به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۳/۰۴ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۷۸۹۱۶
انتخاب وزیر کشور اصولگرا خلاف وعده‌ روحانی بود

70درصد استانداری‌ها٬احمدی‌نژادی‌هستند

گروه سیاسی: عضو بنیاد باران گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل انتخابات این است که بیش از ۷۰ درصد مدیران استانی و شهرستانی هنوز از دولت قبل هستند
70درصد استانداری‌ها٬احمدی‌نژادی‌هستند
عبدالله ناصری در گفت‌و‌گو با ایلنا٬ در پاسخ به این سوال که استانداران و فرمانداران چه نقشی در انتخابات مجلس ایفا خواهند کرد، گفت: استانداران، فرمانداران و بخشداران فعال‌ترین مجری انتخابات هستند و نقش بسیار مهمی در شکل گیری هیات‌های اجرایی، پیگیری حقوق نامزد‌ها و استیفای حقوق آنها ایفا می‌کنند. وزارت کشور٬ استاندارن و فرمانداران به عنوان مجری انتخابات در حوزه‌های انتخاباتی نقش مهمی دارند٬ اگرچه وزارتخانه، حوزه معاونت سیاسی، ستاد انتخابات و وزیر کشور به مراتب نقش مهم‌تری دارند٬ چون ساحت‌های کلان را دنبال می‌کنند.

ناصری با تاکید بر اینکه در حال حاضر مهم‌ترین مشکل اصلاح‌طلبان و انتخابات این است که بیش از ۷۰ درصد مدیران استانی و شهرستانی هنوز از دولت قبل هستند، در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌بینی می‌کنید دولت تصمیم به ایجاد تغییر در چینش کابینه داشته باشد، گفت: نمی‌دانم٬ این تصمیمی است که آقای روحانی باید بگیرد. نمی‌دانم آقای روحانی چنین تصمیمی دارد که کابینه یا وزیر را در این موضوع تغییر بدهد.

این فعال اصلاح‌طلب همچنین متذکر شد: بعد از تشکیل دولت٬ مثلا انتخاب وزیر اصولگرایی که احزاب زیر نظر اوست٬ خلاف وعده‌های انتخاباتی آقای روحانی بود و به همین جهت است که جامعه سیاسی کشور مخصوصا اصلاح طلبان از روز اول نسبت به این انتخاب مسئله و ابهام داشتند٬ چون مهمترین شعارهای دولت یازدهم گسترش تحزب، تقویت جامعه مدنی، گسترش فعالیت‌های اجتماعی و بحث انتخابات شفاف و آزاد بود. نمی‌دانم با توجه به این وضعیت تا چه حد این شعار‌ها تحقق پیدا کند؟ ناصری در پاسخ به این سوال که آیا مطلوب‌تر نبود وزارتخانه‌ دیگری برای معامله با اصولگریان مجلس انتخاب می‌شد، تصریح کرد: کاش اینطور می‌شد. در یک سال و اندی که از عمر مجلس نهم شورای اسلامی در مواجه با دولت می‌گذرد، شاهد مواردی بودیم که بی‌سابقه بوده و در مواجه مجلس با دولت‌های قبلی اصلا اینطور نبوده است.

او در ادامه مثال زد: نگاهی که به فرجی‌دانا وزیر علوم بود، میزان رفت و آمد‌ها و کارت‌های زرد‌ بسیار بسیار بی‌سابقه است بنابراین اگر دولت چنین نیتی داشته باید گفت که محقق نشده است. البته این نکته را هم باید مد نظر قرار داد٬ همانطور که لاریجانی اشاره اشاره کرد استبداد اقلیت یکی از معضلات مجلس هست٬ من هم معتقدم آقای لاریجانی در ارتباط با اقلیت تندرو مجلس بعضا خیلی تاثیرگذار نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که آیا نقد اصلاح‌طلبان به وزارت کشور دولت روحانی، می‌تواند آغازی بر پروژه عبور از روحانی در انتخابات مجلس آینده باشد، گفت: قطعا سیاست‌های اصلاح طلبان حمایت از روحانی و دولت تدبیر و امید هست. این سیاست‌ها تغییر نکرده است. علیرغم انتقادی که به بخش‌های مختلف دولت هست٬ سیاست حمایتی کماکان ادامه دارد.