به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۵۰
 
۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۶۷۹۱۸
مطهري اگر تصمیم نظام اشتباه باشد٬ نباید حرف زد؟

فشار‌ها و خودسانسوری در رسانه‌ها بسیار بیشتر شده است

گروه سياسي: نماینده مجلس نهم شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از آسیب‌های جامعه٬ بی‌توجهی به مساله آزادی بیان است که متاسفانه در دولت جدید کمتر شده است٬ به عبارتی چون دولتی بر سر کار آمده که به اصلاح‌طلبی گرایش دارد فشار‌ها بیشتر شده است.
فشار‌ها و خودسانسوری در رسانه‌ها بسیار بیشتر شده است
علی مطهری در سیزدهمین کنگره حزب مردمسالاری با اشاره به شعار این همایش مبنی بر «اصلاحات لازمه اعتدال» گفت: به نظرم اصلاحات و پایبندی به اصول لازمه اعتدال هستند. وی با بیان اینکه برای حفظ اعتدال نظام باید بررسی‌هایی صورت بگیرد و آسیب‌های نظام مورد بررسی قرار گیرند٬ اظهار داشت: شهید مطهری در ابتدای انقلاب آسیب‌های احتمالی انقلاب اسلامی را پیش‌بینی کرده بود که نفوذ اندیشه‌های بیگانه، تجددگرایی افراطی، رخنه فرصت‌طلبان، ‌ناتمام گذاشتن نهضت و آفت معنی هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نفوذ اندیشه‌های بیگانه و تجددگرایی افراطی همین‌که آسیبی برای انقلاب محسوب نمی‌شوند، یادآور شد: رخنه فرصت طلبان از آسیب‌های امروز ما است٬ آفت معنی هم یکی دیگر از آفت‌هاست و به این معناست که قدرت طلبی‌ها زیاد٬ و اخلاص‌ ما کم شود. بنابرانی اگر بخواهیم آسیب‌های امروز انقلاب را فهرست کنیم مساله عدم تحمل منتقد و مخالف یکی از آسیب‌های جدی است که باید با آن مقابله شود.

مطهری ادامه داد: یکی دیگر از آسیب‌ها مسئله آزادی بیان است که متاسفانه در دولت جدید کمتر شده است؛ به عبارتی چون دولتی بر سر کار آمده که به اصلاح‌طلبی گرایش دارد٬ فشار‌ها بیشتر شده است. متاسفانه خودسانسوری در رسانه‌های ما بسیار بیشتر شده و رسانه‌ها از خطر توقیف و لغو امتیاز نسبت به دولت قبل بیشتر می‌ترسند.

عضو سابق هیات نظارت بر مطبوعات با بیان اینکه باید تکلیف هیات نظارت بر مطبوعات مشخص شود٬ تصریح کرد: من ۴ سال عضو آن هیات بودم و از نهادهای مختلف افرادی در آن عضویت داشتند٬ در هیات یک تصمیم کار‌شناسی گرفته می‌شود اما می‌بینیم که از طرفی دادستانی اعلام جرم می‌کند و رسانه‌ای را می‌بندد. پس فلسفه این هیات چیست؟ یا باید این هیات بسته شود و در اختیار دادستانی قرار گیرد یا ‌آنکه بدون مجوز این هیات٬ روزنامه‌ای بسته نشود.

وی با اشاره به جایگاه آزادی بیان در اندیشه شهید مطهری و امام خمینی خاطرنشان کرد: شهید مطهری می‌گوید احزاب غیراسلامی حق فعالیت دارند اما فعالیت‌شان باید با تابلوی خودشان باشد؛ امام هم در مصاحبه‌ای گفتند کمونیست‌ها حق فعالیت و آزادی بیان دارند٬ ولی این موضوع را با امروز مقایسه کنیم. نباید تصمیمات دوره جنگ را به امروز تعمیم دهیم.

فرزند شهید مطهری با تاکید بر اینکه نوع برخورد با منتقدان که صرفا ممکن است صرف انتقاد زندانی شوند با سیره ائمه اطهار و پیامبر منطبق نیست٬ ابراز داشت: برخورد امام علی (ع) با خوارج چگونه بود؟ ما به غربی‌ها انتقاد می‌کنیم که فضای نقد را درباره هولوکاست بسته‌اید و می‌گویید که باید یک تحلیل و نگاه باشد ولی همین کار را درباره حوادث ۸۸ می‌کنیم و می‌گوییم فقط باید یک تحلیل باشد و همه یک نظر داشته
معتقدند هاشمی، خاتمی، ناطق، کروبی و موسوی از قطار انقلاب پیاده شوند و رسایی و کوچک‌زاده باقی بمانند، این حرف ها باعث نگرانی انقلاب است
باشند. مطهری افزود: اتفاقی که در مجلس هم افتاد همین طور بود می‌گویند شما یک چیز دیگری می‌گویید و این تصمیم نظام است. این دیگر چه حرفی است؟ ممکن است تصمیم نظام اشتباه باشد نباید حرف زد؟

وی در ادامه سخنان خود با مورد توجه قرار دادن موضوع آزادی تفکر و بیان، گفت: شهید مطهری معتقد بودند که در جمهوری اسلامی حتی احزاب غیراسلامی حق فعالیت دارند منتهی مشروط بر این‌که با نام اسلام فعالیت نکنند. خود امام هم می‌فرمودند که حتی کمونیست‌ها در جمهوری اسلامی حق فعالیت دارند. حال شما این موضوع را با وضع امروز ما مقایسه کنید. ما نباید برخی رفتارها و تصمیمات دوره جنگ را به امروز سرایت دهیم. در آن زمان محدودیت‌هایی وجود داشت.

مطهری در ادامه گفت: به صرف انتقاد افرادی را بازداشت و زندانی می‌کنید در حالی که این رویکرد با سیره ائمه اطهار (ع)، پیغمبر (ص) و امیرالمومنین (ع) سازگار نیست چرا که می‌بینیم مخالفین حضرت علی (ع) در مقابل ایشان حتی فریاد می‌زدند و امیرالمومنین حتی حقوق اینها را قطع نکرد. مادامی که دست به سلاح بردند که در این صورت این افراد محارب و قیامشان مسلحانه می‌شود که تکلیفشان روشن است بنابراین تا فرد و گروهی دست به سلاح نبرده نباید به جرم مخالفت او را محدود کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: ما به غربی‌ها انتقاد می‌کنیم که شما درباره هولوکاست اجازه اظهارنظر و بررسی به کسی نمی‌دهید و فقط یک تحلیل باید مطرح شود. حالا همین کار را ما درباره حوادث 88 داریم. همه باید یک حرف بزنیم. کسی حق ندارد حرف دیگری بزند و اتفاقی که در مجلس افتاد در همین راستا بود. مطهری در ادامه سخنانی را بیان کرد که با تشویق مکرر حاضرین همراه شد.

وی با مورد توجه قرار دادن موضوع ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی، گفت: هر انقلابی ریزش‌ها و رویش‌هایی دارد و رهبر معظم انقلاب نیز این موضوع را مورد توجه قرار دادند. اما مقصود ایشان ریزش‌های طبیعی است نه این‌که ما اصرار بر ریزش‌ها داشته باشیم و فکر کنیم هرچه این ریزش‌ها بیشتر باشد بهتر است و در این راستا فکر کنیم که می‌توانیم افراد را هل دهیم تا از قطار انقلاب پیاده شوند.

وی در همین راستا اضافه کرد: آنچه مدنظر من است نوع برخورد با منتقدان و مخالفان است. ما باید این راه را تغییر دهیم. وقتی کسی خودش می‌گوید من نظام را قبول دارم چرا هلش می‌دهید؟ هر وقت چنین شخصی سلاح به دست گرفت بحث دیگری است. اما می‌خواهیم افراد را طرد و از دایره انقلاب بیرون کنیم. مطهری گفت: آیا دل ما بیشتر برای انقلاب می‌سوزد یا دل این تندروها که این طرف و آن طرف هستند. نماینده مجلس نهم شورای اسلامی با طبیعی خواندن ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب بیان کرد: چرا عده‌ای اصرار بر ریزش دارند. این افراد معتقدند که هر چه ریزش بیشتر داشته باشیم٬ بهتر است. معتقدند هاشمی، خاتمی، ناطق، کروبی و موسوی از قطار انقلاب پیاده شوند و رسایی و کوچک‌زاده باقی بمانند، این حرف ها باعث نگرانی انقلاب است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: این دوستان فکر می‌کنند من دلبسته موسوی و کروبی‌ام اما بحث این حرف‌ها مطرح نیست٬ چرا که این
رسانه‌ها از خطر توقیف و لغو امتیاز نسبت به دولت قبل بیشتر می‌ترسند
آسیب است و همه باید با هم باشیم. چرا می‌خواهیم افراد را هل بدهیم و از قطار انقلاب پیاده کنیم؟ متاسفانه به جای وحدت به دنبال طرد افراد هستیم و دایره انقلاب را محدود می‌خواهیم بکنیم.

وی اضافه کرد: دل ما برای انقلاب می‌سوزد یا دل تندرو‌ها که در مجلس هستند؟ من که در شب ۱۵ خرداد شاهد بازداشت شهید مطهری بودم... (بغض و سکوت چند دقیقه‌ای مطهری) به هر حال نفوذ فرصت‌طلبان یک بحث جدی است٬ شهید مطهری می‌گوید انقلاب فرزندخور نیست٬ بلکه این از کوتاهی ماست که انقلاب فرزندانش را می‌خورد و اگر ما هوشیار باشیم و از رخنه فرصت‌طلبان جلوگیری کنیم این مساله رخ نمی‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: مسأله نفوذ فرصت‌طلبان بسیار مهم است. حتی وقتی زمانی گفتند که انقلاب فرزندخور است شهید مطهری می‌گویند انقلاب فرزندخور نیست، کوتاهی رهبران نهضت و انقلابیون راستین است که باعث می‌شود که انقلاب فرزندان خود را یکی یکی از بین ببرد. ولی اگر ما هوشیار باشیم و از رخنه فرصت‌طلبان جلوگیری کنیم، این موضوع یک قاعده کلی نیست و زمانی پیش می‌آید که ما غفلت می‌کنیم و کسانی وارد می‌شوند تا انقلابیون راستین را به حاشیه برانند و شعارهای تند سر دهند.

وی همچنین کم شدن خلوص و ایمان و معنویت را از آفت‌ها مورد توجه انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: شهید مطهری می‌فرمودند اگر یک انقلاب مذهبی خلوص نیت‌اش را از دست بدهد زودتر آسیب می‌بیند چرا که ادعای معنوی دارد و مخصوصاً این موضوع درباره اصول‌گرایان بیشتر صدق می‌کند. چرا که ادعای اسلام و ولایت‌مداری بیشتر است. در حالی که بی‌تقوایی در این میان زیاد است. مثلاً این‌که خبر را ناقص و آن‌طور که دوست دارند منتشر می‌کنند.

مطهری اظهار کرد: من در آن جلسه مجلس گفتم اگر روز 9 دی منشأ تفرقه در کشور باشد دیگر یوم‌ا لله نخواهد بود بلکه یوم‌الشیطان است اما این رسانه‌ها نوشتند مطهری گفته که 9 دی یوم‌الشیطان است و این موضوع از مواردی است که به انقلاب آسیب می‌زند.

وی در ادامه با بیان اینکه من معتقدم دیوار مصنوعی بین اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی باید شکسته شود، گفت: برای خودمان دسته‌بندی‌هایی درست کرده‌ایم که بر اساس آن کسی که اصول‌گرا است نمی‌تواند اصلاح‌طلب باشد و برعکس. در این راستا من معتقدم معتدل‌های اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی متحد شوند و در مقابل افراط‌ها و فرصت‌طلبی‌ها بایستند تا ان شاءألله آینده بهتری داشته باشیم.

وی در ادامه بازگشت به قانون اساسی را راه‌حل اساسی مشکلات عنوان کرده دانست و افزود: ما یک قانون اساسی بسیار خوب و مترقی داریم اما خودمان با ایجاد شوراهایی یکی یکی اصول را نقض کرده‌ایم. یک شورایی درست کردیم که می‌تواند در کار قوه قضائیه دخالت کند. شورای دیگری هم می‌تواند در آموزش عالی دخالت کند و اساساً این شوراها در مقابل مجلس قانون‌گذاری می‌کنند. اینها را باید اصلاح کنیم و ملاک را قانون اساسی قرار دهیم.
مرجع : ايلنا و ايسنا

هدهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۴:۱۹
خدا ترا حفظ كند دلسوز واقعي مردم و انقلاب .حرف حق ميزني و حرف حق براي ناحقان تلخ است .به اميد روزي كه ناحقان روزگار نابود شوند. (285159)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۹:۵۰
لازمه کسانی که به آقای رسایی و کوچک زاده رای دادند یکم با خود خلوت کنند و فکر کنند که بر اساس چه منطقی به این آقایان رای دادند (285398)
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۱:۰۱
روسیه پس از دیدار با پوتین گفت که روسیه با عضویت ایران در پیمان شانگهای موافقت کرده است و این بدان معناست که جمهوری اسلامی در جنگ سرد خاورمیانه قصد همراهی کامل با روسیه را دارد و به این ترتیب باید خواب توافق هسته ای را دید .
حال دوستان اصلاح طلب خوششان بیاید یا نیاد تفاوتی در اصل قضیه ایجاد نمی شود.بیایید به نظر من منفی دهید ، خوشحال می شود.شما قصد دیدن واقعیت را ندارید.من کاسب تحریم نیستم .ما قرار است سپر بلای روسیه شویم.
یادتان است پوتین سپر به روحانی داد ؟؟؟ (285432)
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۱:۱۱
آقای روحانی ولایتی را به روسیه می فرستد و هم زمان با آن سفیر جدید در سازمان ملل را معرفی می کند و در واقع در مقابل آمریکا عقب نشینی می کند.اقدام دوم برای سرگرم کردن آمریکاییهاست و ارزشی ندارد .
اگر خبری که سایتها به نقل از ولایتی اعلام کرده اند درست باشد و پوتین پذیرفته باشد ایران در پیمان شانگهای عضویت یابد مطمئن باشید ما همراه پوتین خواهیم بود و توافق بی توافق. (285440)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۴:۲۶
درود بر این نماینده خوب تهران زنده و شاد وموفق باشد انشاا... (285167)
یکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۴:۴۴
نماینده مردم ایران.
پیروز باشید. (285179)
یک نفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۴:۴۸
یک پرسش دلسوزانه؛
یک پرسش همیشگی؛
مطهري: اگر تصمیم نظام اشتباه باشد٬ نباید حرف زد!؟ (285183)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۴:۵۶
ین جمله را چقدر زیبا بیان کردید دورد بر شرفت:

این افراد معتقدند که هر چه ریزش بیشتر داشته باشیم٬ بهتر است. معتقدند هاشمی، خاتمی ، ناطق، کروبی و موسوی از قطار انقلاب پیاده شوند و رسایی و کوچک‌زاده باقی بمانند، (285188)
حسین
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۵:۵۱
نکات درست وبجایی را اشاره کرده اند از جمله اینکه1- ازادی بیان نداریم 2 قانون اساسی را درست اجرا نکردیم 3فرصت طلبهارا محور کشور کرده ایم 4 احزاب با تابلو ازادباشند ولو کمونیستها ومخالفین 5 نظام هم اشتباه میکند مردم ونماینده باید تذکر دهد وامر به معروف ونهی از منکر برای اینجاست 6در مورد مطبوعات ظلم مضاعف میشود تاسانسور کنند وحق را نگویند7بعداز جنگ شوراهایی تشکیل شده اند که مافوق قانونندودر کار قوه ها ونهادهای قانونی دخالت میکنند اینها باید برداشته شوند وخالص قانون اساسی مترقی اجرا شود و. (285237)
اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۵:۵۵
به امید روزی که مجلسی قوی با افرادی همچون مطهری داشته باشیم نه مثل اون
170 نماینده که با پول بیت المال نماینده یک جریان خاص شدند. (285241)
علی اصغر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۵:۵۹
خداوند پدرت رارحمت کند که به حق آزاد اندیش و آزاد مردی . (285245)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۸:۰۸
مطهری خیلی مرد خوبی است.
با پول بیت المال لال نشده.مرامش آزاد منشی است.نه مثل اون ام پی تی .....که می خواد با کشاندن ظریف به مجلس خودنمایی کنه.واقعا یک بیسواد مثل ام پی تی باید داد بزنه و برسر همه هوار بکشه و...... جولان بدن و با اسم اصلاحات وارد مجلس بشن بعد پول بدزدند .اونوقت این مردگل بیاد بغض بگیرش...واقعا که... (285346)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۹:۴۹
ام پی تی فقط انگیزه اش خودنمایی نیست ، احساس دین می کنه به اونهایی که تا اینجاها رسوندنش!! (285396)
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۶:۰۰
الان‌یه‌تظاهرات‌صنفی‌،تهدید‌امنیت‌ملی‌حساب‌میشه‌،با‌کسانیکه‌علیه‌اسیدپاشی‌‌تظاهرات‌کردنچه‌کار‌کردن (285248)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۶:۰۴
مطهری باید مراقب سخنانش باشد و بیشتر از این خودش را ضایع نکند چون آبروی خودش می رود ... (285253)
صمصام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۸:۵۰
هرکسی کنار مردم باشه نه بی آبرو میشه و نه از بی آبروئی ترسی داره. (285370)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۹:۵۳
فعلا که خدا آبروی محبوبین شما را، علیرغم سانسورهای شدیدی که وجود داره، داره می بره
إن العزة لله و لرسوله و للمؤمنين
مطهری چون حق گو است، عزیز است، حق متعال چنین واراده کرده است. (285400)
سینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۳:۰۵
آبرو نزد خدا نره.کسی که با مردم وکنار مردم باشه خدا هم با اونه وآبروش رو حفظ می کنه .شما هم به تاریخ بیشتر توجه کنید. (285506)
ات ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۳:۱۲
نه داداش ابروی انهایی رفته که از رحیمی رشوه دریافت کردند .از کی حقیقت باعث ابروریزی شده؟ اما ریاکاران رشوه گیر ابرو ندارند .اگر با مطهری دشمنی می کنی مردانه دشمنی کن نه مثل خاله زنک بازیها (285512)
شنتیا
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۶:۰۴
من که نفهميدم این نظام،کیه یا چیه!! حی میگن نظام این میگه، نظام اونو میگه! آیا نظام جز مردم چیز یا کسی دیگری است؟ ولی من فهمیدم هرکسی این نظام رو به نفع خودش تفسیر میکنه! نظام هرکاری هرچی که باشه، چه مردم و چه صاحبان قدرت، دچار اشتباه. میشوند،که نمونه آن روی کار آمدن دولت قبل بود. پس به این نظام اينهمه تقدس واهی ندهید،وواقع بین باشید. (285254)
شسی
Germany
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۶:۳۷
ای کاش جلسات مجلس و علنی میکردن تا مردم مستقیم در جریان کار نمایندگان عزیز قرار می گرفتن چرا علی مطهری از اینجا شروع نمی کنه برا از بین بردن سانسورواقعا چرا (285273)
عبدالجلال
United States
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۳:۳۸
مجلس همیشه برنامه زنده دارد,کافیست موج 558 را بگیرید و گوش کنید.البته خیلی حرص و جوش خواهید خورد وقتی صحبتها را گوش میکنید اما برای شناختتان از افراد مجلس خوب است. (285529)
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۶:۴۱
رحمت بر پدرت که این قدر پسر خوب تربیت کرده (285276)
سیدعبدالله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۶:۴۶
شهید بزرگوار مطهری علاوه بر آثار علمی ماندگار فرزندانی از خود بر جای گذاشته اند که که همه گی به مانند صدقهء جاریه ای برای ایشان هستند وبا اعمال وگفتار شان باعث خوندن فاتحه یی برای ایشان میشوند من هروقت سخنان شجاعانه واسلامی دکتر علی مطهری عزیز را میخانم برخود فرض میبینم که حمد وسوره یی برای ایشان بخوانم، اگر علی مطهری نان به نرخ روز خور بود امروز یا رئیس جمهور بودند ویا یکی از وزرای بزرگ دولت! (285281)
دلسوز انقلاب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۷:۱۰
ما همه سرباز توئیم مطهری گوش به فرمان توئیم مطهری (285293)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۸:۵۲
بهتره گوش به فرمان دل و مغزمان باشیم و فورا" جوگیر نشیم. (285372)
ن ن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۷:۱۱
آقا ما خسته شدیم از بس کامنت های ما رو فیلتر کردند.
تو رو خدا به شعار اصلاحات (تحمل مخالف) پایبند باشید).
صرفا کامنت هایی را که تند هست میذارید و کامنت های معتدل را انتشار نمی دید. (285296)
ج.ج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۸:۵۸
چرا نمیرید تو سایتهای اصولگرا که همگی معتدل هستند و فقط نظر مخالف را منتشر میکنند کامنت بگذارید!!!................. (285373)
علی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۷:۳۲
احسنت.امیدوارم از تلاشت خسته نشوی.در اصولگرایان گوش ها یا نم شنوند یا کج می شنوند. (285316)
حاج کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۷:۴۵
گاش رسانه در جهت پاسخگویی به اذهان عمومی باشه حال حاضر کشور دایم داره ایجاد سئوال میکنه نیاز هست که یک مرجعی رفع تناقض کنه و از همه بهتر سیماست که با این وضع موجود شده بوم غلطون یک عده. (285325)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۷:۴۹
همانطور که آقای مطهری بیان داشتن آفت انحراف از اهداف انقلاب نفوذ فرصت طلبان درموتور محرکه اموراست .این باندهای تبه کارنه میهن رادوست دارند ونه دیندارند ونه آزاده اند بلکه مشتی تن پرست ودنیادوستند. (285329)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۷:۵۱
درود برشرفت.ماپدرتان را درک نکرده ایم شکی نیست که پدرتان نیز آزاده بوده چرا که فرزندش نمونه ای از اوست.کثرالله امثالکم. (285331)
عماد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۷:۵۶
اینقدر فیلم بازی نکن آقای مطهری.... تو بیشتر دلسوز انقلابی یا امثال علامه مصباح و شاگردانشان؟؟؟ برو ببین آقا در رابطه با علامه مصباح چه نظری دارند و او را مطهری زمان می دانند.... چه بسا دید علامه حتی از پدر شما وسیعتر باشد... پدر شما شهید شدند و برای همه ی ما محترم اند اما این به این معنا نیست که علامه ی زنده ی زمان از پدر شما بالاتر نباشند ما پیرو علامه ی حی و حاضر خود هستیم. (285337)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۹:۰۴
علامه ای که نظرش اینست مردمی همچون شما اشتباه (ایشان کلمه بدتر بکار بره بودند) میکنند با رای میگن کی رئیس جمهور باشد ... علامه ای که احمدی نژاد را هدیه خداوند و تایید شده امام زمان میدانستند ... عجب ؟ علامه ایکه خشنونت را ترویج میدهند .... علامه ای که حضرت امام را قبول نداشتند (285374)
ا ت ش ب ی گ زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۳:۱۸
شما جرات دارید اول اسم اون 170 نفر را که از اقای رحیمی پول گرفته اند را اعلام کنید بعد به دیگران ایراد بگیرید .چرا جرات ندارند اسامی را اعلام کنند ؟این اقا مصباح شما در زمان انقلاب کجا ایستاده بود و چرا نامی ازش در تاریخ انقلاب نیست ؟چرا مبارزه با شاه را حرام می دانستند؟علامه شما ناخن کوچیک شهید مطهری هم نمیشه باور ندارید از انقلابیهای اصیل بپرسید نه کسانی که بعد از انقلاب و جنگ سر و کله شان پیدا شد .علامه شما زمان امام کجا بود ؟ زمان جنگ کجا بود؟ زمان شهادت کجا بود؟ ............ (285518)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۸:۱۰
....درود برکسی که حقا از روی هوای نفس برای ریاست جمهوری نیامده بود بلکه برای مقابله بایک پدیده آمده بود .ولی افسوس از سیب زمینی و پوپولیسم.افسوس از حراج بیت المال برای جمع آوری رای .افسوس از سکوت معنی دار حاکمان (285349)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۸:۱۳
مشکل این فضا این است که کمونیست و لایک ها هم حزب اسلامی تشکیل داده اند و بنام دین و پیامبر بر علیه دین و اسلام فعالیت میکنند . کسی با آزادی بیان مخالف نیست و دولت حق ندارد منتقدان را حذف کند . ضعف تو و اصلاح طلبان صادق این است که جنگ نرم نظام سلطه را متوجه نمی شوید و خودتان در پازل ترسیمی آنها بازی می کنید .شما مفاهیم حق و باطل را با مصادیقش اشتباه گرفته اید و این آدرس نادرست دادن به کسانی است که راه را از شما می پرسند . بهار سانسور چی منتشر کن تا یخ سانسورت بشکند . (285350)
کاظم ندائی
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۸:۳۳
درود و سلام بر شما نماینده شجاع و حق سخن مردم ایران خدا پدر بزرگوارتان شهید مطهری را رحمت کند الحق که فرزند خلف آن مرد الهی هستی (285360)
مهرداد حقیقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۸:۳۳
من ازآقای مطهری بخاطر شجاعت و حق طلبی که در روزهای اخیر پیشه کرده اند تشکر میکنم
ولی باید بگویم که یک نماینده مجلس باید در همه موارد بطور شجاعانه اظهار نظر کند
و راهکار ارائه دهد
مثلا
بیکاری جوانان،حل مسئله اعتیاد،فساد و رشوه خواری،ازدواج جوانان،اختلاس های میلیاردی و صدها مورد دیگر که نهایتا مشاهده تمام مشکلات فوق آن هم پس از گذشت حدود ۳۵ سال از انقلاب اسلامی ،باعث دوری جوانان از اسلام و رواج بی اخلاقی جامعه گردیده و در واقع دفاع از ادامه مسیر چنین انقلابی را بی معنا میکند (285361)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۸:۴۴
بهار ! من تحریمت می کنم سانسورچی (285367)
عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۲:۴۴
حاجی بهار نظرت سانسور کرد من فقط نظرت میبینم!!به من بگو!!!راستی اگر طرفدار پایداری ها باشی مشخصا معلوم است که الگوت درست انتخاب نکردی و انقدر عجول هستی!دیدی نظرت تایید شد!!عجول نباش که عاقبت خوشی هم چون احمدی نژادی ها و رسایی ها ندارید!! (285494)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۹:۰۷
خدا پدر بزرگوارتان را رحمت کندو به شما طول عمر با برکت عطا فرماید آنها ایکه ظرفیت شنیدن حرف حق ندارنداحمق ونادان هستند و لیافت ندارند ومردم ایران هر جه می کشند از بی خردی و حماقت آنهاست (285376)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۹:۱۶
خداوند بزرگ پدر بزرگوارتان را رحمت کندوبه شما بصیرت و بینش مضاعف عطا فرماید الحق و انصاف نمایده واقعی مردم هستید (285380)
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۱۹:۳۵
اصلاح طلبان ما کمی شجاعت مطهری را داشته باشند . از ترس رد صلاحیت و برای کسب قدرت از حقوق اساسی مردم صرفنظر نکنند .اینها در تاریخ وافکار مردم ثبت خواهد شد .تعطیلی مطبوعات آزاد.لغو فیلمها وکنسرتها و...خلاف حقوق اجتماعی مردم است (285390)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۰:۱۲
من ماندم چرا بعضی ها چشم دیدن واقعیت ها را ندارنو به نظرات دیگران منفی میدن،بقول اون یارو که می گفت آب را بریزید همان جایی که ......... (285412)
باغچه بان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۰:۱۳
فوق العاده متین ،مستدل، منطقی،برای وجدانهای پاک وبیدار وبدون تعصبهای خشک گروهی وحزبی ،ولی ایکاش در مقابل اسامی که ذکر کرد نامی از آن دو نماینده نمی کرد .وفهم وشناخت آنها را به مردم وا میگذاشت.آقای مطهری عزیز این نمایندگان که مربی ما نیستند تا ما وشما مثل آنها رفتار کنیم .ولی در مجموع مطالب آقای مطهری دلسوزانه ،صادقانه، شجاعانه واز روی خلوص نیت بود وهیچ وجدان بیداری نمی تواند با آن مخالفت کند . (285413)
عدالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۰:۲۹
درود برروح مطهر شهید مطهری که شاگردخلف امام و چشمه سار زلال مطهر انقلاب بود واینک فرزند برومندش به شهامت و شجاعت ودیانت شهره دارد.،
خدا نگهدارعلی مطهری ،این فریاد رسای مخالف باتحجر و بی مبالاتی در جامعه (285420)
عبدا...از یزد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۱:۰۹
از کوزه همان طراوت که در اوست.صد رحمت به شهید مطهری کاش ما مردم یزد هم چنین نماینده داشتیم (285439)
ارام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۲:۰۵
در هر محفلی که نسبت به احترام به افکار عمومی حساس است وارد می شوم همه از تندتر شدن و خطی تر شدن سیما حرف می زنند. مگر روش قبل جواب داده که اکنون این مسیر غلط را با شتاب بیشتری می پیمایند؟ (285462)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۲:۰۷
در وصف اصولگرایان:
شمارا درستی نمی آورم/که از آن فساد خود پرورم
خداوندتان داغ ذلت نهد /به پیشانی و بهره ای کم دهد
شناسنده ی حق چنان نیستید/که هریک شناسای این باطلید

به امید افشای 170 انتخاب شده ی مجلس نهم (285463)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۲:۳۰
اقای مطهری وظیفه شما قانون گذاریست یا تبرعه فتنه گران








ن (285482)
موحد دانش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۲:۵۷
ای پارسا با معنی نامت فاصله نگیر
فتنه . کدوم فتنه.از دولتی که این همه اختلاس بار آوردومعاونش اختلاس گر بود ببین چه جوری دارن ازهم برائت میجویند.این قوم به خودشون رحم نمی کنن به من وتو رحم کنن.از آدمی که بی قانونی تو سرشتشه و بی قانونیش رو به سروش آسمانی ربط میده از کجا معلوم که به آرای مردم......کمی بیاندیش ای پارسای دور اندیش (285500)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۳:۵۴
سلام ، پسرم پارسا !
اول که (تبرعه) غلط است و صحیح ان (تبرئه میباشد!)
از این نکته های املائی و انشائی که بیشتر مخالفان مطهری و روحانی و... به ان مبتلا هستند،میگذریم، و اما ،نماینده مجلس مطابق با قوانین مدون،حق اظهار نظر در کلیه امور کشور را دارد،و اساسا،مجلس در راس امور است ! این حرف شما از هر گونه، قائده،منطق،خرد و قانون تهی است! خب،چه اصراری هست که حرفی با این مشخصات بزنی؟ هان ؟چه اصراری هست؟ چرا ساکتی؟ بازم که داری بر همان طبل تبرعه ! میکوبی! ان غلط است جانم ! (285531)
علی
United Kingdom
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۲:۵۳
علی جان مطهری ؛ خدا ترا حفظ كند یکی از دلسوزان واقعي مردم و انقلاب واقعا تویی .حرف حق ميزني و حرف حق براي ناحقان تلخ است .به اميد روزي كه ناحقان و زورگویان روزگار" اصلاح" شوند (285499)
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۳:۰۱
حرفهای مطهری منافقانه است باید از اینجور ادمها ترسید و دوری کرد اعمال مطهری هم در اینده نزدیک برای ملت رو می شود او هم مانند رفقایش یعنی موسوی و کروبی رو سیاه خواهد شد . (285505)
محمد
Romania
۱۳۹۳/۱۱/۰۹ ۲۳:۱۸
آقای مطهری درود بر شهامت و شجاعت و صداقت شما که بدون سانسور واقعیت را گفتی، امیدوارم زنده و پاینده باشید (285517)