به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۰ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۴۹۹۳۶
عضو بنیاد باران:

نهادهای حکومتی باید به کمک دولت بیایند

گروه سیاسی: یک عضو بنیاد باران با بیان این که احمدی‌نژاد با یک برنامه ساختار کارشناسی و پرسنلی دولت را به صورت موفقیت آمیزی متحول کرده است، اظهار کرد: اکنون به یک عزم ملی نیاز است تا اقدامات غیر قانونی دولت قبل جبران شود.
نهادهای حکومتی باید به کمک دولت بیایند
عبدالله ناصری با اشاره به استخدام 422 هزار نفر در مشاغل دولتی بدون طی تشریفات قانونی اظهار کرد: دولت احمدی‌نژاد در بی‌توجهی به رعایت قانون مشهور بود. وی افزود: همین بی‌توجهی به قانون موجب ایجاد مجادله و مناظره بین مجلس و دولت شد که نهایتا یک هیات حل اختلاف به ریاست هاشمی شاهرودی برای حل مشکلات ایجاد شد، اما دولت کماکان در بی‌قانونی اصرار کرد. در واقع روند تصمیم گیری‌های غیر قانونی در دولت احمدی‌نژاد بسیار گسترده بود که استخدام افراد بدون تشریفات قانونی یکی از آنهاست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین افزود: هنگامی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی توسط دولت احمدی‌نژاد منحل شد این پیام ارسال شد که دولت خارج از نظارت قانون عمل خواهد کرد. ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اکنون تعداد قابل توجهی از جوانان کشور وارد سیستم دولتی شده‌اند، اظهارکرد: بیکار کردن آنها کار ساده‌ای نیست و تبعات اجتماعی دارد. از سویی دولت یازدهم با یک بروکراسی بزرگتر از گذشته مواجه است که این بروکراسی مانعی جدی برای توسعه کشور است.کشوری که نظام اداری حجیمی داشته باشد نمی‌تواند توسعه‌ پایدار و متوازن را دنبال کند، زیرا گام اول توسعه پایدار کوچک کردن بخش دولتی و بزرگ شدن بخش خصوصی است که در حال حاضر شرایط در ایران برعکس است.

این عضو بنیاد باران همچنین افزود: برای جبران اقدامات غیر قانونی دولت گذشته باید یک عزم ملی و فرا دولتی ایجاد شده و تمام نهادهای حکومتی باید به کمک دولت بیاید . در این راستا می‌توان سازمان مدیریت و برنامه ریزی را احیا کرد و به دنبال کوچک سازی دولت بود و نهادهای بانی توسعه‌ یافتگی را همانند سالهای قبل از 84 ایجاد کرد.وی درادامه اظهار کرد: دولت نیز باید یک نظام اطلاع رسانی برای روشن سازی افکار عمومی ایجاد کند و اقدامات غیر قانونی دولت گذشته را تشریح کرده تا اگر تصمیم برای کاهش بروکراسی گرفته شد جامعه متقاعد شود. این فعال سیاسی انگیزه‌ی دولت قبل را در استخدام‌های غیر قانونی همسوکردن نظام اداری با دولت وقت دانست و گفت: اکنون دولت جدید با یک بدنه‌ی پرسنلی از جوانان همین کشور روبروست و نمی‌توان به صرف وابستگی سیاسی آنها به احمدی‌نژاد یک تصمیم فی البداهه گرفت.

ناصری در پایان افزود: بسیاری از جوانانی که جذب دستگاه‌های دولتی شده‌اند، شاید زمانی طرفدار احمدی‌نژاد بوده‌اند، اما امروز جهت‌گیری‌ها و نگرش‌های وی را قبول ندارند و باید گفت آنها جوانان احساساتی بودند که صرفا به دنبال شغل بودند.
مرجع : ایسنا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها