به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۶ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۳۳۵۷۳

ولایتی: ایران احتیاج به اجازه کسي ندارد

گروه سياسي:​ مشاور مقام معظم رهبری گفت: ایران برای دفاع از خود به موشک‌هایی که اثر بازدارندگی در برابر کشورهایی که چشم طمع به آن دوخته‌اند، نیاز دارد، ولی هیچ‌گاه امنیت سایر کشورها را تهدید نمی‌کند.
ولایتی: ایران احتیاج به اجازه کسي ندارد
علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با تحولات اخیر اوکراین و احتمال تاثیرپذیرفتن این مناقشات از وقایع منطقه و شمال آفریقا خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم یکی از عواملی که در تسریع اغتشاشات اوکراین که توسط برخی کشورهای غربی مشخصا آمریکایی‌ها رخ داد، بحث شکست آمریکایی‌ها در مذاکرات ژنو 2 در رابطه با سوریه بوده است. وی افزود: این کشورها و در راس آنها آمریکا پس از شکست‌های خود خواستند به روسیه فشار بیاورند. با توجه به اینکه روسیه موضع خود را از آمریکا در رابطه با سوریه جدا کرده است، یکی از انگیزه‌های آنها برای اغتشاش در اوکراین همین امر بود.

ولایتی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در رابطه با تاکید آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی بر پررنگ جلوه دادن بخش نظامی و موشکی ایران گفت: آنها بیش از ظرفیت‌شان صحبت می‌کنند و توقعات بی‌جایی دارند زیرا ایران برای دفاع از خود، به این موشک‌ها نیاز دارد و قصد تعرض به هیچ کشوری را ندارد. مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه موشک‌های ایران اثر بازدارندگی دارند، تاکید کرد: کشورها و طرف‌هایی که به ایران چشم طمع دارند، بدانند که ایران در مقابل هرگونه تعدی از سوی هرکس که باشد، ساکت نخواهد نشست و برای دفاع از خود احتیاج به اجازه سایر کشورها ندارد، به همین دلیل کشورها و افرادی که بر بحث موشکی و نظامی ایران بحث می‌کنند، می‌خواهند ایران را بی‌دفاع و ظریف ببینند و تمام حرکت‌شان هم در همین راستا است ولی ایران به هیچ‌وجه به آنها اعتنایی نخواهد کرد.
مرجع : ايسنا