به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۸۱۱۵۶
می​گویند تحریم​ها به نفع ماست، پدر مردم را درآورده، چطور به نفع ماست؟

هاشمی: تحریم در حال پوساندن استخوان طبقه مزد بگیر است

گروه سیاسی: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هرچند که تحریم در زندگی عده ای اثر ندارد ولی استخوان طبقه مزد بگیر کشور را که اکثریت هستند، می پوساند. زندگی برای آنها سخت شده چاره ای هم ندارند باید صبر کنند.
هاشمی: تحریم در حال پوساندن استخوان طبقه مزد بگیر است
هاشمی رفسنجانی روز سه شنبه در مرکز دایره المعارف اسلامی و در مراسم رونمایی مجموعه تاریخ جامع ایران از برخی اظهارنظر ها درباره بی تاثیر بودن تحریم ها انتقاد کرد و گفت: اینها حرف های عده ای است که در سراسر کشور تریبون دارند.

** نباید از مذاکره بترسیم
هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: در حال حاضر چطور آقایانی پیدا می شوند که تعامل با دنیا را ذلت حساب می کنند؟ چه ذلتی؟ هر جایی علم و فن نیاز بود باید به دنبال آن رفت؛ هر جا لازم بود باید آموزش دهیم و ارتباط برقرار کنیم.وی اضافه کرد: متاسفانه آن تمدنی که امام (ره) می خواستند با این انقلاب ایجاد کنند الان دچار انحرافی شده که ما باید به نحوی البته نه با دعوا و خشونت بلکه با استدلال و حرف آن را درست کنیم تا این فضا را در ایران به وجود آوریم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ایران ما از هیچ حرف، مشاجره و مذاکره ای نباید بترسد؛ ما حرف حسابی و منطق داریم . باید پشت حرف مان بایستیم اگر هم ناحق می گوییم از کسی که مذاکره کرده بپرسیم آیا حرف ما ناحق است؟ آن وقت راهمان را عوض کنیم.هاشمی رفسنجانی افزود: این حالاتی که انسداد درست می کنند شبیه انسداد اجتهادی است که اهل سنت برای خود درست کرده اند و اخیرا پشیمان شده اند . این متناسب با مکتب اهل بیت (ع) نیست .ما باید راه ها را باز کنیم.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) می فرمایند اگر یکی از مشرکین خواست بیاید کلام خدا را بشنود اجازه دهید بعد او را به جایی که می خواهد برود برسانید. مذاکره اینگونه است.رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: در زمان جاهلیت پیامبرش می فرماید اگر علم در ثریا باشد فارس ها آن را بیرون می کشند اما برخی باز حرف های عجیبی می زنند که ما خودمان هستیم و تحریم ها به نفع ما است. تحریم ها پدر مردم را درآورده چطور به نفع ما است؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به سخنان روحانی مبنی بر اینکه گفته اند عده ای از جیب مردم خبر نداشته اند والا هر چیزی نمی گفتند ، گفت: عده ای تحریم در زندگی شان اثر ندارد؛ خب اما در کارهایشان اثر می گذارد. هاشمی گفت: دکتر روحانی تعبیری کرده اند که شما اگر از جیب مردم خبر داشتید هر چیزی نمی گفتید.وی اضافه کرد: عده ای تحریم و غیرتحریم در زندگی شان اثر ندارد خب در کارهایشان اثر می گذارد؛ اما تحریم استخوان طبقه مزد بگیر کشور را که اکثریت کشور هستند می پوساند و زندگی ها سخت شده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: به علاوه شاهدیم خیلی کارهای مهم ما خوابیده است. در برنامه های مصوب، طرح های بسیار بزرگی داریم که ناقص مانده است. دلیل شرعی ندارد که نتوانیم صحبت کنیم؛ این حرف های ملت ایران نیست .حرف های عده معدودی است که متاسفانه در سراسر کشور تریبون و قدرت پشت سرشان است.هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: این عده معدود زور و تریبون دارند و حرف هایی هم می زنند اما انسان های فرهیخته و دانشمند مقداری ملاحظه می کنند و محافظه کاری دارند.

وی در این مراسم همچنین به بیان پیشرفت های علمی دانشمندان ایران اسلامی از ابتدای اسلام و پس از آن پرداخت و گفت: فارغ التحصیلانی داریم که صد ها هزار نفرشان منشا کارهای بزرگی هستند و قابل احترام می باشند که آثار زیادی نیز دارند.رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در حال حاضر در بسیاری از رشته های تحصیلی پیشرفت را شاهد هستیم و کنکور از برخی رشته ها برداشته شده است. دانشمندان و سرمایه های بزرگی داریم و باید از اینان درست استفاده کنیم. لازم است آن روح ترقی و تمدن به همراه رسیدن به خدا را پیدا کنیم و انسان متفکر و عاقل در این راه حرکت کند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه باید دست از شعارهای کم محتوا برداریم گفت: این حرف هایی که جلوی پیشرفت و ترقی را می گیرد نباید زده شود؛ زمان پیغمبر هم ایشان بر فارس ها اهتمام و تاکید داشتند.
مرجع : ایرنا

علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۴:۱۶
از زماني که جايگاه و شخصيت اين بزرگوار را تضعيف کردند و مسئولين به نظرياتش کم توجه شدند، نظام ما بسيار ضرر کرد. (308869)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۶:۵۱
ایت ا... هاشمی نماد اعتدال دوستت دارم (309013)
مردم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۴:۲۶
مصاحبه های هدفمند صداوسیما نظر مردم ایران نیست ،مردم رو آزاد بگذارید تا حرف بزنند و رای دهند (308872)
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۹:۴۴
امثال هاشمی و رهبر اصلاحات باتوجه به اینکه همیشه افراد متمولی بودند و بیشتر پستهای کشور را هم تجربه داشته و کمبودی حس نمی کنند و الان هم سنشان بالاست بعید است حرفی برای منافع فردی بزند و هر چه میگویند از سر دلسوز ی برای مملکت است ، به قول معروف چیزی را که امثال انها در خشت می بینند ، افراد مخالفشان حتی در آینه هم نمی بینند و 50 سال دیگر شاید متوجه درستی حرف اینها شوند (308933)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۰:۴۷
عجب تحلیل سنگینی ! (308996)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۰:۵۴
و اضافه میکنم مهدی هاشمی چون متموّل بوده کلّاً بعیده که حرفی رو بخاطر منافع شخصی بزنه ! اصلاً این چیزها تو مرامش نیست ! هر چه هست از سر دلسوزی و رضایت خداست ! (308999)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۱:۱۸
آقای واقع بینِ زرنگ میخوای بهت بگم واقعیّت واقعی چیه؟ واقعیّت اینه که الآن که اصلاح طلبانِ تمامیّت خواه منزوی شده اند و در قدرت نیستند،امثال هاشمی و مطهّری که روزگاری أَخ بوده اند حالا برایشان شده بَه!چون فعلاً منفعتشان اینگونه ایجاب میکند! فکر نکنید زرنگید برادر جان!قسم میخورم اگر روزگاری اصلاح طلبان در رأس قدرت قرار بگیرند،مطهّری که هیچ،از رفسنجانی و رهبری و انقلاب و هر کس و هر چیز غیر خودشان مثل آب خوردن عبور خواهند کرد!بروید دست از نیرنگ و سیاه بازی بردارید! (309001)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۰:۴۱
کنفرانس های خبری رئیس جمهور چطور ؟! احیاناً هدفمند نیست ؟! آیا دولت راستگویان واقعاً راست میگوید که انتقاد پذیر است ؟! (308993)
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۴:۵۳
زنده باد هاشمی زنده باد روحانی زنده باد اصلاحات
مرگ بر جهالت مرگ بر کج اندیشی مرگ بر زورگو وجاهل (308875)
هادی
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۹:۲۶
شما قائل به اجتماع نقیضین هستی؟
زنده باد و مرگ بر با هم یکجا جمع نمیشوند ها !!!! (308932)
علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۴:۵۵
.....
کنسرت ها لغو می شود!!!!
ورود زنان به ورزشگاه ها ممنوع می شود!!!!!
فضای امنیتی همچنان پا برجاست!!!!!!
هر سخنرانی بخواهند انجام می دهند و آنگا سخنرانی مطهری و زیبا کلام و...را لغو می کنند!!!!!
شورای نگهبان همراه اقلیت تندرو است!!!!
سعیدی ها خود را اصولگرا می داند و خیال مهندسی انتخابات مجلسین را دارند!!!!!


عجب زمانه ای است زمانه ما در ایران که گروهی اقلیت بر گروه اکثریت بی دفاع فرمان می رانند!!!!!! (308876)
aiv,kn
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۴:۵۸
تحریم ها کمر مردم رو شکسته،شعارهای الکی هسته ای شکم مردم رو سیر نمیکنه (308878)
منت ماهان
United States
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۰۰
جناب شیخ خود کرده را تدبیر چه باید....؟ (308880)
عمار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۴۵
اختلاس و رانت خواری و ارتشائ چه؟ (308888)
علی از ش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۵:۵۲
امروزچشم امید مردم به ایت ا...هاشمی هست که بتواند بامتحد کردن گروه های سیاسی معتدل راه را بر افراطی هاببندد و جلوی انحرافات را بگیرد (308889)
ننننننننننننننن
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۱۰
کو گوش شنوا (308894)
شعار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۲۰
اگر تحریمها اینقدر بی اثر است و شعار نیست ،چرا پای به مذاکرات گذاشتیم ،تمام امور را به دست مجلس و ائمه جمعه میدادند، تا مشکلات مملکت را حل و دولت هم بکار خودش برسد.. حال که به نقطه حساس رسیدیم هم دیر نشده ،،آنهای که مذاکره کنندگان را خائن مینامند خودشان آستین بالا بزنند تا ملت ببینیند که آنها چند مرده حلاجند. (308895)
صمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۳۴
نسبتا شفاف حرف زده اید . از این هم بهتر میتوانید نسبت به مشکلات و مصادیق آن با توجه به اشرافیتی که دارید اظهار نظر کرده و در ضمن در جایگاهی هستید که مصلحت کشور و انقلاب را همراه عداه ای دیگر در دست دارید و اصولا در مقطعی که در آن هستیم انتظار مردم استخوان پوسیده و پدر ش در آمده از شماها بیشتر است . (308899)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۴۵
هاشمی حرف دل طبقه متوسط و ضعیف جامعه را بیان کرد. درود بر این مرد بزرگ. (308900)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۴۹
درود برهاشمی مستند تاریخ انقلاب (308902)
محمود
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۴۹
مگر پیامبر سفرا خودش رو نفرستاد به بلاد کفر بجای این حرفا که در جامعه ما فساد تا خرخره به تما م ادارات رخنه کرده ادرس کج به مردم ندید (308903)
مدني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۴۹
خدانكهدارت (308904)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۵۰
هاشمی مرد حق
هاشمی تاوان نگهداری وصیانت از انقلاب وایران را میدهد. (308905)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۵۴
شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل
کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها (308906)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۶:۵۹
اکثریت ملت ایران شما را بخاطر شجاعت در گرفتار وکردار و دلسوزی از سر صدق و سودای سربلندی ملک و ملت می ستایند. (308910)
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۴۶
افرین.صحیح گفتی (308921)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۷:۵۹
مرسی که حرف مردم رو زدی .درود بر تو مرد بزرگ (308913)
هاله نور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۰۹
میراث دولت احمدی نژاده (308917)
جیگر
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۸:۵۰
تحزیم تصویری رو بگو. از همه تحریمابدتره (308926)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۹:۰۸
احسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسنت. تحريمها براي كاسبان فتنه بسيار سود آور است (308930)
پورامینی از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۱۹:۵۲
امیدواریم و بواقع انتظار نیز داریم رفع ممنوع التصویری وخبری سید عالیقدر نیزبزودی انجام شود (308934)
کیانوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۳:۴۲
اقای پورامینی به رفع حصر چی؟ امیدداری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (308977)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۰:۱۶
تحریم در تمام جنبه ها کارساز بوده و بی کاری جوانان و عدم اشتغال و مخصوصا بی کاری قشر تحصیل کرده مخصوصا با مدرک دکتری در بیشتر رشته ها باعث شده هم هزینه ای که صرف تحصیل این عزیزان شده به هدر رود و هم استفاده لازم که هدف تحصیل این دانشجویان است انجام نگیرد
متاسفانه با دلیلی که برای من روشن نیست هر روز تعداد ضرفیت ها در دانشگاه ها مخصوصا در تحصیلات تکمیلی بیشتر می شود و بر قشر دکتری بیکار افزوده می شود
در دانشگاه هم اساتید جهت گرفتن دانشجوی دکتری و ارشد به جان هم افتاده اند... (308937)
یک ایرانی باشرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۱:۲۴
درود بر سردار سازندگی .خیلی به ایشان ارادت دارم و دوستشان دارم وتا ابد از ایشان حمایت خواهم کرد . (308952)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۱:۵۰
اول بادنیابسازیم بعدبریم دنبال تکنولوژی هسته ای.این فناوری صلح آمیز که به گفته خودشان350میلیارددلارخسارت رودست مملکت گذاشته به چه دردی میخوره.هم می خوایم بادنیابجنگیم وهم پیشرفت کنیم.واقعا عقل قذافی خیلی ازمابیشتربودوقتی دیدداره ضررمی کنه کل تاسیسات هسته ای شوباکشتی فرستادامریکاوخودش ومردمش روازعواقب تحریم هانجات داد. (308957)
محسن
Romania
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۱:۵۷
اونایی که میگویند تحریم اثر ندارد یک تخم مرغ برای مملکت تولید نکرده و یا یک بیل نزد ه اند. فقط حرف زده اند و از بیت المال خورده اند. پدر مردم درآمده است. البته برای مردم آزاده و بدون وابستگی به تشکیلات و نهادها ، این حرف که تحریم اثر ندارد و یا نور بود صد من یه غاز است. تحریم جز پسرفت و عقب ماندگی سودی برای کشور نداشت. (308958)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۲:۲۵
تحریم اکثریت مردم رو شکنجه دایم داد و خیلی ها رو هم به ذلت کشوند (308961)
عاشق خاتمي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۶ ۲۳:۴۰
واقعا اگر براي مردم ارزش قائل بودند دست از ممنوع التصويري سيد بزرگوار بر ميداشتندزيرا خيل عظيمي از مردم خواهان ايشان هستند (308976)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۰:۲۵
حضرت ایت ا...کسانی هستند فقط با یارانه سر می کنتد (308986)
معلم بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۰:۳۷
یاددارم درغروبی سردسرد-میگذشت ازکوچه مادوره گرد-دادمیزدکهنه قالی میخرم-دسته دوم جنس عالی میخرم-کاسه وظرف سفالی میخرم-گرنداری کوزه خالی میخرم-اشک درچشمان باباحلقه بست-عاقبت اهی کشید بغضش شکست-اول ماهست ونان درسفره نیست-ای خداشکرت ولی این زندگیست-بوی نان تازه هوشش برده بود-اتفاقامادرم هم روزه بود-خواهرم بی روسری بیرون دوید-گفت اقاسفره خالی میخرید. (308991)
معلم بازنشسته.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۰:۵۱
باسلام.مسولین نظام به فکرحقوق بگیران کارمندباشند.واقعاشرمنده خانواده خودهستیم.حسرت یک مسافرت دعوت ازخویشان وبستگان خصوصادرماه مبارک رمضان بدجوری به دلمان سنگینی میکند.دربسیاری ازمراسم مانندعروسی تولدو...بهانه می اوریم وشرکت نمیکنیم.چون امکان خریدحتی یک کادو ارزان قیمت رانداریم.به برکت واحترام این ماه مبارک فکری بکنید. (308998)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۳/۲۷ ۰۴:۵۶
فقط رفراندوم. رفراندوم. (309010)