به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۵۳
 
۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۰ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۸۲۶۷۸
به زودی به غزه می‌آییم

داعش: اسرائیل و حماس را نابود خواهیم کرد

گروه بین الملل: داعش در فایلی ویدئویی ضمن متهم کردن جنبش حماس فلسطین به ناکارآمد بودن در "اجرای شریعت" از ریشه کن کردن اسراییل، حماس، گروه فتح و دیگر گروه های سکولار و لاییک فلسطینی خبر داد.
داعش: اسرائیل و حماس را نابود خواهیم کرد
به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، این فایل ویدئویی از سوی تروریست‌های داعش در سوریه با عنوان "پیامی خطاب به طاغوت‌های حماس" منتشر شده است. در این فایل ویدئویی یکی از اعضای داعش جنبش حماس فلسطین را تهدید کرده و می‌گوید: "به امید خدا دولت یهود را ریشه کن کرده و شما جنبش حماس و فتح و همگی سکولارها را از بین خواهیم برد و شریعت را در غزه حکم‌فرما و اجرا خواهیم کرد."

رویترز گزارش داد؛ در این ویدئو یک فرد نقاب دار (در سوریه) می گوید: " ما، دولت یهود، شما (حماس) و فتح و همه گروه های سکولار را ریشه کن خواهیم کرد. شما زیر سیل افراد ما نابود خواهید شد." این فرد داعشی از حماس با عنوان "ظالمان حماس" در غزه یاد و می افزاید:" باید قوانین شریعت در غزه حکم فرما شود. ما سوگند می خوریم که آنچه امروز بر اردوگاه یرموک (اردوگاه آوارگان فلسطینی در سوریه که تحت حمله داعش قرار گرفت) می رود در منطقه نواز غزه نیز تکرار خواهد شد.

این نخستین بار است که داعش گروه حماس را تهدید می کند و این تهدید در حالی است که منابع اسراییلی همواره حماس را به همکاری با گروه داعش برای حمله به اسراییل متهم کرده اند. وزیر اطلاعات و حمل و نقل اسراییل بار دیگر مدعی شد حماس و داعش برای حمله به اسراییل با یکدیگر همکاری می کنند. او گفت: حماس و داعش در صحرای سینا همکاری دارند و این مساله ای است که هم دولت مصر و هم عربستان از آن اطلاع دارند.

او مدعی شد: حماس و داعش اگر چه در زمینه مسایل داخلی در غزه با یکدیگر اختلاف نظر دارند اما در مورد حمله به دولت یهود اجماع نظر و درباره قاچاق سلاح به غزه و حملات تروریستی همکاری دارند. در روزهای گذشته گروه فتح که رقیب سیاسی حماس در فلسطین محسوب شده و کنترل کرانه غربی و رام الله را در دست دارد، حماس را به مذاکرات محرمانه با اسراییل متهم کرده است. حماس این اتهام را رد کرده است. حماس از سال 2007 و از زمان پیروزی در انتخابات ، کنترل باریکه غزه را در اختیار دارد و از همان سال رژیم اسراییل به بهانه کنترل و جلوگیری از انتقال سلاح به غزه این باریکه را تحت محاصره دریایی و زمینی قرار داده است.
مرجع : ایسنا