به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۱۲ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۱۲۲۳۳
مسئول کمیته جوانان ستاد ما را بازداشت کرده‌اند

توضیح ستادروحانی درباره‌اتفاقات حسينيه‌جماران

گروه سياسي: رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی درباره حواشی مراسم ديشب حسينيه جماران این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با جوانان ستاد انتخاباتیش و بازداشت برخی از این افراد توضیحاتی ارائه کرد.
توضیح ستادروحانی درباره‌اتفاقات حسينيه‌جماران
محمدرضا نعمت زاده در نشستی با خبرنگاران که عصر امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، درباره اتفاقات روز گذشته نشست حسن روحانی در جماران اظهار کرد: دیروز برنامه خوبی برگزار شد البته چند نفر شعارهایی دادند و همکاران ما نیز آنها را به خودداری از شعارها دعوت کرده بودند که برخی از آنان به این موضوع توجهی نشان ندادند. ظاهرا بعد از اتمام سخنان آقای روحانی تعدادی از افراد حاضر در این نشست از جمله مسئول کمیته جوانان ستاد ما را بازداشت کرده اند. وی با بیان اینکه اقدامات لازم در این خصوص از سوی ستاد انتخاباتی آقای روحانی صورت گرفته است، افزود: حتی برخی از افراد حاضر در این نشست را در خیابان ها و پس از متفرق شدن بازداشت کرده اند اقدامات لازم از سوی ستاد در این باره انجام شده است و البته در بیانیه ای تاکید کردیم که این موضوعات به نفع هیچ کس نیست.

نعمت زاده در بخش دیگری از نشست خود با بیان اینکه بسیار مهم است که در انتخابات پیش رو انتخابی اصلح صورت بگیرد، گفت: البته این موضوع بسیار سخت است چون تعداد کاندیداها زیاد است بنده توسط چند کاندیدا برای همکاری دعوت شده بودم اما به دلایلی آقای روحانی را انتخاب کردم. با انتخابی که برای همه کاندیداهای حاضر در عرصه قائلم توانایی حجت الاسلام روحانی را نسبت به دیگران برای اداره کشور بیشتر می دانم.

وی با بیان اینکه کار ستاد انتخاباتی حسن روحانی قبل از آغاز سال جاری شروع شده است، ادامه داد: در تمام استان ها ستادهای ما دایر شده است و سعی می کنیم در شهرستان هایی هم که ستاد فعال نداریم هرچه زودتر اقدام به راه اندازی ستاد کنیم البته برخی از استان ها از ما گله می کنند که چرا مابقی کاندیداها پوستر و اقلام تبلیغاتی دارند و ما نداریم که هم اکنون در حال تهیه و ارسال این اقلام به ستادها هستیم. رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه منظور آقای روحانی از اینکه گفته است "سربسته بگویم انتخابات سال ۹۲ مثل انتخابات سال ۸۸ نخواهد شد" چیست؟ گفت: ما باید با رعایت قانون و نظم و انضباط کار انتخابات را پیش ببریم تا مشکلی برای مردم پیش نیاید البته چون آقای روحانی سربسته گفته من هم موضوع را سربسته گفتم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ستاد آقای روحانی پیشنهادی برای بهتر برگزار شدن مناظره ها ارایه کره است یا خیر، اضافه کرد: همه کاندیداهای حاضر در مناظره ها نسبت به رویه این برنامه اعتراض داشتند حتی نمایندگان مجلس هم اعتراض خود را به این موضوع اعلام کردند و ما هم متعاقباً اعتراض خود را اعلام نمودیم. در ستاد انتخاباتی آقای روحانی طرح هایی برای شیوه و چگونگی مناظره آماده شده است و شاید بهتر این است که نمایندگان کاندیداها بنشینند و طرحی را برای مناظره ارایه دهند.

نعمت زاده تاکید کرد که مناظره یعنی کاندیداها به صورت دو به دوی روبروی یکدیگر بنشینند و مباحث را بحث و بررسی کنند. این برنامه ای که با عنوان مناظره انجام شد بیشتر نظرخواهی بود. آن عکس هایی هم که نشان داده شد واقعاً مربوط به دوره دبستان بود. البته بنده پرس و جو کردم و متوجه شدم که این نوع مناظره در احزاب آمریکا آن هم در رده ای پایین صورت می گیرد. رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در پاسخ به این سئوال که آیا بعد از برگزاری مناظره ها نظرسنجی از سوی ستاد به منظور مشخص شدن رشد یا کاهش آرای آقای روحانی صورت گرفته است یا خیر، گفـت: بله بر اساس آن چه به ما منتقل شده است از دو گروه ۱۵ و چهل و چند هزار نفره نظرخواهی هایی صورت گرفته که آقای روحانی در رده اول و بعد از آن افرادی نظیر آقای قالیباف قرار گرفته اند. البته این نوع نظرسنجی ها چون معمولاً به صورت مجازی صورت می گیرد زیاد قابل اتکاء نیستند.

وی در پاسخ به این سوال که بحث ائتلاف بین آقایان روحانی و عارف به کجا رسیده است و این موضوع از سوی چه کسانی دنبال می شود، یادآور شد: آنهایی که علاقه مند هستند یکی از این دو نفر پیروز شوند خواهان کناره گیری یک نفر از آنها به نفع دیگری هستند. البته تصمیم درباره این موضوع با خود این افراد است. بنده اعتقاد دارم که محقق شدن این امر به نفع خط اعتدال و اصلاح طلبان میانه رو است اما تا جایی که اطلاع دارم نشست مشترکی به صورت جدی تا کنن بین این دو نفر برگزار نشده است.

نعمت زاده در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آقای عارف اعلام کرده که روحانی اصلاح طلب نیست، با این شرایط آیا آقای روحانی خود را اصلاح طلب می داند یا نه، خاطرنشان کرد: درباره بحث اعتدال و اصلاح طلبی آقای روحانی همواره اعلام کرده است در خط اعتدال و میانه روی قرار دارد. ما نمی توانیم یک خط مشخصی ترسیم کنیم و بگوییم این بخش اصلاح طلب و این بخش اصولگرا هستند هدف روحانی حاکمیت اعتدال و جلوگیری از افراط و تفریط است چرا که او یک اصلاح طلب محض نیست. البته حرف اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل را می توان از زبان روحانی شنید.

رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در پاسخ به این سوال که برخلاف سخنان آقای روحانی مبنی بر اینکه بحث تعلیق با هماهنگی مقامات ارشد نظام صورت گرفته اما در کتاب هسته ای ایشان چیز دیگری نوشته شده است، گفت: در کتاب آقای روحانی موضوع دیگری نوشته نشده است چون هم در این کتاب و هم در سخنان او تاکید شده است تصمیمات کلیدی همواره بر محور اجماع اتخاذ شده است که اگر این چنین نبود شرایط کشور مثل شرایط امروز بود که هر قوه حرف خودش را می زد. اگر درباره مباحث مهم کشور اجماع شود امروز که هر کسی حرف خودش را بزند پیش نمی آید ضمن اینکه بحث انرژی اتمی این گونه نیست که مثلاً آقای دکتر جلیلی برود و خودش تصمیم بگیرد بلکه باید با اتفاق نظر تصمیمات را اتخاذ کند.

نعمت‌زاده در پاسخ به سوالی درباره انتشار عکسی درفضای مجازی که فردی را در حال بوسیدن دست حسن روحانی نشان می‌داد گفت: متاسفانه این عکس را دیدم. زمانی‌که ازدحام زیادی ازخبرنگاران بود، آقایی رسید که هیچ کس او را نمی‌شناخت و دست آقای روحانی را بوسید در حالیکه بنده این کار را زشت می‌دانی. پدرم همواره توصیه می‌کرد که حتی دست بزرگان دین را نبوسم و حتی زمانی‌که خدمت مقام معظم رهبری رسیدم، صورتشان را بوسیدم. البته یک بار دست امام را بوسیدم، چرا که آن زمان از خود بی خود شده بودم. وی تاکید کرد: شاید این فرد از شدت علاقه دست آقای روحانی را بوسیده، اما عضو ستاد یا خبرنگار نبود و هرچه خواستم بدوم و او را بگیرم نشد.

ياسين
۱۳۹۲/۰۳/۱۲ ۱۷:۵۱
مطمئن باشيد نميزارن اصلاح طلبي راي بياره !!! بازم بگين اجماع اجماع ! (63428)
شورا
۱۳۹۲/۰۳/۱۲ ۲۳:۵۲
تا وقتی به هم بگردین اجماع کنید باید به فکر 4سال بعدی باشید (63711)
حمید
۱۳۹۲/۰۳/۱۲ ۲۰:۰۵
با سلام خدمت دوستان اصلاح طلب عزیز.
لطفا در نظرسنجی محبوبیت کاندیداها شرکت کنید:
http://entekhabeshoma.ir/ (63587)
حمید
۱۳۹۲/۰۳/۱۲ ۲۱:۳۶
آقایان روحانی و عارف نگذارید اختلاف و

غرور دوباره جریان اصلاحات را زمین بزند


اگر ائتلاف نکنید خواهید باخت و اصلاحات برای همیشه به خاطرات خواهد پیوست

خطر را احساس کنید

تصور کنید خدای نکرده قالیباف یا امثال

جلیلی رئیس جمهور شوند

خطر را احساس کنید وقت فروتنی و

مشارکت است و نه خودرایی و غرور (63645)