به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۱۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۴ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۵۶۸۶۶
پیشنهادات یک‌ فرمانده‌ داعش برای مبارزه با تشيع

تلاش داعش برای بدست آوردن اسرار هسته‌ای‌ ایران

گروه سياسي: یک روزنامه انگلیسی نوشت: داعش برای جنگ علیه ایران برنامه ریزی و برای به دست آوردن اسرار هسته ای ایران تلاش می‌کند. این موضوع براساس یکی از نوشته های سران داعش فاش شده است.
ابوبكر البغدادي؛ خليفه خودخوانده خلافت اسلامي.  آخرین دوران خلافت اسلامی متعلق به امپراتوری عثمانی بود که با فروپاشی آن در سال ۱۹۲۴ به پایان رسید.
ابوبكر البغدادي؛ خليفه خودخوانده خلافت اسلامي. آخرین دوران خلافت اسلامی متعلق به امپراتوری عثمانی بود که با فروپاشی آن در سال ۱۹۲۴ به پایان رسید.
ساندی تایمز می‌نویسد، براساس طرحی که توسط یکی از فرماندهان «داعش» تدوین شده، این گروه تروریستی قصد دارد با کمک روسیه به اسرار اتمی ایران دست یابد و از راه‌های گوناگون با رشد تشیع در منطقه مقابله کند. بر اساس سندی که از یکی از اعضای ارشد داعش "دولت اسلامی" به دست آمده، این سازمان از اعضای خود به فوریت خواسته است، جنگ با ایران و حمله به تأسیسات محرمانه ایران را طراحی کنند. احتمال داده می‌شود این سند که بر روی کاغذ تایپ شده، توسط عبدالله احمد المشهدانی، عضو ارشد کابینه شش نفره «داعش» نوشته شده باشد.

به نوشته‌ی ساندی تایمز، این سند در پی حمله یکی از نیروهای ویژه عراق در ماه مارس سال جاری میلادی به خانه‌ی یکی از فرماندهان «داعش» به دست آمده است. یک مقام امنیتی غربی که معتقد به اصالت این سند است، احتمال می‌دهد که این سند سیاستگذاری «داعش» برای ارائه به اعضای ارشد این گروه باشد. در صورت اصالت این سند، از ابعاد جدید اهداف فرماندهان «داعش» پرده برداشته می‌شود. جالب‌تر اینکه، اگرچه واقع‌بینانه به نظر نمی‌رسد، در این سند از هدف دستیابی به سلاح هسته‌ای با کمک روسیه نام برده می‌شود.

در این سند آمده است: بایستی به روسیه پیشنهاد دستیابی به میدان‌های گازی در استان انبار عراق داده شود و در عوض روسیه از پشتیبانی ایران دست بردارد و "برنامه هسته‌ای و اسرار آن" را در اختیار "دولت اسلامی" بگذارد. به نقل از ساندی تایمز، این سند می‌افزاید که مسکو باید دست از حمایت از بشار اسد نیز بردارد و از کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه ایران حمایت کند.

این سند حاوی طرح‌هایی برای اجرای کارزار پاکسازی‌های قومی و فعالیت‌ها و عملیات مخفی اطلاعاتی برای استقرار و گسترش "خلافت اسلامی" است که قرار بوده اعلام شود. در این سند ۷۰ مورد پیشنهاد با هدف مقابله با ایران شیعی و بی‌اعتبار کردن جمهوری اسلامی و "تمام قدرت آن" و نیز مقابله با رشد تشیع در عراق مطرح شده که برخی مرعوب‌کننده و برخی دیگر ماجراجویانه و غیرعادی هستند. ساندی تایمز می‌افزاید: المشهدانی که از وظایف او انتقال سوءقصدکنندگان انتحاری و اسکان دادن آن‌ها در مناطق زیر کنترل "دولت اسلامی" بوده، در این سند خواستار قتل دیپلمات‌ها، تاجران و مدرسان ایرانی شده است.

یک منبع امنیتی که به این سند آگاهی داشته به ساندی تایمز گفته است: «ما مطلعیم و از اینکه آن‌ها قصد دستیابی به سلاح‌های شیمیایی و هسته‌ای را دارند، بیمناک هستیم.» المشهدانی در این سند پیشنهاد می‌دهد، جزایری از یمن و مجمع‌الجزایر قُمُر (کومور) در اقیانوس هند برای احداث پایگاه‌های نظامی خریداری شود و خواستار حضور بیشتر پاکستانی‌ها و سنی‌های سوری در خلیج فارس است، و می‌افزاید آن‌ها "زود ازدواج می‌کنند و فرزندان زیادی دارند" که می‌توان آن‌ها را برای ورود به "نیروهای ویژه" علیه شیعیان در حوزه خلیج فارس آموزش داد.

به شکلی نامتعارف این سند اعضای «داعش» را به نابودی صنعت خاویار ایران فرا می‌خواند، زیرا آن را "گنجی ملی" می‌داند و از پیروان خود می‌خواهد با حمایت از سازندگان فرش افغان در سطح خاورمیانه، صنعت فرش ایران را نابود کنند. پیام کانونی المشهدانی نیز چشمگیر است. او می‌نویسد: مأموران سرویس مخفی «داعش» حتی رهبران خود را نیز "خواهند کشت"، اگر آن‌ها از "هدف مورد نظر" منحرف شوند و می‌افزاید: «رهبری جناح سیاسی باید بداند که تحت نظر است و دستگاه اطلاعاتی هر رویداد کوچک و بزرگی را شنود می‌کند.»

خانم وریان خان، مدیر کنسرسیوم تحقیقات و تحلیل امور تروریسم که یک گروه نظاره‌گر تروریسم مستقر در آمریکاست، می‌گوید که این سند ما را با نوع تفکر این گروه آشنا می‌کند. او می‌افزاید: «دولت اسلامی منابع مالی خود را فقط به فعالیت‌هایی مانند گرفتن پول در قبال آزادی گروگان و یا دزدی‌های نفتی محدود نمی‌‌کند؛ آن‌ها می‌دانند که برای ادامه بقا باید به کسب درآمد از راه‌های قانونی روی آورند.» وریان خان می‌گوید: «من یقین دارم که این [سند] به اعضای ارشد «داعش» ارائه شده است. دقیق‌تر بگویم، این یک طرح بی‌نظیر ۱۰۰ ساله است و آن‌ها می‌خواهند به دیگر اعضای ارشد ثابت کنند که آینده‌نگری دارند.»
مرجع : دويچه وله