به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۷ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : ۳۸۳۹۸

حاكم کره شمالي رئيس پارلمان هم شد!

گروه بين‌الملل: حاكم کره شمالي در نخستين جلسه پارلمان اين کشور، با اجماع و بدون راي گيري، به عنوان رئيس پارلمان انتخاب شد.
حاكم کره شمالي رئيس پارلمان هم شد!
خبرگزاري رسمي کره شمالي نوشت: ‌کيم‌جونگ‌اون‌  جلسه پارلمان را افتتاح کرد و دوباره به عنوان رئيس پارلمان اين کشور انتخاب شد. آغاز جلسه با اداي احترام به رهبر کره شمالي آغاز شد و همه حضار براي رهبر کره شمالي دست زدند.دست زدن اعضاي پارلمان براي رهبر کره شمالي براي مدت زمان زيادي طول کشيد.  ديكتاتور کره شمالي خود نيز از يکي از حوزه‌هاي انتخابات پارلماني، کانديدا شده بود و توانست با 100 درصد آرا به پارلمان راه يابد.پارلمان کره شمالي سالانه دو جلسه دو روزه برگزار مي‌کند.

کيم علاوه بر اين به عنوان رئيس کميته دفاع ملي نيز انتخاب شد.نکته جالب نخستين جلسه پارلمان کره شمالي اين بود که همه حاضران به يک شکل با شور و هيجان براي رهبر کره شمالي دست مي‌زدند. همه به صورت جدي و قوي دست مي‌زدند زيرا مي‌ترسيدند اگر شل دست بزنند به اين بهانه، متهم به اقدام ضدحکومتي شوند.

قبل از اين شوهر عمه کره شمالي و يکي از مقامات ارشد کره شمالي به اتهام اقدام عليه حکومت اعدام شد. يکي از ويژگي‌هاي منفي ذکر شده براي وي شل دست زدن در نشست‌هاي حکومتي بود.همه نمايندگان و شرکت کنندگان در جلسه پارلمان، دست مي‌زدند و شعار مي‌دادند و بهترين تبريک‌ها را به انتخاب کيم به عنوان رئيس پارلمان ارائه کردند.همه، بالاترين حمايت و اعتماد را از سوي نمايندگان و مردم ارائه کردند. 

کيم بعد از درگذشت پدرش (رهبر وقت کره شمالي) در دسامبر 2011 قدرت را به دست گرفت و به عنوان رهبر اين کشور معرفي شد. انتخابات پارلماني کره شمالي در ماه مارس گذشته برگزار شد. در هر حوزه تنها يک کانديدا از سوي کميته برگزاري انتخابات معرفي شده بود. مردم بايد با حضور در پاي صندوق‌هاي راي، به تک کانديداي معرفي شده، گزينه آري يا خير را ثبت کنند.  کيم همزمان سمت‌هاي رهبر کشور، رياست پارلمان، دبير کلي حزب کارگران (حزب حاکم) و فرمانده عالي ارتش مردمي کره شمالي را برعهده دارد.جامعه بين‌الملل و تحليلگران به طور گسترده جلسات پارلمان کره شمالي را پيگيري مي‌کنند زيرا نشان دهنده تغييرات سلسله مراتب در حکومتي است که به مخفي کردن و سري بودن معروف است.