به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۱۵ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۴۴۱۹۳
ماجراي ساخت و ساز 240 خانه شناور سد کرج!

روحانی خانه روی آب چه کسانی را خراب کرد؟

گروه سياسی: سخنان رئیس جمهوری در دیدار با کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست شاید یکی از جنجالی‌ترین سخنرانی‌های باشد که او تاکنون انجام داده است.البته بیشتر رسانه ها به ادامه جدال روحانی با منتقدان درباره دین دولتی و ماجرای معروف به «راه بهشت» توجه کردند در حالی که روحانی سخنان قابل توجه دیگری هم گفت.
روحانی خانه روی آب چه کسانی را خراب کرد؟
به گزارش سايت تدبير، آن چه در سخنان روز شنبه حسن روحانی کمتر مورد توجه قرار گرفت موضوع ساخت و ساز 240 خانه شناور روی سد کرج بود. او گفت: «روی دریاچه سد کرج خانه‌های شناور ساخته‌اند و زندگی می‌کنند و حدود 240 خانه شناور روی دریاچه سد کرج ساخته شده بود که من نمی‌گویم که متعلق به چه کسانی بود اما همه را جمع کردیم و در آن زمان به عنوان شورای عالی امنیت ملی وارد عمل شدیم و همه رستوران‌های لبه دریاچه را تخریب کردیم و خانه‌های روی دریاچه را جمع کردیم و به خاطر دارم که در آن روزها تلفن دفترم زنگ می خورد که چرا این اقدامات انجام می‌شود اما بعد از اینکه یکسال خون دل خوردیم همه آنها را از بین بردیم.»

اما سوال اینجاست که این افراد چه کسانی بودند که با از بین بردن خانه‌های غیر قانونی شان بر روی سد کرج، عده‌ای به حمایت از آنان برآمدند و به شورای عالی امنیت ملی فشار می‌آوردند و مدام به تلفن های شورای عالی امنیت ملی زنگ می زدند. دانه‌درشت‌هایی که همان زمان که مردم محلی این خانه های روی آب را می دیدند از نفوذ افراد صاحب این خانه ها صحبت می کردند و اینکه چگونه امکان ساخت وساز های اینچنینی را کسب کردند. به اعتقاد بسیاری بدون وابستگی به افراد خاص امکان چنین ساخت‌وسازهایی را نداشتند.

ماجرای این 240 خانه روی آب سد کرج را هنوز برخی نمایندگان عضو کمیسیون اصل 90 مجلس هفتم و هشتم به یاد دارند.آنان می گویند این خانه ها متعلق به افرادی بود که رابطه های ویژه ای با افراد ویژه داشتند. علی بنایی سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس هفتم که در دوره نمایندگی اش در جریان پرونده ساخت 240 خانه شناور بر سد کرج بوده است از گستردگی ابعاد پرونده ساخت‌ و سازهای غیرقانونی در سد کرج خبر می دهد و می‌گوید: «آنقدر سطح پرونده و افرادی که در ماجرای خانه های ساخته شده بر سد کرج دست داشتند بالا بود که زور شورای امنیت کشور به آنان نرسید و سرانجام شورای عالی امنیت ملی به این پرونده ورود پیدا کند.»

او می گوید:« متخلفان اصلی این پرونده تعداد زیادی از دانه درشت‌ها بودند،به همین دلیل ما به سختی به نتیجه رسیدیم و شورای عالی امنیت ملی نیز وارد این ماجرا شد.یادم هست وقتی این خانه ها تخریب می شد فشار شدیدی از طرف این دانه درشت ها وارد شد تا جلوی تخریب خانه ها را بگیرند. » نماینده قم در مجلس هفتم و هشتم تاکید دارد که «پیگیری‌های آقای روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی وقت سبب شد تا پرونده ساخت و سازها به نتیجه برسد و خانه های ساخته شده تخریب شود و خانه جدیدی بر روی اب سد کرج ساخته نشود.البته در ابتدا اقایان دانه درشت ها فقط پدیرفتند که خانه جدیدی ساخته نشود اما در نهایت شورای عالی امنیت
مگر می شود دانه درشت نبود و بر سد کرج درست بیخ گوش پایتخت خانه شناور ساخت؟
ملی به دستور آقای روحانی خانه های ساخته شده را هم تخریب کرد.این خانه ها بدون هیچ گونه مجوزی و با تصرف اموال عمومی ساخته شده بود.»

سخنگوی کمیسیون اصل 90 در مجلس هفتم در پاسخ به این سوال که چه سازندگان و صاحبان این خانه چه کسانی بودند می گوید: «از من نخواهید اسامی صاحبان این خانه ها را بگویم. وقتی آقای روحانی نام آنان را نمی برد پس نمی شود نام این افراد را فاش کرد اما همین قدر بدانید که دانه درشت بودند و اگر شورای عالی امنیت ملی زیر سایه حمایت مقام معظم رهبری به این موضوع ورود پیدا نمی کرد الان این 240 خانه شناور روی آب عددش به چند هزار رسیده بود.کم از این دانه درشتی ها در زمان دولت نهم و دهم اتفاق نیفتاده است.»

عوض حیدرپورشهرضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم و نهم نیز ماجرای خانه های شنارو ساخته شده بر سد کرج را به خاطر دارد. او در این رابطه می‌گوید: «بعد از انقلاب بسیاری فرصت را غنیمت شمردند و در اطراف سد کرج و لتیان شروع به ساخت و ساز کردند. همان زمان بود که بر اساس گزارش‌هایی که به دستگاه قضایی شد و همینطور دستور رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی به این موضوع ورود کرد و این پرونده را به نتیجه رساند.»

او می گوید: «پس از آنکه شورای عالی امنیت ملی به خوبی توانست با زمین‌خواران و کسانی که آب شرب مردم تهران را آلوده می‌کنند مبارزه کند، امور مربوط به حاشیه سد کرج به دلیل اهمیت امنیتی این سد به شورای عالی امنیت ملی واگذار و از همان قرار شد بدون اجازه شورای عالی امنیت ملی مجوزی برای فعالیت افراد در حاشیه سد صادر نشود.اما عده ای با نفوذ ویزه ای که داشتند بدون توجه به خطری که برای آب شرب مردم ایجاد می کردند شروع کردند به ساخت و ساز. آنان خیالشان از اینکه برخوردی صورت نمی گیرد راحت بود اما در نهایت شورای عالی امنیت ملی موضوع را جمع کرد.»

نماینده شهرضا در مجلس نهم با توضیح اینکه یک فرد عادی بدون هیچ پشتوانه‌ای نمی تواند روی سد کرج خانه شناور بساز مگر اینکه وابسته به یکی از دستگاه‌ها باشد می‌گوید: «مگر می شود دانه درشت نبود و بر سد کرج درست بیخ گوش پایتخت خانه شناور ساخت، آن هم در منطقه ای که از اثر زیست محیطی این خانه ها زندگی مردم عادی را به خطر می اندازد. خوشبختانه پس از اقدام به موقع شورای عالی امنیت ملی در همان زمان، ساخت و ساز غیرقانونی در حاشیه سدها دیده نمی‌شود اگر هم باشد، به موقع با آنها برخورد می‌شود.»

حرف های سیاسی-محیط زیستی حسن ورحانی شاید گام نخست او برای مواجهه با روی دیگر تخلف های رخ داده در کشور باشد. روحانی پیش از این اولویت خود را برای برخورد با مفسدان اقتصادی و کسانی گذاشت که به گفته او "به نام تحریم ها جیب ملت را می زدند."بخش دیگری از تمرکز دولت او برای بازگرداندن 820 هزار میلیارد ریال معوقات بانکی است که با ارسال فهرست 575 بدهکار بزرگ بانکی کلید خورده است.

عجب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۵ ۱۹:۵۹
ماكه توساخت خونه خودمون روزمين مونديم اينا روابم خونه ميسازند با تخريب خونه مردم براشون اهميتي نداره اب شرب مردم الوده بشه براشون اهميتي نداره كه اين كشورازبين بره چون اونا همشون تابعيت كشوراي ديگه را دارند ايران نشد زندگي ميرن بهترين جاي دنيا پولشو دارند و گورباباي مردم كه بعداز اونا ميخان تواين ملك زندگي كنند ،افسوس كه كنام پلنگان و شيران شد (233638)
۱۳۹۳/۰۳/۱۵ ۲۰:۱۴
قابل توجه دلواپسان گرامی!!!
این دولت پاک مهرورز عدالت پرور! چه خدمات ویژه ای که نداشته! (233640)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۶ ۰۰:۵۹
به غیر دانه درشت بودن تازه فکر کنم صدای بعضی هاشون رسا هم بوده باشه... (233678)
حامی روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۵ ۲۰:۳۷
فقط روحانی (233646)
اميد222
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۵ ۲۰:۵۵
منتظريم (233649)
حااااااااامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۵ ۲۱:۰۸
به نطر من خانه جپهه پایداریییییییییی (233650)
۱۳۹۳/۰۳/۱۵ ۲۱:۴۱
چرا نام متخلفان را افشا نمکنند تا کی باید صاحبان اصلی این انقلاب نامحرم بمانند (233653)
مهرناز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۵ ۲۲:۰۴
اینا همه اش به یمن وجود پاکترین! دولت مهرگستر و عدالت پرور بوده .... نگرانی حضرات نگران واقعا قابل درکه باید بهشون حق داد ! (233656)
ساميار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۵ ۲۲:۳۲
دولت روحانی درمقام عمل به رويارويی با دانه درشت ها برخواسته و دليل فشارهای روزافزون بر دولت هم ،همين است.اما روحانی ياعلی گفته،پس علی (ع)هم پشتيبانش است و به اميدخدا اين دولت به سر منزل مقصود خواهد رسيد. (233659)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۵ ۲۳:۱۹
خانه "دلواپسان" را خراب کرد (233663)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۵ ۲۳:۴۰
این افراد با نفوذ بسیار زیاد توانستند روی آب خانه بسازند و نگران این هم نباشند که آب آشامیدنی مردم از همین آب است که فضولات خانه های آقایان وارد آن میشود. لابد روی پیشانی آقایان جای مهر هم وجود دارد و نگران بهشت رفتن همین مردم هم هستند. (233665)
سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۵ ۲۳:۴۴
ببخشید آقایان کمیسیون! این داستان دانه درشت و دانه ریز چیست؟منظور چه کسانی هستند؟یک تعریفی چیزی ارائه بدهید.جانمان به لبمان آمد.یادم هست که پیام دانشجو اول بار این موضوع را مطرح کرد و مرحوم آقای مشکینی هم در یکی از خطبه ها مفصل توضیح داد.اما کسی تا به امروز تعریفی از دانه درشت ارائه نکرده است.کسی پیشگام شود برای رضای خدا. (233668)
مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۶ ۰۰:۲۱
برای ریشه کن کردن فساد وتبعیض انقلاب شد سخرانی امام خطاب به شاه یادم آمد که کیگفت به داد مردم فقیر برسید درقصرها بریز و بپاش نکنید اما حالا عده ای منتسب به مسئولین همین انقلاب روی منابع آب مردم خانه های خوشگذرانی میسازند !!!راستش از این کشور نا امید شدم میترسم کشور دست همون عده عوام فریب بیافته ونابود بشه (233674)
اسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۶ ۰۰:۲۳
اسم بیارید اسم به خدا به اسلام وکشور ومردم خدمت کردید (233675)
parivash
Germany
۱۳۹۳/۰۳/۱۶ ۰۰:۴۹
اقا زاده ، یقه سفید ، دانه درشت ابرویشان حفظ می شود ، یک جوانی را بخاطر خلافی در محله اش افتابه بر گردن میچرخانند و شلاق میزنند اینست عدالت حاکم در جامعه ما (233676)
سعید
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۳/۱۶ ۰۱:۰۹
اطمینان دارم که آقای دکتر روحانی به درستی به اینگونه امور خداپسندانه ادامه خواهند داد .و آرزویم آنستکه هرگز مرعوب هیچ بنده یی به غیر از پروردگار لا یزال نگردند . و به همان اندازه ایمان دارم اگر ایشان در هشت سال با همین اراده آهنین و خداپسندانه چشم دانه درشت ها را کور کنند هنوز دانه درشت ها تا بی نهایت به مردم این مملکت بدهکارند و مدیون این مردم مظلوم باخواهند ماند (233679)
تا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۶ ۰۱:۴۷
ای خونشون خراب بشه این خونه روی آبیا. (233681)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۶ ۰۱:۴۹
هر کس که با فساد و رانت خواری مبارزه کرده یه جوری سربه نیست شده مثل امیر کبیر و مصدق . روحانی دوستت داریم (233682)
دكتر نيك
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۶ ۰۱:۵۸
چند روز ديگر سال روز انتخاب روحاني است بر همه ملت مبارك باشد. اميد داريم با حمايت مردم دست مفسدين اقتصادي و تمامي كساني كه با ويژه خواري حق و حقوق مردم را به يغما برده اند قطع نمايد. روحاني حمايتت ميكنيم. (233686)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۶ ۰۱:۵۹
خوب مشخص کیان میگه بدون مجوز .همین دلواپسان گرامی بی مجوز همایش وراهپیمای .بدون مجوز تجمع واخلال درسخنرانی وتوزیع شب نامه بازم بشمرم....ووو (233687)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۶ ۰۲:۰۴
عجب چرا اقای مصباح ورسای و بعضی ازامام جمعه محترم نگران نشدن وتذکری داده نشد ...لابد این طرفی بودن (233688)
صارمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۶ ۰۷:۴۴
سخنگوی اصل 90 اخر سر موضوع را ربط می دهد به احمدی نزاد !!!!! چه ربطی دارد؟ قضیه ساخت وساز بر می گردد به اوایل دهه هفتاد وبر خورد با انها زمان خاتمی صورت گرفت این وسط احمدی نژاد چه کاره است ؟؟ (233695)
توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۱۶ ۰۷:۴۷
نفرین خدا بر رانت خواران و کسانی که دین را برای دنیا می خواهند (233696)