به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۷ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۹۷۸۳

سخنان رئيس​جمهور در روز عيد فطر

گروه سیاسی: رییس جمهوری با اشاره به حوادث غزه و کشتار بیرحمانه مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست های جنایتکار، گفت: این حوادث جنایت علیه بشریت است و همه نهادها و سازمانهای بین المللی که از انسانیت و حقوق بشر دم می زنند باید فضا و محاکم را برای محاکمه جنایتکاران آماده کنند.
سخنان رئيس​جمهور در روز عيد فطر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در جریان دیدار مسوولان ، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از اقشار مختلف مردم به مناسبت عید سعید فطر با مقام معظم رهبری ، در سخنانی افزود : متاسفانه در این منطقه و در دنیای اسلام با دو غده چرکین مواجه ایم. غده ای که همواره موجب آزار فلسطینیان و مسلمانان شده است و این روزها سرباز کرده و سرزمین زیتون را به خاک و خون کشیده است. رییس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد : غده چرکین دیگری که موجب آزار مسلمانان در این روزها شده است حرکتی است که به نام اسلام ، دین ، خلافت و امارت آغاز شده است و اقدام به آدم کشی و مسلمان کشی در منطقه می کند و همه تحلیلها نشان می دهد که ریشه هر دو غده از یک نقطه نشات می گیرد.

رییس جمهوری با تاکید براینکه راهی برای حل این معضلات ، جز وحدت دنیای اسلام وجود ندارد ، گفت: کشورهای اسلامی باید اسلام رحمانی و اسلام منادی صلح و عدالت را در جهان تبیین کنند و از جهل و جمود و تعصب فاصله بگیرند. دکتر روحانی خاطر نشان کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان ، راهبرد صلح و عدالت و در دنیای اسلام راهبرد برادری ، وحدت ، اتحاد و حمایت از امت واحده اسلامی بوده است.

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه قدرتهای استکباری همواره تلاش کرده اند که جامعه اسلامی را از اهداف بلندش بازدارند ، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با همه توان و امکانات در پی ایجاد ثبات و امنیت و جلوگیری از کشتار و خونریزی و بازگشت صلح عادلانه به منطقه است و دربرابر کسانی که خواب تضعیف اسلام و مسلمین را دیده اند ایستادگی خواهد کرد تا این آرزوی آنان در گور دفن شود. رییس جمهوری افزود: ملت ما با وحدت ، اتحاد ، برادری و ایستادگی و تحت هدایت مقام معظم رهبری به راه و وظیفه بزرگ و تاریخی خود ادامه خواهد داد و در این مسیر امیدوار و مطمئن است با هوشیاری ، بیداری و وحدت سایر مسلمانان به پیروزی دست خواهد یافت.

روحانی با تاکید بر اینکه روزه داری با دروغ ، تهمت ، افترا ، خشونت و آزار دیگران نمی سازد ، تصریح کرد: روزه داری با سکوت دربرابر جنگ طلبان و جنایتکاران و کسانی که به زنان و کودکان و مردان رحم نمی کنند نمی سازد. نمی توان خود را روزه دار دانست و در غم مسلمین و مشکلات آنها سهیم و شریک نشد ؛ چنین انسان و مسلمانی را پیامبر اکرم روزه دار نمی داند که حتی او را مسلمان نیز نمی خواند.

روحانی در ابتدای این مراسم ضمن تبریک عید سعید فطر به مسلمانان جهان ، ملت بزرگ ایران ، سفرای کشورهای اسلامی و بویژه مقام معظم رهبری، گفت: عید فطر عید بازگشت به فطرت انسانی است و از این حیث بالاترین عید برای مسلمانان است که در سایه صیام و قیام و پیمودن مسیر تقوا به فطرت انسانی که همان توحید است دست یابند. رییس جمهوری با بیان اینکه اسلام دین دنیا و آخرت است و نه طرد و ترک دنیا و نه دنیا پرستی را می پسندد ،گفت: از دیدگاه اسلام دنیا مزرعه آخرت است و این دو نه تنها با هم تضادی ندارند بلکه در تعامل و تکامل اند و به همین دلیل است که اسلام دین اعتدال و مسلمانان امت وسط هستند.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه اگر در ماه رمضان از خوردن و آشامیدن فاصله می گیریم برای آن است که بهتر فقر ، تنگدستی و گرفتاری افراد بی بضاعت را درک کنیم ، گفت: ماه رمضان ، ماه تقوا برای دستیابی به جسم و جان پاک است که در سایه نخوردن و نیاشامیدن و فاصله گرفتن از دروغ و ریا ایجاد می شود. ماه رمضان می خواهد میان امیال شخصی و آمال اجتماعی و وظایف و رسالتهای انسان در جامعه تعادل ایجاد کند؛ این اعتدال وتعادل همان مسیری است که دین مبین اسلام برای اخلاق فردی و جمعی توصیه می کند.