به ویژه حل بیکاری و مهار تورم از سوی دولت می‌تواند، زمینه ساز افزایش محبوبیت روحانی شود. با گزارش روحانی در مورد عبور از رکود و وعده مهار تورم در سال جاری، نگاه مردم به شرایط اقتصادی کشور بهبود یافته است. بسیاری از مردم اعتقاد دارند که ایران بعد از پیروزی حسن روحانی در مسیر درستی قرار گرفته است.

پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۳:۵۹
این نظر سنجی بی اطلاع بوده چون ما تمام سایت ها را دور میزنیم از این نظر سنجی تعجب کردم و بنظر من آقای روحانی بیش از این اعلام دارای وجه مثبت و کارآمد تری دارند محبوبیت را قبول ندارم چونکه هم اکنون پوتین اشغال گر هم بالاترین محبوبیت را در روسیه دارد؟ (252316)
یک دونه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۶:۴۸
حتما میخوای بگی احمدی نژادبالاترین محبوبیت رو داشت؟ (252400)
...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۴:۱۰
میشه اسمه این دو نهاد بفرمایید!! (252321)
بچه محل خاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۴:۲۰
اگر نظر سنجی جامع و کاملی تهیه شود مطمئن باشید محبوبیت آقای دکتر روحانی بالاتر از 80 درصد خواهد بود . (252330)
گوگول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۴:۲۷
من به عنوان یک کارمند این را قبول ندارم! روحانی یک سال پیش محبوب تر بود! کوتاه آمدن های بی مورد ومیدان دادن به افراطی ها نقطه ضعف بزرگی محسوب میشه که از محبوبیت اون کم می کنه! (252332)
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۴:۲۸
اگه راست می گید این نظر سنجی در یک سایت غیر جناحی بزارید تا بفهمید محبوبیت یعنی چه . روحانی با سر کیسه کردن یارانه ی مردم و ارائه آمار ناصحیح از وضعیت اقتصادی و شکست پی در پی در عرصه سیاست خارجی ، محبوبیت کجا بود/ (252333)
ابوالقاسم
Romania
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۴:۳۶
سلام ،
ما مردم ایران نگاهمان به مسائل تک بعدی نیست ،و برای هر سئوالی فقط بله یا خیر را کافی نمیدانیم،بلکه تحلیل موضوع و سئوال از اهمیت برخوردار است.
ما مانند اروپائی ها و امریکائیها نیستیم که با ابزار و روش انها بتوانیم به نتیجه درست برسیم. یک فرم با صد تا سئوال به ما بدهند ،تلاش میکنیم برای همه انها پاسخ پیدا کنیم،ولی در همان فرم فقط اسم و فامیل اروپائی را خواهیم دید ! (252336)
majid.amani92@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۳۰ ۰۰:۳۳
بابا تو دیگه کی هستی (252522)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۳۰ ۰۰:۴۸
متاسفانه اختیارات دولت خیلی کمه و توی هیچ زمینه ای مختار نیس،حتی یه کانال ارتباطی قوی با مردم نداره،همین دور شدنش از مردم موجب ضعفش میشه،دولت باید بیاد بصورت صادقانه و شفاف عملکردشو از رسانه ضرغامی!!پخش کنه بعد یه نظر سنجی قوی برگزار کنه،به این نظرسنجی که شده نیم کیلو تره هم نمیدن چون اصن معلوم نیس که برگذارکنندش کیه و جامعه آماریش کین و با چه سوالاتی انجام شده،
مدام وعده وعیدها آمارهای مختلف درمیاد ولی هیچکدوم شفاف و واضح نیس،بنظرمن این بزرگترین ضعفه دولت روحانیه:نبود ارتباط قوی و شفاف با مردم (252524)
دالش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۴:۴۵
4میلیون را کم کنیم می شود71میلیون حامی روحانی. (252340)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۴:۵۵
پردیس خانم اگر یکی از جناح مقابل نیز دربین مردم محبوب بود او را با یک فرد مانند پوتین مقایسه می کردی؟ و وقتی رییس جمهور را بدون دلیل با یک "اشغالگر"مقایسه می کنی میزان منطقی بودن استدلالت مشخص است (252343)
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۵:۰۳
من که ببه شخصه در این یک سال علاقه بیشتر به ایشون پیدا کردم البه این گفته به معنای نقد نکردن نیست (252347)
الماسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۵:۲۶
به نظر میرسد که طرفداران اقای روحانی به هفتاد درصد رسیده است ،،مردم ادمند میفهمند کی بهتر است کی بدتر ،، (252358)
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۶:۰۰
روحانی مچکریم. (252378)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۶:۱۱
من به عنوان یک فعال درستاد ایشان ودانشجو کارشناسی ارشد حقوق افت قابل ملاحضه ای محبوبیت ایشان در بین مردم ودانشجویان نگران کننده است به علت سیاست های انتخاب همکاران مخصوصا در استانها و مناطق آزاد کشور ضعیف ترین استانداران وفرمانداران که فاجعه است حتی دربین مردم به ما میگویند کجاست آن حرفهای که در انتخابات زده شد شایسته سالاری اینها فقط شعار بود (252384)
یک دونه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۶:۵۰
ملت میدونه،اقای روحانی با چه مشکلاتی گریبانگیره،وازش حمایت میکنه (252402)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۱۸:۰۲
نظر سنجی یکطرفه و بدون اطلاع رسانی مناسب فایده و ارزشی ندارد و لازم بود قبلا مردم از انجام ونحوه آن آگاه شوند تا با مشارکت خود میزان اعتبار آنرا مشخص نمایند . (252428)
بیشک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۳۰ ۰۰:۱۲
همه پرسی نیست نظرسنجیه مثلا چهار هزار نفر ازطیف های مختلف شغلی سنی جنس سواد و ... به طور تصادفی انتخاب میشن و هر چه جامعه آماریبیشتر باشه نتیجه با جامعه اصلی منطبق تر میشه وگرنه مثلا اگه تو سایت بهار باشه معلومه بالای هشتاد محبوبیت نشون میده ولی در سایت های مخالف دولت به ده هم نمی رسه (252519)
دروغه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۲۰:۲۵
نهاد رسمی معلومه که از دولت حمایت می کنه من خودم که به روحانی رای دادم الان از چشمم افتاده با این بی تفاوتی هاش (252456)
سید محبوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۲۲:۴۹
چون سید محمد خاتمی از دولت حمایت کرده و میکنه, مطمئنا مقبولیت روحانی بیش از اینهاست... (252497)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۲۳:۲۳
روحانی ،سردار تدبیر و امید (252507)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۹ ۲۳:۳۲
خخخخخخخخخع حقه لو رفته نظر سازی! دروغ نهادینه اعتدال، که اسم دیگر ماکیاولیزاسیون سیاست است، شده! امارسازی خروج از رکود ،تورم کاهش یافته وو.......... (252512)
شیرازی
United States
۱۳۹۳/۰۶/۳۰ ۰۰:۱۸
اون شخصی (123) که میگه دولت آمار دروغین میده فکر کنم هنوز فکر میکنه دکتر محمود رییس جمهوره شاید خواب بوده از پارسال تا حالا (252521)
۱۳۹۳/۰۶/۳۰ ۰۰:۵۱
من بیدارم ولی تو فکر می کنی که پراید شده 7 میلیون ، دلارشده 900 تومان ، بلیط هواپیما شیراز تهران شده 25 هزارتومان ، زمین قصرالدشت ارزون شده ، پنیر 900 گرمی شده 250 تومان ، بنزین 150 تومان ، سکه شده 70 هزار تومان ، نه آقای همیشه خواب هیچ چیز به قبل بر نگشته ، تازه ، آمریکا تحریم ها را که بر نداشت هیچ ، افزایش هم داده ، و دشمنی او با ملت ایران هم بیشتر شده ، پاشو برادر آبی به سر و صورتت بزن یه مقدار روزنامه های امروز را بخوان تا باورت بشه که آمارها همچنان غلط است. (252525)