به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۴ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۵۴۷۷۸
حضور آقای روحانی می‌تواند در مذاكرات بسیار موثر باشد

ایران چیزی جز حقوق حقه خود نمی‌خواهد

گروه سیاسی: سخنگوی وزارت امور خارجه در دولت اصلاحات تاكید كرد: اگر طرف غربی اراده سیاسی لازم را داشته باشد تا حقوق ایران را به رسمیت بشناسد، رسیدن به توافق كار دشواری نیست چراكه ایران چیزی جز حقوق حقه خود نمی‌خواهد و این غربی‌ها و بالاخص آمریكایی‌ها هستند كه باید تصمیم آسانی برای رسیدن به توافق بگیرند.
ایران چیزی جز حقوق حقه خود نمی‌خواهد
حمیدرضا آصفی با اشاره به دور آتی مذاكرات هسته‌ای ایران و 1+5 در نیویورك گفت: این دور از مذاكرات بسیار مهم و تعیین‌كننده است. در روزهای اخیر تیم مذاكره‌كننده ما با هیات‌های 1+5 دیدارهایی داشته كه این دیدارها در شناخت خطوط قرمز ما، فضا و محیط موثر بوده است. وی با بیان اینكه این مذاكرات هرچند مفید و سازننده بوده اما اختلافات اساسی باقیمانده است، اظهار داشت: اجلاسی كه قرار است در نیویورك و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شود، از اهمیت زیادی برخوردار است چراكه اگر برون‌رفتی از وضعیت فعلی داشته باشد، با توجه به اینكه در نیویورك است و مقامات عالی كشورها نیز در مجمع عمومی سازمان ملل حضور دارند، می‌توان در جلسات فشرده‌ای كه برگزار می‌شود، به دستیابی به توافق امیدوار بود.

سفیر اسبق ایران در امارات متحده عربی با اشاره به سفر احتمالی رئیس جمهور كشورمان به مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصریح كرد: حضور آقای روحانی می‌تواند در مذاكرات بسیار موثر باشد و جو مثبتی برای ایران ایجاد كند. آصفی با بیان اینكه سخنرانی و دیدارهای حسن روحانی در سال گذشته دستاوردهای بسیاری برای كشورمان داشت، خاطرنشان كرد: سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل بسیار مهم بود و توانست افكار عمومی دنیا را جلب كرده و موجب منزوی شدن اسرائیل شود و می‌توان گفت كه نتانیاهو منزوی‌ترین فرد در مجمع عمومی سازمان ملل سال گذشته بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در دولت اصلاحات در ادامه با بیان اینكه رسیدن به توافق نهایی نیازمند اراده سیاسی طرف مقابل است، یادآور شد: اگر طرف غربی اراده سیاسی لازم را داشته باشند تا به حقوق ایران احترام بگذارد، رسیدن به توافق كاری دشواری نیست چراكه ایران چیزی جز حقوق حقه خود نمی‌خواهد و این غربی‌ها و بالاخص آمریكایی‌ها هستند كه باید تصمیم آسانی برای رسیدن به توافق بگیرند.
مرجع : ایلنا