به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۷
 
۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۲۴۶۳۶
واکنش فرناندا لیما به اعتراض فیس بوکی برخي از ایرانیان:

هر فردی محصول فرهنگی است که در آن زندگی می‌کند

گروه ورزشي: فرناندا لیما مجری برزیلی برنامه قرعه کشی جام جهانی 2014 که صفحه فیسبوکش مورد حمله شدید برخي از افراد بي فرهنگ قرار گرفته بود در گفتگو با فرانس24 عنوان کرد:« هر فردی محصول فرهنگی است که در آن زندگی میکند.»
ليما در كنار همسر و دو فرزند خردسالش
ليما در كنار همسر و دو فرزند خردسالش
به گزارش سايت تیک، او افزود: در مورد مردم ایران باید بگویم، نظر من به خاطر کامنت‌های توهین‌آمیز نسبت به آنها تغییر نکرده است. من همچنان به فرهنگ و همه انسان‌ها احترام می‌گذارم. این مدل و مجری معروف بزریلی افزود: من فارغ‌التحصیل رشته روزنامه نگاری هستم و 15 سال است که در رسانه‌ها مشغول به کارم، در نتیجه معتقدم آماده مجری‌گری چنین برنامه‌هایی هستم. من بسیار خوشحال بودم که مجری‌گری برنامه بین‌المللی دیگری را بر عهده داشتم. برنامه‌ای که در سرتاسر جهان به نمایش در می‌آید و کار من بیشتر دیده می‌شود. این برنامه به نوعی به رسمیت شناختن توانایی‌های من بعد از سال‌ها تلاش در این زمینه بود و البته فرصتی برای به چالش کشیدن خودم.

وی اضافه کرد: زمانی که از من خواسته شد تا مجری برنامه باشم، همچنین از من خواسته شد تا لباسی طلایی رنگ بپوشم که تا زانوی من بود، لباسی که به نوعی مناسب آب و هوای «باهیا» هم بود. لیما گفت: من لباسی را پوشیدم که از من خواسته شد. من یک حرفه‌ای هستم و آنچه را که عرف است دنبال می‌کنم. نه من و نه هیچ کس دیگری در این برنامه فکر نمی‌کرد چنین اتفاقی رخ دهد و گرنه، معتقدم میشد تیپ و ظاهر دیگری نیز انتخاب شود.

مجری مراسم قرعه کشی جام جهانی برزیل افزود: من درمورد حملات و عذرخواهی ها شنیدم، البته شبکه‌های اجتماعی را خیلی دنبال نکردم. هر فردی محصول فرهنگی است که در آن زندگی می‌کند در نتیجه من همانگونه که یک زن غربی در یک برنامه عظیم بین‌المللی لباس می‌پوشد، لباس پوشیدم. باهیا هم جایی است که دمای هوای آن غالبا بالا است.

وی ادامه داد: معمولا اظهارنظرهای خشونت آمیزتر باعث جلب توجه بیشتری می‌شوند و این خود به گستاخی بیشتر منجر خواهد شد. اما من ترجیح می‌دهم فکر کنم انسان‌های بیشتری با قصد و نیت خوب و خوش قلب وجود دارند. کسانی که تفاوت را بین انسان ها به رسمیت می‌شناسند و با ذهنی بازتر و هوشمندانه‌تر از کسانی که حمله می‌کنند، به مخالفت و مناظره می‌پردازند.

لیما ادامه داد: در مورد مردم ایران باید بگویم، نظر من به خاطر کامنت‌های توهین آمیز تغییر نکرده است. من همچنان به فرهنگ و همه انسان‌ها احترام می‌گذارم و سعی می‌کنم هیچ کس را قضاوت نکنم تا خودم نیز مورد قضاوت دیگران قرار نگیرم. وی گفت: من انتظار ندارم مورد عشق و علاقه همه قرار بگیرم، اما تلاش می‌کنم عاشق همه باشم و هر روز انسان بهتری نسبت به گذشته شوم. فرهنگ‌های مختلف و نقطه نظرات متفاوت همیشه زمینه‌ای برای گفتگو بین انسان‌هاست، گفتگو و مناظره پدیده‌ای «سلامت» است اما خشونت هیچ گاه اینگونه نخواهد بود.

مدل مشهور برزیلی تاکید کرد: من می‌خواهم بگویم به خاطر تمام اتفاقاتی که افتاده متاسفم. من به هیچ وجه قصد نداشتم هیچ کشور، فرهنگ و یا مردمی را به هر شکلی مورد حمله و بی احترامی قرار دهم. من به هیچ‌وجه قصد نداشتم باعث نوعی از جنجال و یا رفتار خجالت‌آور شوم. وی گفت: من اطمینان می‌دهم که این اتفاق را به عنوان یک درس یاد خواهم گرفت و در انتخاب لباس برنامه «توپ طلا» آن را در نظر خواهم داشت تا همه بتوانند آن را تماشا کنند.

امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۳:۴۵
واقعا برای کاربرانی که اون کامنتها رو نوشتن متاسفم و متاسفم که با این کارا ایران وایرانی رو زیر سئوال میبرن . ادب و فرهنگ رو باید از اون خانم یاد بگیرن .
واقعا که از ماست که بر ماست . (187203)
نادر
United States
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۴:۵۳
البته ایشان بخاطر توهین چند هتاک که در هرجامعه ای هستند به همه فرهنگ وملت ما توهین کردند وفرهنگ خودشان را نشان دادند با اینکه مطلع بودند که 98درصد مردم ما با این توهینها مخالف هستند.باید به ایشان گفت که آیا درست است ماهم علت اینکه چندی پیش دربرزیل عده ای سر یک داور فوتبال را برای یک رای اشتباه وسط زمین بریدندبرخواسته از فرهنگی بدانیم که آنهادرآن زندگی میکنند؟برای ایشان عمیقامتاسفم...البته از قدیم گفته اندحرمت امامزاده را متولی باید نگه دارد. (187243)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۰۶
الان میبینم حق ما هستش که فیسبوک فیلتره
فرهنگ استفاده از همچین چیزی رو نداریم هنوز

جالبه اکثر کسایی که الان تو فیسبوک هستند قشر دانشجو و تحصیل کرده هستند که راحت از فیلترینگ عبور میکنن
بریم خدا رو شکر کنیم که همه دسترسی ندارن وگرنه معلوم نبود الان چطور میشد (187249)
جعفرقلی خان بختیاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۳:۳۳
دلم به حال خودم میسوزه........!!!!!تاسف و تاسف.....وتاسف.......ایران مادر دنیا!!1تاریخ کهن!!! شعور وفرهنگ!!!!!!پیرو حضرت محمد مرد اخلاق و مهربانی...... (187523)
باید درس از غیر مسلمان گرفقت وای بر ما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۰۹
مدل مشهور برزیلی تاکید کرد: من می‌خواهم بگویم به خاطر تمام اتفاقاتی که افتاده متاسفم. من به هیچ وجه قصد نداشتم هیچ کشور، فرهنگ و یا مردمی را به هر شکلی مورد حمله و بی احترامی قرار دهم. من به هیچ‌وجه قصد نداشتم باعث نوعی از جنجال و یا رفتار خجالت‌آور شوم. وی گفت: من اطمینان می‌دهم که این اتفاق را به عنوان یک درس یاد خواهم گرفت و در انتخاب لباس برنامه «توپ طلا» آن را در نظر خواهم داشت تا همه بتوانند آن را تماشا کنند (187252)
آدم باحال و بی ادب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۲۴
بیاید به فیسبوک شوهرش حمله کنیم داغ دلش تازه بشه
خخخخخخ (187264)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۹:۲۷
از انسان های کوته فکری مثل شما غیر از این انتظاری نیست! (187375)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۴۱
چیزی جز شرمندگی واسه مات نمونده این خانم با این حرکتش فرهنگ و فهم خودش رو نشون داد اما یه عده از طرف ایرانیا اینکارو کردن
واسه خودمون متاسفم... (187276)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۶:۲۸
حالا مسی یه چیزی رفتن حمله کردن به پیج اش

این رو از کجا پیدا کردن؟؟؟
واقعا حمله به پیج این خیلی ضایع بود (187286)
فضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۷:۳۶
اینا که ایرانی نبودن
یه 30 40 هزار تا فضایی بودن چند روز اومدن زمین بعد رفتن

الان همه میگن کی بود کی بود من نبودم خودشون تا دیروز داشتن کامنت میزاشتن تو پیجش (187311)
قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۸:۴۶
باید از خودمان بپرسیم چه شد که از دل حکومت پهلوی انسانهایی چون چمران ،بهشتی،مطهری،رجایی،باهنر،قره نی ،و ....برآمدند و
چرا از دل حکومت اسلامی و منبرها و مساجد ما افرادی اینچنین برمی آیند ؟
لطفا تقصیر را گردن توطئه شیاطین نیندازیم .
فرهنگ دستوری اوضاع را بدترازاین خواهد کرد ... (187344)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۰:۴۶
یعنی برره و اهالی اونجا فرهنگ و درک و فهمشون از ماها بیشتر بود اخه این چه کاریه می کنیدد؟ایها الفیسبوک داران با شما هستم شماها واقعا خجالت نمیکشید اینطور با ابروی کشورتون بازی می کنید؟چ نتیجه ای از این کارتون میگیرید چه فایده ای به حالتون داره؟خب بگید ببینیم چه سودی میبرید؟ (187417)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۳:۱۲
واسه کسی که 300 و آرگو .... برای حمله به فرهنگ ایران و ایرانی میسازه ایجاد چند تا کامنت فارسی در همون جهت اصلا کار سختی نیست بعدشم یه مصاحبه باطرف ترتیب میده نتیجش هم مشخصه (187507)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۳:۵۴
تورو خدا ببین چقدر باشعوره اومده از ما معذرت خواهی میکنه که ممکنه با لباسش به فرهنگ ما توهین کرده باشه واقعا ما کجا و اونا کجا (187209)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۲۴
اونا محصول کشوری آزادند که به خاطر ابراز عقاید کتک نمی خورند و کشته نمی شوند اما ما چون مجبوریم بر اساس خوشایند قدرت زندگی کنیم و قدرت هم به محض انتقاد عصبی می شود این است که عقد هایمان را این جوری نشان میدهیم و واقعا محصول فرهنگ قدرت هستیم (187266)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۷:۱۸
الان داری نظراتت رو میگی و کتک نمیخوری

اتفاقا آزادی بیان تو ایران هست مثل اونجا و اینجا هم مثل اونجا تا وقتی کاری به کاریشون تو عمل نداشته باشی کاریت ندارین
به خاطر حرف هم نمیان تو رو بگیرن

شما جماعت طرفدار فیسبوک رفتید کامنت گذاشتید دنبال مقصر هستید
تو ایران هم باشعور و با ادب مثل اونجا کم نیست
20 30 هزار تا بیشعور نماینده کل مردم نیستن (187296)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۲۸
چشم مسولان روشن که سر صف این فرهنگسازی ایستاده اند . آقای علم الهدی هم به کمی بودجه فرهنگ اعتراض کرده اند . از ایشان بپرسید همه چیز کشورسالهاست دست شماهاست چه کردید که حالا بودجه بیشتر میخواهید؟ هرچی بودجه فرهنگ بیشتر شده مگر از بی فرهنگی کم شده؟ فکر نمیکنید ایراد از نوع نگاه خود شماهاست؟ (187267)
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۹:۴۳
تا وقتی بخواهیم تقصیر رو بندازیم سر این و اون هیچی درست نمیشه داداش من خودتو درست کن همه باید از خودمون شروع کنیم علم الهدی و روحانی و همه مسوولین بازتابی از همین اجتماعند از خود ماها (187383)
عاشق ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۳:۵۷
از طرز تفکر و نگرش این بانو لذت بردم! جالب است اکثر ما فقط شعار می دهیم بدون کوچکترین نشانه ای از عمل! اما اینها !!!!! می توانند برای ما الگو و اسوه یک انسان باشند.
. . . (187212)
مانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۴:۰۵
ایول داره (187215)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۴:۰۵
نظرش راجع به مردم ایران چی هست حالا که عوض نشده؟؟؟؟ (187216)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۴:۱۱
هر فردی محصول فرهنگی است که در آن زندگی میکند...
یعنی این کلمه از فحش بدتر بود
شوخی میکنید بیاید تو سایت های داخلی آبروی مارو چرا میبرید
باور کنید زشته
اونایی که رفتن کامنت گذاشتن فحش دادن تو زندگیشون چند بار تو روی یکی وایستادن بهش فحش بدن یا چون فیسبوکه شهامت 2 چندان میشه؟
غیرت ایرانی مثال زدنیه،طوری باشیم که فرهنگمون به سر زبون ها بیوفته نه کارهای دون که بی فرهنگ ترین ملت ها انجام نمیدن (187219)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۱۰
اینها کسانی بودن که فش دادن را جزو شهامت و جرات می دانند ودر ورزشگاهها هم همین کار را میکنند این فرهنگ ورزشگاه های ماست (187253)
مجيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۴:۱۲
فك نميكنم شما تقصيري دراين موضوع داشته باشي.مقصران اصلي بي فرهنگاني هستندكه اون كامنتاي زشت رو گذاشتن. همچنين نميشه ازصداوسيماي ميلي ازاين بيشترتوقع داشت. (187220)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۴:۱۶
زد وسط خال. (187223)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۴:۲۰
آفرین به ادبش............................ (187227)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۱۲
ایکاش بی ادبانه فحش میداد
یه چیز گفته از صد تا فحش بدتر بود (187256)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۴:۲۷
درود بر فرهنگ ليبرال غربي كه براي همه انسانها در آن؛ جايگاه و مكاني وجود دارد و همه را به رسميت شناخته است با حفظ همه آرمانها و اعتقادات (187229)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۳۵
اگه می شد 10 تا لایک می زدم برات (187273)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۲:۲۵
من 14 تا میزدم! (187475)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۲:۲۶
برای خودم متاسفم (187479)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۱:۲۵
واقعا هزار تا لایک. (187436)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۱:۲۸
ایرانی= ادعا
ایرانی= حرف
ایرانی= عمل نکردن
همه مون رو گفتم. (187437)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۳:۴۱
من 16 تا لایک میزدم (187530)
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۳:۴۶
ما ایرانیا از اونا بهتریم. علی دایی و میرزاپور رو پدرشونو در اوردن هیچی نگفتن ولی این چیزایی که اینا گفتن از 100 تا فحش بدتره . راستم میگه ما یه سری جهان سومی هنوز تو مملکتمون داریم دیگه (187534)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۴:۳۸
خوب خدا را شکر خواهر فرناندا هم ارشاد شد و مشکل مملکت هم حل شد. آقای ضرغامی طیب الله. (187234)
آنچه را برای خود نمیپسندی برای دیگران نیز نپسند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۱۱
چرا دوست داری همه چیز رو بندازی گردن ضرغامی و احندی نژاد و فلانی و ...
این به خاطر فرهنگ خراب ما هستش
من و تو هم بیشتر از ضرغامی توش مقصر باشیم کمتر مقصر نیستیم
یه نگاه به رانندگی خودت بنداز // یه نگاه به از خیابون رد شدن هامون و ریختن آشغال تو خیابون بنداز // یه نگاه میز و نیمکت های دانشگاه و مدرسه بنداز
و .....
ما کلا دوست داریم همه چیز رو بندازیم گردن یه نفر و خودمون رو راحت کنیم (187255)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۷:۲۵
رانندگی رو خوب اومدی
هر روز لا اقل یه برنامه تلویزیونی ترافیکی داریم ولی بازم خیابون هامون مثل وحشی ها رانندگی میکنیم و رعایت قوانین رو کسر شان میدونیم
وقتی یکی از خیابون رد میشه آروم آروم بهش فحش میدیم و وقتی خودمون رد میشیم به راننده ای که تند رد میشه فحش میدیم
جالبه بری پیگیری کنی همین افراد که ادای روشنفکرها رو درمیارن چطوری رانندگی میکنن یا تو فیسبوکشون چه کارهایی میکنن میفهمه فقط بلد هستیم تو حرف خودمون رو با آمریکا مقایسه کنیم تو عمل با افغانسنان (187303)
زرنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۷:۳۴
صف وایسادن هامون معرکه است
کلا رعایت نکردن حقوق دیگران رو زرنگی میدونیم (187310)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۱:۴۵
من یک بار خواستم پشت سر ماشین جلویی که 30-40 ثانیه توقف کرده بود [تاکسی] ؛ توقف کنم و طبق روال همیشگی سبقت نگیرم از کنارش ، امواج صوتی نامناسبی از هموطنان عزیز فرستاده شد که ... !
مثلا : مرتیکه ی دیوونه خوب برو دیگه ، اسگل چرا نمیری پس ، گواهینامت رو کجا گرفتی [!!!] ، خانمی نترس فوقش ردش کنی میزنی بهش و ... . (187444)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۳:۱۷
خوب چرا نمیرفتی راست میگفتن دیگه خانمی کی بهت گواهینامه داده!!!
خخخخخخخخخخخ

ما استاد چرت و پرت گفتن هم هستیم الان فهمیدم (187512)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۲۴
دقت کردین یه نفر خیلی تابلو مشخصه به همه نظرات از اون بالا تا پایین نظر منفی میده؟! یعنی معلومه اصلا متن ها رو نمیخونه ولی خب این قماش اینجورین دیگه!!!!!! همیشه مخرب و منفی!!!!!! (187265)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۴:۵۱
بایدبه حال خودمون خون گریه کنیم خندم میگیرهنه بهتر بگم گریممیگیره و قتی میگیم ما فرهنگ داریم (187241)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۱۸
کاش می شد تابعیت ایرانی این آدما رو سلب کرد که اینجوری آبروی یه ملت رو می برن . (187260)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۰:۱۹
چند تا عیب اساسی داریم
1-حرکتهای درنده وار به سمت منابع انجام میدیم اب رو از زمین می کشیم تا اخر هر چیزی رو مصرف می کنیم و...یعنی جا برا حرکت پیدا کنیم تا اخر هر چیزی میریم و چیزی باقی نمیذاریم
2-ادعا می کنیم باهوشترین ادمای روی زمین هستیم در حالی که واقعیات این رو تایید نمیکنند دانشمندی که نوبل گرفته باشه نداریم و اختراعات و اکتشافات هم از سمت ما نیست مقالات علمی ادعا شده فاقد سایتیشن هستند و در مجلات فاقد اعتبار چاپ میشن اخرین تحقیق نشون میده بین 80 تا کشور از لحاظ هوش 50 هستیم
3-ادعای فرهنگ چند هزار ساله داریم در خیابان متلک میگوییم در ورزشگاه فحش میدهیم در اینترنت ابروریزی میکنیم
4-بسیار دروغ میگوییم در جنس فروختن اینقدر دروغ میگوییم تا کلاه گشاد سر ملت بگذاریم
موارد زیاده واقعا چه باید کرد مسول این وضعیت چه کسی است چرا ماها اینطور شده ایم؟چرا فکر میکنیم حجاب خانمی اونطرف دنیا به ما ربط داره؟چرا به خودمان اجازه میذهیم فیسبوک بازیگری رو نابود کنیم ومجبورش کنیم اونو مسدود کنه؟
واقعا چرا؟این تماشاگرنما ها چه کسانی هستند از کجا به ورزشگاه می ایند؟
چه کسانی اینها را بزرگ کرده اند؟مادری پدری ندارند به انها تذکر بدهند؟
کدامیک از ما هستیم داریم ایران رو به نابودی می کشیم؟
چرا در نابود کرن ایران اینقدر هماهنگ عمل می کنیم؟
کسی هست به داد فرهنگ ایران برسه؟
عاقبت ما چی میشه؟ (187405)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۲۰
باشد که بعضی ها از ایشون درس اخلاق بگیرن. ممنونم لیما (187263)
کمپین بیا تو حالشو ببر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۷:۱۹
حیف که فیسبوکش رو بسته وگرنه امشب دور جدید ضد حملات رو شرع میکردیم (187297)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۰:۰۸
شرمنده اشتباه منفی دادم (187400)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۰:۰۹
برای اولین بار از فیلتر بودن فیسبوک خوشحال شدم.
فقط متاسفم. (187401)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۱:۵۱
"هر فردی محصول فرهنگی است که در آن زندگی میکند"
یعنی شست گذاشت کنار ، از اون کلمات استثنایی که سالیانه به ندرت بشه شنیدش !!!
اگر نبسته بودش در این حماسه شرکت میکردم !
دی; (187446)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۳۲
. . .
جالبه دلیل اون همه فحش این بود که مثلا ایشون اخلاق و پوشش رو رعایت نکرده!! این دقیقا همون منطقی هست که الان توی کشوره، برای 4 تار موی دختران زمین و زمان رو به هم میبافن ولی این همه دزدی و فساد و تهمت وبی اخلاقی و... رو کسی نمیبینه، اینا پوشش ندارن ولی خداوکیلی از ما مسلمون تر هستن... (187270)
adab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۵:۳۴
واقعایه سوال،چراماهرروزداریم پس رفت میکنیم؟
به نظر شمامشکلات اقتصادی،اجتماعی،سانسور،تو کشورما این مشکلات روبه وجودنیاورده؟؟؟

بااین کارهاداریم عقبه ی چندهزارساله ی خودمون روخراب میکنیم. (187271)
صلح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۶:۳۵
افرادی که به مسی بی احترامی کردن به خانم لیما هم بی احترامی کردن به دلیل فقر فرهنگی بعضی هاست واقعا برای این افراد متاسفم (187287)
امیر-مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۶:۳۷
خدایا اینا انسانند یا ما...؟؟؟واقعاخحالت اوره اون رفتار زشت بعضی از هموطنانمون......... (187288)
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۶:۴۹
كسي هست از اين حرف ها درس بگيره يا بازم ميخوايم اعتقادات و سلايق خودمون رو غالب كنيم.........اين فرهنگي است كه ما دران بزرگ شده ايم. بعد از 35 سال آيا اين همان اسلامي است كه اخلاق مدار است و تفاوت ها را به رسميت مي شناسد و در آن هيچ اجباري نيست؟ هر فردي محصول فرهنگي است كه در آن زندگي مي كند چه برسر اسلام و فرهنگ آورده ايم. اقاي شريعتمداري پاسختان چيست....؟ (187290)
دوست
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۶:۵۹
برخورد صحیح را یاد بگیریم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (187292)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۷:۲۸
بفرمائيد. دلتون خنک شد؟ آرامش قلب گرفتيد!؟ بخدا بهترين جمله رو در مورد ما ايرانيا گفت. دستش درد نکنه، ما که ادعامون همه دنيا رو ورداشته، حداقل ديگران بگن ما بر اساس کلام سايرين خودمون رو بشناسيم و به حقيقت خودمون پي ببريم. (187306)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۸:۵۱
با این حرکت دو طرفه حق با کیست ؟
مافرهنگ ایران را به برزیل صادر بکنیم ؟
یا برزیل شعور و ادبش را به ایران صادر کند ؟مسئوولین حوزه فرهنگی و دینی جواب بدهند (187350)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۹:۰۳
ا پیام مسی و خانم لیما بسار حرفه ای تنظیم شده بود ضمن اینکه ارزشهای اخلاقی آنان را بیان میکرد انتقادات زیر پوستی نیز به رفتار غلط و ناشایست بعضی از هموطنان ما بیان نمود باشد امیدوارم درس عبرتی باشد برای بعضی از این هموطنان که با رفتار ناشایست خود باعت زیر سئوال بردن فرهنگ ایرانی نشوند (187355)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۹:۱۶
ادب مرد به زدولت اوست.
متاسفم برای کسانی که اینگونه رفتار کردند (187365)
امید اهوازی
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۱۹:۲۹
واقعا هر فردی محصول فرهنگی است که توش زندگی میکنه... تو مملکتی که بهر مناسبتی تو هر راهپیمایی و تو هر مراسم و نماز جمعه ای ارزوی مرگ و نابودی واسه یه کشور میکنن و پرچمشو آتیش میزنن و به سفارتش حمله میکنن و رو پرچمش راه میرن و اینکارا رو بعنوان یک ارزش مقدس تلقی میکنن باید هم چنین اتفاقاتی بیوفته دیگه.. (هر فردی محصول فرهنگی است که توش زندگی میکنه).. گر ملوکان خورند میوه ی یک درخت را رعیت خورند ریشه آن درخت را (187378)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۰:۰۷
آقا بيشتر اينا دانش آموزاي سال سومي چهارمي دبيرستان ها بودند و يه عده دانشجو. شما فقط به ناراحتي فلاني و فلاني توجه نكنيد. ببينيد كه فرهنگ جوانان ما چقدر به انحطاط كشيده شده. توحش بيداد ميكنه در جوانان ما علي الخصوص درمسائل جنسي. اينا همه فرافكني عقده هاي جنسي ايناست. مسئولين كشور هم كه ككشون نمي گزه! (187399)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۲:۵۸
واقعا نظریه فروید در جامعه ما به شدت درست و صادق است. (187495)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۰:۴۸
کسانی که به لیما و مسی توهین کردند بدانند بویی از انسانیت نبرده اند و همه ما ادمهای جنتلمن این مرزو بوم واقعا شرم داریم از این که شماها هموطن ما هستید. (187418)
زنده باد لیما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۱:۱۹
واقعا همه مون (زن و مرد) یاد بگیریم بزرگواری، حُسن سلوک و حُسن منش را. هر چند اغلب ما ایرانیها فقط و فقط شخص خودمون رو جزء آدمها حساب میکنیم. ایرانیها تا یه کم مشهور میشن دیگه خدا رو بنده نیستن. من که شخصاً شیفته افکار و روح و قلب بزرگ خانم لیما شدم. بهشت از آن ایشان است نه از آن ما...
این مدعیان در طلبش بی خبرانند/ هر که را خبری شد، خبری باز نیامد
خدانگهدار (187431)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۱:۳۵
دوستانی که دارید در صحنه بین المللی ابروریزی میکنید اگر نتیجه داره و به منافع ملی ما کمک میکنه خبر یدین بیایم کمکتون با هم فحش بدیم که شما عزیزان زودتر به نتیجه دلخواهتون برسید
خجالت نکشید (187440)
صفا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۱:۵۴
"گفتگو و مناظره پدیده‌ای «سلامت» است اما خشونت هیچ گاه اینگونه نخواهد بود."
عمق جمله را ببینید،ما کجاییم اونا کجان؟؟؟حالا این که یه مدل و مانکنه و هیچ ادعایی هم نداره باید دید فرهنگ اندیشمندان و متفکرینشون را (187449)
۱۳۹۲/۰۹/۲۳ ۲۳:۴۲
"سعی می‌کنم هیچ کس را قضاوت نکنم تا خودم نیز مورد قضاوت دیگران قرار نگیرم"
احسنت به این شعور و طرز تفکر (187532)